Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
CE1 - Know and understand the theoretical and methodological principles of information and documentation management to apply them in their professional activity |
A3 |
CE3 - Knowing the reality and the social conditioning factors that influence the management of information |
A7 |
CE7 - Plan and design an information management system, including information flows, both in an institutional and business context |
B2 |
CB2 - Apply the knowledge acquired and their ability to solve problems in new or unfamiliar environments within broader (or multidisciplinary) contexts related to their area of study |
B3 |
CB3 - Be able to integrate knowledge and face the complexity of making judgments based on information that, being incomplete or limited, includes reflections on social and ethical responsibilities linked to the application of their knowledge and judgments |
B4 |
CB4 - Know how to communicate their conclusions -and the knowledge and ultimate reasons that sustain them- to specialized and non-specialized audiences in a clear and unambiguous way |
B5 |
CB5 - Possess the learning skills that allow them to continue studying in a way that will be largely self-directed or autonomous |
B6 |
CG1 - Capacity for cooperation, teamwork and collaborative learning |
B7 |
CG2 - Capacity for reflection and critical reasoning |
B8 |
CG3 - Capacity for planning, organization and management of resources, information and operations |
B9 |
CG4 - Capacity for analysis, diagnosis and decision making |
B10 |
CG5 - Ability to work in an international and global context |
B11 |
CG6 - Ability to understand the importance, value and function of the Digital Information and Documentation Management in the current ICT society |
C3 |
CT3 - Develop oneself for the exercise of a citizenship that respects democratic culture, human rights and the gender perspective |
C6 |
CT6 - Develop the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams, to offer proposals that contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development |
C7 |
CT7 - Assess the importance of research, innovation and technological development in the socio-economic and cultural progress of society |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecemento dos fundamentos teóricos e metodolóxicos para a organización e xestión do coñecemento. |
A1
|
B6 B7 B9 B10
|
C6 C7
|
Coñecemento de instrumentos e ferramentas para a organización e xestión de coñecemento |
A7
|
B3 B8
|
|
Coñecemento e aplicación de técnicas e estratexias para a organización e xestión do coñecemento en organizacións e sistemas de información
|
A3
|
B2 B4 B5 B11
|
C3
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. Introdución á organización do coñecemento |
1.1. A sociedade do coñecemento e a xestión da información
1.2. Modelos e estratexias para a organización e xestión do coñecemento.
1.3.Fundamentos e teorías da ciencia epistemolóxica.
1.4.A abstracción da realidade: modelos conceptuais e representación do coñecemento. |
Tema 2. Ontoloxías e taxonomías |
2.1. Ontoloxías: elementos constitutivos e formalización.
2.2. Introdución a Protege
2.3. Taxonomías
2.4. Folksonomías e etiquetaxe social |
Tema 3. Normas e instrumentos para a estandarización de dominios de coñecemento |
3.1. Introdución ás linguas, estándares e ferramentas para a modelaxe do coñecemento e creación e validación de ontoloxías.
