Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
Explicar los conceptos teóricos que sostienen la terapia ocupacional, expresamente la naturaleza ocupacional de los seres humanos y su funcionamiento a través de las ocupaciones. |
A8 |
Uso profesional y ético del razonamiento efectivo en todas las partes del proceso de terapia ocupacional. |
A11 |
Trabajar para facilitar entornos accesibles y adaptados y promover la justicia ocupacional. |
A12 |
Colaborar con comunidades para promover la salud y el bienestar de sus miembros mediante la participación en la ocupación. |
A19 |
Apreciar y respetar las diferencias individuales, creencias culturales, costumbres y su influencia sobre la ocupación y la participación. |
B3 |
Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo. |
B6 |
Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional. |
B8 |
Capacidad de análisis y de síntesis. |
B24 |
Habilidades de gestión de la información (habilidad para buscar y analizar información proveniente de diversas fuentes). |
B31 |
Apreciación de la diversidad y de la multiculturalidad. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
C4 |
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Adquisición dos coñecementos teóricos previos na práctica sobre ergonomía, accesibilidade e deseño universal. Fundamentación teórica da Terapia Ocupacional na intervención sobre o medio: influencia do contorno sobre a ocupación humana. |
A2 A11
|
B31
|
|
Adquisición de destrezas de observación e análise do medio: avaliación das condicións do medio social no que as personas desenvolven as súas ocupacións e da interacción establecida entre os condicionantes individuais, os facilitadores/obstáculos do contorno e as demandas da actividade, promovendo a sostenibilidade medio-ambiental. |
A11 A19
|
B3
|
|
Desenvolvemento do pensamento analítico e crítico aplicado á valoración e ao asesoramento en materia de accesibilidade: planificación dun proceso estruturado de intervención (valoración, asesoramento/propostas de mellora, rexistro) e deseño de contornos favorables e sostibles á ocupación e potenciadores da autonomía. |
A8 A11
|
B3
|
|
Potenciación de habilidades e rigor técnico para o rexistro da información procedente da intervención: desenvolvemento de destrezas de comunicación con outros profesionais e con usuarios, e aprendizaxe para a elaboración de informes técnicos. |
A11
|
B8 B24
|
C1
|
Fomento dunha perspectiva social: situar ao estudantantado nun tipo de intervención comunitaria, potenciando a colaboración con profesionais do ámbito do social e, en definitiva, promovendo a súa cooperación hacia a xustiza ocupacional de persoas saudables en contornos sostibles. |
A11 A12
|
B6
|
C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1.- CONTORNA. Conceptos Básicos
Prof. Sergio Santos del Riego. |
Contorna: Saudable, Sostibilidade versus Sustentabilidade e os Dereitos Humanos.
- Escalas de valoración de accesibilidade/contorno: Housing Enabler.
- Outros aspectos.
|
Tema 2.- MODELOS DE DISCAPACIDADE, ENFERMEDADE, REHABILITACIÓN, SOCIEDADE E DIVERSIDAD EFUNCIONAL
Prof. Sergio Santos del Riego.
|
Modelo Médico.
Modelo Rehabilitador versus Modelo Social. A unión fai a forza.
Outros modelos.
|
Tema 3.- ACCESIBILIDADE UNIVERSAL E ADAPTACIÓN FUNCIONAL. ERGONOMÍA.
Prof. Sergio Santos del Riego. |
Conceptos básicos. |
Tema 4.- DESEÑO UNIVERSAL. Conceptos básicos
Prof. Sergio Santos del Riego.
|
Deseño Universal: principios básicos (Ron Mace).
- Visitabilidade e Adaptabilidade
- Saúde e Seguridade.
- Outros aspectos.
|
Tema 5.- MARGINACIÓN SOCIAL Y EXCLUSIÓN SOCIAL. Conceptos básicos
Prof. Sergio Santos del Riego. |
Marxinación social: Conceptos histórico, actual e segundo satisfacción das necesidades.
Exclusión social.
Barreiras Sociais e Culturais.
