Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Adquirir os coñecementos fundamentais sobre matemáticas, estatística, física, química e acústica como soporte para o desenvolvemento das habilidades e destrezas propias da titulación. |
A9 |
Deseñar, calcular e executar instalacións de edificación. |
A29 |
Elaborar estudos, certificados, ditames, documentos e informes técnicos. |
A35 |
Deseñar sistemas de acondicionamento acústico e verificar e avaliar o comportamento acústico dos edificios. |
B4 |
Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo. |
B5 |
Capacidade para a resolución de problemas. |
B6 |
Capacidade para a toma de decisións. |
B8 |
Capacidade para traballar nun equipo de carácter interdisciplinario. |
B16 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
B29 |
Actitude vital positiva fronte ás innovacións sociais e tecnolóxicas. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer conceptos básicos de Acústica. |
A1
|
|
|
Saber relacionar conceptos de Acústica coa Arquitectura Técnica. |
A9 A35
|
B5 B16
|
|
Capacidade de resolución de problemas derivados das súas actividades profesionais sobre a base dos coñecementos adquiridos na materia. |
A9 A29 A35
|
B4 B5 B6 B16
|
C1 C3
|
Comprender e valorar a importancia dos coñecementos básicos adquiridos na materia como unha ferramenta útil para o seu desenvolvemento na profesión. |
|
B8 B29
|
C5 C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introdución |
Cadea de comunicación acústica
M.A.S. e M.O.
Leis básicas do son |
Enxeñaría acústica |
Acústica fisiológica
Acústica física
Acústica arquitectónica
Acústica xeométrica
Difusión sonora
Fontes sonoras
|
Acondicionamento acústico |
Materiais acústicos
Normativa |
Illamento acústico |
Introdución ao illamento acústico.
Illamento acústico a ruído aéreo en edificación.
Índices de Illamento.
Comportamento acústico dos sistemas construtivos.
Illamento acústico "in situ". Recomendacións de actuación en edificación.
Protección acústica da envolvente do edificio fronte ao ruído exterior.
Ruído de instalacións.
Ruído de impactos e o seu illamento. |
Avaliación e xestión do ruído ambiental |
Introdución e aspectos xerais.
Niveis de perturbación por ruído. Calidade acústica ambiental. |
Lexislación e normativas.
|
Lexislación e normativas.
Documento básico HR Protección fronte ao Ruído.
Informe de Avaliación do Edificio (IEE). Parte IV Acústica-Protección contra o ruído |
Medicións acústicas |
Equipos de medida
Medidas de ruído ambiental
Medidas do illamento
Medidas de parámetros acústicos en recintos
Medidas de absorción acústica en materiais
Informes e fichas de cumprimento. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A9 A35 B29 C5 C6 C8 |
21 |
32.97 |
53.97 |
Seminario |
A1 A29 A35 B4 B5 B6 B8 B16 B29 C1 C3 |
21 |
63 |
84 |
Traballos tutelados |
A1 A9 A35 B4 B5 B6 B8 B16 C1 C3 |
3.5 |
4 |
7.5 |
Proba obxectiva |
A1 A9 A35 B5 B6 B16 C1 |
1.5 |
0 |
1.5 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Presentación dos conceptos e leis asociados aos fundamentos da Acústica. |
Seminario |
Resolución de exercicios de xeito participativo e manexo de instrumentos de medida. |
Traballos tutelados |
Realización de varios traballos nos que se busca que o alumno desenvolva de forma autónoma algunha actividade que previamente fixera durante os seminarios. O profesor fará un seguimento da progresión do alumno. |
Proba obxectiva |
Con esta proba búscase que o alumno responda por escrito cuestións teórico-prácticas valorando que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.). Implica un estudo amplo e profundo dos contidos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O obxectivo fundamental será a realización dun seguimento da comprensión da materia por parte dos alumnos. Resolveranse as dúbidas formuladas e cuestións prácticas entregadas aos alumnos.
