Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
Coñecer os materiais, tecnoloxías, equipos, sistemas e procesos construtivos propios da edificación en xeral e en particular aqueles específicos de Galicia. |
A5 |
Coñecer a evolución histórica dos materiais, tecnoloxías, procedementos, métodos, sistemas e elementos construtivos. |
A19 |
Aplicar as técnicas, interpretar resultados e tomar decisións para o control da calidade da obra. |
A20 |
Aplicar as técnicas de xestión da calidade, xestión medioambiental e construción sustentable. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B3 |
Capacidade para a procura, análise, selección, utilización e xestión da información. |
B5 |
Capacidade para a resolución de problemas. |
B7 |
Capacidade de traballo en equipo. |
B12 |
Razoamento crítico. |
B13 |
Compromiso ético. |
B16 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
B21 |
Motivación pola calidade. |
B22 |
Sensibilidade cara a temas de seguridade laboral, accesibilidade, sustentabilidade e medioambiente. |
B26 |
Capacidade de razoamento, discusión e exposición de ideas propias. |
B27 |
Capacidade de comunicación a través da palabra e da imaxe. |
B30 |
Sensibilidade cara a temas relacionados coa protección, conservación e posta en valor do patrimonio cultural e arquitectónico. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables. |
C7 |
Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os materiais, tecnoloxías, equipos, sistemas e procesos construtivos propios da edificación en xeral e en particular aqueles específicos de Galicia. |
A3
|
|
|
Coñecer a evolución histórica dos materiais, tecnoloxías, procedementos, métodos, sistemas e elementos construtivos. |
A5
|
|
|
Aplicar as técnicas, interpretar resultados e tomar decisións para o control da calidade da obra. |
A19
|
|
|
Aplicar as técnicas de xestión da calidade, xestión medioambiental e construción sustentable. |
A20
|
|
|
Capacidade de análise e síntese. |
|
B1
|
C1
|
Capacidade para a procura, análise, selección, utilización e xestión da información. |
|
B3
|
|
Capacidade para a resolución de problemas. |
|
B5
|
|
Capacidade de traballo en equipo. |
|
B7
|
|
Razoamento crítico. |
|
B12
|
|
Compromiso ético. |
|
B13
|
|
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
|
B16
|
|
Motivación pola calidade. |
|
B21
|
|
Sensibilidade cara a temas de seguridade laboral, accesibilidade, sustentabilidade e medioambiente. |
|
B22
|
|
Capacidade de razoamento, discusión e exposición de ideas propias. |
|
B26
|
|
Capacidade de comunicación a través da palabra e da imaxe. |
|
B27
|
|
Sensibilidade cara a temas relacionados coa protección, conservación e posta en valor do patrimonio cultural e arquitectónico. |
|
B30
|
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
C3
|
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
C6
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
C7
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
L-1: Introdución. Requisitos Básicos. |
Antecedentes históricos.
O formigón actual: Definición, Tipos e aplicacións
A EHE 2008: Requisitos básicos: a resistencia e a durabilidad.
Clasificación ambiental e esixencias. |
L-2: Os materiais compoñentes I: Os Áridos. |
Definición.
Requisitos xerais: natureza e composición.
Designación e tamaño. Limitacións de uso.
Condicións físico-químicas, condicións físico-mecánicas. Granulometría e forma do árido. |
L-3: Os materiais compoñentes II: Cemento e Auga |
Esixencias da EHE-08. A RC-16.
Recomendacións para a súa utilización. Anexo 4 da EHE-08.
A auga:
Requisitos da EHE-08.
A relación a/c e a Instrución. |
L-4: Os materiais compoñentes III: Os Aditivos e As Adicións. |
Os aditivos:
Definición.
Clasificación e tipos.
Funcións e efectos.
Requisitos da EHE-08.
As adicións:
Definición.
Características xerais.
Esixencias e limitacións.
Influencia no cálculo de dosificaciones. |
L-5: Propiedades do Formigón Fresco I. |
Designación e especificación do formigón.
Condicións de calidade do formigón: a docilidade
Dosificaciones de formigón. Xeneralidades. Bases de cálculo: Método de Fuller.
Amasado do formigón.
Ensaios do formigón fresco. |
L-6: Propiedades do Formigón Fresco II e Endurecido. |
Propiedades do formigón fresco:
Trabajabilidad e consistencia.
Homoxeneidade e uniformidade.
Propiedades do formigón endurecido:
Peso específico.
Resistencia a compresión.
Durabilidad.
Permeabilidade.
A retracción durante o fraguado e endurecemento.
Ensaios do formigón endurecido.
Hormigonado en tempo frío. Hormigonado en tempo caloroso. |
L-7: Control de Calidade do Formigón I. |
Control de Consistencia.
Control de Durabilidad.
Control de Resistencia.
Ensaios Previos e Característicos.
Ensaios de Control: Xeneralidades e Criterios Básicos.
