Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A12 |
Dirixir e xestionar (management) os distintos tipos de entidades turísticas. |
A13 |
Manexar técnicas de comunicación. |
A20 |
Coñecer o procedemento operativo do ámbito de aloxamento. |
A24 |
Utilizar e analizar as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) nos distintos ámbitos do sector turístico. |
A32 |
Detectar necesidades de planificación técnica de infraestruturas e instalacións turísticas. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Comunicación oral e escrita en lingua nativa. |
B3 |
Resolución de problemas. |
B4 |
Razoamento crítico. |
B5 |
Compromiso ético. |
B6 |
Aprendizaxe autónoma. |
B7 |
Adaptación a novas situacións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Adquirir un estilo de comunicación virtual no marco dunha comunidade de aprendizaxe. |
A12 A13 A20 A24 A32
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Integrar a planificación e a organización como habilidades de estudo e traballo colaborativo na contorna virtual da UDC. |
A12 A13 A20 A24 A32
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Adquirir habilidades de traballo en equipo en contornas virtuais. |
A12 A13 A20 A24 A32
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Adquirir habilidades de análises, tratamento e interpretación da información dixital. |
A12 A13 A20 A24 A32
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Adquirir habilidades de elaboración e estructuración da información dixital. |
A12 A13 A20 A24 A32
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Adquirir habilidades de presentación da información dixital e multimedia. |
A12 A13 A20 A24 A32
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Módulo I. Redacción, elaboración e presentación dá información dixital. Os procesadores de texto e os programas de presentación multimedia: aspectos avanzados. |
I. Procesador de texto: aspectos avanzados.
- Estilos.
- Seccións.
- Encabezados e pés de páxina.
- Citas e bibliografía.
- Notas ao pé.
- Táboas de contido.
- Índices.
- Revisión e idioma.
- Comentarios ao documento.
- Seguimento, cambios e comparar documentos.
- Protexer o documento.
II. Proceso e deseño de presentacións eficaces. |
Módulo II. Competencias Tecnolóxicas: Xeración de Contidos Multimedia |
A. Edición de Imaxe
- A imaxe dixital: características e tipos.
- A toma fotográfica: conceptos básicos.
- A imaxe na web 2.0: dereitos de autor.
- Tratamento de imaxe e xeración de recursos gráficos.
B. Edición de vídeo
- O audío dixital: características e formatos.
- Ferramentas de edición de Vídeo
C. Edición de Audio
- O vídeo dixital: características e formatos.
- Ferramentas de edición de Audio.
- Podcast. |
Módulo III. Xestión e difusión de Contido Web. |
A. Aspectos técnicos de la Internet
- Estructura de la red Internet.
- Relación Cliente-Servidor.
- Protocolos y direcciones.
- Dominios y Hostings.
B La Web
- La Web 2.0.
- Características da Web 2.0.
- Aplicaciones: Blogs, wikis, Georreferenciación: mapas de Google.
- Etiquetaxe social. Nubes de palabras.
- Sindicación ou subscrición RSS.
- Comentarios e valoracións dos usuarios.
- Redes sociais.
- Licenzas Creative Commons.
C. Xestores de Contido (CMS)
- Creación de unha Landing Page.
- Creación e xestión de Blogues (Wordpress). |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
21 |
29 |
50 |
Supervised projects |
A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
10 |
32 |
42 |
ICT practicals |
A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
14 |
40 |
54 |
Objective test |
A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
3 |
0 |
3 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Na actividade de sesión maxistral traballaranse os contidos que conforman o marco teórico mediante a exposición oral, guiada co uso de presentacións, de medios audiovisuais e coa introdución de cuestións dirixidas ao alumnado coa finalidade de favorecer a aprendizaxe e a construción do coñecemento.
Realizarase unha exposición xeral introdutoria de cada un dos distintos temas de que consta o programa, indicando os aspectos que o alumnado debe ampliar co seu traballo persoal, coas oportunas orientacións bibliográficas.
Modalidade online: este tipo de metodoloxía non será de aplicación no caso de impartición online, no que se facilitarán os contidos dos temas así como os boletíns de prácticas, se os houbese, a través da aplicación Moodle. |
Supervised projects |
En torno aos diferentes temas proporase a realización de traballos individuais que se iniciarán na aula e que logo deberán ser completados mediante o traballo autónomo do alumnado, atendendo as indicacións que se proporcionarán a través da atención personalizada do profesor. Para a realización destes traballos tomaranse como referencia tanto os materiais básicos da materia así como outros complementarios.
Modalidade online: o alumno deberá realizar un traballo individual principal, consistente na creación dun blogue, cuxa información sobre o tema, procedemento e criterios de avaliación poderaos atopar na plataforma Moodle. |
ICT practicals |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canal para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado.
Modalidade online: o alumno deberá realizar unha serie de prácticas sobre o contido dos diferentes temas cuxa información, procedemento e entrega poderá consultar na plataforma Moodle. |
Objective test |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: resolución de casos prácticos, preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
A atención personalizada que se describe en relación a estas metodoloxías concíbense como momentos de traballo presencial co profesor, polo que implican unha participación obrigatoria para o alumnado.
