Competencias do título |
Código
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Competencias / Resultados do título
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A1 |
Explicar la relación entre el funcionamiento ocupacional, la salud y el bienestar. |
A2 |
Explicar los conceptos teóricos que sostienen la terapia ocupacional, expresamente la naturaleza ocupacional de los seres humanos y su funcionamiento a través de las ocupaciones. |
A3 |
Sintetizar y aplicar el conocimiento relevante de ciencias biológicas, médicas, humanas, psicológicas, sociales, tecnológicas y ocupacionales, junto con las teorías de ocupación y participación. |
A4 |
Analizar las complejidades de aplicar teorías formales y evidencia de investigación en relación con la ocupación en el contexto de una sociedad en cambio. |
A5 |
Constatar e influir en el debate racional y su razonado en relación a la ocupación humana y la terapia ocupacional. |
A7 |
Escoger, modificar y aplicar teorías apropiadas, modelos y métodos de la práctica para encontrar la ocupación según las necesidades de salud de individuos/poblaciones. |
A14 |
Valorar críticamente la práctica de la terapia ocupacional para asegurar que el foco está sobre la ocupación y el funcionamiento ocupacional. |
A19 |
Apreciar y respetar las diferencias individuales, creencias culturales, costumbres y su influencia sobre la ocupación y la participación. |
A22 |
Demostrar continuamente el proceso de aprendizaje y cambios en la TO. |
A25 |
Identificar la necesidad de investigar y buscar publicaciones relacionadas con la ocupación, la terapia ocupacional y/o la ciencia ocupacional y formular preguntas de investigación relevantes. |
A26 |
Demostrar habilidades en la propia búsqueda, el examen crítico y la integración de la literatura científica y otra información relevante. |
A29 |
Desarrollar el conocimiento de ocupación y de la práctica de la terapia ocupacional. |
A34 |
Considerar los avances en salud, cuidado social, sociedad y legislación a nivel internacional, nacional y local que afecten a los servicios de terapia ocupacional. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo. |
B4 |
Trabajar de forma autónoma con iniciativa. |
B8 |
Capacidad de análisis y de síntesis. |
B9 |
Capacidad de aplicar los conocimientos a la práctica. |
B10 |
Conocimientos básicos de la profesión. |
B12 |
Conocimientos generales básicos sobre el área de estudio. |
B13 |
Resolución de problemas. |
B16 |
Habilidad para trabajar de manera autónoma. |
B19 |
Comunicación oral y escrita en la lengua materna. |
B21 |
Habilidades básicas de manejo de ordenadores. |
B24 |
Habilidades de gestión de la información (habilidad para buscar y analizar información proveniente de diversas fuentes). |
B25 |
Capacidad de crítica y autocrítica. |
B27 |
Capacidad para generar nuevas ideas. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
C3 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. |
C6 |
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. |
C7 |
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. |
C8 |
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer a historia e a evolución da Terapia Ocupacional e os principais autores |
A1 A2 A5 A29
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B1 B4 B8 B10 B12 B19 B24
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C1 C3
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Explicar os conceptos teóricos que sosteñen a terapia ocupacional, expresamente a natureza ocupacional dos seres humanos e o seu funcionamento a través das ocupacións |
A1 A2 A3 A4 A5 A19 A22 A29
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B1 B3 B8 B10 B19
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C1 C6
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Iniciarse no coñecemento dos fundamentos teóricos e principios filosóficos, modelos, metodoloxías, técnicas, avaliacións e valoracións de Terapia Ocupacional necesarios para recoñecer e interpretar os procesos de función-disfunción ocupacional.
