Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A3 |
Comprender o carácter dinámico e evolutivo do turismo e da nova sociedade do lecer. |
A5 |
Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións. |
A6 |
Ter unha marcada orientación de servizo ao cliente. |
A7 |
Recoñecer os principais axentes turísticos. |
A11 |
Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais. |
A12 |
Dirixir e xestionar (management) os distintos tipos de entidades turísticas. |
A13 |
Manexar técnicas de comunicación. |
A14 |
Comprender o marco legal que regula as actividades turísticas. |
A18 |
Identificar e xestionar espazos e destinos turísticos. |
A22 |
Coñecementos a adquirir no ámbito dos procedementos operativos das empresas de intermediación. |
A24 |
Utilizar e analizar as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) nos distintos ámbitos do sector turístico. |
A32 |
Detectar necesidades de planificación técnica de infraestruturas e instalacións turísticas. |
A33 |
Creatividade. |
A34 |
Iniciativa e espírito emprendedor. |
A35 |
Motivación por calidade. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Comunicación oral e escrita en lingua nativa. |
B3 |
Resolución de problemas. |
B4 |
Razoamento crítico. |
B5 |
Compromiso ético. |
B6 |
Aprendizaxe autónoma. |
B7 |
Adaptación a novas situacións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Capacidade de análise e síntese.
Comunicación oral e escrita na lingua nativa.
Solución de problemas.
Pensamento Crítico.
Aprendizaxe autónoma. |
|
B1 B2 B3 B4 B6
|
|
Compromiso ético. |
|
B5 B7
|
|
Comprender el carácter dinámico y evolutivo del turismo y de la nueva sociedad del ocio. |
A3 A6
|
|
|
Convertir un problema empírico en un objetiv de investigación y elaborar conclusiones.
Definir objetivos, estrategias y políticas comerciales.
Reconocer los principales agentes turísticos.
Conocimientos para adquirir en el ámbito de los procedementos operativos de las empresas de intermediación.
Utilizar y analizar las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) en los distintos ámbitos del sector turístico. |
A5 A7 A11 A12 A13 A14 A18 A22 A24 A32
|
|
|
Creatividad.
Iniciativa y espíritu emprendedor.
Motivación por la calidad. |
A33 A34 A35
|
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma.
Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero.
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida.
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Tema 2. A axencia de receptivo |
2.1. Introdución ao concepto e exemplos de éxito
2.2. Estudo da actividade e a tipoloxía
2.3. Servizos turísticos
|
Tema 1. Recordando que é a intermediación turística |
1.1. O papel das axencias de viaxe
1.2. A clasificación das axencias de viaxe
1.3. A operatividade departamental dunha axencia de viaxe tradicional
1.4. O procedemento de venda de servizos de transporte (terrestre, marítimo, aéreo e ferroviario)
|
Tema 3. O futuro da intermediación turística |
3.1. O impacto de Internet na intermediación turística
3.2. Retos aos que se enfronta
3.3. O perfil do turista do “futuro” e como adaptarnos as súas preferencias
|
Tema 4. Turismo de MICE |
4.1. Aproximación conceptual ao Turismo MICE
4.2. Estudio do mercado actual (oferta, demanda)
4.3. Os eventos corporativos
4.4. As fases da organización dun congreso/evento
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A3 A6 A7 A11 A12 A13 A14 A18 A24 A32 A35 B2 B5 C2 C3 C4 C5 C7 C8 |
21 |
0 |
21 |
Supervised projects |
A11 A22 A24 A32 A33 A34 A35 B1 B3 B4 B6 B7 C1 C6 |
21 |
87 |
108 |
Oral presentation |
A13 A33 B4 C1 |
2 |
4 |
6 |
Student portfolio |
A3 A7 A22 B1 B6 C1 C6 C7 |
1 |
6 |
7 |
Mixed objective/subjective test |
A5 A12 A22 A24 B3 B4 C1 |
2 |
4 |
6 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Supervised projects |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados. Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Realizaranse distintos traballos tutelados relacionados co contido da materia durante todo o curso.
Para valorar a asistencia ás clases, os devanditos traballos poden ser realizados en calquera día, hora e non necesitan de aviso previo ao alumnado. |
Oral presentation |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Student portfolio |
Ferramenta de aprendizaxe e avaliación que recolle toda unha serie de tarefas que aportan evidencias de aprendizaxe e informan sobre o avance do estudante. Do mismo modo, o estudante tamén valora en función dese xeito que aprendeu e como o aprendeu. |
Mixed objective/subjective test |
Para o alumnado de avaliación continua o exame será tipo test.
Para o alumnado de avaliación non continua o exame incluirá unha parte tipo test e un apartado de preguntas de desenvolvemento. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
As clases veranse complementadas coa posibilidade para o estudante de acudir a titorías fóra da aula, onde o profesor procederá a tratar individual e personalizadamente, as posibles dúbidas que puidesen xurdir da materia.
Trátase dunha participación obrigatoria para o alumnado que se poderá realizar na aula ou vía Teams.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Student portfolio |
A3 A7 A22 B1 B6 C1 C6 C7 |
Realización dun traballo que recolla a aprendizaxe da materia, o que aprendeu e como o aprendeu. |
10 |
Supervised projects |
A11 A22 A24 A32 A33 A34 A35 B1 B3 B4 B6 B7 C1 C6 |
Realización duns traballos tutelados relacionados cos bloques de contidos da materia. |
50 |
Oral presentation |
A13 A33 B4 C1 |
Presentación oral dos traballos tutelados. |
10 |
Mixed objective/subjective test |
A5 A12 A22 A24 B3 B4 C1 |
Realización dunha proba tipo test que recolla os contidos teóricos dos diversos bloques temáticos da materia. |
30 |
|
Assessment comments |
Os alumnos elixirán ao principio do cuatrimestre se queren avaliación
continua ou non continua. No caso de que o alumno elixa a avaliación
non continua a proba obxectiva será o exame final. Neste sentido, a nota
final calcularase da forma seguinte: - Avaliación continua:
como aparece descrito no cadro superior: proba obxectiva (50%),
contidos dos traballos tutelados (20%), estudos de caso (20%) e exposición oral dos traballos tutelados (10%). A proba obxectiva ten que ter unha nota igual ou
superior a 5 puntos para facer media co resto.
