Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecemento da natureza da información e dos documentos, dos seus diversos modos de produción e do seu ciclo de xestión, dos aspectos legais e éticos do seu uso e transferencia, e das fontes principais de intormación en calquera soporte, e ao longo do tempo. |
A3 |
Coñecemento, comprensión e aplicación dos principios teóricos e metodolóxicos, e das técnicas para a creación e eutentificación, reunión, selección, organización, representación, preservación, recuperación, acceso, difusión e intercambio, e avaliación da información e dos recursos informáticos. |
A5 |
Coñecemento e aplicación das tecnoloxías da información que se emplea nas unidades e servizos de información e nos procesos e transferencia da información. |
B1 |
Que os estudantes demostrasen posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da bas da educación secundaria xera, e adoitan encontrare a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamán algún aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrar por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solución a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
Que os estudantes desenvolverán aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender os estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Capacidade de análise e de sintese aplicaa á xestión e organización da información |
B7 |
Capacidade da xestión da información relevante |
B8 |
Capacidade deuso e adaptación de diversas técnicas de comunicación oral e escrita cos usuarios da información |
B9 |
Habilidades no uso de software xenérico |
C1 |
Expresarse correctamente tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficicais da comunidade autónoma |
C2 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e da comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C5 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas a os que deben de enfrontarse |
C6 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida |
C7 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
C8 |
Aprender a aprender |
C9 |
Resolver problemas de forma efectiva |
C10 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo |
C11 |
Traballar de xeito autónomo con iniciativa |
C12 |
Traballar de xeito colaborativo |
C13 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional |
C14 |
Comunicarse de xeito efectivo nun contorno de traballo |
C15 |
Capacidade de organización e planificación do traballo propio |
C16 |
Capacidade de integración en equipos multidisciplinares |
C18 |
Capacidade para a adaptación a cambios no contorno |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer a tipoloxía, características, e terminoloxía dos materiais especiais e o interese informativo, documental e patrimonial dos mesmos. |
A1
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8
|
C2 C5 C6 C7
|
Coñecer os principios teóricos e metodolóxicos da descrición bibliográfica e da elaboración de rexistros catalográficos dos documentos especiais. |
A3
|
B1 B3 B4 B8
|
C1 C2 C6 C7 C13
|
Aprender os principios operativos da catalogación descritiva dos distintos tipos de materiais especiais |
A3
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8
|
C1 C2 C6 C7 C8 C18
|
Adquirir habilidades para recuperar, tratar e interpretar rexistros bibliográficos de materiais especiais nas principais fontes de información de materiais especiais |
A1 A3 A5
|
B5 B7 B9
|
C1 C2 C5 C7 C9 C10 C11 C12 C14 C15 C16
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Módulo 1. Os materiais especiais
|
Tema 1. Concepto e clases. Os materiais especiais nas bibliotecas |
Módulo 2. Materiais especiais impresos
|
Tema 2. Os fondos patrimoniais. Concepto e estrutura formal e material de manuscritos e impresos
Tema 3. Catalogación de manuscritos e impresos antigos |
Módulo 3. O material cartográfico
|
Tema 4. Tipoloxía e fontes para a catalogación do material cartográfico
Tema 5. Catalogación de mapas |
Módulo 4. Gravacións sonoras
|
Tema 6. Tipoloxía do material e catalogación |
