Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Comprender os procesos educativos e de aprendizaxe no período de 0-6, no contexto familiar, social e escolar. |
A2 |
Coñecer os desenvolvementos da psicoloxía evolutiva da infancia nos períodos 0-3 e 3-6. |
A3 |
Coñecer os fundamentos de atención temperá. |
A4 |
Recoñecer a identidade da etapa e as súas características cognitivas, psicomotoras, comunicativas, sociais, afectivas. |
A5 |
Saber promover a adquisición de hábitos en torno á autonomía, a liberdade, a curiosidade, a observación, a experimentación, a imitación, a aceptación de normas e de límites, o xogo simbólico e heurístico. |
A6 |
Coñecer a dimensión pedagóxica da interacción cos iguais e os adultos e saber promover a participación en actividades colectivas, o traballo cooperativo e o esforzo individual. |
A7 |
Identificar dificultades de aprendizaxe, disfuncións cognitivas e as relacionadas coa atención. |
A8 |
Saber informar a outros profesionais especialistas para abordar a colaboración do centro e do mestre na atención ás necesidades educativas especiais que se propoñan. |
A9 |
Adquirir recursos para favorecer a integración educativa de estudantes con dificultades. |
A11 |
Coñecer e saber exercer as funcións de titor e orientador en relación coa educación familiar. |
A12 |
Promover e colaborar en accións dentro e fóra da escola, organizadas por familias, concellos e outras institucións con incidencia na formación cidadá. |
A15 |
Coñecer os principios básicos dun desenvolvemento e comportamento saudables. |
A16 |
Identificar trastornos no sono, a alimentación, o desenvolvemento psicomotor, a atención e a percepción auditiva e visual. |
A17 |
Colaborar cos profesionais especializados para solucionar ditos trastornos. |
A18 |
Detectar carencias afectivas, alimenticias e de benestar que perturben o desenvolvemento físico e psíquico adecuado dos estudantes. |
A19 |
Comprender que a dinámica diaria en educación infantil é cambiante en función de cada estudante, grupo e situación e saber ser flexible no exercicio da función docente. |
A20 |
Valorar a importancia da estabilidade e a regularidade no contorno escolar, os horarios e os estados de ánimo do profesorado como factores que contribúen ao progreso harmónico e integral dos estudantes. |
A21 |
Saber traballar en equipo con outros profesionais de dentro e fóra do centro na atención a cada estudante, así como na planificación das secuencias de aprendizaxe e na organización das situacións de traballo na aula e no espazo de xogo, identificando as peculiaridades do período 0-3 e do período 3-6. |
A22 |
Atender as necesidades dos estudantes e transmitir seguridade, tranquilidade e afecto. |
A23 |
Comprender que a observación sistemática é un instrumento básico para poder reflexionar sobre a práctica e a realidade, así como contribuír á innovación e á mellora en educación infantil. |
A24 |
Dominar as técnicas de observación e rexistro. |
A26 |
Saber analizar os datos obtidos, comprender criticamente a realidade e elaborar un informe de conclusións. |
A29 |
Valorar a importancia do traballo en equipo. |
A33 |
Coñecer os fundamentos científicos, matemáticos e tecnolóxicos do currículo desta etapa así como as teorías sobre a adquisición e desenvolvemento das aprendizaxes correspondentes. |
A34 |
Coñecer estratexias didácticas para desenvolver representacións numéricas e nocións espaciais, xeométricas e de desenvolvemento lóxico. |
A42 |
Coñecer o currículo de lingua e lectoescritura desta etapa así como as teorías sobre a adquisición e desenvolvemento das aprendizaxes correspondentes. |
A43 |
Favorecer as capacidades da fala e da escritura. |
A44 |
Coñecer e dominar técnicas de expresión oral e escrita. |
A45 |
Coñecer a tradición oral e o folclore. |
A46 |
Comprender o paso da oralidade á escritura e coñecer os diferentes rexistros e usos da lingua. |
