Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Coñecer e integrar os fundamentos biolóxicos da Logopedia: a Anatomía e Fisioloxía. |
A6 |
Coñecer a clasificación, a terminoloxía e a descrición dos trastornos da comunicación, a linguaxe, a fala, a voz e a audición e as funcións orais non verbais. |
A29 |
Adquirir a formación práctica para o traballo individual, grupal, cooperativo e de mediación con facilitador. |
A32 |
Utilizar tecnoloxías da información e da comunicación. |
B1 |
Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional. |
B2 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Aprender a aprender. |
B7 |
Capacidade de análise e síntese. |
B8 |
Capacidade de observar e de escoitar de forma activa. |
B9 |
Capacidade de organizar e planificar. |
B17 |
Saber expresarse en público. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
4. Desenrolar a capacidade e observción, descripción, orientación e relación.
|
A1
|
B1 B2 B4
|
C1 C6
|
3. Coñecer e empregar correctamente a nomenclatura anatómica.
|
A1 A6 A29 A32
|
B1 B2 B7 B8 B17
|
C1 C6 C7
|
1. Adquirir coñecementos anatómicos básicos.
|
A1
|
B1
|
C1 C6
|
5. Adquirir a capacidade de xuicio crítico. |
A1 A29 A32
|
B1 B2 B4 B9 B17
|
C1 C6 C7 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Temario Teórico
Bloque I: Citoloxía
Bloque II: HistoloxíaT
Bloque III: Neuroanatomía
Bloque IV: Órgano de la Audición
Bloque V: Aparato Respiratorio
Bloque VI: Órganos Fonoarticulatorios
Bloque VII: Aparato Cardiocirculatorio.
|
Bloque I: Citoloxía
Tema 1: Concepto. Tipos de células. Orgánulos celulares.
Tema 2: División celular: mitosis e meiosis.
Bloque II: Histoloxía
Tema 3: Tecidos: concepto e clasificación.
Tema 4: Tecido epitelial. Tecido conectivo. Tecido muscular. Tecido nervioso.
Bloque III: Neuroanatomía
Tema 5: Columna vertebral. Características dunha vértebra tipo. Características específicas de cada tipo de vértebra. Sacro e cóccix.
Tema 6: Costillas: características e tipos. Esternón. Tórax en conxunto.
Tema 7: Osteoloxía cráneo e cara.
Tema 8: Introducción o SNC. Configuración externa: encéfalo e médula espinal. Meninxes. Sistema ventricular.
Tema 9: Configuración interna do SNC. Principales funcions do encéfalo.
Tema 10: Introducción o SNP: pares craneales e nervios raquídeos.
Tema 11: Vía motora. Vía sensitiva. Arco reflexo.
Tema 12: SNA: sistema nervioso simpático e sistema nervioso parasimpático.
Tema 13: Vascularización. Grandes troncos supraorticos. Arterias carótidas, arterias vertebrales y sus ramas. Senos Venosos
Bloque IV: Órgano da Audición
Tema 14: Anatomía do oído.
Tema 15: Transmisión do sonido. Vía auditiva.
Bloque V: Aparato Respiratorio
Tema 16: Vías respiratorias inferiores: traquea e ramificación bronquial. Porción respiratoria: bronquiolos respiratorios e alvéolos. Músculos inspiradores e espiradores. Diámetros torácicos e mecánica respiratoria.
Bloque VI: Órganos Fonoarticulatorios
Tema 17: Faringe: división y musculatura faringea.
Tema 18: Cavidad oral: Vestíbulo bucal, arcadas gingivodentales, cavidad bucal y lengua.
Tema 19:Fosas nasales: paredes, senos paranasales y nariz.
Tema 20:Laringe: Cartílagos, articulaciones, membranas y ligamentos de la laringe. Musculatura laríngea. Anatomía funcional de la laringe. Soplo fonatorio.
Bloque VII: Aparato Cardiocirculatorio.
