Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Coñecer e comprender os principios teóricos e metodolóxicos da xestión e documentación da información para aplicalos na súa actividade profesional |
A6 |
CE6 - Buscar e obtér información en diversos medios para responder á demanda dos usuarios de información |
A8 |
CE8 - Dominar os distintos métodos de representación de datos, información e coñecemento que garanta a súa recuperación eficiente |
A9 |
CE9 - Dominar os fundamentos métodos e modelos de recuperación de información e estar capacitados para utilizar e planificar sistemas de recuperación de información e datos |
A12 |
CE12 - Desenvolver servizos de apoio á comunicación científica en todas as súas fases desde a creación ata a divulgación de resultados científicos tanto no sector público como no privado |
A13 |
CE13 - Coñecer e dominar as técnicas e normativas para a creación e autenticación, reunión, selección, organización, representación, preservación, recuperación, acceso, difusión, intercambio e avaliación de recursos e servizos de información |
B1 |
CB1 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionan unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e / ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB2 - Aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para resolver problemas en ambientes novos ou descoñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
CB3 - Ser capaz de integrar coñecementos e afrontar a complexidade de facer xuízos a partir de información que, estando incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre responsabilidades sociais e éticas relacionadas coa aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B4 |
CB4 - Saber comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e os motivos finais que os sustentan- a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades |
B5 |
CB5 - Posuír as habilidades de aprendizaxe que lles permitan seguir estudando dun xeito que sexa en gran parte autodirixido ou autónomo |
B6 |
CG1 - Capacidade de cooperación, traballo en equipo e aprendizaxe colaborativa |
B7 |
CG2 - Capacidade de reflexión e razoamento crítico |
B8 |
CG3 - Capacidade de planificación, organización e xestión de recursos, información e operacións |
B9 |
CG4 - Capacidade de análise, diagnóstico e toma de decisións |
B10 |
CG5 - Capacidade para traballar nun contexto global e internacional |
B11 |
CG6 - Capacidade para comprender a importancia, valor e función da xestión dixital da información e documentación na actual sociedade das TIC |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, oralmente e por escrito, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C2 |
CT2 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo das súas vidas |
C3 |
CT3 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía que respecta a cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero |
C4 |
CT4 - Comprender a importancia da cultura empresarial e coñecer os medios dispoñibles para os empresarios |
C5 |
CT5 - Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables |
C6 |
CT6 - Desenvolver a capacidade para traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento ambiental, económico, político e social sostible |
C7 |
CT7 - Valorar a importancia da investigación, a innovación eo desenvolvemento tecnolóxico no progreso socioeconómico e cultural da sociedade |
C8 |
CT8 - Ter a capacidade para xestionar o tempo e os recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar críticas, establecer prazos e cumprirlos |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento dos fundamentos do proceso de creación e transferencia de información no contorno dixital. |
A1 A13
|
B1 B3 B7
|
C3 C5 C7
|
Coñecemento das ferramentas e plataformas para a xestión da información bibliográfica no contorno dixital. |
A1 A6 A8 A13
|
B1 B6 B8 B11
|
C2 C6 C8
|
Coñecemento de ferramentas e técnicas para a creación, xestión e difusión de contidos dixitais |
A9 A12
|
B2 B4 B5 B9 B10
|
|
Desenvolvemento de competencias e destrezas para a selección, organización e avaliación de fontes de información bibliográfica |
|
B3 B7
|
C1
|
Coñecemento e xestión de ferramentas e servizos Web 2.0 para a xestión da información: marcapáxinas, compartición, curación de contidos, redes sociais, blogs, wikis, etc. |
A8 A9 A12
|
B6 B8 B10 B11
|
C2 C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Natureza e fluxos de información no contorno dixital. |
1.1. Introdución ao estudo das características da información no contorno dixital: natureza, características definitivas e ciclos de vida e fluxos de transferencia.
1.2. O concepto de infoxicación no contorno dixital.
1.3. Selección, avaliación e curación de información no contorno dixital. |
2. Información bibliográfica: natureza e estrutura do rexistro bibliográfico |
2.1. Natureza, elementos e estrutura do rexistro bibliográfico
2.2. Estándares de estilo para a representación de información bibliográfica: Harvard, Chicago, MLA, APA, ISO 690, UNE-ISO 690-2013 |
3. Xestores de referencia no contorno web |
3.1. Natureza, características, funcionalidades e beneficios dos xestores de referencia bibliográfica no contorno web.
3.2. Creación, desenvolvemento e xestión de bases de datos de recursos bibliográficos a través de xestores de referencia
3.3. Análise crítica e avaliación de xestores de referencias bibliográficas no contorno web: RefWorks, EndNote e Zotero. |
Xestión da información en redes sociais académicas |
4.1. Mendeley e o concepto de rede social académica e xestor de referencia con tecnoloxía Cloud.
4.2 Xestión da información bibliográfica nas redes sociais académicas: visibilidade e análise do impacto académico mediante indicadores altmétricos.
