Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A15 |
Coñecer e abordar situacións escolares en contextos multiculturais. |
A23 |
Analizar e incorporar de forma crítica as cuestións máis relevantes da sociedade actual que afectan á educación familiar e escolar: impacto social e educativo das linguaxes audiovisuais e das pantallas; cambios nas relacións de xénero e interxeracionais; multiculturalidade e interculturalidade; discriminación e inclusión social e desenvolvemento sustentable. |
A36 |
Coñecer o feito relixioso ao longo da historia e a súa relación coa cultura. |
A37 |
Desenvolver e avaliar contidos do currículo mediante recursos didácticos apropiados e promover as competencias correspondentes nos estudantes. |
A40 |
Formular e resolver problemas vinculados coa vida cotiá. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B18 |
Compromiso ético para o exercicio das tarefas docentes. |
B19 |
Capacidade de adaptarse a novas situacións nunha sociedade cambiante e plural. |
B20 |
Relación con diversos interlocutores sociais. |
B21 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B22 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B23 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B24 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B25 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Adquirir coñecemento sobre a evolución do pensamento, as costumes, as crenzas e os movementos sociais e políticos ao longo da historia. Coñecemento das relixións e a súa interacción na sociedade actual. |
A23 A36 A37
|
B6 B18
|
C4 C7
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
A15
|
B18 B19 B21 B25
|
C4
|
Habilidades para representarse mentalmente, interpretar e comprender a realidade relixiosa, organizar e autorregular o seu coñecemento e a acción sobre dita realidade dotándoos de coherencia. |
A40
|
B6 B18 B19 B20 B22 B23 B24
|
C4 C7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Módulo 0. A materia de "Relixión, Cultura e Valores" nunha educación integral. |
0.0. Presentación da materia.
0.1. Mapa conceptual do constructo Relixión-Cultura-Valores.
0.2. Dimensións do compromiso cristián. |
Módulo 1. Estudo do feito relixioso nas súas dimensións histórica e antropolóxica. |
1.1. A procura do sentido da vida.
1.2. As grandes preguntas.
1.3. Panorama de respostas.
1.4. A resposta compartida das relixións.
1.5. Conceptos clave. |
Módulo 2. Estudo dos grandes sistemas relixiosos máis presentes na poboación mundial actual. |
2.1. As relixións tradicionais ou primitivas.
2.2. Hinduísmo e Budismo.
2.3. As relixións monoteístas. |
Módulo 3. Relixións e sociedade. A secularización do occidente cristián. O renacer do feito relixioso. Novos movementos relixiosos e sectas. |
3.1. As orixes da Igrexa e a súa relación co mundo romano.
3.2. A Igrexa na época de cristiandade.
3.3. A Igrexa na idade moderna.
3.4. A secularización de occidente no mundo contemporáneo.
3.5. A nova evanxelización como renacer do feito relixioso hoxe.
3.6. Novas formas de relixiosidade ó noso redor.
3.7. Arte e relixión. |
Módulo 4. O feito relixioso cristián, a súa singularidade específica, e os valores cívicos, éticos e culturais que conleva. |
4.1. As dimensións da moral.
4.2. A doutrinas filosófico-éticas e os dereitos humanos.
4.3. A conciencia. A ética de mínimos e a ética de máximos.
4.4. A vocación, os valores e a moral persoal.
4.5. A bioética e a moral social. |
Módulo 5. O encontro entre as relixións; diálogo interrelixioso e ecumenismo. As relixións e a paz. |
5.1. O diálogo interrelixioso.
5.2. O ecumenismo.
5.3. As confesións cristiás.
5.4. Esforzos actuais pola unidade e a paz: organismos, accións concretas,... |
Módulo 6. Valor humanizador do relixioso, aplicado especialmente á educación e á escola. |
6.1. O dereito á educación relixiosa e moral dacordo coas propias conviccións.
6.2. O currículo de "Relixión e Moral Católica" na etapa correspondente. |
Módulo 7. Iniciación ó coñecemento da Biblia, en especial o Novo Testamento. Estudo histórico-crítico dos evanxeos canónicos. |