3.2. O modelo FRBR
3.3. O modelo de datos SKOS |
Tema 4. Xestión do coñecemento. |
4.1. Introdución á xestión do coñecemento e á intelixencia competitiva.
4.2. Modelos e estratexias para a xestión do coñecemento.
4.3 creación e implementación de procesos para a xestión do coñecemento nas corporacións. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A3 A7 B1 |
21 |
20 |
41 |
ICT practicals |
B2 B3 B11 |
21 |
0 |
21 |
Objective test |
A1 B2 B3 B4 B9 |
3 |
0 |
3 |
Case study |
B5 B6 |
20 |
10 |
30 |
Student portfolio |
B7 |
11 |
0 |
11 |
Supervised projects |
B7 B8 B9 B10 C3 C6 C7 |
20 |
22 |
42 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
As sesións maxistrais necesarias celebraranse para a exposición dos contidos teóricos que compoñen o contido da materia, así como de todas as cuestións teórico-prácticas necesarias para o desenvolvemento e resolución dos estudos de caso propostos. |
ICT practicals |
Desenvolveranse unha serie de prácticas dirixidas a coñecer e xestionar software e ferramentas para a creación, formalización e validación de ontoloxías e modelos conceptuais. |
Objective test |
Haberá unha proba obxectiva de carácter teórico-práctico dirixida a verificar o nivel de consecución da materia por parte do alumnado que levará ao debate e á reflexión crítica desta na clase unha vez feito isto. A participación neste debate conxunto constituirá un elemento máis para a avaliación e cualificación do desempeño nesta área. |
Case study |
Os estudantes enfrontaranse ao estudo e resolución de casos prácticos relacionados coa abstracción e representación de coñecementos asociados a certo dominio e o deseño experimental dos elementos constitutivos dun proxecto de ontoloxía asociado. |
Student portfolio |
Os alumnos serán os encargados de facer e manter o rexistro documental das preguntas prácticas desenvolvidas na materia, incorporando as reflexións críticas suscitadas na súa realización e posterior debate na clase. Así mesmo, elaborarase un dossier que inclúa a análise crítica dos textos e materiais propostos polo profesor. |
Supervised projects |
Realizarase un traballo tutelado nun grupo que implicará investigación sobre un tema relacionado co tema, escollido entre unha serie delas proposta polo profesor. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Guest lecture / keynote speech |
|
Description |
Manterase un contacto permanente cos estudantes a través das titorías pertinentes (presenciais ou virtuais) que sexan necesarias para resolver, ampliar ou discutir calquera cuestión relacionada co desenvolvemento óptimo do proceso de ensino / aprendizaxe, deixando ao profesor a disposición do estudante. especifique estes tutoriales mediante comunicación por correo electrónico. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Case study |
B5 B6 |
Avaliación do desenvolvemento e resolución dos casos propostos na materia. Considerarase especialmente o compoñente crítico-reflexivo e o grao de innovación proposto polo estudante na resolución dos problemas plantexados. |
30 |
Supervised projects |
B7 B8 B9 B10 C3 C6 C7 |
Calculará a adaptación ás pautas marcadas (contido e presentación), a aplicación dos coñecementos adquiridos, a coherencia entre a proposta e o seu desenvolvemento, as iniciativas, a resolución de problemas, as fontes e a bibliografía empregada. |
20 |
ICT practicals |
B2 B3 B11 |
Computarase a asistencia ás prácticas e o grao de competencia adquirido nas tarefas. |
10 |
Objective test |
A1 B2 B3 B4 B9 |
Avaliarase o grao de coñecemento teórico e crítico acadado polos estudantes en relación coa materia. |
40 |
|
Assessment comments |
Los estudiantes que no puedan asistir a clases de forma regular o bien tengan matrícula parcial deberán contactar con el docente para acordar el modo de evaluación de las prácticas, lecturas y trabajo tutelado.
|
Sources of information |
Basic
|
|
Ackoff, R. L. (1989). From data to wisdom. Journal of applied systems analysis, 16(1), 3-9. Al-Hawamdeh, S. (2002). Knowledge management: re-thinking information management and facing the challenge of managing tacit knowledge. Information research, 8(1), paper no. 143.http://InformationR.net/ir/8-1/paper143.html Accessed 15 May 2018. Bates, M.J. (2005). Information and knowledge: an evolutionary framework for information science. Information Research, 10(4), paper 239. Available at http://InformationR.net/ir/10-4/paper239.htmlAccessed 15 May 2018. Bouthillier, F., & Shearer, K. (2002). Understanding knowledge management and information management: the need for an empirical perspective. Information research, 8(1), 8-1. Available at:http://InformationR.net/ir/8-1/paper141.html Accessed 13 August 2018. Davenport, T. H., & Marchand, D. (1999). Is KM just good information management? The Financial Times Mastering Series: Mastering Information Management, 2-3. Prabha Singh, S. (2007). What are we managing–knowledge or information?. Vine, 37(2), 169-179. Risso, V. G. (2012). Aproximación teórica a la relación entre los términos gestión documental, gestión de información y gestión del conocimiento. Revista Española de Documentación Científica,35(4), 531. Rowley, J. (2007). The wisdom hierarchy: representations of the DIKW hierarchy. Journal of information science, 33(2), 163-180. Schlögl, C. (2005). Information and knowledge management: dimensions and approaches. Information Research, 10(4) paper 235. http://InformationR.net/ir/10-4/paper235.html Accessed 15 May 2018. ?wigo?, M. (2013). Personal knowledge and information management–conception and exemplification. Journal of Information Science, 39(6), 832-845. |
Complementary
|
|
La bibliografía complementaria se facilitará durante el curso para la preparación de las diferentes actividades. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Website Design and Management/710G04028 |
|
Other comments |
Los estudiantes Erasmus o de movilidad internacional deberán ponerse en contacto con la docente en la primera semana de clases del segundo cuatrimestre, |
|