Módulo 5. Materiais gráficos
|
Tema 7. Tipoloxía do material e catalogación |
Módulo 6. Materiais audiovisuais
|
Tema 8. Tipoloxía do material e catalogación de videograbaciones |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba mixta |
B1 B2 B6 B7 |
2 |
40 |
42 |
Sesión maxistral |
A1 A3 A5 B9 C18 |
21 |
0 |
21 |
Portafolios do alumno |
A1 A5 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C16 |
10 |
32 |
42 |
Presentación oral |
B6 B7 B8 C1 C10 C13 C14 |
7 |
0 |
7 |
Traballos tutelados |
A1 A3 B2 B3 B5 C1 C5 C12 C14 C15 |
4 |
30 |
34 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba mixta |
Método de avaliación dos coñecementos e habilidades adquiridos polo alumnado, puidendo combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta curta ( pechada ou non) e outras algo máis extensas para que o alumno reflexione sobre os contidos tratados na materia. |
Sesión maxistral |
Exposición oral dos contidos básicos da materia, elaborados e expostos pola docente, que pode apoiarse en medios audiovisuais. |
Portafolios do alumno |
Carpeta que reúne virtualmente (a través da plataforma moodle) os traballos dos alumnos: resumos, recensións críticas, traballos nos que demostran a capacidade de aplicación dos coñecementos vistos nas sesións maxistrais (maioritariamente en relación cos problemas de catalogación documentos especiais), conclusións de procuras de información utilizando as TIC por parte do grupo, correccións... |
Presentación oral |
Ao longo das aulas procurarase a interación entre o alumnado e profesorado de xeito ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. Os alumnos terán que falar de/expoñer os traballos que se incluirán no portafolios. |
Traballos tutelados |
Realización por parte do alumnado, de traballos autónomos, relacionados coa materia, baixo a vixilancia e seguemento da profesora. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba mixta |
Traballos tutelados |
Portafolios do alumno |
|
Descrición |
As titorías da materia permitirán ao alumnado resolver dúbidas sobre os contidos, a forma de preparar o exame, traballos tutelados, traballos do portafolios e calquera outra actividade orientada ao longo do curso.
Con carácter xeral, e en todas as metodoloxías aplicadas, se empregarán as titorías presenciais, o correo electrónico e a plataforma Moodle da UDC.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
B1 B2 B6 B7 |
Realizarase un cuestionario final en moodle. Só se dará acceso á súa realización se os alumnos obteñen polo menos un 4 nas restantes metodoloxías. |
30 |
Traballos tutelados |
A1 A3 B2 B3 B5 C1 C5 C12 C14 C15 |
As instruccións precisas serán proporcionadas pola docente ao comezo do curso. Con caracter xeral, valorarase a adecuación do traballo presentado ao tema propuesto, o contido, a coherencia da súa estructura, a redacción e a presentación entre outros criterios que poderán engadirse no momento de presentar a actividade aos alumnos. Solicitarase a súa exposición na aula. Non serán avaliados os traballos presentados fóra de prazo. |
25 |
Portafolios do alumno |
A1 A5 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C16 |
Valorarase adecuación do portafolios presentado aos temas propostos para cada actividade, o contido, as achegas por parte dos alumnos, a coherencia da súa estructura, a redacción e presentación. Poderán especificarse outros criterios de avaliación particulares no momento da presentación das actividades aos alumnos. Non se avaliarán actividades presentadas fora de prazo, con faltas de ortografía ou que incumpran as indicacións prescritas para a súa elaboración. |
35 |
Presentación oral |
B6 B7 B8 C1 C10 C13 C14 |
Expoñerase o traballo tutelado. Farase chegar un power point con voz á a profesora dentro do prazo que indicará. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Ao
tratarse dunha materia da que non se imparten aulas durante o curso 2020-2021,
será obrigatorio para todo o alumnado acordar unha titoría NAS DÚAS PRIMEIRAS
SEMANAS DE CLASE co fin de establecer un plan de traballo idóneo.