Colectivos de exclusión/marxinación/desfavorecidos sociais.
|
Tema 6.- MARCO LEGAL, ENTORNO Y DESEMPEÑO OCUPACIONAL
Prof. Sergio Santos del Riego. |
Marco xurídico e legal. |
Seminario 1: ROBÓTICA Y DOMÓTICA.
Prof. Sergio Santos del Riego |
Conceptos básicos. Aproximación con vídeos y teoría discursiva
|
Seminario 2: ACCESIBILIDAD, VIDA SALUDABLE Y DESARROLLO SOSTENIBLE |
Sensibilización colaborativa. |
Seminario 3: PREVENCIÓN DE RIESGOS LABORALES |
Conceptos básicos. Clase invertida |
Tema 9.- Intervención sobre o contorno desde a Terapia Ocupacional.
Profª. Thais Pousada García |
Argumentación teórica. Influencia do contorno sobre a ocupación dos individuos.
Metodoloxía de intervención sobre o contorno:
-Accesibilidade
-Deseño universal / Deseño para todas as persoas
-Adaptación funcional
|
Tema 10.- Accesibilidade e deseño universal como medio para a participación.
Profª. Thais Pousada García |
Valoración e asesoramento de Terapia Ocupacional en materia de accesibilidade dos espazos públicos-
- Rexistro da información: criterios para realizar un informe.
Criterios de universalidade no deseño de dispositivos e contornos.
Accesibilidade ¿vs? deseño universal. |
Tema 11.- Adaptación funcional/Axuste razoable.
Profª. Thais Pousada García
|
Planificación da intervención: valoración e asesoramento desde a Terapia Ocupacional.
Deseño de contornos funcionais no domicilio.
Deseño de contornos funcionais no traballo / escola.
Adaptación Funcional a través da domótica.
Realización de informes técnicos.
Razoamento aplicado a casos prácticos. |
Tema 12.- Ergonomía.
Profª. Thais Pousada García |
Xeneralidades e conceptos.
Tipos de Ergonomía.
Ergonomía laboral.
|
Tema 13.- Planificación e deseño ergonómico de produtos.
Profª. Thais Pousada García |
Obxectivos do deseño ergonómico.
Recomendacións baseadas en datos antropométricos.
Recomendacións baseadas en características individuais dos individuos.
|
Tema 14.- Metodoloxías de axuste suxeito-contorno-ocupación aplicadas ao posto de traballo.
Profª. Thais Pousada García
|
Introdución aos métodos de axuste como medio para a integración laboral e social.
Prevención de Riscos: Peligros e controis.
Análise de diferentes métodos de axuste (método de perfís LB, ErgoDis IBV): práctica.
Aplicación de métodos de axuste á intervención de Terapia Ocupacional: adaptación funcional do contorno e análise ergonómica do posto de traballo.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 A8 A19 B3 B31 C4 |
24 |
30 |
54 |
Aprendizaxe colaborativa |
A2 A8 A11 A12 A19 B6 B8 B24 C1 C4 |
22 |
40 |
62 |
Proba mixta |
A8 B3 B8 C1 |
2 |
0 |
2 |
Actividades iniciais |
A19 B3 B31 |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade é común que se reserve a un tipo especial de lección impartida por un/ha profesor/a en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso casi exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
A clase maxistral desenvolverase na modalidade online, a través da plataforma TEAMS e do espazo específico da materia. As sesións manterán o horario establecido (1 hora / semana) e quedarán gravadas, a disposición dos estudantes no espazo da nube de STREAM. |
Aprendizaxe colaborativa |
Técnica de traballo individual con exposición pública durante na clase de Grupo Grande (GG) e debate.
|
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Actividades iniciais |
Actividades que se levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensinanza-aprendizaxe co fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para acadar os obxectivos que se queren acadar, vinculados a un programa formativo. Con ela se pretende obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativos, que partan dos coñecementos previos do alumnado.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Aprendizaxe colaborativa |
|
Descrición |
A atención personalizada farase, globalmente, mediante titorías personalizadas directas e virtuais, individuais e grupais.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A2 A8 A19 B3 B31 C4 |
Avaliación na modalidade de Proba mixta. |
0 |
Aprendizaxe colaborativa |
A2 A8 A11 A12 A19 B6 B8 B24 C1 C4 |
Avaliación continua:
- Rúbrica de avaliación do alumno polos profesores da materia: Pousada García e Santos del Riego, salvo excepción motivada ou necesidade sobrevida. A rúbrica presentarase ao comezo do curso.