Modalidades de Control: Control 100%, Indirecto e Estatístico.
Formigóns con Distintivo de Calidade Oficialmente Recoñecido. |
L-8: Control de Calidade do Formigón II: Control Estatístico. |
Control Estatístico da resistencia do formigón durante a subministración.
Formación dos lotes de Control.
Realización dos ensaios.
Criterios de Aceptación ou Rexeitamento da resistencia do formigón.
Decisións derivadas do control.
Ensaios de Información complementaria. |
L-9: Ensaios de Información Complementaria do Formigón. |
Ensaios de Información Complementaria do Formigón: Ensaio mediante Probetas Testemuña. Usos e aplicacións do esclerómetro e ultrasóns. |
L-10: Fabricación, Transporte e Posta en Obra do Formigón. |
Requisitos na fabricación e transporte do Formigón.
Formigón fabricado en Central. Formigón preparado. |
L-11: Formigóns Especiais. |
Formigóns con Fibras.
Formigóns Reciclados.
Formigón Autocompactante.
Formigón de Altas Prestacións. |
L-12: Armaduras Pasivas I. |
Xeneralidades.
Tipos e designación das armaduras pasivas: Barras corrugadas, mallas electrosoldadas, armaduras básicas electrosoldadas en celosía. |
L-13: Armaduras Pasivas II. |
Control das armaduras pasivas. Características xeométricas. Adherencia. Características mecánicas. Diagramas Tensión-deformación. Control Previo á subministración. Control durante a subministración. Criterios de aceptación e rexeitamento. |
Anularanse todas as prácticas no laboratorio se non se certifica que os datos de radón cumpren
a normativa vixente |
Anularanse todas as prácticas no laboratorio se non se certifica que os datos de radón cumpren
a normativa vixente |
El hormigón con áridos reciclados |
Componentes, Propiedades en fresco y endurecido. Particularidades |
El hormigón autocompactante |
Componentes, Propiedades en fresco y endurecido. Particularidades |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A5 |
2 |
0 |
2 |
Sesión maxistral |
A3 A5 A20 B12 B13 B22 B26 B30 C6 C7 |
27 |
42 |
69 |
Prácticas de laboratorio |
A19 B7 B12 B16 B21 B22 B27 C8 |
0 |
6 |
6 |
Proba obxectiva |
B1 B16 C1 |
3 |
0 |
3 |
Solución de problemas |
B16 B5 |
30 |
20 |
50 |
Análise de fontes documentais |
B3 C3 C7 |
16 |
0 |
16 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Realizarase unha presentación xeral da materia, con indicación das pautas a seguir, así como os elementos a utilizar durante o desenvolvemento da materia. |
Sesión maxistral |
A sesión maxistral é a metodoloxía a empregar nas clases expositivas.
Realizarase a exposición oral de cada lección, complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Planifícanse 27 horas presenciais e 42 que o alumno debe destinar ao estudo, preparación de apuntamentos, así como á consulta e estudo da bibliografía recomendada co fin de complementar a súa formación. |
Prácticas de laboratorio |
Dentro das Clases Interactivas inclúese a metodoloxía de Prácticas de laboratorio, que serán voluntarias.
Presentarase a `posibilidade de facer tres prácticas de laboratorio: Análise granulométrico dunha area, fabricación dun formigón, ensaios de consistencia e resistencia a compresión e aplicacións e usos do esclerómetro, ultrasóns e extracción de testemuñas de formigón.
|
Proba obxectiva |
Trátase dunha proba escrita utilizada para avaliar a aprendizaxe. Esta proba permite avaliar coñecementos, capacidades e destrezas adquiridas polo estudante. Exporanse unha serie de preguntas con resposta breve, relacionando os distintos conceptos traballados durante o curso.
Contémplase a realización dunha proba tipo test, expondo unha cuestión en forma de pregunta directa, e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só una delas é válida. |
Solución de problemas |
Exporase a resolución dun ou dous exercicios, nos que a partir duns datos de partida o alumno terá que obter a solución á problemática exposta.
|
Análise de fontes documentais |
Utilizaranse documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, fotografías, artigos de revistas, etc.) co fin de proceder á súa análise. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Análise de fontes documentais |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Durante as clases interactivas prestarase a atención ao alumnado co fin de asesorarlle e resolver as dúbidas que poidan expor á hora de resolver as distintas prácticas expostas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
B16 B5 |
Valorarase dentro deste epígrafe e de forma conxunta o traballo realizado polo alumno durante o curso na resolución dos exercicios que se expoñan no transcurso da docencia tanto de forma presencial como no seu caso telemáticamente. Tamén se avaliarán as prácticas de laboratorio ata un 10% da nota total asignada a este epígrafe.
Para a valoración deste epígrafe faranse probas durante o curso nas que se proporá a solución dun ou varios exercicios relacionados coa materia impartida.
