Identifying Data 2020/21
Subject (*) Human Geography of Galicia Code 710G01077
Study programme
Grao en Humanidades
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Optional 4.5
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Humanidades
Coordinador
Armas Dieguez, Pedro Ramon
E-mail
pedro.armas@udc.es
Lecturers
Armas Dieguez, Pedro Ramon
E-mail
pedro.armas@udc.es
Web
General description Xeografía Humana aplicada á análise dos problemas demográficos, políticos, económicos e de ordenación do territorio galego.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos: NON.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen: TODAS, ADAPTADAS AOS MEDIOS A DISPOSICIÓN.

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado: ATENCIÓN PERSONALIZADA PRESENCIAL E ONLINE (PERMANENTE).

4. Modificacións na avaliación: NON.

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía: NON.

Study programme competencies
Code Study programme competences / results
A3 Knowledge of the space and of the territory.
A5 Knowledge of cultural and environmental development strategies.
A8 Basic knowledge of the contemporary socio-political reality.
B3 Apply a critical, logical and creative thinking.
B21 Social sensitivity, sense of justice and fairness and sensitivity to inequality.
B24 To develop oneself to put in practice an open, educated, critical, committed, democratic and united citizenship, capable of analyzing reality, diagnose problems, formulate and implement knowledge-based solutions, and oriented towards the common good.
C1 Express themselves correctly, both orally and in writing , in the official languages of the autonomous region.
C4 To develop oneself to exercise an open, educated, critical, committed, democratic and united citizenship, capable of analyzing reality, diagnosing, problems, formulating and implementingknowledge-based solutions, which are guided towards the common good.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
A3
A5
A8
B3
B21
B24
C1
C4

Contents
Topic Sub-topic
1. Introdución á Xeografía Humana de Galicia. 1.1. Definición e metodoloxía.
1.2. Fontes para o estudo da Xeografía Humana de Galicia.
2. Paisaxes culturais galegos. 2.1. Percepción da paisaxe en Galicia.
2.2. Paisaxes naturais e antrópicos.
3. Xeopolítica rexional. 3.1. Galicia como rexión periférica.
3.2. Ordenación do territorio.
4. Xeodemografía galega. 4.1. Evolución e estrutura da poboación.
4.2. Movementos migratorios.
5. Xeografía rural de Galicia. 5.1. Procesos de modernización rural.
5.2. Paisaxes rurais galegos.
6. Xeografía urbana de Galicia. 6.1. Procesos de urbanización e industrialización.
6.2. Paisaxes urbanos e industriais.

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Workbook A3 A5 A8 B3 B21 B24 C1 C4 5 10 15
Directed discussion A3 A5 A8 B3 B21 B24 C1 C4 10 5 15
Mind mapping A3 B3 5 2.5 7.5
Collaborative learning A3 A5 A8 B3 B21 B24 C1 C4 10 5 15
Case study A3 A5 A8 B3 B21 B24 C1 C4 15 5 20
ICT practicals A3 A5 A8 B3 10 10 20
Document analysis A3 B3 5 5 10
 
Personalized attention 10 0 10
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Workbook Competencias: A3, A5, B3, B21, B24, C1, C4. Presentación de informes sobre lecturas recomendadas.
Directed discussion Competencias: A3, A5, A8, B3, B21, B24, C1, C4. Grupos de discusión a partires de choiva de ideas sobre problemas socio-territoriais galegos estudados con antelación (panel, debate).
Mind mapping Competencias: A3, B3. Mapas conceptuais aplicados ao territorio identificados por tres características básicas: xerarquía, síntese e impacto visual. Conceptos dispostos por orde de importancia e repercusión no espacio.
Collaborative learning Competencias: A3, A5, A8, B3, B21, B24, C1, C4. Traballo grupal para converter a aprendizaxe sobre a realidade socio-territorial galega nunha experiencia compartida.
Case study Competencias: A3, A5, A8, B3, B21, B24, C1, C4. Estudo de casos sobre xeopolítica, demografía, economía e ordenación do territorio galego para: incentivar os razoamentos indutivos e dedutivos, establecer hipóteses, refutar paradigmas, confirmar teorías esapaciais, propor solucións...
ICT practicals Competencias: A3, A5, A8, B3. Prácticas con series estatísticas, material cartográfico e medios audiovisuais.
Document analysis Competencias: A3, B3. Análise persoalizada das principais fontes para o estudo da Xeografía Humana de Galicia (cartografía, estatísticas, arquivos, padróns, prensa, plans urbanísticos...).

Personalized attention
Methodologies
Document analysis
Description
Atención personalizada para o coñecemento básico das principais fontes documentais para o estudo xeográfico de Galicia: cartografía, padróns, rexistros, plans urbanísticos, plans de ordenación rural, estatísticas demográficas, etcétera.

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Document analysis A3 B3 Análise persoalizada das principais fontes para o estudo da Xeografía Humana de Galicia (cartografía, estatísticas, arquivos, padróns, prensa, plans urbanísticos...). 10
Workbook A3 A5 A8 B3 B21 B24 C1 C4 Presentación de informes obre lecturas recomendadas. 10
Directed discussion A3 A5 A8 B3 B21 B24 C1 C4 Grupos de discusión a partires de choiva de ideas sobre problemas socio-territoriais galegos estudados con antelación (panel, debate). 20
Mind mapping A3 B3 Mapas conceptuais aplicados ao territorio identificados por tres características básicas: xerarquía, síntese e impacto visual. Conceptos dispostos por orde de importancia e repercusión no espacio. 10
Collaborative learning A3 A5 A8 B3 B21 B24 C1 C4 Traballo grupal para converter a aprendizaxe sobre a realidade socio-territorial galega nunha experiencia compartida. 10
Case study A3 A5 A8 B3 B21 B24 C1 C4 Estudo de casos sobre xeopolítica, demografía, economía e ordenación do territorio galego para: incentivar os razoamentos indutivos e dedutivos, establecer hipóteses, refutar paradigmas, confirmar teorías esapaciais, propor solucións... 20
ICT practicals A3 A5 A8 B3 Prácticas con series estatísticas, material cartográfico e medios audiovisuais. 20
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Llano P. de (1996). Arquitectura popular galega: razón e construcción. COAG
Lussault M. (2015). El hombre espacial. La construcción social del espacio humano.. Amorrortu
Capel H. (2012). Filosofía y ciencia en la Geografía contemporánea. Ediciones del Serbal, Barcelona
VV. AA. (1996). Galicia: Xeografía. Varios tomos. Hércules Edicións, A Coruña
VV. AA. (2004). Geografía Humana. Ariel
VV. AA. (2017). Geografía Humana de España. Tirant Humanidades, Valencia
Precedo A. (1998). Geografía Humana de Galicia. Oikos Tau
Kaplan R.D. (2015). La venganza de la Geografía. RBA Libros
Nogué J. & Romero J. (2007). Las otras Geografías. Tirant Humanidades, Valencia
Capel H. (2002). Morfología de las ciudades. Ediciones del Serbal, Barcelona
Zárate A. & Rubio M.T. (2011). Paisajes, sociedades y cultura en Geografía Humana. CEURA, Madrid
Franch J.J. (2010). Sobre la población y los recursos. Every View Ed.
Hiernaux D. & Lindon A. (2006). Tratado de Geografía Humana. Anthropos

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.