Establecerase entón un calendario para realizar as entregas. Para aprobar a materia é preciso obter unha nota media de 5 sobre 10 que se calculará atendendo ás porcentaxes sinaladas para cada metodoloxía no apartado de avaliación, a condición de que se obteña un mínimo de 4 sobre 10 en cada unha das metodoloxías mencionadas previamente. Se a nota nalgunha destas metodoloxías é inferior a 4 suspenderase a materia. Non se avaliarán as entregas non consensuadas coa profesora no prazo establecido para tal fin cando sexa necesario acordar un tema ou presentadas fóra de prazo. Se se realizan outras entregas desa metodoloxía, as entregadas fóra de prazo cualificaranse cun 0. Este será tamén o caso dos traballos que non cumpran coas instrucións prescritas para a súa elaboración ou que fosen copiados. SEGUNDA OPORTUNIDADE: Poderán presentarse á segunda oportunidade unicamente os estudantes que non superen a materia na primeira oportunidade. Respectaranse as mesmas condicións e porcentaxes da primeira oportunidade. Gardaranse as notas relacionadas coas diferentes metodoloxías mencionadas no apartado de avaliación que resultasen aprobadas, polo que os alumnos poderán recuperarán só a parte/partes que teñan suspensas. Será obrigatorio comunicar aos docentes como se abordará á avaliación nesta segunda oportunidade. Será obrigatorio presentar o traballo tutelado e o portafolios como mínimo 1 mes antes da data fixada para o exame pola Facultade de Humanidades. ALUMNOS CON DEDICACIÓN A TEMPO PARCIAL OU DISPENSA ACADÉMICA DE ASISTENCIAS ÁS AULAS LEGALMENTE RECOÑECIDA: Avaliaranse polo mesmo sistema que o resto do alumnado.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
CG46 Information et documentation Groupe AFNOR CG46 / CN 46-9 Identification et description / GE6 Ev (2016). Catalogage des monographies anciennes Description bibliographique et données d'exemplaire:Recommandation.
Rodrigo Echalecu, Ana Mª (2006). Curso de catalogación de materiales especiales en formato ISBD e IBERMARC: grabaciones sonoras, vidograbaciones, recursos electrónicos en soporte óptico. Madrid : Estudio de Técnicas Documentales
Pass, Gregory A. (2003). Descriptive cataloging of ancient, medieval, Renaissance, and early modern manuscripts. Chicago: ACRL
(2001). Documentación cartográfica tratamiento, gestión y uso . Huelva : Universidad de Huelva, Servicio de Publicaciones
Valle Gastaminza, Félix del (1999). Documentación fotográfica. Madrid: Síntesis
(2001). Formato IBERMARC para registros bibliográficos. Madrid: Biblioteca Nacional
(2004). Formato IBERMARC para registros de fondos y localizaciones . Madrid: Biblioteca Nacional
Triviño Sánchez,Cristina, Brihuega Fronteriz, Begoña: (2000). Fuentes de información cartográfica básicas para una biblioteca con fondos cartográficos. Boletín de la ANABAD, 50, 2 (2000) , pp. 155-174
Federación Internacional de Asociaciones de Bibliotecarios y Bibliotecas Sección de Catalogación Com (2007). International Standard Bibliographic Description . München : Saur
Díez Carrera, Carmen (2005). La catalogación de los materiales especiales. Gijón: TREA
Martín Abad, Julián; Becedas González, Margarita; Lilao Franca, Óscar (2008). La descripción de impresos antiguos: análisis y aplicación de la ISBD(A). Madrid: Arco
Jiménez Pelayo,Jesús, ed. (2001). La documentación cartográfica: tratamiento, gestión y uso. Huelva : Universidad
Martín Abad, Julián (2004). Los libros impresos antiguos. Valladolid : Universidad de Valladolid
Díez Carrera, Carmen (1998). Los materiales especiales en las Bibliotecas. Gijón:TREA
Grupo de Trabajo Catalogo Colectivo Patrimonio Bibliográfico Consejo de Cooperación Bibliotecaria (2013). Manual de Cartografía. Madrid: Consejo de Cooperación bibliotecaria
García Albella, Fernando (1993). Materiales bibliográficos especiales. Gijón: TREA
Fothergill, Richard; Butchart, Ian (1992). Materiales no librarios en las bibliotecas: guía práctica. Madrid: Fundación Germán Sánchez Ruipérez
(2007). Reglas de catalogación . [Madrid] : Subdirección General de Coordinación Bibliotecaria
Joint Steering Committee for Revision of AACR, American Library Association(ed.) (2004). Reglas de catalogación angloamericanas . Bogotá, D.C. : Rojas Eberhard |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Análise Documental/710G02013 | Bibliografía e Fontes de Información/710G02014 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Catalogación Formal de Documentos Electrónicos/710G02022 |
|
|