A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.
O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia terá a posibilidade de contactar co profesor usando os métodos en liña habituais: moodle, correo electrónico e ferramentas 2.0.
Modalidade online: a atención ao alumno realizarase mediante as canles online ao uso, a saber: correo electrónico e ferramentas de comunicación da plataforma Moodle. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
En relación cos traballos tutelados valorarase:
A profundidade e rigor do contido.
O tratamento orixinal e imaxinativo.
A utilización de ferramentas complementarias.
Modalidade online: creación dun blogue, cuxos criterios de avaliación poderán ser consultados na plataforma Moodle. |
20 |
ICT practicals |
A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Valoración dun grupo de traballos curtos realizados no aula sobre o contido máis práctico da materia.
Modalidad online: evaluación de una serie de prácticas sobre el contenido de la materia cuya información y procedimiento de entrega podrá consultar en la plataforma Moodle. |
30 |
Objective test |
A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
A proba obxectiva consistirá no desenvolvemento de varias cuestións de carácter teórico que implicarán un tratamento global e integrado dos contidos abordados ao longo da materia. |
50 |
|
Assessment comments |
Segundo a participación do alumnado na materia, a avaliación contempla dúas opcións:
Opción A. Para o alumnado que asiste/participa nas actividades de clase, a avaliación considera 3 partes: a) Traballos tutelados, b) Prácticas e c) Proba obxectiva, que consiste nun exame sobre os contidos da materia dividido en dúas partes, unha teórica e outra práctica. Entenderase que o alumno opta pola opción A, ao asistir ás titorías ou ao entregar algunhas das prácticas ou traballos propostos na clase. - 1ª Oportunidade: A cualificación final da materia obterase da ponderación da proba obxectiva (50%), traballos tutelados (20%) e prácticas a través de TIC (30%). Aquelas partes que teñan unha cualificación inferior a 3,5 puntos deberán ser repetidas en xullo (2ª oportunidade) independentemente da media obtida.
- 2ª Oportunidade: O alumno quedará liberado das partes xa superadas na 1ª oportunidade; é dicir, deberanse repetir exclusivamente aquelas partes que non obtivesen unha puntuación de polo menos un 3,5 na 1ª oportunidade.
- Opción B. Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA Ou RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DÚAS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3. b e 4.5) (29/5/212): un exame escrito sobre os contidos da materia (100%). O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia poderá tamén optar á opción A. Só Grao presencial.
Modalidade online:
- 1ª oportunidade. A cualificación final da materia obterase da
ponderación das seguintes 3 partes: proba obxectiva (60%), traballo
tutelado (20%) e prácticas a través de TIC (20%). Aquelas partes que
teñan unha cualificación inferior a 3,5 puntos deberán ser repetidas na
2ª oportunidade, independentemente da media obtida.
- 2ª oportunidade. O alumno quedará liberado das partes xa superadas na 1ª
oportunidade; é dicir, deberanse repetir exclusivamente aquelas partes
que non obtivesen unha puntuación de polo menos un 3,5 na 1ª
oportunidade.
|
Sources of information |
Basic
|
|
García, E.; Elipe López, V.; Langa D. Informática para profesionales del turismo. Ed. Anaya Rigollet, Pierre. Word 2013. Ed. ENI Delgado, José María. Photoshop CS6. Ed. Anaya Multimedia Recursos web: Videotitorial de Word avanzado: https://www.youtube.com/playlist?list=PLU8oAlHdN5BnPxtSjts4Tieg4AbIRYz1K Deseño de materiais multimedia. Web 2.0: http://www.ite.educacion.es/formacion/materiales/107/cd/index.htm Videotitoriais Photoshop: https://helpx.adobe.com/photoshop/tutorials.html Titorial Da Vinci Resolve: https://documents.blackmagicdesign.com/es/UserManuals/DaVinci-Resolve-15-Definitive-Guide.pdf Titorial Audcity: http://www.edu.xunta.gal/centros/ceipnumero2tui/system/files/Audacity.pdf |
Complementary
|
|
Mediaactive. Aprender Word 2013 con 100 ejercicios prácticos. Ed. MARCOMBO, S.A. Cobo Romaní, C.;Pardo Kuklinski, H. Planeta Web 2.0. Inteligencia
colectiva o medios fast food. 2007. http://www.planetaweb2.net/ Blood, R. Universo del weblog. Consejos prácticos para crear y mantener su blog, Gestión2000, Barcelona, 2005 Suárez Sánchez-Ocaña, A. La Web 2.0 ...y la madre que la parió! Sinopse e descarga Levine, R., Locke, C., Searls D., Weinberger D. The Cluetrain Manifesto http://www.cluetrain.com/book/index.html
Recursos web: Word básico: https://www.youtube.com/playlist?list=PLomN84AdULIAyCVh5aH55gkbANr7dBctW Word avanzado: https://www.youtube.com/playlist?list=PLU8oAlHdN5BnPxtSjts4Tieg4AbIRYz1K Guía de Powerpoint 2010: http://www.aulaclic.es/powerpoint-2010/index.htm Guía para encadre fotográfico: https://www.dzoom.org.es/encuadre-fotografia/ |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|