Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A62 |
Integrar os coñecementos, as habilidades e actitudes da enfermaría para dar a atención ás persoas nas diferentes situacións de saúde, baseados nos principios e valores profesionais, competencias de comunicación asistencial, razoamento clínico, xestión clínica e xuízo crítico asociados ás competencias descritas nos obxectivos xerais e as materias que conforman o titulo, en forma de rotatorio clínico independente e con avaliación final de competencias; nos Centros de Saúde, Hospitais e outros centros asistenciais. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa nun equipo interdisciplinar. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva en un entorno de traballo. |
B8 |
Capacidade de análise e sínteses. |
B9 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
B10 |
Capacidade para adaptarse ás situacións novas. |
B11 |
Capacidade e habilidade de xestión da información. |
B13 |
Toma de decisións. |
B14 |
Habilidades interpersonais. |
B15 |
Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia. |
B16 |
Coñecer e apreciar a diversidade e a multiculturalidade. |
B19 |
Coñecementos de informática relativos ao ambiente de estudio. |
B20 |
Sensibilidade cara a temas medioambientais. |
B24 |
Fomentar e aplicar os dereitos fundamentais e a igualdade entre homes e mulleres. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C10 |
CB2.- Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos a seu traballo ou vocación de unha forma profesional y posúan as competencias que solen demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
C11 |
CB3.- Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
C12 |
CB4.- Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Distingiuir o rol da enfermeira e identificar o rol dos diferentes membros do equipo. Demostrar disposición para o traballo cooperativo dentro do equipo asistencial.
|
A62
|
B1 B5 B6 B7 B9 B14 B15 B16
|
C1 C3 C12
|
Poñer en práctica os elementos básicos da comunicación enfermeira-persoa enferma. |
A62
|
B1 B3 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B13 B14 B15 B16 B24
|
C1 C12
|
Aplicar na práctica sistecial os coñecementos aprendidos do proceso de atención de enfermaría.
Executar as técnicas e protocolos garantindo a seguridade e de acordo o establecido na institución asistencial.
|
A62
|
B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B13 B14 B15 B16 B19 B20 B24
|
C1 C3 C7 C10 C11 C12
|
Respetar as opinións, valores, creenzas das persoas e garantir a confidencialidade e privacidade da información persoal e clínica. Cumprir as normas de fucionamento das unidades ou servizos |
A62
|
B1 B3 B5 B6 B7 B9 B10 B14 B16 B20 B24
|
C1 C7 C11 C12
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Prácticas clínicas tuteladas, realizadas en unidades de hospitalización. |
Permiten os estudantes a adaptación a un entorno clínico hospitalario, así como a comprensión da función das/os enfermeras/os, e a integrar e desenvolver os coñecementos teóricos, as actitudes e as habilidades. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A62 B5 B6 B9 B10 B14 B20 |
2 |
0 |
2 |
Prácticas clínicas |
A62 B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B13 B14 B15 B16 B19 B20 B24 C1 C3 C7 C10 C11 C12 |
120 |
0 |
120 |
Solución de problemas |
A62 B1 B3 B6 B7 B8 B9 B11 B13 B19 C1 C3 C7 C10 C11 C12 |
1 |
20 |
21 |
Prácticas a través de TIC |
A62 B3 B5 B7 B8 B9 B11 B13 B19 C3 C10 C11 C12 |
3 |
0 |
3 |
Presentación oral |
A62 B1 B3 B7 B8 B9 B11 B13 B15 C1 C12 |
1 |
2 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Actividades que se levan a cabo antes de iniciar as prácticas clínicas no entorno hospitalario. Realizarase unha sesión na aula na que se especificarán tódolos aspectos necesarios para o correcto desenvolvemento da materia. |
Prácticas clínicas |
Proceso instruccional que ten lugar en institucións sanitarias nas que os estudantes observan e participan nas actividades clínicas, co fin de proporcionarlles as oportunidades que supoñan a aplicación de feitos, teorías e principios relacionados coa práctica enfermeira. O proceso de aprendizaxe nesta materia baséase na realización de dous rotatorios de prácticas, un deles nunha unidade de hospitalización da área médica, e outro nunha unidade de hospitalización da área cirúrxica. |
Solución de problemas |
Actividade encamiñada a promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes na que éstes seleccionan unha situación clínica concreta co fin de valorar, identificar e planificar os problemas de saúde. |
Prácticas a través de TIC |
Actividade que permite ó alumnado aprender de forma efectiva as tecnoloxías da información e comunicación utlilizadas para o tratamento da información clínica enfermeira nun contorno hospitalario. |
Presentación oral |
Actividade na que o estudante expón verbalmente, ós outros estudantes e ó profesor, a valoración e planificación dos coidados de enfermaría dunha situación clínica concreta. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas clínicas |
Solución de problemas |
|
Descrición |
A atención personalizada relacionada coas Prácticas clínicas ten como finalidade atender as consultas dos estudantes relacionadas co seguimento e avaliación dos coñecementos, actitudes, valores e habilidades que o estudante debe acadar. Farase de forma individualizada, ben de xeito presencial, ou a través do correo electrónico.
