Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A29 |
Identificar os factores relacionados coa saúde e os problemas do entorno, para atender as persoas en situacións de saúde e enfermidade como integrantes dunha comunidade. |
A30 |
Identificar e analizar a influencia de factores internos e externos no nivel de saúde de individuos e grupos. |
A31 |
Aplicar os métodos e procedementos necesarios no seu ámbito para identificar os problemas de saúde mais relevantes nunha comunidade. |
A32 |
Analizar os datos estatísticos referidos a estudios poblacionais, identificando as posibles causas de problemas de saúde. |
A33 |
Educar, facilitar e apoiar a saúde e o benestar dos membros da comunidade, cuxas vidas están afectadas por problemas de saúde, risco, sufrimento, enfermidade, incapacidade ou morte. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B10 |
Capacidade para adaptarse ás situacións novas. |
B16 |
Coñecer e apreciar a diversidade e a multiculturalidade. |
B20 |
Sensibilidade cara a temas medioambientais. |
B24 |
Fomentar e aplicar os dereitos fundamentais e a igualdade entre homes e mulleres. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C10 |
CB2.- Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos a seu traballo ou vocación de unha forma profesional y posúan as competencias que solen demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
C11 |
CB3.- Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
C12 |
CB4.- Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprender a evolución historica e a situación actual da enfermeria comunitaria. Identificar o obxectivo fundamental das intervencións das enfermeiras/os na comunidade. |
A30 A33
|
B6 B10 B16 B20 B24
|
C10 C11 C12
|
Identificar e analizar factores determinantes da saúde (biolóxicos, ambientais, estilos de vida, e sistemas sanitarios). |
A29 A30
|
B1 B3 B16 B24
|
C4 C10 C11 C12
|
Desenvolver habilidades para identificar, analizar e interpretar datos estatisticos referidos a estudos poboacionais. |
A31 A32
|
B1 B3 B6
|
C8 C10 C11 C12
|
Utilizar ferramentas informáticas de utilidade para analise de datos tabulados e analise estatistico de bases de datos.
|
A29 A30 A31 A32
|
B1 B3
|
C6 C8
|
Características e obxectivos dos distintos tipos de estudos epidemiolóxicos. Técnicas e instrumentos de recollida de datos. |
A29 A30 A31 A32
|
B1 B3 B6
|
C6 C8 C11
|
Describir a epidemioloxía das enfermidades transmisibles e non transmisibles na comunidade. |
A29 A30 A31 A32 A33
|
B1
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Fundamentos de epidemioloxía. |
Historia. Concepto e obxectivos. Aplicacións da epidemioloxía. |
A bioestatística, unha ferramenta de traballo en saúde pública e en epidemioloxía |
Interpretación dalgunhas probas estatísticas utilizadas a menudo. |
Demografía (razóns, proporcións, taxas, probabilidades). |
Fontes de información. Estrutura de poboación. Mortaldade. Esperanza de vida. Natalidade e fecundidade. Migración. Transición demográfica, epidemiolóxica e sanitaria. Futuro da poboación mundial |
Indicadores de saúde e fontes de información |
Razones, proporciones, tasa, medidas de frecuencia, incidencia, prevalencia e tasa de incidencia.
|
Estandarización de taxas |
Método directo e indirecto. Exercicios |
A causalidade en epidemioloxía. |
Criterios de causalidade. Modelos causais. Precisión e validez. |
Estudos descritivos: transversais e ecolóxicos |
Características, diseño, analise, exercicios. |
Estudos analíticos: cohortes. Casos e controles |
Características, diseño, analise, exercicios. |
Estudos experimentais |
Tipos de diseños experimentales. Aleatorización |
Cuestionario versus Entrevista. |
Tipos. Diseño de preguntas. Escalas de medición - tipos. Fiabilidade e validez. Métodos de administración. |
Elaboración e deseño dun traballo de investigación. |
Definición do problema a estudo, plantexamento de hipotese, metodoloxía, resultados, conclusións e bibliografía. |
Epidemioloxía das enfermidades transmisibles. |
Infección-enfermidade. Fases da enfermidade infecciosa. Relación axente-hóspede. Cadea epidemiolóxica. Ambiente. Modos de presentación da enfermidade. Modelos específicos de transmisión. Enfermidades susceptibles de inmunoprevención. Enfermidades emerxentes |
Epidemioloxía das enfermidades crónicas non transmisibles.
|
Definición, importancia actual, tendencia secular, mortaldade. Usos e obxectivos da epidemioloxía nestas enfermidades. Análise dos principais factores de risco. Programas de prevención e de control
|
Epidemioloxía xeral das enfermidades cardiovasculares. |
Conceptos. Frecuencia. Factores de risco modificables. Impacto dos distintos factores de risco. Agregación de factores. |
Epidemioloxía do cancro. |
Concepto. Descritiva. Estudo de factores de risco. Estudos de cribaxe (screning) |
Epidemioloxía das drogodependencias. Epidemioloxía do SIDA. Problema de saúde pública mundial e o impacto nos indicadores de mortaldade.
|
Descritiva. Factores de protección ante o consumo. Epidemioloxía do SIDA. Problema de saúde pública mundial e o impacto nos indicadores de mortaldade.