A47 |
Coñecer o proceso de aprendizaxe da lectura e a escritura e o seu ensino. |
A48 |
Afrontar situacións de aprendizaxe de linguas en contextos multilingües. |
A49 |
Recoñecer e valorar o uso adecuado da linguaxe verbal e non verbal. |
A50 |
Coñecer e utilizar adecuadamente recursos para a animación á lectura e á escritura. |
A51 |
Adquirir formación literaria e en especial coñecer a literatura infantil. |
A52 |
Ser capaz de fomentar unha primeira aproximación a unha lingua estranxeira. |
A54 |
Coñecer e utilizar cancións para promover a educación auditiva, rítmica e vocal. |
A55 |
Saber utilizar o xogo como recurso didáctico, así como deseñar actividades de aprendizaxe baseadas en principios lúdicos. |
A63 |
Participar na actividade docente e aprender a saber facer, actuando e reflexionando desde a práctica. |
A64 |
Participar nas propostas de mellora nos distintos ámbitos de actuación que se podan establecer nun centro. |
A65 |
Regular os procesos de interacción e comunicación en grupos de estudantes de 0-3 anos e de 3-6 anos. |
A66 |
Coñecer formas de colaboración cos distintos sectores da comunidade educativa e do contorno social. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas e tomar decisións de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, autocrítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa e espírito emprendedor. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nun contorno de traballo. |
B8 |
Capacidade de adaptación a situacións novidosas. |
B9 |
Autonomía na aprendizaxe. |
B10 |
Capacidade de análise e síntese. |
B11 |
Capacidade de busca e manexo de información. |
B12 |
Capacidade de organización e planificación. |
B14 |
Capacidade para detectar as súas propias necesidades de aprendizaxe ao longo da vida. |
B15 |
Capacidade para asumir a necesidade dun desenvolvemento profesional continuo, a través da reflexión sobre a propia práctica. |
B16 |
Capacidade para integrarse e comunicarse con expertos noutras áreas e en contextos diferentes. |
B17 |
Capacidade para presentar, defender e debater ideas utilizando argumentos sólidos. |
B18 |
Capacidade para relacionarse positivamente con outras persoas. |
B19 |
Comunicación oral e escrita na lingua materna. |
B20 |
Coñecemento de outras culturas e de outras costumes. |
B22 |
Creatividade ou capacidade para pensar as cousas desde diferentes perspectivas, ofrecendo novas solucións aos problemas. |
B24 |
Recoñecemento e respecto á diversidade e á multiculturalidade. |
B25 |
Utilización das TIC no ámbito de estudo e do contexto profesional. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
C6 C7 C8
|
Coñecer os desenvolvementos da psicoloxía evolutiva da infancia nos períodos 0-3 e 3-6. |
A7 A9 A15
|
B2 B24
|
|
Recoñecer a identidade da etapa e as súas características cognitivas, psicomotoras, comunicativas, sociais, afectivas. |
A22
|
|
|
Coñecer os fundamentos de atención temperá |
|
B10 B11
|
|
Comprender os procesos educativos e de aprendizaxe no período de 0-6, no contexto familiar, social e escolar. |
A8 A17 A18
|
|
C4
|
Crear e manter lazos de comunicación coas familias para incidir eficazmente no proceso educativo |
A20
|
B16 B18
|
|
Identificar dificultades de aprendizaxe, disfuncións cognitivas e as relacionadas coa atención |
A7 A9 A16
|
B6
|
|
Identificar trastornos no sono, a alimentación, o desenvolvemento psicomotor, a atención e a percepción auditiva e visual. |
A7 A8 A9 A17
|
|
|
Saber traballar en equipo con outros profesionais de dentro e fóra do centro na atención a cada estudante, así como na planificación das secuencias de aprendizaxe e na organización das situacións de traballo na aula e no espazo de xogo, identificando as peculiaridades do período 0-3 e do período 3-6. |
|
B4 B5 B7 B17
|
|