A avaliación do alumno / docente avaliará:
- O traballo individual realizado e presentado individualmente por cada alumno, segundo o sorteo do tema e cronograma que se realizará e publicará ó comenzo da materia para o alumnado integrante dos tres grupos de Docencia Interactiva (GDI1, GDI2, GDI3) coa presenza de dous profesores (tribunal). (3 puntos)
- A participación proactiva do alumno na materia, tanto a súa participación como membro do tribunal dos traballos dos seus compañeiros, así como as habiliades para a vida.
Rúbrica 5 puntos (media de ambos os profesores en cinco puntos)
|
50 |
Proba mixta |
A8 B3 B8 C1 |
- Exame: 5 puntos (media da puntuación obtida nas dúas partes do exame sobre cinco puntos). |
50 |
|
Observacións avaliación |
CRITERIOS DE AVALIACIÓN XERAIS: A avaliación final da materia realizarase de acordo cos seguintes criterios: - 50% corresponderá á
avaliación continua (5 puntos) - 50% á avaliación do
exame final (5 puntos).
É necesario aprobar as dúas partes para superar a materia.
1. AVALIACIÓN CONTINUA: A nota final da avaliación continua do alumno é a media das dúas calificacións, unha da rúbrica do profesor Santos del Riego e outra da rúbrica da profesora Pousada García, sobre a mesma rúbrica para cada profesor (5 puntos). A rúbrica permitirá a avaliación dos seguintes items:
- Traballo (3,5 ptos)
- Entrega: A suministración da documentación do traballo realizada antes das 24 horas do xoves anterior á presentación do traballo.
- Estructura
- Contidos
- Presentación pública (habilidades expositivas)
- Habilidades para a vida: autocoñecemento, empatía, comunicación asertiva, relacións interpersonais profesor-estudiante, toma de decisións, manexo de problemas e conflictos, pensamento creativo, pensamiento crítico, manexo de emocións e sentimientos, manexo de emocións e estrés (0,5 ptos)
- Participación proactiva do estudante durante a exposición dos outros estudantes (1 pto)
O aprobado nesta avaliación está fixado en 2,5 puntos resultantes da media das cualificacións dos dous docentes. No caso de non acadar dita puntuación ou NP, valorarase o traballo expositivo ante tribunal conformado, novamente polos dous docentes na oportunidade de xuño-xullo.
2. EXAME: A nota final do exame é a media da parte do exame realizada polo prof. Santos del Riego coa parte realizada pola profesora Pousada García sobre cinco puntos cada una das partes (2), cunha puntuación total máxima de 5 puntos. Terá lugar na data indicada no calendario oficial aprobado pola Xunta de Facultade e tratará os contidos que ámbolos dous profesores definan durante o cuadrimestre, que inclúe o temario da docencia e dos traballos expostos polos estudantes que consideren axeitadas. O aprobado do exame está fixado en 2,5 puntos resultantes da media das cualificacións das dúas partes.
CALIFICACIÓN FINAL: A nota final será o resultado da suma das puntuacións medias (avaliación continua e exame), sempre que o alumno acade o mínimo de 2,5 puntos en cada unha das cualificacións finais (avaliación continua e exame). Se non, a materia suspenderase (ou non se presentará, NP, se é o caso) coa cualificación que os profesores determinan independentemente da suma final obtida.
Só se publicarán as cualificacións finais e exames. As cualificacións do exame pódense revisar nos termos e nos formularios establecidos oficialmente; preferentemente serán revisadas conxuntamente pola totalidade do profesorado da materia, se fora posible. As últimas valoracións contextuais das cualificacións finais, antes da súa formalización na aplicación informática, están baixo a consideración do profesor responsable da materia. A cualificación final da materia exprésase de acordo co establecido no artigo 5 do RD 1125/2003, do 5 de setembro, para que o sistema de crédito europeo e o sistema de cualificación estean establecidos en títulos universitarios de carácter oficial e validez en todo o territorio nacional (publicado no Boletín Oficial do 18 de setembro de 2003). Sistema de clasificación: suspendido (0-4,9), aprobado (5-6,9), notable (7-8,9), destacado (9-10), matrícula de honra (graciable).
