Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación mais adecuadas á investigación proposta. |
A4 |
Obter un substrato teórico suficiente para comprender o entorno clínico de aplicación das técnicas de investigación. |
B1 |
Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria. |
B2 |
Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita. |
B3 |
Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora. |
B4 |
Capacidade de análise e de síntese. |
B5 |
Habilidade para manexar distintas fontes de información. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Adquirir coñecementos xerais sobre o termalismo e os tratamentos balnearios identificando os principais compoñentes da terapia termal e discutir as características dos diferentes centros de hidroterapia
|
AI1 AI4
|
BM4 BM5
|
CM1 CM2 CM8
|
Coñecer as principais características das augas mineromedicinais e os seus efectos sobre o organismo. Coñecer as indicacións, contraindicacións e precaucións da terapia termal
|
AI4
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5
|
CM1
|
Examinar como as propiedades físicas da auga e os efectos fisiolóxicos da hidroterapia poden ser utilizados para previr e mellorar determinadas enfermidades. |
AI4
|
BM4 BM5
|
CM1 CM2 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
BASES CONCEPTUAIS DO TERMALISMO |
- Conceptos, evolución histórica e situación do termalismo e os tratamentos balnearios na actualidade
- Caracteristicas dos diferentes centros termais
|
AUGAS MINEROMEDICINAIS E PRODUCTOS TERMAIS |
- Principais características das augas mineromedicinais. minerais naturais e productos termais e o seu valor terapéutico e nutricional
- Técnicas hidrotermais e complementarias
- Indicacións, contraindicacións, precaucións
|
TERAPIA TERMAL |
- Mecanismos de acción da terapia termal.
- Accións específicas derivadas da mineralización, da vía de administración e efectos xerais
- Indicacións terapéuticas da terapia termal
- Papel da Medicina termal na prevención, a promoción da saúde e a calidade de vida. |
HIDROTERAPIA E TERAPIA ACUÁTICA |
- Valor terapéutico da auga. Características do entorno acuático e as actividades na auga: factores físicos, psíquicos, sensorio-afectivos, sociais.
- O entorno acuático na idade infantil. A auga como elemento facilitador do desenrolo. Utilización do medio acuático na atención temperá.
- Usos da auga e a actividade acuática na idade adulta e vellez. Usos na prevención e rehabilitación en diversas condicións de saúde e indicacións terapéuticas.
- Entorno acuático e equipo multiprofesional
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A1 B1 B2 B3 B4 B5 |
1 |
25 |
26 |
Saídas de campo |
A4 |
6 |
0 |
6 |
Sesión maxistral |
A4 |
11 |
11 |
22 |
Presentación oral |
B2 C1 C2 |
1 |
3 |
4 |
Recensión bilbiográfica |
B4 C1 |
0 |
10 |
10 |
Seminario |
A4 C1 C8 |
2 |
4 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
A aprendizaxe dos contidos implicará a búsqueda de información en distintas fontes e a elaboración e defensa de un traballo. O profesor asesorará de forma individual as distintas etapas de esta actividade |
Saídas de campo |
Na medida do posible realizarase unha visita a un centro termal a determinar polo profesor en horario de clase. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe |
Presentación oral |
Exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica |
Recensión bilbiográfica |
Lectura crítica dun artigo publicado nunha revista científica. Como tal proceso comprende a lectura da obra, a análise do seu contido e unha crítica e valoración da mesma en relación á literatura existente sobre o tema. Unha recensión non supón un resumo da obra, nin unha mera análise do contido, pois o que lle outorga sentido e dimensión académica científica é a crítica que merece a xuízo do autor da recensión, en relación a outras obras coñecidas do mesmo ámbito ou en relación a súa propia experiencia. |
Seminario |
As clases de seminario se dedicarán a tratar aspectos concretos de cada tema a través da resolución de problemas. Se proporcionará ao alumno os correspondentes materiais sobre os que traballará na aula |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Recensión bilbiográfica |
Presentación oral |
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
Saídas de campo |
Seminario |
|
Descrición |
Nos seminarios e nas saídas de campo o profesor atenderá de maneira particular ás necesidades dos alumnos,
Nos traballos tutelados o profesor fará un seguimiento persoalizado do proceso de aprendizaxe por parte do alumno
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Recensión bilbiográfica |
B4 C1 |
Se evaluará a capacidade do alumno para empregar as fontes bibliográficas, así como o seu grao de comprensión da materia. O traballo será exposto na aula |
20 |
Presentación oral |
B2 C1 C2 |
Se valorará tódolos aspectos dunha presentación oral |
5 |
Traballos tutelados |
A1 B1 B2 B3 B4 B5 |
Se evaluará a capacidade do alumno para empregar as fontes bibliográficas, as TIC, etc. así como o seu grao de comprensión da materia mediante a realización dun traballo que deberá expoñer na aula |
30 |
Sesión maxistral |
A4 |
Será obrigatoria a asistencia ao 80% das sesións maxistrais. No caso de non asistencia haberá unha proba obxectiva dos contidos impartidos |
20 |
Saídas de campo |
A4 |
Se valorará o interés e aproveitamento da visita mediante un informe dos contidos vistos no centro e a súa relación cos contidos impartidos na aula |
10 |
Seminario |
A4 C1 C8 |
Valorarase o grao de participación do alumno nas sesiones de seminarios, a súa capacidade de traballar en grupo, organización, etc |
15 |
|
Observacións avaliación |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Se aportará por parte do profesor bibliografía complementaria en cada un dos temas O profesor responsable resérvase a posibilidade de realizar algún cambio na avaliación ou outros aspectos que serán notificados aos estudantes coa suficiente antelación.
Programa
Green Campus FCS
Para axudar a conseguir
un entorno inmediato sustentable e cumprir cos obxectivos estratéxicos 1 e 2 do
"III Plan de Acción do Programa Green Campus FCS (2018-2020)", os
traballos documentais que se realicen nesta materia:
a. Solicitaranse
maioritariamente en formato virtual e soporte informático.
b.
De realizarse en papel:
-
Non se empregarán plásticos.
-
Realizaranse impresións a dobre cara.
-
Empregarase papel reciclado.
-
Evitarase a realización de borradores.
PLAxio
A
detección de fraude, copia ou plaxio na redacción do traballo da materia
implicará un suspenso na oportunidade de avaliación afectada (0,0) e a remisión
directa á oportunidade seguinte.
Dita circunstancia
comunicarase á Comisión Académica e ao resto de profesores do título. En caso
de que se reitere a irregularidade nunha 2ª avaliación, a Comisión poderá
solicitar ao Reitor a expulsión temporal ou definitiva do/a estudante do título
cursado. |
|