Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
(CE-G1)Coñecer as características dos estudantes, os seus contextos sociais e motivacións |
A3 |
(CE-G3)Elaborar propostas baseadas na adquisición de coñecementos, destrezas e aptitudes intelectuais e emocionais. |
A8 |
(CE-G8)Promover accións de educación emocional, en valores e formación cidadá |
A9 |
(CE-G9)Participar na definición do proxecto educativo e nas actividades xerais do centro atendendo a criterios de mellora da calidade, atención á diversidade, prevención de problemas de aprendizaxe e convivencia |
A10 |
(CE-G10)Relacionar a educación co medio e comprender a función educadora da familia e a comunidade, tanto na adquisición de competencias e aprendizaxe como na educación no respecto dos dereitos e liberdades, na igualdade de dereitos e oportunidades entre homes e mulleres e na igualdade de trato e non discriminación das persoas con discapacidade |
A11 |
(CE-G11)Coñecer a evolución histórica da familia, os seus diferentes tipos e a incidencia do contexto familiar na educación. |
A13 |
(CE-G13)Comprender as implicacións educativas da situación lingüística galega e adquirir e aplicar criterios, estratexias e recursos pedagóxicos para participar na planificación e desenvolvemento do plano lingüístico do centro. |
A15 |
(CE-E1)Coñecer o valor formativo e cultural das materias correspondentes á especialización. |
A17 |
(CE-E3)Coñecer a historia e os desenvolvementos recentes das materias e as súas perspectivas para poder transmitir unha visión dinámica das mesmas |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Ao termo do curso, o alumno deberá ser capaz de comprender
as competencias necesarias implicadas na aprendizaxe dunha lingua.
|
AP3 AP15 AP17
|
|
CM2 CM3 CM6
|
Desenvolver materiais que promovan determinadas competencias lingüísticas. |
|
|
CM3
|
Fomentar un clima que facilite a aprendizaxe e poña en valor as achegas dos estudantes.
|
AP8
|
|
|
Coñecer e aplicar propostas docentes innovadoras no ámbito da especialización cursada. |
AP11 AP15
|
|
|
Integrar a formación en comunicación audiovisual e multimedia no proceso de ensino-aprendizaxe. |
AP9
|
|
|
Coñecer estratexias e procedementos de avaliación e entender a avaliación como un procedemento de regulación da aprendizaxe e estímulo ao esforzo. |
AP1 AP10
|
|
|
Identificar os problemas relativos ao ensino e a aprendizaxe das materias da especialización e expor alternativas e solucións. |
AP13 AP15 AP17
|
|
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
CM4
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
CM7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Language, Learning and Teaching
|
1 Questions about Second Language Acquisition
– Learner Characteristics
– Learning Processes
– Age and Acquisition
2 Language
3 Learning and Teaching
4 Schools of Thought in Second Language Acquisition
– Structural Linguistics and Behavioral Psychology
– Generative Linguistics and Cognitive Psychology
– Constructivism: A Multidisciplinary Approach
5 Nineteen Centuries of Language Teaching
– The Grammar-Translation Method
|
First Language Acquisition
|
Age Factors
1 First Language Acquisition
– Theories and Approaches
2 First Language Acquisition Insights Applied to Language Teaching
– The Direct Method
– The Gouin Series
|
Human Learning
Styles and Strategies
Personality Factors
|
Psychological Factors
1 Human Learning
– Learning and Training
– Types of Learning
– The Audio-Lingual Method
2 Styles and Strategies
– Learning Styles
– Strategies
– The Silent Way
3 Personality Factors
– Affective Factors in Second Language Acquisition
– Motivation
– Desuggestopedia
4 Two more Language Teaching Methods
– Community Language Learning
– Total Physical Response |
Communicative Competence |
Sociocultural Factors
1 Communicative Competence
– Language Functions
– Communicative Language Teaching
– Concept-Based, Task-Based, and Participatory Approaches |
Toward a Theory of Second Language Acquisition
|
Linguistic Factors
1 Krashen's Input Hypothesis
– The Natural Approach
|
The Post-Method Era |
Putting everything together
– Learning Strategy Trainig
– Cooperative Learning
– Multiple Intelligences |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Aprendizaxe colaborativa |
A1 A8 A10 A11 C2 |
10 |
10 |
20 |
Portafolios do alumno |
C4 C7 |
2 |
6 |
8 |
Presentación oral |