APRECIACIÓN SOBRE AVALIACIÓN: No caso de que o alumno non pase só parte da avaliación (avaliación continua ou exame):
- Se o alumno pasa a avaliación continua e suspende o exame, a materia suspenderase (ou non presentado, NP, segundo o caso), pero só deberá presentarse ao exame na convocatoria de xuño-xullo.
- Se o alumno non aproba a avaliación continua e pasa o exame, a materia suspenderase (ou non se presentará, NP, segundo o caso), pero só deberá presentar o mesmo ou un novo traballo, a determinar pola profesora responsable da asignatura, na convocatoria de xuño-xullo ante tribunal, na data fixada polos profesores, dentro do período de avaliación aprobado no Calendario Académico da Xunta de Facultade, no mesmo día que a data de exames programada. Neste caso, o alumno presentará e exporá o traballo sobre a materia e na data que decidan os profesores (quenes conformarán nesta convocatoria o tribunal avaliador) e optará a un máximo de 3,5 puntos na rúbrica, os correspondentes ao traballo individual (entrega, estructura, contidos e exposición). A avaliación da participación proactiva e habilidades para a vida do alumno durante o cuadrimestre manterase a da convocatoria anterior.
- Se o alumno non aproba ningunha das dúas partes (avaliación continua e exame), se presentará a ambas partes na seguinte convocatoria: deberán facer o mesmo ou un novo traballo, a criterio da profesora responsable da asignatura, e presentalo ante o tribunal de profesorado na data fixada polos profesores, dentro do período de avaliación aprobado no calendario académico da Xunta de Facultade, no mesmo día que a data de exames programada. Neste caso, o alumno presentará o traballo e optará por un máximo de 3,5 puntos na rúbrica. A avaliación da participación proactiva do alumno e habilidades para la vida durante o cuadrimestre manterase a da convocatoria anterior. Do mesmo xeito, tamén debe realizar o exame oficial na data indicada no calendario aprobado en Xunta de Facultade.
Segundo os artigos 22 e 23 das Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudis de grao e mestrado universitario (Modificada polo Consello de Goberno de 29 de xuño de 2017) garantirase, especialmente, o seguinte: - Artigo 22º.- Publicidade das cualificacións: Para garantir o dereito a revisión nas probas orais, a nota será comunicada aos dous días lectivos seguintes á súa finalización, e a revisión estará baseada nos datos recollidos na acta e, no seu caso, nas evidencias gravadas, escritas e doutro tipo recollidas na súa realización.
- Artigo 23º. Revisión das cualificacións: Os estudantes terán dereito a revisar as actividades, os traballos e as probas que sirvan para a súa avaliación e a recibiren explicación razoada da cualificación que obtiveron.
ADIANTO DE OPORTUNIDADE: Os/as estudantes que desexen solicitar o adianto de oportunidade, por non superar a materia en cursos académicos anteriores, terán en conta o seguinte: - Deberán facer, entregar e exponer un traballo asignado pola coordinadora da materia, segundo os contidos da mesma
- O traballo será presentado ante o tribunal de profesorado na data fixada dentro do período de avaliación de convocatoria adiantada, no mesmo día que a data programada do examen.
- Optará por un máximo de 3,5 puntos na rúbrica. A avaliación da participación proactiva do alumno e habilidades para la vida durante o último cuadrimestre cursado polo estudante en convocatoria ordinaria.
- Trala exposición do traballo, deberá realizar o exame na data indicada no calendario de convocatoria adiantada.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Libro blanco de la accesibilidad. Rovira-Beleta y Cuyás, Enrique. Barcelona: UPC, [2003]. ISBN 8483017431.
Lei 10/2014, do 3 de decembro, de accesibilidade. Diario Oficial de Galicia de 17 de decembro de 2014.