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A1 A2 A3 A7 A14
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B1 B4 B8 B10 B12 B19 B27
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C1 C3
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Comprender o proceso de saúde, enfermidade e a discapacidade. Explicar a Clasificación Internacional de Funcionamento, Discapacidade e Saúde (OMS)
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A1 A3 A19 A34
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B1 B3 B8 B9 B10 B12
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C1 C3
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Identificar a estructura e tipoloxía dos traballos científicos nos seus diferentes soportes |
A26
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B1 B2 B3 B4 B8 B13 B16 B19 B21 B24
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C1 C3 C6 C7 C8
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Identificar os sistemas de búsqueda e recuperación da información científica en ciencias da saúde. |
A25
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B1 B2 B3 B4 B8 B10 B12 B13 B16 B19 B21 B24 B25 B27
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C1 C3 C6 C7 C8
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Contidos |
Temas |
Subtemas |
BLOQUE I
TEMA I CONCEPTOS, BASES HISTÓRICAS E FILOSOFICAS EN TERAPIA OCUPACIONAL
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1.- Concepto e definición de Terapia Ocupacional.
2.- Obxetivos e ámbitos de actuación da Terapia Ocupacional.
3.- Historia e evolución da Terapia Ocupacional. Desenrolo no marco das ciencias da saúde. Principais autores.
4.- Saúde i enfermidade. Teoría da enfermidade e da incapacidade. Clasificación internacional do funcionamiento, discapacidade e saúde. CIF.
5.- Fundamentos filosóficos da Terapia Ocupacional.
6.- Concepto de ocupación como característica evolutiva e principal actividad dos seres humanos. Dimensións biolóxica, psicolóxica e social da ocupación.
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BLOQUE I.
TEMA II. ORGANIZACION DO COÑECEMENTO EN TERAPIA OCUPACIONAL. MARCOS DE REFERENCIA
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7.- Organización do coñecemento en Terapia Ocupacional: Marcos de referencia teóricos primarios, Marcos de referencia da disfunción física: cinesiolóxico/biomecánico; neuromotriz e neurolóxico- evolutivo; perceptivo-cognitivo.
Marcos de referencia da disfunción psico-social: conductual; cognitivo; analítico; humanista. |
BLOQUE I.
TEMA III. ACTIVIDADES OCUPACIONALES
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Actividades ocupacionais. Obradoiros
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BLOQUE II.- DOCUMENTACIÓN EN TERAPIA OCUPACIONAL
TEMA I. FONTES DE INFORMACIÓN
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1.- Características e clasificación
2.- As revistas científicas
2.1. O artigo científico orixinal
2.2. O artigo de revisión
2.3.- Calidad e avaliación da publicación científica
3.- Literatura gris
4.- Ética na publicación científica
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BLOQUE II.- DOCUMENTACION EN TERAPIA OCUPACIONAL
TEMA II: RECUPERACIÓN DE INFORMACIÓN BIBLIOGRÁFICA |
1.- Localización de libros y manuales: os catálogos
2.- Localización de artigos: bases de datos bibliográficas
2.1.- Elaboración dunha estratexia de busca
2.2.- Identificación de bases de datos adecuadas:
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Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Presentación oral |
A26 B2 B8 B12 B13 B19 B21 C1 C3 C6 C7 |
4 |
4 |
8 |
Sesión maxistral |
A2 A1 A3 A4 A5 A7 A14 A19 A29 |
39 |
30 |
69 |
Proba mixta |
A1 A22 A26 B1 B2 B4 B8 B10 B12 B13 C1 |
5 |
0 |
5 |
Lecturas |
A2 A1 A4 A25 A26 B1 B3 B4 B10 B12 B16 |
10 |
10 |
20 |
Obradoiro |
A2 A1 A3 A7 A14 A29 A34 B10 B24 B25 |
20 |
15 |
35 |
Traballos tutelados |
A2 A1 A14 A19 A29 B2 B3 B9 B12 B27 C8 |
6 |
25 |
31 |
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Atención personalizada |
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7 |
0 |
7 |
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*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Presentación oral |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
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Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxetivas.
No referente a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenrolo. Ademáis, en canto ás preguntas obxetivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
Permite adquirir competencias xenéricas referenciadas en esta asignatura. |
Lecturas |
Son un conxunto de textos e documentación escrita que se teñen recollido i editado como fonte de profundización nos contidos traballados.