Detectar carencias afectivas, alimenticias e de benestar que perturben o desenvolvemento físico e psíquico adecuado dos estudantes. |
A15 A17
|
|
|
Comprender que a observación sistemática é un instrumento básico para poder reflexionar sobre a práctica e a realidade, así como contribuír á innovación e á mellora en educación infantil |
|
B1 B2
|
|
Favorecer as capacidades da fala e da escritura. |
A43 A44 A47
|
|
|
Coñecer o currículo de lingua e lectoescritura desta etapa así como as teorías sobre a adquisición e desenvolvemento das aprendizaxes correspondentes. |
A46 A49 A50
|
B19
|
|
Comprender o paso da oralidade á escritura e coñecer os diferentes rexistros e usos da lingua. |
A43 A44 A45 A46 A47 A49 A50
|
B1
|
|
Coñecer o proceso de aprendizaxe da lectura e a escritura e o seu ensino. |
A15 A16 A17 A33 A34 A43 A44 A48
|
B1 B9
|
|
Coñecer e utilizar adecuadamente recursos para a animación á lectura e á escritura |
A42 A43 A44 A47 A50
|
|
|
Saber utilizar o xogo como recurso didáctico, así como deseñar actividades de aprendizaxe baseadas en principios lúdicos. |
A9 A22 A54 A55
|
|
|
Controlar e facer o seguimento do proceso educativo e, en particular, de ensino e aprendizaxe mediante o dominio de técnicas e estratexias necesarias |
A15 A18 A20 A22
|
B12
|
|
Participar na actividade docente e aprender a saber facer, actuando e reflexionando desde a práctica |
A7 A8 A9 A20 A21 A22
|
|
|
Regular os procesos de interacción e comunicación en grupos de estudantes de 0-3 anos e de 3-6 anos. |
A22 A65 A66
|
|
|
Creatividade ou capacidade para pensar as cousas desde diferentes perspectivas, ofrecendo novas solucións aos problemas |
A17 A63 A64
|
B1 B2
|
C3
|
Recoñecemento e respecto á diversidade e á multiculturalidade. |
A7 A8 A9 A15 A17 A22
|
B24
|
|
Coñecer formas de colaboración cos distintos sectores da comunidade educativa e do contorno social. |
A15 A22
|
B1 B24
|
C7
|
Resolver problemas e tomar decisións de forma efectiva.
|
A7 A8 A9 A20 A22
|
B2
|
|
Traballar de forma autónoma con iniciativa e espírito emprendedor |
A63 A64 A66
|
B3 B4 B24
|
C5
|
Traballar de forma colaborativa. |
A21
|
B5 B6 B7 B10
|
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional |
A66
|
B3 B24
|
C1
|
Capacidade para asumir a necesidade dun desenvolvemento profesional continuo, a través da reflexión sobre a propia práctica. |
|
B1 B4 B6 B8 B14 B15 B16 B17
|
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
|
B24
|
C4 C6 C7
|
Creatividade ou capacidade para pensar as cousas desde diferentes perspectivas, ofrecendo novas solucións aos problemas |
A17 A66
|
B3 B8 B22
|
|
Traballar de forma autónoma con iniciativa e espírito emprendedor |
|
B1 B2 B3 B4
|
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional |
|
B6 B10 B15 B18 B20
|
C4 C7
|
Resolver problemas e tomar decisións de forma efectiva.
|
|
B22
|
|
Coñecer formas de colaboración cos distintos sectores da comunidade educativa e do contorno social. |
A66
|
B6 B7
|
|
Regular os procesos de interacción e comunicación en grupos de estudantes de 0-3 anos e de 3-6 anos. |
A21 A22 A65 A66
|
|
|
Participar na actividade docente e aprender a saber facer, actuando e reflexionando desde a práctica |
|
B3 B8 B14 B15
|
C3 C6
|
Controlar e facer o seguimento do proceso educativo e, en particular, de ensino e aprendizaxe mediante o dominio de técnicas e estratexias necesarias |
|
B1 B3 B8 B12 B15
|
|
Coñecer e utilizar adecuadamente recursos para a animación á lectura e á escritura |
A42 A50 A51 A63
|
B1 B2
|
|
Saber utilizar o xogo como recurso didáctico, así como deseñar actividades de aprendizaxe baseadas en principios lúdicos. |
A21 A22 A54 A55
|
|
|
Coñecer o proceso de aprendizaxe da lectura e a escritura e o seu ensino. |
A42 A44 A47 A50 A63
|
B1
|
|
Comprender o paso da oralidade á escritura e coñecer os diferentes rexistros e usos da lingua. |
A42 A43 A44 A45 A46 A47 A48 A49 A52 A54
|
|
|