A atención personalizada relacionada coa Solución de problemas ten como finalidade orientar ós estudantes na realización e presentación das situacións clínicas. O seguimento farase de forma individual ou en pequenos grupos, ben de maneira presencial, ou a través do correo electrónico.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas clínicas |
A62 B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B13 B14 B15 B16 B19 B20 B24 C1 C3 C7 C10 C11 C12 |
Realizarase unha avaliación continuada a través dos criterios ou indicadores establecidos para a valoración das competencias. A asistencia é obrigatoria. |
50 |
Solución de problemas |
A62 B1 B3 B6 B7 B8 B9 B11 B13 B19 C1 C3 C7 C10 C11 C12 |
Criterios de avaliación:
1. Asistencia obrigatoria.
2. Presentación e estructura: ata 2 puntos.
3. Claridade na redacción: ata 2 puntos.
4. Capacidade de análise e síntese: ata 2 puntos.
5. Capacidade crítica e aportación persoal: ata 4 puntos. |
50 |
|
Observacións avaliación |
A superación da materia queda suxeita a que cada unha das metodoloxías sexa superada polo estudante de forma independiente. Dado que a asistencia ás prácticas clínicas é obrigatoria, as ausencias deberán xustificarse de acordo aO regulamento de Estancias Clínicas. Éstas serán recuperadas ó remate dos rotatorios establecidos, e antes da data de peche das actas. As faltas non xustificadas serán valoradas segundo o especificado no Regulamento de Estadís Clínicas do Centro. As datas e os horarios nos que cada estudante realizará as prácticas clínicas publicarase no taboleiro da Escola antes do inicio das mesmas. Ó finalizar o periodo de prácticas clínicas os estudantes deberan presentar a Memoria segundo se especifica no Regulamento de Estadias Clinicas. Avaliación 2º oportunidade. Dado que a practica clínica e unha actividade presencial, non recuperable, os estudantes so poderán empregar a 2ª oportunidade para recuperar o relativa a avaliación de solución de problemas.
Adianto de oportunidade con estudantes con matrícula parcial: dado que a práctica clínica e unha actividade presencial non recuperable, non e posible establecer unha avaliación diferente para estes casos.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Berman A, Snyder SJ, Kozier B, Erb G (2008). Fundamentos de Enfermería. Conceptos, proceso y práctica. Madrid |
A bibliografía referenciada nas materias de Coidados Básicos de Enfermaría, Fundamentos de Enfermaría , Psicoloxía e Nutrición.
- NANDA internacional. Diagnósticos Enfermeros: Definiciones y Clasificación: 2012-2014. Madrid: Elsevier; 2013.
- Moorhead S, Johnson M, Maas ML, Swanson E. Clasificación de resultados de enfermería (NOC). 5ª ed. Barcelona: Elsevier; 2014.
- Bulechek GM, Butcher HK, Dochterman J M, Wagner. Clasificación de Intervenciones de Enfermería (NIC). 6ª ed. Barcelona: Elsevier; 2014
- NANDA Internacional. Razonamiento crítico para alcanzar resultados de salud positivos. Barcelona: Elsevier; 2011.
- Complexo Hospitalario Universitario Juan Canalejo. Planes de Cuidado. Coruña; 2002.
- Complexo Hospitalario Universitario A Coruña (CHUAC) . Manual de Procedimientos de Enfermeria do Complexo Hospitalario Universitario de A Coruña; 2008.
Fisterra
http://www.fisterra.com/ |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Anatomía/661G01001 | Psicoloxía/661G01003 | Nutrición/661G01009 | Farmacoloxía/661G01011 | Estancias Clinicas I/661G01025 | Enfermaría Clínica I/661G01034 | Fisioloxía/661G01105 | Fundamentos de Enfermaría/661G01107 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Enfermaría Clínica II/661G01035 |
|
Materias que continúan o temario |
Estancias Clínicas III/661G01027 | Estancias Clínicas IV/661G01028 | Estancias Clínicas V/661G01029 | Estancias Clínicas VI/661G01030 | Estancias Clínicas VII/661G01031 | Practicum/661G01032 |
|
Observacións |
Tendo en conta o especificado na Memoria do Título é necesario ter superada a materia Estancia Clínica I para poder matricularse. |
|