Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A43 |
Comprender os principios básicos das ciencias da linguaxe e a comunicación. |
A44 |
Adquirir formación literaria e coñecer a literatura infantil. |
A45 |
Coñecer o currículo escolar das linguas e a literatura. |
A46 |
Falar, ler e escribir correcta e adecuadamente nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma. |
A47 |
Coñecer o proceso de aprendizaxe da linguaxe escrita e o seu ensino. |
A48 |
Fomentar a lectura e animar a escribir. |
A49 |
Coñecer as dificultades para a aprendizaxe das linguas oficiais de estudantes de outras linguas. |
A50 |
Afrontar situacións de aprendizaxe de linguas en contextos multilingües. |
A51 |
Expresarse, oralmente e por escrito nunha lingua estranxeira. |
A52 |
Desenvolver e avaliar contidos do currículo mediante recursos didácticos apropiados e promover as competencias correspondentes aos estudantes. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nun contorno de traballo. |
B8 |
Capacidade para elaborar discursos coherentes e organizados loxicamente. |
B9 |
Capacidade para expoñer as ideas elaboradas, de forma oral e na escrita. |
B10 |
Capacidade de expresión oral e escrita en varias linguas (a lo menos nunha lingua estranxeira). |
B11 |
Capacidade de comprensión dos distintos códigos audiovisuais e multimedia e manexo das ferramentas informáticas. |
B15 |
Capacidade para utilizar diversas fontes de información, seleccionar, analizar, sintetizar e extraer ideas importantes e xestionar a información. |
B21 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B22 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B23 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B24 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B25 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Adquirir formación literaria e coñecer a literatura infantil. |
A44
|
B21 B22
|
C8
|
Coñecer o currículo escolar das linguas e a literatura. |
A45 A50
|
B23 B24 B25
|
|
Coñecer o proceso de aprendizaxe da linguaxe escrita e o seu ensino. |
A43 A46 A47 A49
|
B9 B10 B11
|
C2
|
Fomentar a lectura e animar a escribir. |
A48 A51
|
|
C3
|
Desenvolver e avaliar contidos do currículo mediante recursos didácticos apropiados e promover as competencias correspondentes aos estudantes. |
A52
|
|
|
Comunicarse de maneira efectiva nun contorno de traballo. |
|
B7
|
|
Capacidade para elaborar discursos coherentes e organizados loxicamente. |
|
B8
|
|
Capacidade para utilizar diversas fontes de información, seleccionar, analizar, sintetizar e extraer ideas importantes e xestionar a información. |
|
B15
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
C1
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. Didáctica da literatura. |
1. Que é a literatura?
2. A literatura como feito artístico.
3. Paradigmas teóricos da educación literaria. A competencia literaria e as destrezas lingüísticas.
4. O currículum de Lingua e literatura castelá en Educación Primaria.
|
Tema 2. A literatura infantil e xuvenil. |
1. Breve panorama da LIX universal.
2. A LIX en lingua castelá. |
Tema 3. Didáctica da poesía.
|
1. A poesía.
2. A poesía en lingua castelá e o alumnado de Educación Primaria.
3. O cancioneiro infantil tradicional: características, xéneros, funcións e
temas.