Favorecer as capacidades da fala e da escritura. |
A42 A43 A44 A45 A47 A48 A49 A50 A55
|
|
|
Fomentar experiencias de iniciación ás tecnoloxías da información e a comunicación |
|
B25
|
C3
|
Comprender que a observación sistemática é un instrumento básico para poder reflexionar sobre a práctica e a realidade, así como contribuír á innovación e á mellora en educación infantil |
A23 A24 A26
|
|
|
Coñecer o currículo de lingua e lectoescritura desta etapa así como as teorías sobre a adquisición e desenvolvemento das aprendizaxes correspondentes. |
A42 A43 A44 A45 A46 A47 A48 A49 A50 A51 A52
|
|
|
Saber traballar en equipo con outros profesionais de dentro e fóra do centro na atención a cada estudante, así como na planificación das secuencias de aprendizaxe e na organización das situacións de traballo na aula e no espazo de xogo, identificando as peculiaridades do período 0-3 e do período 3-6. |
A21 A22 A23
|
B5 B6 B7
|
|
Detectar carencias afectivas, alimenticias e de benestar que perturben o desenvolvemento físico e psíquico adecuado dos estudantes. |
A17 A18 A20 A21 A22 A24
|
|
|
Identificar trastornos no sono, a alimentación, o desenvolvemento psicomotor, a atención e a percepción auditiva e visual. |
A16 A17 A18
|
B2 B3 B5
|
|
Identificar dificultades de aprendizaxe, disfuncións cognitivas e as relacionadas coa atención |
A7 A26 A29 A42
|
B1 B2 B5
|
|
Comprender os procesos educativos e de aprendizaxe no período de 0-6, no contexto familiar, social e escolar. |
A1 A4 A5 A6
|
|
|
Coñecer os desenvolvementos da psicoloxía evolutiva da infancia nos períodos 0-3 e 3-6. |
A2 A3 A4 A19
|
|
|
Recoñecer a identidade da etapa e as súas características cognitivas, psicomotoras, comunicativas, sociais, afectivas. |
A4 A5 A6 A7 A11 A12
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1-INTRODUCCIÓN
|
-Conceptos básicos
-Avaliación e intervención en educación infantil
-Dificultades temperás de aprendizaxe
-Características dos nenos con DTA |
2- PREVENCIÓN DE TRASTORNOS FUNCIONAIS DA FALA.
|
-Concepto.
-Compoñentes que determinan as alteracións da fala.
-Prevención dos problemas da fala |
3- VARIABLES PSICOMOTRICES E COGNITIVAS EN DA |
-Coñecer e/ou lembrar conceptos básicos.
-Variables psicomotrices.
-Procesos cognitivos.
|
4-AS DIFICULTADES NAS APRENDIZAXES BASICOS. PREVENCIÓN DAS DIFICULTADES NA APRENDIZAXE DA LECTURA |
-Conceptos básicos
-Procesos que interveñen na lectura
-Dificultades en DAL
-Prevención das DAL
|
5-AS DIFICULTADES NAS APRENDIZAXES BASICOS. PREVENCIÓN DAS DIFICULTADES NA APRENDIZAXE DA ESCRITURA |
-Conceptos básicos
-Procesos que interveñen na escritura
-Dificultades en DAE
-Prevención das DAE
|
6-AS DIFICULTADES NAS APRENDIZAXES BASICOS. PREVENCIÓN DAS DIFICULTADES NA APRENDIZAXE DAS MATEMATICAS |
-Conceptos básicos
-Procesos que interveñen nas matemáticas
-Dificultades en DAM
-Prevención das DAM
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A2 |
2 |
10 |
12 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A48 |
2 |
10 |
12 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A4 A5 A6 A8 A11 A12 A43 B25 B24 B22 B20 B19 B18 B17 B16 B15 B14 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B2 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
10 |
21 |
31 |
Presentación oral |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 |
4 |
7 |
11 |
Aprendizaxe colaborativa |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A49 A51 A65 |
4 |
9 |
13 |
Lecturas |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A52 A66 B1 B3 |
4 |
9 |
13 |
Estudo de casos |
A7 A9 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A21 A22 |
5 |
10 |
15 |
Proba práctica |
A1 A2 A3 A4 A7 A9 A45 A46 |
4 |
3 |
7 |
Obradoiro |
A23 A24 A26 A29 A33 A34 A42 A44 A47 A50 A54 A55 A63 A64 |
8 |
20 |
28 |
|
Atención personalizada |
|
8 |
0 |