Decreto 35/2000, do 28 de xaneiro, polo que se aproba o Regulamento de desenvolvemento e execución da Lei de accesibilidade e eliminación de barreiras na Comunidade Autónoma de Galicia. Diario Oficial de Galicia de 29 de febrero de 2000.
Salud laboral: conceptos y técnicas para la prevención de riesgos laborales. Carlos Ruiz Frutos [et al.]. Barcelona: Elsevier, 2013. ISBN 9788445821466.
Técnicas de prevención de riesgos laborales: seguridad e higiene del trabajo. Madrid: Tebar, 2012. ISBN 978847360479.
Legislación sobre Seguridad y Salud en el Trabajo Disposiciones Generales. Osalan, 2001.
Legislación sobre Seguridad y Salud en el Trabajo: disposiciones específicas. Osalan, 2001.
Domótica e inmótica: viviendas y edificios inteligentes. Cristóbal Romero Morales, Madrid: Ra-Ma, 2010. ISBN 9788499640174.
Método de adaptación ergonómica de puestos de trabajo para personas con discapacidad. Valencia: Instituto de Biomecánica de Valencia. 2003
LantegiBatuak. “Método de adecuación de perfiles de la tarea a la persona”. Vizcaya:Fundación Lantegi Batuak. 2014.
Comité de expertos sobre Diseño Universal. Hacia la plena participación mediante elDiseño Universal. Madrid: Instituto de Mayores y Servicios Sociales; 2010.Serie Documentos Técnicos.
ONCE.Accesibilidad para personas con ceguera y deficiencia visual. Madrid: ONCE;2003. |
Bibliografía complementaria
|
|
Enlaces de especial interés para la asignatura:- W3C / WAI: http://www.w3c.org/WAI, Grupo de trabajo del Consorcio mundial Web que define las
directivas y pautas que deben cumplir las páginas web para ser consideradas
accesibles. Está en Inglés pero existen una traducción al español realizada por
Carlos Egea y disponible en DisWeb (http://www.disweb.net)
-
IMSERSO: http://www.seg-social.es/imserso. Instituto de Migraciones y Servicios Sociales. Ministerio de
Trabajo y Asuntos Sociales. Con información sobre las actividades del gobierno
en temas de accesibilidad. Accesible on-line el I Plan Nacional de
Accesibilidad 2004-2012. Acceso a las actividades y documentos referentes al
“2003 el año europeo de las personas con discapacidad”
-
CEAPAT: http://www.ceapat.org. Centro Estatal de Autonomía Personal y Ayudas Técnicas. El CEAPAT
está dedicado expresamente a potenciar la accesibilidad integral y el
desarrollo de la tecnología. Promueve la optimización de las ayudas técnicas y
el diseño para todos, con el fin de mejorar la calidad de vida de los
ciudadanos, con especial apoyo a las personas con discapacidad y personas
mayores. Destaca su base de datos de ayudas técnicas accesible a través de
Internet
Real Patronato Discapacidad. http://www.rpd.es. Real Patronato Español de Documentación sobre Discapacidad. Los
servicios de documentación, información y publicaciones del Real Patronato
constituyen su Centro Español de Documentación sobre Discapacidad (CE2D), el
cual ofrece un centro de consulta y una biblioteca especializada, gestiona un
conjunto de publicaciones especializadas y publica el Boletín del Real
Patronato sobre Discapacidad. Accesible en formato electrónico en la dirección
http://www.rpd.es/bolrp.htm
SIDAR: http://www.sidar.org. Fundación Sidar - Acceso Universal. Seminario de Iniciativas sobre
Discapacidad y Accesibilidad en la
Red. El Seminario SIDAR es un grupo de trabajo permanente y
voluntario, integrado por personas expertas en nuevas tecnologías y en su
accesibilidad. Con muya información referente a las actuaciones españolas e
internacionales de acceso al ordenador. Destaca el apartado dedicado a la
accesibilidad a Internet
ONCE: http://www.once.es. Organización Nacional de Ciegos de España. Con información
referente a las ayudas técnicas para la accesibilidad al ordenador de personas
ciegas o con problemas de visión. Destaca su Centro de Investigación,
Desarrollo y Aplicación Tiflotécnica (http://cidat.once.es/)
SID: http://www.sid.usal.es. El Servicio de Información sobre Discapacidad, SID, es un servicio
documental con un sistema informatizado de acceso vía Internet para la
obtención de información sobre discapacidad. Se configura como una red pública
puesta en funcionamiento conjuntamente por el Ministerio de Trabajo y de
Asuntos Sociales (Instituto de Migraciones y Servicios Sociales-IMSERSO) y la
Universidad de Salamanca (Instituto Universitario de
Integración en la
Comunidad-INICO). En el SID se puede encontrar todo tipo de
información relacionada con la discapacidad. Puede encontrarse información
sobre normativa, recursos, centros y servicios, organizaciones, ayudas,
documentación, actualidad, estadísticas, etc.
