Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A2 |
Coñecer e integrar os fundamentos psicolóxicos da Logopedia: o desenvolvemento da linguaxe, o desenvolvemento psicolóxico, a Neuropsicoloxía da linguaxe, os procesos básicos e a Psicolingüística. |
A4 |
Coñecer e integrar os fundamentos educativos da Logopedia: Procesos de ensino e aprendizaxe. |
A9 |
Coñecer e aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación. |
A14 |
Coñecer as funcións da Intervención logopédica: prevención, educación, reeducación, rehabilitación e tratamento. |
A23 |
Coñecer, aplicar e valorar criticamente as técnicas pedagóxicas, así como os recursos metodolóxicos e didácticos para o ensino da linguaxe. |
A28 |
Adquirir un coñecemento práctico en intervención logopédica (formación práctica en ámbitos escolares, clínico-sanitarios e asistenciais). |
A31 |
Adquirir o desenvolvemento os recursos persoais para a intervención: habilidades sociais e comunicativas, habilidades profesionais, avaliación da propia actuación profesional, técnicas de observación, técnicas de dinamización ou toma de decisións. |
B3 |
Apreciar as distintas manifestacións da diversidade. |
B4 |
Aprender a aprender. |
B5 |
Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada. |
B8 |
Capacidade de observar e de escoitar de forma activa. |
B17 |
Saber expresarse en público. |
B18 |
Ser creativo no exercicio da profesión. |
B22 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer e integrar os fundamentos psicolóxicos da Logopedia: o desenvolvemento da linguaxe, o desenvolvemento psicolóxico, a Neuropsicoloxía da linguaxe, os procesos básicos e a Psicolingüística |
A2
|
|
|
Coñecer e integrar os fundamentos educativos da Logopedia: Procesos de ensino e aprendizaxe |
A4
|
|
|
Coñecer e aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación |
A9
|
|
|
Coñecer as funcións da Intervención logopédica: prevención, educación, reeducación, rehabilitación e tratamento |
A14
|
|
|
Coñecer, aplicar e valorar criticamente as técnicas pedagóxicas, así como os recursos metodolóxicos e didácticos para o ensino da linguaxe |
A23
|
|
|
Adquirir un coñecemento práctico en intervención logopédica (formación práctica en ámbitos escolares, clínico-sanitarios e asistenciais) |
A28
|
|
|
Adquirir o desenvolvemento os recursos persoais para a intervención: habilidades sociais e comunicativas, habilidades profesionais, avaliación da propia actuación profesional, técnicas de observación, técnicas de dinamización ou toma de decisións |
A31
|
|
|
Apreciar as distintas manifestacións da diversidade |
|
B3
|
|
Aprender a aprender |
|
B4
|
|
Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada |
|
B5
|
|
Capacidade de observar e de escoitar de forma activa |
|
B8
|
|
Saber expresarse en público |
|
B17
|
|
Ser creativo no exercicio da profesión |
|
B18
|
|
Traballar de forma autónoma con iniciativa |
|
B22
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
|
|
C1
|
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro |
|
|
C2
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
|
|
C3
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
|
|
C6
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida |
|
|
C7
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
|
|
C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Item 1. Definition of Basic Psychology (Basic Psychological Processes) |
Definition of Basic Psychology. Philosophy and Psychology. Scientific paradigms of psychology: Behaviorism and Cognitive Psychology |
Item 2. Classical Conditioning |
Elements of Classical Conditioning.
Basic phenomena. Semantic conditioning. Intervention procedures based on classical conditioning. |
Item 3 Instrumental Conditioning |
Experiment and model of instrumental conditioning. The operant response. Reinforcement. Parameters of instrumental reward conditioning |
Item 4. Memory and processing |
The information processing. Sensory Register. Short Term Memory. Long-term memory. |
Item 5. Attention |
Definition. Capacity models. Models filter. selective Attention |
Item 6. Perception: pattern recognition |
Matching model to the perceptual model.
Prototype model
Feature analysis model |
Item 7. Motivation and Emotion. |
Motivational concepts. Hunger, sexual motivation, need for belonging. Theories of emotion. The emotion in the body. The expression of emotions. The emotional experience. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Case study |
A9 A14 A28 A31 B5 B17 |
9 |
27 |
36 |
Laboratory practice |
A4 C2 C3 C6 C8 |
15 |
22.5 |
37.5 |
Objective test |
B4 B18 B22 |
2 |
4 |
6 |
Guest lecture / keynote speech |
A2 A23 B3 B8 C1 C7 |
22 |
44 |
66 |
|
Personalized attention |
|
4.5 |
0 |
4.5 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Case study |
Analyze and solve problems related to cases of psychological processes that were exposed during the keynote sessions |
Laboratory practice |
Practices carried out both in the laboratory and in the classroom, to strengthen knowledge and understanding of various topics of special interest |
Objective test |
Examination of 30 to 40 multiple-choice questions on the contents presented and case studies |
Guest lecture / keynote speech |
Presentation of the contents of each topic using multimedia resources |
Personalized attention |
|
Description |
The student is guided through the steps for the analysis of cases, providing monitoring and final correction
Before the session the student will be informed about each of the phases and will specify their task on it. At the end will show and explain the results |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
B4 B18 B22 |
About 30 multiple choice questions, of which 4 or 5 of them correspond to a case, to assess paragraph (or methodology) referred to "case study" will be formulated. |
100 |
|
Assessment comments |
Attendance, attitude and class participation (theoretical and interactive classes),as well as assistance to laboratory practice, may have a modulating effect of up to 10% of the final grade. To pass the course, students must obtain a minimum overall score of 5 out of 10 (equivalent to 50% of the total). The overall score is calculated by adding the scores on the objective test (in which questions to assess the case study are included),attendance at interactive classes and the possible modulating effect of the assistance, attitude and class participation and practices. If a student
does not attend to interactive teaching classes and has granted the corresponding dispensation
of attendance to class, in such case, the objective test will have a
weight of 85 % on the final grade.
|
Sources of information |
Basic
|
Leahey, T. H. y Harris, R. J. (2000). Aprendizaje y cognición. Madrid. Prentice Hall
Caparrós, A. (1979). Introducción histórica a la psicología contemporánea. La psicología, ciencia multiparadigmática. Barcelona. Ediciones Rol
Nilsson, L. G. y Rönnberg, J. (2006). Learning and memory. Hove, England. Psychology Press/Taylor & Francis (UK)
Campos, A. (1988). Manual de prácticas de psicología básica . Barcelona. Grupo Editor Universitario
Domjan, M. y Bukhard, B. (2003, 5ª Ed.). Principios de aprendizaje y de conducta. Madrid. Thomson
Smith, E. E. y Kossylin, S. M. (2008). Procesos cognitivos. Madrid. Prentice Hall
Myers, D. G. (2005). Psicología. Madrid. Editorial Médica Panamericana
Ruiz-Vargas, J. M. (1998). Psicología de la memoria. Madrid. Alianza
Marcos, J. L. (1997). Técnicas de condicionamiento humano. Madrid. Universitas |
|
Complementary
|
(). . |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Learning and Speech and Perception/652G04030 |
|
|