8 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Exponse unha análise de casos para establecer o punto de partida |
Proba mixta |
A proba de avaliación final será unha proba mixta que combine preguntas de resposta curta, preguntas abertas, e de multiples opcións. Tamén pode exporse unha situación de aula para que sexa analizada, segundo expúxose na clase. |
Traballos tutelados |
En grupos (mínimo 3 e máximo 5) deberán elaborar materiais de instrución para previr as dificultades na aprendizaxe (segundo os diferentes temas). Estes traballos serán orientados polo profesor nas súas diferentes fases. Non se admitirán traballos individuais, salvo causas de forza maior. |
Presentación oral |
Por grupos, presentarán (de maneira presencial ou virtual) ante os seus compañeiros, os materiais elaborados para cada tema. |
Aprendizaxe colaborativa |
Traballo en pequenos grupos segundo o tema tratado. A profesora orienta o traballo e o resultado final depende da achega de todos os membros do grupo. Apréndese a través da colaboración. |
Lecturas |
Segundo o tema, haberá lecturas de profundización. |
Estudo de casos |
Analizaranse casos reais, segundo o tema, e tentarase dar resposta desde o punto de vista dun profesor de infantil. |
Proba práctica |
Farase unha avaliación parcial ao terminar cada tema. Terá unha parte teórica e outra de aplicación práctica. |
Obradoiro |
Realizaranse talleres presenciales o virtuales que orientarán os traballos nas diferentes fases. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Obradoiro |
Proba mixta |
Proba práctica |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Tanto o estudo de casos, os traballos tutelados, a proba mixta e a proba práctica terán orientación individual ou en pequenos grupos segundo demanda dos alumnos. Esta tutoría será a través de correo electrónico, teams ou de maneira presencial, segundo sexa o caso. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A23 A24 A26 A29 A33 A34 A42 A44 A47 A50 A54 A55 A63 A64 |
Asistencia, participación e actitude nas actividades de clase tanto interactivas como expositivas (análises de casos, xogo de roles, simulación, lecturas, aprendizaxe colaborativo, talleres etc.). |
10 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A48 |
A avaliación final será unha proba mixta que combine preguntas de resposta curta, preguntas abertas, e de múltiples opcións. Tamén pode exporse unha situación de aula para que sexa analizada, segundo expúxose na clase. |
40 |
Proba práctica |
A1 A2 A3 A4 A7 A9 A45 A46 |
O finalizar cada tema, realizarase unha avaliación parcial a través de MOODLE. Terá unha parte teórica e unha parte de aplicación practica
|
20 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A4 A5 A6 A8 A11 A12 A43 B25 B24 B22 B20 B19 B18 B17 B16 B15 B14 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B2 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
En grupos (mínimo 3 e máximo 5) deberán elaborar materiais de instrución para previr as dificultades na aprendizaxe (segundo os diferentes temas). Estes traballos serán orientados polo profesor nas súas diferentes fases. Non se admitirán traballos individuais. |
30 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación realizarase segundo os seguintes criterios: a-) As clases expositivas NON terán asistencia obrigatoria. Os que decidan asistir serán porque realmente están interesados ??no tema e estarán emocionados polo seu compromiso coas clases e cos seus compañeiros. Non asistir non penaliza, pero tampouco exime de coñecer os contidos, xa que serán a base das actividades desenvolvidas nas clases interactivas e avaliaranse continuamente cun exame despois de cada materia, a través de Moodle. Estas avaliacións valen un 20% da nota. A decisión de asistir ás clases de exposición implica compromiso e debe definirse na primeira semana de clase. b-) As clases interactivas serán obrigatorias