Descritiva. Factores de protección ante o consumo. |
A epidemioloxía na planificación dos servizos de saúde |
¿Que e un diagnostico de saúde? ¿Que indicadores están accesibles? |
Manexo de ferramentas informáticas para traballar en epidemiolóxia. |
Programa EPIDAT:Características xerais do programa, modulo de demografia, mostraxe e calculo de tamaños de mostra, inferencia sobre parametros.
Programa SPSS: Características xeraís do programa, definición de variables, recodificación, elaboración de base de datos, introducción de datos e análise. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
A29 A30 A31 A32 A33 B1 B3 B6 B10 B16 B20 B24 C8 C6 C4 |
2 |
35 |
37 |
Sesión maxistral |
A29 A30 A31 A32 A33 B1 B3 B6 B16 B20 B24 C6 C8 |
14 |
42 |
56 |
Prácticas a través de TIC |
A32 B1 B3 C8 |
6 |
0 |
6 |
Traballos tutelados |
A29 A30 A31 A32 A33 B1 B3 B10 B16 B20 C8 C6 |
14 |
0 |
14 |
Proba de ensaio |
A29 A31 A32 B1 B3 B10 B16 B20 B24 C4 |
2 |
20 |
22 |
Lecturas |
A29 A30 A31 A32 A33 B1 B3 B6 B16 B24 C4 C6 C8 |
4 |
10 |
14 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
Proba escrita tipo test e, ou pregunta curta. |
Sesión maxistral |
Actividade na que o profesor expón de maneira oral e con medios audiovisuais contidos teóricos do programa e a orientación bibliográfica dos mesmos. |
Prácticas a través de TIC |
Actividade na que os estudantes traballarán con dous programas que permiten realizar analise estatístico e epidemiolóxico. |
Traballos tutelados |
Actividade na que os estudantes de forma autónoma profundizan e relacionan coñecementos expostos polo profesor. |
Proba de ensaio |
Proba individual escrita de preguntas cortas e exercicios. |
Lecturas |
Actividade na que o estudante a través da lectura de artigos científicos analiza os tipos de estudos de investigación e a metodoloxía. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba obxectiva |
Sesión maxistral |
Lecturas |
Traballos tutelados |
Prácticas a través de TIC |
Proba de ensaio |
|
Descrición |
A atención personalizada relacionada coa proba obxectiva ten como finalidade atender as consultas do alumnado relacionadas co estudo e/ou temas vinculados coa materia. Farase de forma individualizada, ben de maneira presencial ou a través do correo electrónico ou video-conferencia.
A atención personalizada relacionada cos traballos tutelados ten como finalidade orientar os estudantes na realización dos traballos. O seguimento farase de forma individual ou en pequenos grupos, ben de maneira presencial ou a través de video-conferencia.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A29 A30 A31 A32 A33 B1 B3 B6 B10 B16 B20 B24 C8 C6 C4 |
A proba constará de preguntas tipo test e/ou preguntas cortas relacionadas con contidos teóricos, lecturas, e traballos tutelados.
Puntuará sobre un mínimo de 0 e un máximo de 10. A puntuación mínima para superar a proba será de 5. |
40 |
Traballos tutelados |
A29 A30 A31 A32 A33 B1 B3 B10 B16 B20 C8 C6 |
A avaliación dos traballos farase tendo en conta os seguintes apartados:
Descrición e sintese da información dos contidos ou temas relativos ós traballos
Puntuará sobre un mínimo de 0 e un máximo de 10. A puntuación mínima para superar a proba será de 5. |
25 |
Prácticas a través de TIC |
A32 B1 B3 C8 |
Cos programas excel, Epidat y Spss realizaránse exercicios sobre os temas desenvoltos no curso. |
15 |
Proba de ensaio |
A29 A31 A32 B1 B3 B10 B16 B20 B24 C4 |
A proba de ensaio realizarase de forma individual serán preguntas cortas e exercicios.
Realizarase a metade do cuatrimestre. Puntuará sobre un minimo de 0 e un máximo de 10. A puntuación mínima para superar a proba será de 5. |
20 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
BIBLIOGRAFÍA RECOMENDADA: 1.- Argimón Pallàs JM, Jiménez Villa J. Métodos de investigación
clínica y epidemiológica. 5ª ed. Madrid: Elsevier; 2019 2.- Hernandez-Aguado I, Lumbreras Lacarra B. Manual de Epidemiología y Salud Pública para
Grados en Ciencias de la Salud. 3ª ed. Panamericana; 2018 3.- Celentano
& Szklo. GORDIS
Epidemiologia. 6ª ed. Madrid: Elsevier; 2019. 4.- Piedrola Gil. Medicina Preventiva y Salud Pública. 12ª ed. Madrid Elsevier: 2016 |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Bioloxía/661G01002 | Sistemas da información e comunicación en ciencias da saúde/661G01004 | Bases para a interpretación do coñecemento científico/661G01008 |
|
|