7.1. Conceptos básicos sobre a Biblia e o pobo de Israel.
7.2. Niveis de acceso ó texto bíblico.
7.3. O Antigo Testamento.
7.4. O Novo Testamento. Os evanxeos. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A15 A36 A37 A40 B6 B18 B21 B25 |
16 |
32 |
48 |
Collaborative learning |
A23 B19 B20 B22 B23 B24 C4 C7 |
15 |
15 |
30 |
Supervised projects |
A23 B19 B20 B22 B23 B24 C4 C7 |
2 |
19 |
21 |
Objective test |
A15 A36 A37 A40 B6 B18 B21 B25 |
2 |
10.5 |
12.5 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Sesións expositivas: exposición oral do profesor, complementada con diapositivas, esquemas escritos e montaxes audiovisuais. Estas explicacións teóricas desenvolven os contidos conceptuais que conforman a estrutura de cada tema. |
Collaborative learning |
Sesións interactivas: os alumnos, distribuídos en grupos de 5 a 9 integrantes, traballan colaborativamente sobre a resolución de exercicios prácticos, presentados polo profesor. Estes exercicios prácticos desenvolven os contidos procedimentais que complementan os contidos conceptuais das sesións maxistrais. Esta é a primeira forma de avaliación. |
Supervised projects |
Os alumnos, que desexen avaliarse por este medio, poderán optar por unha das seguintes modalidades de traballo: recensionar unha monografía, estudar unha característica dunha relixión, desenvolver unha proposta didáctica. |
Objective test |
Os alumnos, que non teñan participado nos exercicios de aprendizaxe colaborativa nin realicen o traballo tutelado, deberán presentarse a esta proba final de avaliación. Consistirá en 20 preguntas de resposta breve, que recollen tódolos bloques de contidos da materia. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
O profesor manterá dous encontros obrigatorios cos alumnos que escollan esta modalidade de avaliación. O primeiro será para explicar e escolle-lo contido do traballo. O segundo servirá para facer un seguimento da evolución do traballo. A partir destes dous encontros obrigados, o alumno poderá solicitar máis sesións de titoría co profesor. Ademais, esta é a modalidade de avaliación máis aconsellable para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Collaborative learning |
A23 B19 B20 B22 B23 B24 C4 C7 |
A media ponderada da nota de tódolos exercicios prácticos representa a primeira forma de cualificación. |
33 |
Supervised projects |
A23 B19 B20 B22 B23 B24 C4 C7 |
A nota do traballo representa a segunda forma de avaliación. |
33 |
Objective test |
A15 A36 A37 A40 B6 B18 B21 B25 |
A nota do exame representa a terceira forma da avaliación. |
34 |
|
Assessment comments |
Pódese concorrer a unha ou varias modalidades de avaliación.
A modalidade de traballo tutelado é a máis aconsellable para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia.
A nota final da materia será a máis alta das modalidades escollidas.
|
Sources of information |
Basic
|
Conferencia Episcopal Española (2015). Currículo del Área de Religión y Moral Católica. http://www.conferenciaepiscopal.es/curriculo-de-religion
Luis González-Carvajal (2016). Esta es nuestra fe. Teología para universitarios. Sal Terrae
Juan Martín Velasco (2006). Introducción a la Fenomenología de la Religión. Trotta
Philippe Gruson (2009). Para leer el Antiguo Testamento. Verbo Divino
Étienne Charpentier (1990). Para leer el Nuevo Testamento. Verbo Divino
Jean Comby (2007). Para leer la Historia de la Iglesia. Verbo Divino
Conferencia Episcopal Española (2012). Sagrada Biblia. BAC |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
A asignatura de RELIXIÓN, CULTURA E VALORES require do alumno os coñecementos básicos da materia de "Relixión e Moral Católica", adquiridos no nivel de Secundaria e Bacharelato. Sen estas competencias previas non será imposible, pero si moi difícil, superar satisfactoriamente esta asignatura.
Á luz da recente encíclica do papa Francisco "Laudato'Si", sobre o coidado da casa común, recomendamos:
- ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais, profesionais,...
- envía-los traballos telemáticamente e, de non ser posible, imprimilos a dobre cara, en papel reciclado, sen portadas plásticas,...
- facer un uso sostible dos recursos, para previr impactos negativos sobre o medio natural,... |
|