- Avaliación non continua:
exame final (100%), contidos do traballo tutelado (0%) e exposición oral
do traballo tutelado (0%). O exame final ten que ter unha nota igual ou
superior a 5 puntos. Os alumnos con avaliación non continua non se
poderán presentar á proba ou probas obxectivas da avaliación continua.
Ademais, para aprobar a materia, Intermediación I ou II ou Comercialización, todos os alumnos deberán pasar un período de formación práctica de dous meses nunha empresa de intermediación. Estas prácticas poderán desenrrolarse ao longo do segundo, terceiro ou carto curso de xeito indistinto.
O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, solicitada oficialmente á EUT-CENP poderá facer o exame final (100%) e para aprobar, terán que ter unha nota igual ou superior a 5 puntos. Ese alumnado terá a convocatoria de xullo como segunda oportunidade (100%). Igualmente, para aprobar, terán que ter unha nota igual ou superior a 5 puntos.
|
Sources of information |
Basic
|
Carlson Wagonlit Travel Meetings & Events (2020). 2020 future trends in meetings and events.
Pastor, Ricador; Rivera-García, Jorge (2020). Airbnb y la intermediación turística. ¿Competición o coopetición? Percepción de los agentes de viajes en España. Revista de Empresa y Humanismo
Pérez Mesa, Juan Carlos; García Barranco, Carmen; Galdeano Gómez, Emilio (2014). Cadena de suministro turística en España: un análisis de la intermediación. Cuadernos de turismo
Albayrak, Tahir; Karasakal, Sezer; Kocabulut, Ozge; Dursun, Aslihan (2020). Customer Loyalty Towards Travel Agency Websites: The Role of Trust and Hedonic Value. Journal of Quality Assurance in Hospitality & Tourism
Capriello Antonella y Riboldazzi Sabina (2020). How can a travel agency network survive in the wake of digitalization? Evidence from the Robintur case study. Current Issues in Tourism
Quintana, T. A., Gil, S. M., y Peral, P. P (2016). How could traditional travel agencies improve their competitiveness and survive? A qualitative study in Spain. Tourism Management Perspectives
Organización mundial del turismo (2014). Informe global de la industria de reuniones.
Rodríguez Millares, Eulogio (2016). La imprescindible necesidad del OPC en la organización de cualquier evento. Gran Tour: revista de investigaciones turísticas
Bergazo, José Domingo; Torres Agurto, Ricardo (2007). Las agencias de viaje: de las comisiones por venta de pasajes a los cobros por servicios "fees". Gestión en el tercer milenio
UNAV (2020). Libro blanco de la sostenibilidad en las agencias de viajes.
Jiménez Castillo, David; Marín Carrillo, María Belén; Sánchez Pérez, Manuel (2007). Los convention bureaux. Coordinación, orientación e impacto en la comercialización del destino turístico. Papers de turisme
Tottino, Laura (2015). Una aproximación al trabajo que se realiza en las agencias de viajes: ¿Cómo es su organización?. Revista de estudios regionales
Abrate, Graziano et al., (2020). Which Future for Traditional Travel Agencies? A Dynamic Capabilities Approach. Journal of Travel Research
Flores Alberto, Davinia; Salazar Niebla, Lisandra; Santana Turégano, Manuel Ángel (2011). ¿Desaparecerán los touroperadores? El papel de los intermediarios en la distribución turística. PASOS |
Todo o material obrigatorio será facilitado a través de Moodle ou poderase consultar na biblioteca da facultade. |
Complementary
|
De Borja Solé, Luis; Gomis, Joan Miquel (2009). El Nuevo Paradigma de la Intermediación Turística. Madrid: Editorial Pirámide
Castro, A. (2017). Gestión de eventos.
Albert Piñole, Isabel (2004). Gestión, productos y servicios de las agencias de viajes. Centro de Estudios Ramón Areces, Madrid
De la Serna, M.; Escudero, M. (2017). Guía de organización de congresos, eventos feriales y exposiciones.. Madrid: Editorial Síntesis
Ban, O.; Popa, A. L. (2015). Investigating digital divide in travel distribution: The use of internet and new media technologies in travel agencies of Bihor, Romania. Tourism, 63(4), 479–496 |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Recoméndase ao estudantado
ler o programa e as normas de avaliación da disciplina.
Tamén se recomenda que
asista regularmente ás clases; realice os exercicios propostos polo docente;
discuta os casos cos compañeiros(a) e participe activamente dos debates xerados
en clases.
A bibliografía recomendada
non será a única utilizada nas discusións. O docente recomenda que o alumnado
traia para as clases, discusións da actualidade, quer sexa xurdida na prensa
escrita, quer na radiofónica ou televisiva (nos novos medios de comunicación,
redes sociais, ou en medios tradicionais). Seguramente esa aplicación
enriquecerá a aprendizaxe e facilitará a asimilación dos temas teóricos
abordados.
Para facilitar a comprensión
significativa dos coñecementos, o alumnado deberá revisar, antes das clases, o
material posto á súa disposición por parte do docente. |
|