4.3 creación, desenvolvemento e xestión de redes sociais académicas para o desenvolvemento de traballos colaborativos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
B2 B3 B4 B7 B9 C1 |
3 |
10 |
13 |
Sesión maxistral |
A1 A8 A9 C3 C4 C5 C8 |
30 |
0 |
30 |
Estudo de casos |
A12 A6 B1 B5 B6 B8 C6 C7 |
40 |
20 |
60 |
Lecturas |
B4 |
7 |
10 |
17 |
Prácticas a través de TIC |
A13 B10 B11 C2 |
20 |
10 |
30 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
Haberá unha proba obxectiva de carácter teórico-práctico dirixida a verificar o nivel de consecución da materia por parte do alumnado que levará ao debate e á reflexión crítica desta na clase unha vez realizada. A participación neste debate conxunto constituirá un elemento máis para a avaliación e cualificación do desempeño na materia |
Sesión maxistral |
Realizaranse as sesións maxistrais necesarias para a exposición dos contidos teóricos que compoñen os contidos da materia, así como todas as cuestións teórico-prácticas necesarias para o desenvolvemento e resolución dos estudos de caso propostos. |
Estudo de casos |
Os estudantes enfrontaranse ao estudo e resolución de casos prácticos relacionados coa creación, xestión e recuperación de información bibliográfica a partir dunha base de datos bibliográfica creada ad hoc para o desenvolvemento dun proxecto de investigación relacionado cun obxecto de estudo seleccionado polo estudante/a. |
Lecturas |
Lectura individualizada dos textos propostos polo profesor e debate colectivo na aula na que se fundamenta a discusión crítica sobre os seus contidos. |
Prácticas a través de TIC |
Desenvolveranse unha serie de prácticas dirixidas a coñecer e usar software e ferramentas para a xestión da información bibliográfica e a promoción de recursos dixitais nas redes sociais académicas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
Manterase un contacto permanente cos estudantes a través das titorías pertinentes (presenciais ou virtuais) que sexan necesarias para resolver, ampliar ou discutir calquera cuestión relacionada co desenvolvemento óptimo do proceso de ensino / aprendizaxe, deixando ao profesor a disposición do estudante. especifique estes tutoriales mediante comunicación por correo electrónico. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
B2 B3 B4 B7 B9 C1 |
Proba teórica dirixida a avaliar o grao de coñecemento acadado polos estudantes en relación cos contidos da materia. |
50 |
Estudo de casos |
A12 A6 B1 B5 B6 B8 C6 C7 |
Avaliación do desenvolvemento e resolución dos casos propostos na materia. Considerarase especialmente o compoñente crítico-reflexivo e o grao de innovación proposto polo estudante na resolución dos problemas plantexados. |
40 |
Prácticas a través de TIC |
A13 B10 B11 C2 |
Avaliarase o grao de coñecemento e xestión dos programas e plataformas empregadas para o desenvolvemento das prácticas propostas. |
10 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Cordón García, José Antonio; Alonso Arévalo, Julio; Gómez Díaz, Raquel; García Rodriguez Araceli (2016). Las nuevas fuentes de información: información y búsqueda documental en la web 2.0.. Madrid. Pirámide
Chuquimarca, Hugo (2019). Aplicación del Software Mendeley en el Área Materias Generales, 2019: La sobreinformación digital se combate a través de la alfabetización informacional. Editorial Académica Española
Alonso Arévalo, J. and López Lucas, J (2007). Gestores de referencias : Endnote Endnote, Procite Procite. RefWorks. http://sabus.usal.es/bib_virtual/doc/julio_gestores.zip
Raubenheimer, Jacques (2014). Mendeley: Crowd-sourced reference and citation management in the information era. True Insight Publishing
Cox Baker, Donna (2019). Zotero for Genealogy: Harnessing the Power of Your Research. Golden Channel Publishing
Puckett, Jason (2011). Zotero: A Guide for Librarians, Researchers and Educators. Chicago: American Library Association |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|