Será necesario obter unha nota superior a un 5 para poder aprobar a materia
No caso dos alumnos que por algunha razón non fagan a materia por curso" (asistencia superior ao 80%) estas actividades avaliaranse a traves dunha proba escrita que poderá estar formada tanto por problemas como por preguntas de desenvolvemento. Será necesario obter unha nota superior a un 5 para poder aprobar a materia
|
30 |
Análise de fontes documentais |
B3 C3 C7 |
Avaliarase durante o curso a capacidade de razoar e comprender os distintos aspectos teóricos do temario a través da formulación de preguntas de desenvolvemento.
Será necesario obter unha nota superior a un 5 para poder aprobar a materia
No caso dos alumnos que por algunha razón non fagan a materia por curso" (asistencia superior ao 80%) estas actividades avaliaranse a traves dunha proba escrita que estará formada por preguntas de desenvolvemento. Será necesario obter unha nota superior a un 5 para poder aprobar a materia |
30 |
Proba obxectiva |
B1 B16 C1 |
Realizarase un exame test con preguntas relacionadas con toda a materia impartida tanto nas clases expositivas como interactivas, que pretenden avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, etc.
Será necesario obter unha nota superior a un 5 para poder aprobar a materia |
40 |
|
Observacións avaliación |
EXAME PRIMEIRA E SEGUNDA OPORTUNIDADE.
No exame da primeira e segunda oportunidade, os alumnos que optaron pola avaliación continua realizarase un exame que estará composto só por un exame test. Para poder aprobar hai que obter unha nota superior a un 5.
Os alumnos que non optasen por unha avaliación continua (asistencia a clase e realización das actividades superior a un 80%) terán dereito a demostrar o seu conocimientoa través dun exame que estará formado por un test e se este é superado por unha proba de desenvolvemento escrita formada por varias partes. Para aprobar haberá que ter unha nota superior a un 5 en cada unha das partes. A nota final estará formada polo 40% do test yel 60% do conxunto que forma parte da proba de desenvolvemento (problemas e preguntas conceptuais de razoar). En cada unha das partes haberá que ter unha nota superior a 5 para poder aprobar. Se non se chega a ese mínimo en cadauna das partes, a nota final será como máximo dun 4.
AVALIACIÓN CONTINUA
Representa o 60 % da nota final. Para poder optar a esta nota, será necesaria a asistencia a un mínimo do 80 % das clases interactivas e das expositivas, así como haber realizadoel 80% das actividades propostas.As actividades que non se fagan cualificaranse cun 0. Ademais será necesario obter unha nota mínima de 5 sobre 10.
As actividades a realizar e a porcentaxe na nota total das Prácticas interactivas, serán:
PARTICIPACIÓN EN CLASE: Avaliarase o traballo persoal e a intervención en clase (20%)
CONTROL: Exame consistente na resolución dun exercicio de granulometría de áridos. (40 %).
CONTROL: Exame consistente na resolución dun exercicio de dosificación dun formigón. (40 %).
Nas clases expositivas avaliarase a capacidade de razoar e comprensión a través do seu traballo persoal, preguntas, foros ou algunha proba que se programe formalmente. O conxunto destas actividades formará o 30% da avaliación continua
NOTA FINAL PARA OS ALUMNOS QUE FAN UNHA AVALIACIÓN CONTINUA.
A avaliación da signatura terá en conta, en calquera convocatoria,tanto o traballo continuado do alumno durante o curso (avaliación continua) como a puntuación obtida no exame final . O alumno aprobará a materia cando obtendo un 5 na avaliación continua e asistise ao 80% das clases e realizado o traballo previo necesario, obtivese OBRIGATORIAMENTE unha nota superior ou igual a 5 no exame final.
A nota final estará formada pola 60 % Avaliación Continua e a 40 % Proba Obxectiva.En cada unha das partes que compón a nota final deberase obter unha nota mínima de 5 sobre 10, para poder aprobar a materia. En caso contrario (Nota inferior a 5 nalgunha das partes), a nota final de la asignatura será inferior a 4. Sera necesaria unha nota media de 5 sobre 10 no exame para aprobar. Non se permite o uso de calculadoras programables nos exames da materia.Ante calquera diferenza entre a versión en castelán e galego, terá prevalencia a guía en castelán
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Materiais I [En extinción]/670G01003 | Construción I [En extinción]/670G01009 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Construción III/670G01017 |
|
Observacións |
Nesta materia non se achegarán apuntamentos realizados polos profesores. Preténdese potenciar a consulta bibliográfica recomendada ou outra que se poida achegar durante o curso (artigos, noticias, etc.). É importante que o alumno saiba utilizar a Plataforma de Teleformación MOODLE, dado que a mesma utilizarase para fornecer información a empregar no desenvolvemento do programa, así como de vehículo de comunicación. Non se permite o uso de calculadoras programables nos exames da materia. |
|