A15 A17 C2 C3 C6 |
3 |
17 |
20 |
Obradoiro |
A3 A9 A13 A15 A17 |
10 |
25 |
35 |
Proba obxectiva |
A15 A17 C2 |
3 |
12 |
15 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Aprendizaxe colaborativa |
Traballo en parellas ou grupos reducidos para optimizar a aprendizaxe. |
Portafolios do alumno |
O alumno elaborará un portafolios que inciuirá:
– diversos cuestionarios
– fichas de sobre os distintos métodos de ensino de idiomas
– glosario |
Presentación oral |
Ao longo do curso, cada alumno terá que facer unha presentación oral individual que consistirá na demostración dun dos métodos estudados en clase. |
Obradoiro |
Taller orientado a identificar os diferentes estilos de aprendizaxe. |
Proba obxectiva |
Exame final. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Portafolios do alumno |
|
Descrición |
Os alumnos que necesiten atención personalizada serán atendidos nas horas de titorías. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A3 A9 A13 A15 A17 |
Taller práctico. |
20 |
Aprendizaxe colaborativa |
A1 A8 A10 A11 C2 |
Participación en los trabajos en grupo y exposición de los mismos en el aula. |
15 |
Portafolios do alumno |
C4 C7 |
Cuestionarios, fichas y glosario. |
15 |
Proba obxectiva |
A15 A17 C2 |
Examen final |
35 |
Presentación oral |
A15 A17 C2 C3 C6 |
Presentación de trabajo individual. |
15 |
|
Observacións avaliación |
A cualificación final consistirá na suma das cualificacións obtidas nos sete apartados incluídos nas metodoloxías e a avaliación. A asistencia non será obrigatoria pero recoméndase asistir ás sesións, salvo dispensa solicitada en tempo e forma, que sexa concedida pola Comisión Académica Universitaria do título, e sempre respectando as normativas sobre asistencia a clase dás tres universidades participantes no título, así como os sistemas de avaliación que figuran expresamente nas guías docentes das diferentes materias, e sen prexuízo das consecuencias que puidesen supoñer para a valoración final a ausencia a determinadas sesións presenciais para os traballos tanto de grupo como individuais.
Quen teña concedida dispénsaa académica, e tal como establece a Normativa de permanencia da universidade, será avaliado seguindo os criterios aplicables á oportunidade de xullo. Quen non leve a cabo os traballos tutelados, ou non realizase traballo igual ou superior ao 50% do resto das categorías de avaliación, conseguirá a cualificación de Non Presentado. Quen non aprobe na primeira oportunidade terá á posibilidade da oportunidade de xullo, na que cada estudante terá que demostrar alcanzar as competencias da materia mediante dous tipos de avaliación: un traballo tutelado do mesmo valor porcentual e natureza que na primeira oportunidade, máis os exercicios convidos que poidan suplir o resto das actividades.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Atkinson, Dwight (2011). Alternative approaches to second language acquisition . New York: Routledge
Thornbury, Scott (2006). An A–Z of ELT. Macmillan Books for Teachers
Thornbury, Scott (). An A–Z of ELT. http://scottthornbury.wordpress.com/index/
Richards, Jack (2001). Approaches and Methodos in Language Teaching. Cambridge, CUP
Kumaravadivelu, B (2004). Beyond Methods. New Haven, Yale University Press
Littlewood, William (2002). Communicative Language Teaching. Cambridge, CUP
Brown, Douglas H. (2007). Principles of Language Learning and Teaching. White Planes, NY, Pearson
Nunan, David (2004). Task-based Language Teaching. Cambridge, CUP
Tanner, Rosie & Catherine Green (2009). Tasks for Teacher Education. London, Longman
Brown, Douglas H. (2007). Teaching by Principle. White Planes, NY, Pearson
Larsen-Freeman, Diane (2004). Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford, OUP
Kumaravadivelu, B (2008). Understanding Language Teaching. New Jersey, Lawrence Erlbaum Associates |
Proporcionarase bibliografía específica adicional para cada método. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Deseño curricular e didáctica da lingua estranxeira/652609921 | Recursos. estratexias e materiais didácticos na aula de linguas estranxeiras/652609922 | Metodoloxía do ensino-aprendizaxe da lingua estranxeira/652609923 | Avaliación do ensino-aprendizaxe da lingua estranxeira/652609924 | Proxectos de innovación e investigación educativa en linguas estranxeiras/652609E31 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|