Permiten adquirir as competencias específicas referenciadas nesta asignatura. |
Obradoiro |
Mediante diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) o alumnado desenvolverá tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado. |
Traballos tutelados |
Se realizarán varios traballos relacionados con algún dos apartados dos temas do programa que seleccionará o profesor: algúns de modo individual e outros en grupo. Os pasos a seguir son: selección do tema, documentación, guión xeral, sesións periódicas co profesor para oseguimento, presentación escrita, preparación da presentación i exposición na aula, no seu caso. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
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Traballos tutelados |
Proba mixta |
Presentación oral |
Sesión maxistral |
Obradoiro |
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Descrición |
A atención personalizada farase, globalmente, mediante tutorías personalizadas directas e virtuais, individuais e grupais.
Terase en conta aos alumnos con dedicación a tempo parcial |
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Avaliación |
Metodoloxías
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Competencias / Resultados |
Descrición
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Cualificación
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Traballos tutelados |
A2 A1 A14 A19 A29 B2 B3 B9 B12 B27 C8 |
Se realizarán varios traballos relacionados con algúns dos apartados dos temas do programa que seleccionará o profesorado: algúns de modo individual e outros en grupo. Os pasos a seguir son: selección do tema, documentación, guión xeral, sesións periódicas co profesor para o seguimiento, presentación escrita, preparación da presentación e exposición na aula, no seu caso. |
20 |
Proba mixta |
A1 A22 A26 B1 B2 B4 B8 B10 B12 B13 C1 |
Se realizarán dúas probas mixtas para cada un dos bloques según instruccións do profesorado. |
65 |
Presentación oral |
A26 B2 B8 B12 B13 B19 B21 C1 C3 C6 C7 |
A presentación oral se evaluará individualmente e será unha das partes a evaluar de cada un dos traballos tutelados realizados |
3 |
Sesión maxistral |
A2 A1 A3 A4 A5 A7 A14 A19 A29 |
Se rexistrará e valorará a asistencia e participación ás clases de presentación de contidos |
4 |
Obradoiro |
A2 A1 A3 A7 A14 A29 A34 B10 B24 B25 |
Se valorará a asistencia e aproveitamento dos obradoiros organizados |
8 |
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Observacións avaliación |
Os aspectos e criterios que se terán en consideración ao avaliar as actividades son a asistencia, participación e compromiso individual e grupal, coherencia dos contidos abordados, coñecementos demostrados nos exames teóricos e prácticos e competencias referidas para esta materia. O sistema de cualificacións expresarase mediante cualificación numérica de acordo co establecido no art. 5 do Real Decreto 1125/2003 de 5 de setembro (BOE 18 de setembro), polo que se establece o sistema europeo de créditos e o sistema de cualificacións nas titulacións universitarias de carácter oficial e validez en todo o territorio nacional. Sistema de cualificacións: 0-4.9=Suspenso 5-6.9=Aprobado 7-8.9=Notable 9-10=Sobresaliente 9-10 Matrícula de Honra (Graciable) A materia está dividida en dous bloques con avaliación independente: Bloque I: Nota ata 7 Bloque II: Nota ata 3 EVALUACION DO BLOQUE I: BASES HISTORICAS DE TERAPIA OCUPACIONAL: Dun total de 7 puntos correspondente a este bloque o exame será un 70% do total do bloque 1 (4,9); Asistencia e aproveitamento ao 80% das clases, un 10% do total do bloque 1 (0,7); traballos realizados, un 20% do total do bloque 1 (1,4). AVALIACIÓN DO BLOQUE 2: DOCUMENTACION EN TERAPIA OCUPACIONAL As porcentaxes de avaliación establecidos para a materia de %ou201CDOCUMENTACIÓN EN TERAPIA OCUPACIONAL%ou201D, serán os que se presentan a continuación: Proba de ensaio.........................................60% Traballos tutelados........................................40% Para poder aprobar este módulo, é requisito indispensable, tanto na convocatoria de xaneiro como na de xullo: TRABALLOS TUTELADOS...Realizar o 100%, e obter polo menos un 2 sobre unha puntuación de 4. PROBA DE ENSAYOHaber obtido polo menos un 3 sobre unha puntuación máxima de 6. Aqueles alumnos que non superasen a convocatoria de xaneiro, deberán examinarse na convocatoria de xullo, das partes non superadas. OBSERVACIÓNS XERAIS DA MATERIA Para superar a materia é requisito que o alumno alcance un 5 (sobre 10) en ambas as partes. Se o alumno suspende unha parte en xaneiro, só terá que presentarse á parte suspensa na convocatoria de xullo. No caso de que o alumno non supere a convocatoria de xullo, tería a materia suspensa e a parte aprobada non se gardaría para cursos posteriores.