para os inscritos e contarán na nota, a participación nas actividades (talleres) propostas nas clases (sexan presenciais ou virtuais) e especialmente a actitude cara ao suxeito e cara aos compañeiros. As clases interactivas valen un 10% da nota. c-) Avaliación grupal, terase en conta a participación dos alumnos nas actividades e traballos de aplicación propostos en clase (grupos de mínimo 3 e máximo 5 persoas). Esta parte terá un 30% da nota. Na modalidade virtual, cada subgrupo acordará a forma de preparar o traballo que se presentará en tempo e forma debidos ao grupo interactivo correspondente. d-) Avaliación individual (proba oficial establecida polo centro) mediante unha proba escrita (proba de elección múltiple e resposta curta) que se realizará ao final do semestre e que terá unha parte teórica e unha parte práctica sobre o que se trata nas clases (40 % de nota) A sección a + b ten un valor do 30% da marca global A sección c ten un valor do 30% da nota global A sección d ten un valor do 40% da marca global Facer as avaliacións parciais (de cada materia) non exime a ninguén de ter que realizar a proba oficial, xa que son porcentaxes diferentes para a nota final. Para os alumnos con dispensa de asistencia: Os estudantes que non poidan “asistir” ás clases interactivas (con autorización previa do comité pertinente), é dicir, que están exentos de asistencia total ou parcial, terán que realizar os exames parciais (exame despois de cada materia, o 20% da nota) ) e a proba mixta (proba oficial) que será igual para todos os estudantes e valerá o 50% da nota. Ademais, terán que realizar os traballos solicitados en clase, que serán o outro 30% da nota, e que deberán entregarse puntualmente e co resto dos alumnos da clase.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
(). .
ROLDAN, L. y GONZALEZ, R.M. (2019). Conciencia Fonológica y lectura de palabras. Madrid: GIUNTI EOS |
BIBLIOGRAFÍA RECOMENDADA ALSINA,A.
(2004). Desarrollo de competencias matemáticas con recursos
lúdico-manipulativos. Madrid: Narcea. BELTRÁN J., LÓPEZ ESCRIBANO, C. Y
RODRÍGUEZ E. (2006). Precursores
tempranos de la lectura.
En B. Gallardo, C.Hernández y V. Moreno
(Eds). Lingüística clínica y
neuropsicología cognitiva. Actas del I Congreso Nacional de Lingüística
clínica. Valencia: Universitat. BUCETA,
M.J. (2011). Manual de atención
temprana. Madrid: Síntesis. CASTEJÓN, J.L Y NAVAS,L.
(2011). Dificultades y trastornos del
aprendizaje y del desarrollo en infantil y primaria. Alicante: ECU CONTRERAS, M.C. (2004). Dificultades
de lenguaje y aprendizaje escolar. Grupo Editorial Universitario. CUETOS,F. (2008). Psicología de la lectura. Madrid: Wolters
Kluwer. CUETOS,F. (2009). Psicología de la escritura. Madrid: Wolters
Kluwer. CUETOS, F., SORIANO, M., RELLO,L. (2019). Dislexia, ni despiste ni pereza. Madrid:La esfera de los libros. CULLINAN,B. (2005). La lectura en el aula. Sevilla: Trillas. DAS, J.P.,
GARRIDO, M., GONZÁLEZ, M., TIMONEDA, C. y
PÉREZ-ÁLVAREZ, F. (2001). Dislexia y dificultades de lectura: una
guía para maestros. Barcelona: Paidós. DEAÑO,M. (2000). Cómo prevenir las dificultades de cálculo.
Málaga: Aljibe. DEAÑO,M. (2001). Necesidades educativas especiales relacionadas con el
aprendizaje matemático. En F. Salvador (Dir.). Enciclopedia psicopedagógica de
necesidades educativas especiales, vol 1. Málaga: Aljibe, pp.495-517. DEFIOR,S., GALLARDO,J., ORTÚZAR,R. (2004). Aprendiendo a leer.
Materiales de apoyo: Málaga: Aljibe. FERNANDEZ,J. (2002). La numeración y las cuatro operaciones
matemáticas. Madrid: CCS. FERNANDEZ-MOLINA, M. (2015). Bienestar
psicológico infantil. Madrid: Pirámide. FERNANDEZ-REY. J., FRAGA, I., REDONDO,J., ALCARAZ,M. Y PARDO-VÁZQUEZ,
J. (2010). Procesos psicológicos básicos
II. Madrid: Pirámide. GARCÍA SÁNCHEZ,
J.N. (2001). Dificultades de aprendizaje e intervención psicopedagógica.