4. A escritura creativa e a didáctica da poesía nas aulas de Educación
Primaria. |
Tema 4. Didáctica da narración. |
1. A narrativa.
2. Elementos da narración.
3. Xéneros narrativos.
4. O conto literario e o conto tradicional.
5. Apuntes sobre a historia do conto tradicional en lingua castelá.
6. O conto tradicional na aula: Gianni Rodari e Vladimir Propp.
7. A escritura creativa e a didáctica da narración nas aulas de Educación Primaria.
8. O conto contado.
|
Tema 5. Didáctica do teatro |
1. Apuntes sobre a historia da arte escénica.
2. O texto dramático: texto literario e texto espectacular.
3. Elementos da ficción dramática.
4. O teatro escolar e a dramatización como recursos educativos nas aulas de lingua e literatura en lingua castelá.
|
Tema 6. Bibliotecas e animación á lectura. |
1. A biblioteca escolar.
2. A biblioteca de aula.
3. Animación á lectura dende as bibliotecas escolares.
|
Tema 7. Lingua e literatura. |
1. As habilidades lingüísticas a través da literatura.
2. Técnicas de expresión oral e escrita a través dos textos literarios: ler, escribir, narrar, recitar e contar.
3. A aprendizaxe da lingua e da literatura en contextos multilingües.
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Collaborative learning |
A52 A50 A49 A48 A47 A46 A45 A44 A43 B11 B15 B21 B23 B24 B25 C2 C3 |
9 |
26 |
35 |
Supervised projects |
A44 A45 A47 A48 A51 A52 B7 B8 B9 B10 B15 B22 C1 C8 |
17 |
35 |
52 |
Directed discussion |
A43 A44 A45 A46 A48 A50 A52 B7 B8 B9 B15 B21 B22 B23 B24 B25 C1 |
11 |
15 |
26 |
Summary |
A47 A46 B7 B8 B9 B15 C1 |
0 |
1 |
1 |
Workbook |
A44 A45 A47 A48 B15 |
5 |
21 |
26 |
|
Personalized attention |
|
10 |
0 |
10 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Collaborative learning |
Participación de todos os alumnos e alumnas na construción dos saberes e na análise crítica dos contidos presentados na materia. |
Supervised projects |
Realización dun traballo relacionado cos contidos comunicativo-literarios tratados no programa docente, adecuado ao alumnado de Educación Primaria. |
Directed discussion |
Conversacións, debates e tertulias sobre obras literarias e sobre documentos teóricos. |
Summary |
Resumo e reflexión sobre as aprendizaxes adquiridas na materia. |
Workbook |
Os alumnos e alumnas deberán achegarse a un corpo bibliográfico indicado nas aulas e a varias obras literarias. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Collaborative learning |
Supervised projects |
|
Description |
A atención personalizada ao alumnado consistirá no asesoramento pedagóxico, didáctico e bibliográfico da materia, así como na dirección dos traballos titorizados e na súa corrección. A profesora estará dispoñíble no horario de titorías sinalado. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A44 A45 A47 A48 A51 A52 B7 B8 B9 B10 B15 B22 C1 C8 |
Ao longo do curso os alumnos e alumnas deberán realizar un traballo en grupo. |
70 |
Summary |
A47 A46 B7 B8 B9 B15 C1 |
Resumo e reflexión sobre as aprendizaxes adquiridas ao longo da materia. |
30 |
|
Assessment comments |
Os alumnos e alumnas presenciais (é dicir, aqueles que asistan a un 80% das clases), para superar a materia na oportunidade de xuño, deberán obter unha puntuación mínima de 5 puntos sobre 10 tanto no traballo tutelado como no resumo. Cunha nota inferior en calquera das dúas partes non superarán a materia e deberán presentarse á oportunidade de xullo para ser avaliados da parte que non superaran na convocatoria anterior. Os alumnos e alumnas non presenciais (aqueles que falten a más dun 20% das clases) serán avaliados na oportunidade de xuño soamente mediante unha proba obxectiva na data fixada pola Xunta de Facultade.