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Fontes de información |
Bibliografía básica
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Gómez Tolón. J. 1997. "Fundamentos Metodológicos de la Terapia Ocupacional". 1ª Ed. Editorial Mira. Zaragoza.. Hopkins. H.L., Smith, H.D. 2011. "Terapia Ocupacional", 11ª Edición. Editorial Médica Panamericana Madrid, Kielhofner G. 2006. Fundamentos conceptuales de la terapia ocupacional. 3ª ed. Buenos Aires: Editorial Médica Panamericana. Polonio Begoña y cols. 2003. Conceptos fundamentales de Terapia Ocupacional. Editorial Panamericana Romero A. Moruno P. 2003. Terapia Ocupacional. Teoría y Técnicas. Madrid. Masson. OMS. CIF. Clasificación Internacional del Funcionamiento, de la Discapacidad y de la Salud. 2001 Bibliografía del bloque DOCUMENTACIÓN EN TERAPIA OCUPACIONAL: Sobrido Prieto M, Talavera Valverde MA, Gutiérrez Couto U. El artículo científico en terapia ocupacional. Madrid; síntesis; 2017. Day R. Cómo escribir y publicar trabajos científicos. 2ª ed. Washington : OPS, Oficina Sanitaria Panamericana, 1996 Durán
Martínez R, Gómez Gonçalves A, Sánchez Sánchez, ME. Guía
didáctica para la elaboración de un trabajo académico [Internet].
Zamora: Iberoprinter, 2017 [citado 10 julio 2018]. Disponible en:
https://gredos.usal.es/jspui/bitstream/10366/132754/1/dpee_Gu%C3%ADatrabajoacad%C3%A9mico.pdf Iñesta
García, A. Webs y buscadores en Ciencias de la Salud [Internet].
Madrid, Escuela Nacional de Sanidad (ENS) Instituto de Salud Carlos
III, 2012. [citado 10 julio 2018] Disponible en:
http://gesdoc.isciii.es/gesdoccontroller?action=download&id=20/12/2012-c4cf662b7d González
de Dios J, González-Muñoz M, Alonso-Arroy A, Aleixandre-Benavent R.
Comunicación científica (III). Congresos científicos (2): Claves
para elaborar un buen póster científico. Acta Pediatr Esp
[Internet]. 2013 [citado 10 julio 2018]; 71 (7): e186-e188.
Disponible en: http://webs.ucm.es/BUCM/med/doc22199.pdf |
Bibliografía complementaria
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Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
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Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
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Materias que continúan o temario |
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Observacións |
En cada tema se aportará bibliografía específica. O profesor responsable se reserva a posibilidade de realizar algún cambio na evaluación i outros aspectos que serán notificados aos estudiantes con suficiente antelación. Para axudar a conseguir un entorno inmediato sustentable e cumprir cos obxectivos estratéxicos 1 e 2 do "III Plan de Acción do Programa Green Campus FCS (2018-2020)" os traballos documentais que se realicen nesta materia: a.- Maioritariamente solicitaranse en formato virtual e soporte informático. b.- De realizarse en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a realización de borradores. |
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