Barcelona: Ariel. GARCÍA, S.,
J.N. (2007). Dificultades del desarrollo.
Madrid: Pirámide. GARCÍA, J. y GONZÁLEZ, D. (2001).
Dificultades de Aprendizaje e intervención psicopedagógica. Concepto,evaluación
y Tratamiento (Vol.I). Madrid: EOS. GARCIA VIDAL, J. y GONZÁLEZ, D. (2000). Dificultades de aprendizaje
e intervención psicopedagógica. Lectura y escritura.
Vol.II. Madrid: EOS. GONZÁLEZ
SEIJAS, R.M. Y CUETOS,F. (2008). Actividades
para el aprendizaje de la lectura y de la escritura. Madrid: CEPE. GONZÁLEZ
SEIJAS, R.M. Y OTROS (2013). Javitor, el castor lector y los amigos de
las letras. Madrid: CEPE. GUZMÁN-SIMON,
F., NAVARRO-PABLO, M., y GARCIA-JIMENEZ, E. (2015). Escritura y lectura en educación infantil. Madrid: Pirámide. JARQUE,J. (2011). Dificultades de aprendizaje en educación infantil. Madrid: CCS JIMÉNEZ
GONZÁLEZ, J. Y ORTIZ GONZÁLEZ , R. (2008). Conciencia Fonológica y Aprendizaje de la Lectura..Teoria, evaluación e intervención. Madrid:
Síntesis. JIMENO,M.
(2006). ¿Por qué las niñas y los niños no aprenden matemáticas?. Barcelona:
Octaedro MARIN M.
(2013). Cuentos para aprender a enseñar
matemáticas. Madrid: Narcea
MARTÍN, Mº P. (2003). La lectura. Barcelona: Lebón. MIRANDA,
A., VIDAL-ABARCA,E., SORIANO,M. (2000). Evaluación e intervención
psicoeducativa en dificultades de aprendizaje. Madrid: Pirámide. MARRODAN, M.J. (2006). Las letras bailan. Madrid: ICCE MOLINA,S. (2000). Como prevenir las
dificultades en el aprendizaje de la lectura. Málaga: Aljibe. MORAZA, I. Y CAMPO, M.E. DEL (2002).
Conceptualización y etiología de las dificultades de Aprendizaje. En M.E. del
Campo (editora). Dificultades de Aprendizaje e intervención Psicopedagógica.
Madrid: Sanz y Torres, pp.153-182. MORENO,J. Y GARCÍA-BAAMONDE,M.E. (2012). Estimulación del lenguaje oral. Madrid:EOS MUÑOZ,
A. (2010). Psicología del desarrollo en
la etapa de educación infantil. Madrid: Pirámide. ORTIZ,
M.R. (2004). Manual de dificultades de aprendizaje. Madrid: Pirámide. RIPOLL,J. y
AGUADO, G. (2015). Enseñar a
leer. Madrid: EOS. SALVADOR,
F. y GUTIERREZ, R. (2006). Atención
educativa al alumnado con dificultades en lectura y escritura. Málaga:
Aljibe. SALVADOR, F. (2000). Como prevenir
las dificultades en la expresión escrita. Málaga: Aljibe. TERUEL,J. y LATORRE,A. (2014). Dificultades de aprendizaje. Madrid: Pirámide UCEIRA, E.
GONZÁLEZ-SEIJAS, R.M. Y CUETOS, F. (2012). Los
TORRES, una familia de escritores. Madrid: CEPE. ZAPATA,A. (2011). La
psicomotricidad durante la etapa de educación infantil. Granada: Ediciones
KyL. UCEIRA, E., GONZALEZ,-SEIJAS, R.M. (2015). La baraja de las palabras. Madrid: EOS. |
Bibliografía complementaria
|
(). .
ROLDÄN, L. y GONZALEZ, R.M. (2019) (2019). Escribiendo Narraciones y descripciones. Madrid: GIUNTI EOS |
BIBLIOGRAFIA COMPLEMENTARIA AULA PRACTICA PRIMARIA. (2000). Actividades de lectura crítica para
conseguir una lectura eficaz. Barcelona: CEAC. BUCETA,M.J.