|
Sources of information |
Basic
|
Tejerina Lobo. (). Algunas consideraciones pedagógicas sobre la poesía. http://www.biblioteca.org.ar/libros/132273.pdf
Besora, R. (1992). Aproximación a la poesía a través del juego. Papeles de literatura infantil, núm. 15, pp. 3-12
Cerrillo, P. (2013). Canon Literario, Canon escolar, canon oculto. Cuaderns de Filologia. Estudis literaris, XVIII. pp. 17-13
Ortiz, E. (2009). Contar con los cuentos. Guadalajara: Palabras del candil
Noia Campos, C. (2002). Contos galegos de tradición oral. Vigo : NigraTrea
Chambers, Aidan (2015). Dime. México: Fondo de Cultura Económica
García Carcedo, P. (2011). Educación Literaria y Escritura Creativa. Granada: GEU
Cone Bryant, S. (1999). El arte de contar cuentos. Barcelona: Biblaria
Fortún, E. (2003). El arte de contar cuentos a los niños. Sevilla: Espuela de Plata
Zipes, J. (2012). El irresistible cuento de hadas. Buenos Aires: Fondo de cultura económica
Díaz Plaja, Ana; G. Bordóns (2006). Enseñar literatura en secundaria La formación de lectores críticos, motivados y cultos. Barcelona: Graó
Moreno, Víctor (1996). Escritura imaginativa. Abecedario de la escritura. Santiago de Compostela: Universiade de Santiago de Compostela
Rodari, G. (1991). Gramática de la fantasía. Introducción al arte de contar historias. Barcelona: Aliorna
Morilla, L. e Hohan, S. A. (1999). Hacer escribir a los niños. La metodología del taller de escritura y consignas prácticas para incentivar el mundo creativo y novelesco de los niños. Barcelona: Grafein
Garralón, A. (2005). Historia portátil de la literatura infantil. Salamanca: Anaya
Colomer, T. (2010). Introducción a la literatura infantil y juvenil actual. Madrid: Síntesis
Zumthor, P. (1991). Introducción a la poesía oral. Madrid: Taurus
Motos, T. (1996). Juegos creativos de lenguaje. Santiago de Compostela: Universiade de Santiago de Compostela
Badia, D. & Vilà, M. (2000). Juegos de expresión oral y escrita. Barcelona: Graó
Rodari, G. (2004). Juegos de fantasía. Zaragoza: Edelvives
Colomer, T. (2010). La evolución de la literatura infantil y juvenil en España. Ibby
Pelegrín, A. (1996). La flor de la maravilla. Madrid: Fundación Germán Sánchez Ruipérez
Pelegrín, A. (1996). La flor de la maravilla. Juegos, recreos, retahílas.. Madrid: Fundación. Germán Sánchez Ruipérez
Lluch, G. et alii. (2010). Las lecturas de los jóvenes. Barcelona: Anthropos
Machado, A. Mª. (2002). Lectura, escuela y creación literaria. Salamanca: Anaya
García Padrino, J. (1992). Libros y literatura para niños en la España contemporánea. Revista interuniversitaria de formación del profesorado, 18, pp 302-3013.
Sobrino Freire, I. (2012). O Obradoiro de contacontos na titulación de Educación Infantil. Didáctica de la Lengua y la Literatura: experiencias de innovación docente en la universidad. Barcelona: Universidad de Barcelona
Couto Palmeiro, V; Lamapereira, e Vieites, M. (1992). Práctica teatral na escola. Vigo: Ir Indo
Atero Burgos, V. (2010). Retahílas y canciones infantiles. Patrimonio oral de la provincia de Cádiz. Cádiz: Universidad de Cádiz
Prado Díez, D. (1996). Técnicas creativas y lenguaje total . Santiago de Compostela: Universiade de Santiago de Compostela
Anderson Imbert, E. (1996). Teoría y técnica del cuento. Barcelona: Ariel
Moreno, V. (1998). Va de poesía. Navarra: Pamilela |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Teaching and Learning Children's Literature/652G02029 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Theory of Education/652G02001 | Sociology of Education/652G02004 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Spanish Language Teaching/652G02010 | Teaching and Learning Children's Literature/652G02029 |
|
Other comments |
A asistencia regular ás aulas dará ao alumno ou alumna o dereito de realizar os traballos titorizados. Se o alumno ou alumna non cumpre con este requisito de asistencia (é dicir, falta máis dun 20% das horas) será avaliado unicamente mediante a proba obxectiva fixada en xuño pola xunta de facultade. En ningún caso se permitirá o plaxio. De ser detectado en calquera traballo, exame ou outro documento entregado á profesora, este será avaliado directamente cun 0 (nunha escala do 0 ao 10). Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar o respecto e a igualdade. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. Todos os traballos serán enviados telematicamente e só se imprimirán en casos excepcionais, coa fin de facer un uso sustentable dos recursos e previr impactos negativos sobre o medio natural.
|
|