Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
(CE-G3)Elaborar propostas baseadas na adquisición de coñecementos, destrezas e aptitudes intelectuais e emocionais. |
A4 |
(CE-G4)Identificar e planificar a resolución de situacións educativas que afectan a estudantes con diferentes capacidades e ritmos de aprendizaxes |
A5 |
(CE-G5)Coñecer os procesos de interacción e comunicación no aula e no centro, abordar e resolver posibles problemas |
A6 |
(CE-G6) Coñecer a evolución histórica do sistema educativo no noso país |
A7 |
(CE-G7)Coñecer e aplicar recursos e estratexias de información, tutoría e orientación académica e profesional |
A9 |
(CE-G9)Participar na definición do proxecto educativo e nas actividades xerais do centro atendendo a criterios de mellora da calidade, atención á diversidade, prevención de problemas de aprendizaxe e convivencia |
A10 |
(CE-G10)Relacionar a educación co medio e comprender a función educadora da familia e a comunidade, tanto na adquisición de competencias e aprendizaxe como na educación no respecto dos dereitos e liberdades, na igualdade de dereitos e oportunidades entre homes e mulleres e na igualdade de trato e non discriminación das persoas con discapacidade |
A19 |
(CE-E5)Coñecer os desenvolvementos teórico-prácticos do ensino e a aprendizaxe das materias correspondentes. |
A20 |
(CE-E6)Transformar os currículos en programas de actividades e de traballo. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Saber estructurar axeitadamente un currículo docente dentro dos ámbito do ensino secundario ou nas EOI. |
AP4 AP5 AP6 AP7 AP9 AP10 AP19 AP20
|
|
CM2
|
Coñecer o desenvolvemento das diferentes estratexias para realizar un currículo docente |
AP3 AP4 AP5 AP6 AP7
|
|
CM2 CM6
|
Coñecer os diversos achegamentos técnicos e teoréticos para a construción dun currículo docente. |
AP5 AP6 AP19
|
|
CM2
|
Coñecemento do Common European Framework for Languages |
AP5 AP6 AP19
|
|
CM2
|
Entender a trascendencia sociolóxica na elaboración do currículo docente |
AP5 AP6 AP19
|
|
CM6
|
Coñecer as diferentes escolas e teorías para o desenvolvemento do aprendizaxe das linguas estranxeiras |
AP5 AP6
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Common European Framework of Reference of Languages. |
Documentación
Características e Descripción
|
Modelos de desarrollo curricular. |
Aproximacións aos modelos de deseño curricular. As tarefas e os proxectos. |
Adquisición da competencia comunicativa. |
Características e exemplos da competencia comunicativa.
Outros modelos de construción curricular (constructivismo, etc). |
Da competencia comunicativa ao ensino efectivo da lingua. |
O ensino por competencias.
A construción curricular a través das competencias. |
A programación docente e o deseño curricular. |
Exemplos de deseño curricular.
O currículo de linguas integrado. |
O concepto de 'learning sequence' dentro do deseño curricular. |
Metodoloxia e práctica |
O deseño curricular e os centros. |
O Proxecto educativo de centro. (PEC)
Curriculo e programación.
O contexto educativo. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Portafolios do alumno |
A19 A20 C2 |
0 |
8 |
8 |
Presentación oral |
A3 A5 A19 A20 C2 |
2 |
11 |
13 |
Análise de fontes documentais |
A6 A7 A19 C2 |
0 |
10 |
10 |
Traballos tutelados |
A4 A5 A7 A9 A19 A20 C2 C6 |
0 |
15 |
15 |
Obradoiro |
A3 A4 A7 A10 A20 C2 |
10 |
11 |
21 |
Prácticas a través de TIC |
C2 C6 |
2 |
0 |
2 |
Discusión dirixida |
A3 A4 A5 A10 A19 C2 C6 |
5 |
0 |
5 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Portafolios do alumno |
Exercicios de análise crítica de lecturas dos alumnos |
Presentación oral |
Exposición oral dun traballo sobre currículo ou dunha clase. |
Análise de fontes documentais |
Estudo de documentos oficiais, lexislativos, etc |
Traballos tutelados |
Realización de traballos encargados polo profesor durante o desenvolvemento da asignatura para levar a cabo a avaliación continuada dos alumnos. |
Obradoiro |
Moitas clases terán un formato que combina a teoría coa práctica. |
Prácticas a través de TIC |
Realización de exercicios con intervención das novas tecnoloxías (TICs) |
Discusión dirixida |
Formato de clase que implica a participación activa do alumnado en diversas tarefas e na discusión de aspectos teóricos do programa. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Seguimento na plataforma Moodle.