(2011). Manual de atención temprana.
Madrid: Síntesis. CANALS, M. (2001). Vivir las
matemáticas. Barcelona: Octaedro. CULLINAN,B. (2006). La lectura en el aula.Sevilla:Trillas FIGUERES,C y
PUJOL M.A. (2006). Propuestas de
aprendizaje. Leer y escribir en edades tempranas. Barcelona: CEAC. GALERA,F. (2001). Aspectos didácticos de la
lectoescritura. Grupo
Editorial Universitario. GARCIA MADRUGA, J. (2006). Lectura y conocimiento. Barcelona:Paidós. GILLANDERS, C. (2005). Aprendizaje
de la lectura y la escritura en los años preescolares. Sevilla: Trillas. GÓMEZ, I. (2000). Matemática emocional. Madrid: Narcea. GONZÁLEZ, R.M.
(2002). PODER escribir. Programa de entrenamiento en procesos cognitivos de
la escritura. Madrid: EOS. JÍMENEZ,J.(2012). Dislexia en Español. Madrid:Pirámide. MARTÍN LOBO,P. (2006). El salto
al aprendizaje. Madrid: Ediciones palabra. MATA, J. (2008). 10 ideas clave. Animación a la lectura.
Barcelona: Graó. MOLINA,M.J. Y GÓMEZ-VILLALBA,E. (2010). Lectura y expresión oral. Madrid: CCS NUÑEZ,P.(2006). Taller de
comprensión lectora. Barcelona: Octaedro. ORJALES,I. (2006). Practicar la
lectura sin odiar la lectura. Madrid:CEPE. OUTON,
P. (2004). Programas de intervención con disléxicos. Madrid: CEPE PÉREZ, M. (2002). Orientación
Educativa y dificultades de aprendizaje. Madrid: Thomson. ROMERO,J., GONZÁLEZ,M.J. (2001). Prácticas de comprensión lectora.
Madrid: Alianza editorial. SAA,M. (2002). Las matemáticas de los cuentos y canciones.
Madrid: EOS. SECADAS,F. (2004). Contar es
fácil. Madrid: CEPE. SEGARRA,Ll. (2002). Juegos matemáticos para estimular la
inteligencia. Barcelona:CEAC. SUAREZ YAÑEZ,A. (2000). Iniciación escolar a la escritura y la
lectura. Madrid: Pirámide. VALLES,A., y VALLES,C. (2006). Comprensión
lectora y estudio. Intervención Psicopedagógica. Valencia: Promolibro. Bibliografía de Conciencia Fonólogica Altozano,M. y González, A. (2013). Cono-fonos. Granada: GEU editorial De la Torre, C. y otros (2002). Komunica. Programa para el desarrollo del conocimiento fonológico. Málaga: Aljibe. Gracia, C.(2008). Los sonidos de las palabras. Madrid: CEPE García, M. (2002). Vamos a jugar con.... Las palabras, las sílabas, los sonidos y las letras. Madrid: CEPE. González, R.M. y Cuetos,f. (2008). Actividades para el aprendizaje de la lectura y de la escritura. Madrid: CEPE. González , R.M. y Otros (2013). Javitor, el castor lector y los amigos de las letras. Madrid: CEPE. Ramos, J.L. y Cuadrado,I. (2006). Cuaderno de refuerzo del conocimiento fonológico. Madrid: EOS. Rodán, L. y González, R.M. (2019). Conciencia Fonológica y lectura de palabras. Madrid: EOS. Sánchez, I. y González, R.M. (2019). Xavitor o castor lector 1,2,3. Vigo: Glía. Uceira, E. y González, R.M.. (2015). La baraja de las palabras. Madrid: EOS. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Psicoloxía do desenvolvemento de 0 a 6 anos/652G01004 | Psicoloxía da aprendizaxe en contextos educativos/652G01007 | Didáctica da lingua castelán/652G01018 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Presentarse ás avaliacións parciais (de cada tema) non exime, a ninguén, de ter que presentarse á proba oficial, posto que son porcentaxes diferentes para a nota final. |
|