Tema 21: . Anatomía do corazón. Grandes vasos. Ciclo cardiaco. Circulación maior e circulación menor.
|
Temario práctico
1ª Práctica: Osteoloxía cabeza
2ª Práctica: Osteoloxía cuello y tronco
3ª Práctica: Neuroanatomía
4ª Práctica: Órgano da audición
5ª Práctica: Larinxe.
|
1ª Práctica: Osteoloxía cabeza
2ª Práctica: Osteoloxía cuello e tronco
3ª Práctica: Neuroanatomía
4ª Práctica: Órgano da audición
5ª Práctica: Larinxe. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Student portfolio |
A1 A29 A32 B1 B2 B4 B7 B8 B9 B17 C1 C6 C7 C8 |
0 |
10 |
10 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 B1 B2 B4 |
30 |
60 |
90 |
Supervised projects |
A1 A6 B1 B2 B4 |
0 |
16 |
16 |
Oral presentation |
A1 A6 B1 B2 B4 |
0 |
6 |
6 |
Laboratory practice |
A1 A6 B1 B2 B4 |
13 |
10 |
23 |
Multiple-choice questions |
A1 A6 B1 B2 B4 |
2 |
0 |
2 |
|
Personalized attention |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Student portfolio |
O longo do curso o alumno tendrá que realizar tres cuadernos de Anatomía durante as horas de práctivas |
Guest lecture / keynote speech |
exposición dos temas por parte do profesor |
Supervised projects |
Se realizará un traballo tutelado en grupo dos temas do temario |
Oral presentation |
O grupo de traballo presentará e expondrá o seu traballo tutelado ante o resto dos grupos e ante o profesor |
Laboratory practice |
se realizaran 5 prácticas no laboratorio de Anatomía e o alumno tendra que aprendrer a identificar as distintas estructuras anatómicas. |
Multiple-choice questions |
se realizará unha proba escrita que constara de 10 - 20 preguntas curtas e algunha lamina anatómica para completar, dibuxar e/o sinalar. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Student portfolio |
Supervised projects |
|
Description |
desenvolvemento do traballo
metodoloxía do traballo
busqueda bibliográfica |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Laboratory practice |
A1 A6 B1 B2 B4 |
Los alumnos deberán asistir a prácticas de laboratorio e participar. |
10 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 B1 B2 B4 |
Se valorará a asistencia a clase así como a súa actitude e participación na materia. Terán que facer os exercicios correpondentes a cada tema e entregalos no moodle. |
20 |
Student portfolio |
A1 A29 A32 B1 B2 B4 B7 B8 B9 B17 C1 C6 C7 C8 |
O alumno deberá realizar uns cadernos nas clases practicas onde o profesor os revisará se están completos y calificará o traballo do alumno. |
10 |
Supervised projects |
A1 A6 B1 B2 B4 |
Se realizarán en grupos ou individualmente. |
10 |
Oral presentation |
A1 A6 B1 B2 B4 |
O traballo tutelado expoñerase mediante TEAMS |
10 |
Multiple-choice questions |
A1 A6 B1 B2 B4 |
proba tipo test e
láminas anatómicas
|
40 |
|
Assessment comments |
Os alumnos deberán asistir as prácticas de laboratorio para facer o cuaderno. En caso de non asistir,a sua ausencia deberá estar xustificada.
|
Sources of information |
Basic
|
|
Histología básica: texto y atlas. Au: Junqueira & Carneiro. Ed: Masson
Histología: texto y atlas color. Au: Ross/Romell.Ed. Panamericana
Neuroanatomía: texto y atlas en color. Au: Crossman, A.R.Ed. Masson
Estructura y función del cuerpo humano. Au: Thibodeau.Ed. Harcourt Brace
Anatomía General. Au: Kamina. Ed. Panamericana/ Maloine
La Voz. Tomo 1: Anatomía y Fisiología de los órganos de la voz y del habla Au: Francois Le Huche, André Allalí. Ed. Masson
Atlas de Anatomía Humana Sobotta. Au: Sobotta, J.Ed. Panamericana
Atlas de Anatomía en Ortofonía. Lenguaje y Deglución. Au: David H. Mc.farland. Ed Elsevier Masson
Atlas de Anatomía con correlación clínica". Tomo 3: Sistema Nervioso y órganos de los sentidos Ed. Panamericana
Atlas de Anatomía Humana para estudiantes y médicos. Au: Kahle, W. Ed. Omega
Nomenclatura anatómica ilustrada.Au: Feneis, H. Ed.Masson
Anatomía de los órganos del lenguaje y audición Ed: Panamericana |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Para axudar a conseguir una contorna inmediata sustentable e cumprir o obxectivo estratéxico 9 do I Plan de Sustentabilidade Medio-ambiental Green Campus FCS, todos os traballos documentais que se realicen nesta materia serán entregados a través de Moodle, en formato dixital, sen necesidade de imprimilos.
De realizarse en papel:
- Non se empregarán plásticos.
- Realizaranse impresións a dobre cara.
- Empregarase papel reciclado.
- Evitarase imprimir borradores.
|
|