Seguimento das actividades para traballar na aula.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Portafolios do alumno |
A19 A20 C2 |
Exercicios de análise crítica de lecturas. |
15 |
Presentación oral |
A3 A5 A19 A20 C2 |
Presentación oral baseada no traballo tutelado. |
35 |
Traballos tutelados |
A4 A5 A7 A9 A19 A20 C2 C6 |
Realización dun traballo sobre currículo ou unidade didáctica.
|
40 |
Discusión dirixida |
A3 A4 A5 A10 A19 C2 C6 |
Participación activa e realización das tarefas desenvoltas na aula. |
10 |
|
Observacións avaliación |
OBSERVACIÓNS: Para superar a materia é preciso realizar o traballo equivalente ou superior ao 50% das tarefas de avaliación. De non ser o caso, o/a alumno/a recibirá a cualificación de "non presentado". Así mesmo, o alumnado que non complete o traballo tutelado ou non faga a presentación oral será cualificado con “non presentado”. O alumnado deberá preparar con antelación os exercicios e as lecturas recomendadas para a posterior discusión na aula. Así mesmo, o alumnado deberá comprobar de forma regular o curso virtual da materia e o correo electrónico,medios que se empregarán para o envío de información e para a comunicación de cambios de última hora. Penalizaranse as malas prácticas académicas (copia, plaxio, autoplaxio, etc.). Os traballos escritos poderán ser revisados a través da aplicación Turnitin que detecta citas incorrectas, plaxio e outros tipos de fraude. Se isto ocorre, aplicaranse as normas contra o plaxio. Turnitin recoñece traballos previamente realizados por outras persoas (ou polo/a propio/a estudante) nesta universidade ou noutras, ademais doutros materiais localizados en Internet. Todas as tarefas que forman parte da avaliación deben adecuarse aos requisitos mínimos de corrección lingüística (ortografía e gramática, puntuación, concordancia, precisión léxica, ou rexistro formal) propia do nivel en lingua inglesa esperado para o alumnado deste mestrado. Deficiencias nesta área serán penalizadas na cualificación. O alumnado que non supere a materia en xaneiro terá outra oportunidade en xullo, seguindo o procedemento que se describe a continuación: 1) un traballo tutelado co mesmo valor porcentual (40%); 2) unha presentación oral, xa sexa en vivo ou enviada a través de vídeo gravación (35%); 3) Tarefas que poidan suplir os exercicios realizados nos seminarios ao longo do curso (25%). Os mesmos criterios serán aplicados á convocatoria adiantada de decembro e a oportunidade de setembro. O alumnado que oficialmente se matriculara a tempo parcial, e teña concedida unha dispensa académica, como establece a Normativa de permanencia desta universidade, será avaliado en calquera oportunidade seguindo os mesmos criterios que para a segunda oportunidade de xullo. Os estudantes a tempo parcial que teñan concedida unha "dispensa académica" deben contactar co profesorado ao comezo do cuatrimestre para facer os axustes precisos nas distintas actividades.
ATENCIÓN Á DIVERSIDADE Existe unha oficina (ADI) na universidade especializada en ofrecer atención aos membros da comunidade universitaria con necesidades especiais. O alumnado que o desexe pode poñerse en contacto coa ADI en http://www.udc.es/cufie/uadi/. Tamén no teléfono 5622 ou na dirección de correo: adi@udc.es.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
-CANDLIN, C.N. (ed.), The Communicative Teaching of English: Principles and an Exercise Typology, Longman, Londres, 1981. - CANDLIN, Ch., Hacia la enseñanza de lenguas basada en tareas en Comunicación, Lenguaje y Educación, 7-8, pp.33-53, 1990. - ELLIS, R., Instructed second language acquisition: learning in the classroom, Cambridge, Basil Blackwell, Ma, 1990. - ELLIS, R., Understanding Second Language Acquisitionm O.U.P., Oxford, 1986. - ESTAIRE, S. e ZANÓN, J., El diseño de unidades didácticas mediante tareas: principios y desenvolvemento, en - GALISSON, R., D'hier à aujourd' hui, la didactique générale des langues, CLE International, París, 1980.. - GALISSON, R. (ed.), Lignes de force du renouveau actuel en didactique des langues étrangères, Clé International, París, 1980. - GAONAC’H, D. (Coord.) Acquisition et utilisation d’une langue ‘etrangère. L’approche cognitive,: Hachette, Paris 1990. - GIACOBBE, J. "Le recours à la langue première (une approche cognitive)", en - GAONAC'H (ed.), Acquisition et utilisation d'une langue étrangère, Hachette, París, 1990. - KRASHEN, S. D., The Input Hypothesis: Issues and Implications, Longman, Londres, 1985. - VEZ, J. M., Pensar la innovación en el aula de lengua extranjera en Aula de Innovación Educativa, nº 33, pp. 5-11, 1994. - VEZ, J. M., Le véhicule de culture de proximité en J.