Disc@pnet: http://www.discapnet.es. Portal sobre la discapacidad financiado por la
Fundación ONCE y los FEDER de la
UE.
Test de Accesibilidad Web (TAW): http://www.tawdis.net. Herramienta para evaluar la accesibilidad de las páginas Web.
Totalmente en español. Su objetivo es difundir la accesibilidad como requisito
en el diseño y realización de páginas Web con el fin de permitir el acceso a
todas las personas. Dirigido a todas las personas interesada en este tema y
especialmente a Webmasters, desarrolladores, diseñadores de páginas Web etc.
Fundación Manuel Caracol (Barcelona) http://www.funcaragol.org/. Dedicada a la accesibilidad al ordenador de personas con
discapacidad visual. Dispone de artículos de interés y manuales de software
EdeAN. http://www.e-accessibility.org/. Red Europea para el diseño para todos e-accesible (European Design
for All e-Accessibility Network). Creada en Julio de 2002 dentro de las
iniciativas de acción del Plan e-Europa. Portal con información de todo lo que
se está produciendo en Europa en relación a la accesibilidad: eventos,
congresos, publicaciones, normativas, etc
ACCESO: Unidad de Investigación "Acceso" de la
Universidad de Valencia. http://acceso.uv.es/accesibilidad/. Recursos de diverso tipo sobre ayudas técnicas, accesibilidad en
Internet, Informes, cursos virtuales, etc.
Página de la agencia de la
Defensa y Desarrollo de la
Accesibilidad en Castilla-La Mancha. http://www.addajccm.com/. Esta agencia ha nacido en diciembre de 2000, en virtud de un
convenio firmado por la Junta
de Comunidades de Castilla - La
Mancha y Asociación FSC Discapacidad, que pertenece a la
Fundación ONCE.
URID. Unidad Regional de Información sobre Discapacidad de
Castilla-La Mancha. http://www.infodisclm.com/. La Unidad Regional de Información sobre
Discapacidad es un programa que aborda de forma transversal las diferentes
líneas de actuación del Plan Integral de Acción para Personas con Discapacidad
en Castilla-La Mancha.
Programa ACCESO de Portugal. http://www.acesso.umic.pcm.gov.pt/. Programa Nacional para la participación de los ciudadanos
con necesidades especiales en la sociedad de la información.
IMAGINA. http://www.imagina.org/. Iniciativa Múltiple de Atención de Gaps a la
Integración, Normalización y Accesibilidad.
w3aeiou http://www.w3aeiou.org/. W3aeiou pretende fomentar el uso de la
Red como medio de comunicación, es decir, como vehículo para
relacionar personas y colectivos. Webs accesibles, eficientes, inteligibles,
organizadas y usables. Conceptos, recursos y muchos enlaces de interés.
Redmayores.net . http://www.redmayores.net/. La red de las personas mayores internautas. Ofrecen cursos a
personas mayores y todo la información referente a la tercera edad
Grupo de Estudios Sociales, Tiflológicos y Asociativos.
http://www.gesta.org/. Grupo Portugués de personas con deficiencias visuales. Destaca la
publicación del Boletín E-Access. Mensualmente y con actualidad a nivel mundial
Minusval 2000.com.
http://www.minusval2000.com/. La Web de los discapacitados físicos. Página
sobre ocio; tiempo libre; amor; sexo y literatura dentro del mundo de las
discapacidades físicas.