ALUMNOS A TEMPO PARCIAL: os alumnos que se acollan á modalidade de matrícula a tempo parcial recibirán unha orientación específica para planificar as súas tarefas de xeito semanal. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A1 A9 A35 B5 B6 B16 C1 |
Na modalidade de avaliación continua, realizarase unha proba obxectiva parcial en datas do período de actividade académica docente e que supoñerá un 35% da cualificación global. En caso de seguir a modalidade de avaliación final, a avaliación consistirá exclusivamente nunha proba obxectiva que terá lugar nas oportunidades oficiais de xuño e xullo e que supoñerán o 100% da cualificación. |
35 |
Traballos tutelados |
A1 A9 A35 B4 B5 B6 B8 B16 C1 C3 |
No que denominamos modalidade de avaliación continua, realizarase un seguimento das actividades propostas desenvoltas individualmente ou en pequenos grupos. desenroladas individualmente ou en pequenos grupos. |
65 |
|
Observacións avaliación |
O alumno poderá ser avaliado de dous modos diferentes: ou ben a través dunha "avaliación continua" ou ben a través dunha "avaliación final".
A) AVALIACIÓN CONTINUA.
O traballo do alumno será avaliado de forma continua a través dos traballos tutelados propostos e a través da resolución de cuestións, problemas e casos prácticos expostos na proba obxectiva parcial.
Así, a avaliación poderase desagregar do seguinte modo:
A1) Proba obxectiva parcial (máximo 3,5 puntos): realizarase unha proba obxectiva parcial ao longo do curso que supoñerá unha puntuación máxima de 3,5 puntos. Será requisito alcanzar un mínimo de 1 punto na proba xa que de non facelo o alumno perderá a posibilidade de seguir a modalidade de avaliación continua.
A2) Traballos tutelados propostos (máximo 6,5 puntos): exporanse durante as sesións de seminario.
Para seguir a modalidade de avaliación continua, será requisito indispensable a asistencia a un mínimo do 80% das sesións de docencia interactiva ou expositiva.
Aqueles alumnos que a través destes apartados cumpran os requisitos mínimos e alcancen un mínimo de 5 puntos, aprobarían a materia. En caso contrario, poderán acollerse á modalidade de avaliación final.
B) AVALIACIÓN FINAL.
Calquera alumno (tanto con matrícula ordinaria como con matrícula a tempo parcial) terá dereito a seguir a avaliación final, aínda que inicialmente optase por realizar a avaliación continua. Esta avaliación terá en conta unicamente o resultado obtido na realización dunha proba obxectiva dos contidos de toda a materia. A nota recibida neste exame supoñerá o 100 % da cualificación da materia e conseguirase o aprobado ao alcanzar un mínimo de 5 puntos. Esta proba obxectiva coincidirá coas oportunidades oficiais de xuño e xullo.
A cualificación de “Non Presentado” figuraralle a aqueles alumnos que, non aprobando seguindo a modalidade de avaliación continua, non se presenten á proba final das correspondentes oportunidades oficiais.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
García-Rebull Salgado, José Fernando (). Física y tecnología del sonido. Santiago : Tórculo
Arau, Higini (1999). ABC de la acústica arquitectónica. Barceloa : Ceac
(2009). Acústica ambiental : análisis, legislación y soluciones. Madrid : Sociedad Española de Acústica
Valero Granados, Santiago (2011). Acústica aplicada al interiorismo : [acondicionamiento acústico en locales de uso público]. [Barcelona] : Arquifon
Bartí Domingo, Robert (2010). Acústica medioambiental. San Vicente (Alicante) : Editorial Club Universitario
(2007). BOE numero 254 de 23/10/2007: RD 1371/2007 de 19 de octubre, por el que se aprueba el documento básico "DB-HR Protección frente al ruido" del Código Técnico de la Edificación y se modifica .
Rodríguez Rodríguez, Francisco José (2008). Guía acústica de la construcción. Madrid : CIE-Dossat
Avilés López, Rodrigo; Perera Martín, Rocío (2017). Manual de acústica ambiental y arquitectónica. Paraninfo |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Matemáticas I [En extinción]/670G01001 | Matemáticas II [En extinción]/670G01006 | Fisica Aplicada II [En extinción]/670G01007 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|