-P. Atal et al. (coord.), Comprendre les langues, aujourd'hui, pp. 95-108, La TILV, París, 1995. - VEZ, J. M., Perspectives communicatives et développement des curricula des langues européennes en E.L.A. (Etudes de Linguistique Appliquée), nº 100, pp. 55-66, 1995. - VEZ, J. M., Planificar na aula de lingua inglesa en ADAXE, nº 11, pp. 153-164, 1995. - VEZ, J. M., Aspectos innovadores en el área de lengua extranjera en C. Rosales et al., I Congreso de Innovación Educativa, Tórculo, Ed. Santiago de Compostela, pp. 69-89, 1996. - VEZ, J. M., La intercomprensión (aprender a comprender las lenguas): Una autopista comunicativa para Europa en J. M. Oro e J. Varela (eds.), Adquisición e Aprendizaxe das linguas Segundas e as súas Literaturas, Deputación Provincial, Lugo, 1996 (en prensa). - VEZ, J. M., Mujer y desarrollo profesional: estudio de caso de una maestra de lengua inglesa en A. Marco (coord), Estudios sobre mujer, lengua y literatura, Servizo de Publicacións, Universidade de Santiago de Compostela, pp. 57-97, 1996 (en prensa). - VEZ, J.M. (dir.), English Language Modular Packs for ESO, vols. I-VII, M.E.C.-Edelvives, Zaragoza, 1995. - VEZ, J. M., As aprendizaxes de linguas estranxeiras. Avances da investigación no marco dunha dimensión europea en Revista Galega do Ensino (Xunta de Galicia), 23, pp. 115-145, 1999. - VEZ, J. M., Argumentos favorables a un pacto curricular en las áreas lingüísticas en J. A. González Riaño (coord.), Enseñances Llingüístiques y Competencies Educatives, pp. 15-39, Academia de la Llingua Asturiana, Oviedo, 2001a. - VEZ, J. M., Formación en Didáctica de las Lenguas Extranjeras.), Ed. Homo Sapiens, Rosario, Argentina, 2001b. - VEZ, J. M., TEFL as a learning profession en E. García Sánchez (ed.), Present and Future Trends in TEFL, pp. 15-30, Servicio de Publicaciones de la Universidad de Almería, Almería, 2001c. .
|
Bibliografía complementaria
|
|
CABERO, J. (2001). “Tecnología educativa. Diseño y utilización de medios en la enseñanza”. Barcelona, Paidós.
COM. (2000). “Designing Tomorrow´s Education. Promoting Innovation with New Technologies”. Informe de la Comisión para el Consejo y el Parlamento Europeo, Bruselas, 27/1/2000.
GISBERT, M. (2001). “Nuevos Roles para el profesorado en entornos digitales”. En SALINAS, J. y BATISTA, A. (Coord.) “Didáctica y tecnología educativa para una Universidad en un mundo digital”. Ciudad de Panamá: Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad de Panamá. ICC (2002). “The Impact of Information and Communications Technologies
on the Teaching of Foreign Languages and on the Role of Teachers of Foreign Languages”. Directorio General de Educación y Cultura, Unión Europea.
LUFTI, T.; GISBERT, M. y FANDOS, M. (2001). “El ciberprofesor, formador en la aldea global”. En “Las ciencias sociales en Internet”. Mérida: Consejería de Educación, Ciencia y Tecnología. pp. 59-76.
__________________________
Ali, I./Ganuza, J.L. (1997) Internet en la educación, Anaya Multimedia, Madrid.
Andrieu, O. (1997) Cómo buscar y encontrar en Internet, Ediciones Gestión 2000, Barcelona.
Arnanz, C. (22/04/1998) Enredar en Inglés, Aprender Idiomas sin esfuerzo, ABC Informática, pp. 30-31.
Barron, A. (1998) "Designing Web-based Training", en British Journal of Educational Technology, Vol. 29, no.4, pp. 355-370, Blackwell, London (UK).
Collis, B. (1996) Tele-learning in a Digital World: The Future of Distance Learning. Thomson Computer Press, Oxford (UK).
Kearsley, G./Hunter, B./Furlong, M. (1992) We teach with Technology: New Visions for Education, Franklin, Beedle & Associates, Oregon (EEUU) |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
A lingua das clases, exames e traballos será o inglés. Os alumnos que non podan asistir a algunha das sesións deberán xustificar a súa ausencia axeitadamente. Non se admitirá a non asistencia a acase agás completamente certificada. Recoméndase os envíos dos traballos telematicamente e se non é posible, non utilizar plásticos, elixir a impresión a dobre cara, empregar papel reciclado e evitar imprimir borradores. Débese facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais. |
|