Web del grupo FAR. http://www.timon.com/far/. El grupo FAR (Funcionalidad y accesibilidad en la red) tiene como objetivo fundamental contribuir al desarrollo de pautas y herramientas que
faciliten la accesibilidad y funcionalidad de los contenidos y servicios Web a
todas las personas. Web en donde es posible consultar los avances del grupo así
como noticias y artículos relacionados con su actividad.
DisWeb2000.
http://usuarios.discapnet.es/disweb2000/. Información sobre discapacidad. Página personal de Carlos Egea y Alicia Sarabia.
Accesibilidad al medio físico y a la Red. Con todo tipo de información, legislación, artículos,
etc. Es posible descargarse el libro digital a texto completo “Diseño accesible
de páginas Web 1.0”.
Fundacion Accadi. http://www.accadi.org.ar. Integración de discapacitados a través de enseñanza y práctica de actividades socioculturales y deportivas no competitivas) ski, fotografía,
buceo, campamentos, etc.).
En Argentina Red Especial Web. http://www.redespecialweb.org/. Red de Integración Especial. Su objetivo es la integración a través del uso de las tecnologías de la información. Ofrece cursos, talleres,congresos virtuales y mucho más. Un punto de encuentro entre personas con y sin
discapacidad.
DisWeb.org. http://www.disweb.org/. Web en donde es posible publicar artículos, quejas, comentarios,etc. sobre la accesibilidad y los problemas que las personas con algún tipo de
discapacidad tienen en el desarrollo de sus actividades de la vida diaria. Está
en inglés.
EMERGIA.
http://www.emergia.net/servicios/usabilidad.asp. Empresa especialista en analizar la utilidad, facilidad de uso y
satisfacción de los usuarios de un sitio Web, es decir, su usabilidad.
Descubrimos los problemas de accesibilidad y redactan soluciones para
mejorarlos.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Estancias Prácticas II/653G01210 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
O cronograma e horario previso, poderá sufrir modificacións, que serán mínimas, motivos institucionais, de saúde o causas xustificadas. No caso de que un dos docentes non poida asistir a algunha das sesións programadas de “aprendizaxe colaborativa” esa sesión será gravada para que dito docente poida visualizala a posteriori. Igualmente, a nota dos estudantes calcularase en base a media obtida na rúbrica de ambos profesores, tendo en conta os criterios establecidos. O docente presente na sesión tomará nota da asistencia e da participación do alumnado durante a mesma. As sesión de aprendizaxe colaborativo serán presenciais, na medida do posible e sempre que a lexislación vixente o permita. Nestas sesión matutinas realizarase un programa pioneiro de inclusión dos estudantes do título propio “Espazo Compartido” (curso de formación específica de posgrao) xunto cos estudantes de Terapia Ocupacional, todos eles coparticiparán conxuntamente nos Grupos Intermedios (GDI) en igualdade de condicións e oportunidades, co fin de incentivar e favorecer a inclusión desde a diversidade na Universidade da Coruña.
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir cos obxectivos estratéxicos 1 e 2 do "III Plan de Acción do Programa Green Campus FCS (2018-2020)"os traballos documentais que se realicen nesta materia: 1.1. Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informático. 1.2. Realizaranse a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos. 1.3. De se realizar en papel: 1.3.1. No se empregarán plásticos. 1.3.2. Realizaranse impresións a dobre cara. 1.3.3. Empregarase papel reciclado. 1.3.4. Evitarase a impresión de borradores. 2. Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. 3. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sostibilidade nos comportamentos persoais e profesionais. 4. Segundo se recolle nas competencias transversais aprobadas no Consello de Goberno de Maio de 2017 deberase incluir na medida das posibilidades contenidos que incluan perspectivas de vida saudable, desenvolvemento sostible e dereitos humanos. 5. Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas,…). 6. Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. 7. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero ou de outra índole e proporanse acción e medidas para corrixilas. 8. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, teñan necesidades para un acceso axeitado, inclusivo e proveitoso á vida universitaria. |
|