Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Coñecer e comprender os principios teóricos e metodolóxicos da xestión e documentación da información para aplicalos na súa actividade profesional |
A8 |
CE8 - Dominar os distintos métodos de representación de datos, información e coñecemento que garanta a súa recuperación eficiente |
A10 |
CE10 - Deseñar ferramentas informáticas para a representación e recuperación de información desde a perspectiva do usuario |
A13 |
CE13 - Coñecer e dominar as técnicas e normativas para a creación e autenticación, reunión, selección, organización, representación, preservación, recuperación, acceso, difusión, intercambio e avaliación de recursos e servizos de información |
A19 |
CE19 - Determinar e aplicar métodos, medidas e técnicas deseñadas para ordenar, protexer, conservar e restaurar datos, información e documentos de diferente natureza |
A20 |
CE20 - Dominar as bases para desenvolver actividades de investigación utilizando métodos e principios multidisciplinares |
A22 |
CE22 - Adquirir habilidades computacionais e xestión das novas TIC |
B1 |
CB1 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionan unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e / ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB2 - Aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para resolver problemas en ambientes novos ou descoñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B4 |
CB4 - Saber comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e os motivos finais que os sustentan- a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades |
B5 |
CB5 - Posuír as habilidades de aprendizaxe que lles permitan seguir estudando dun xeito que sexa en gran parte autodirixido ou autónomo |
B6 |
CG1 - Capacidade de cooperación, traballo en equipo e aprendizaxe colaborativa |
B7 |
CG2 - Capacidade de reflexión e razoamento crítico |
B8 |
CG3 - Capacidade de planificación, organización e xestión de recursos, información e operacións |
B9 |
CG4 - Capacidade de análise, diagnóstico e toma de decisións |
B10 |
CG5 - Capacidade para traballar nun contexto global e internacional |
B11 |
CG6 - Capacidade para comprender a importancia, valor e función da xestión dixital da información e documentación na actual sociedade das TIC |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, oralmente e por escrito, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C2 |
CT2 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo das súas vidas |
C4 |
CT4 - Comprender a importancia da cultura empresarial e coñecer os medios dispoñibles para os empresarios |
C6 |
CT6 - Desenvolver a capacidade para traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento ambiental, económico, político e social sostible |
C7 |
CT7 - Valorar a importancia da investigación, a innovación eo desenvolvemento tecnolóxico no progreso socioeconómico e cultural da sociedade |
C8 |
CT8 - Ter a capacidade para xestionar o tempo e os recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar críticas, establecer prazos e cumprirlos |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Saber modelar de forma conceptual a información dun dominio para representalo nunha ferramenta informática |
A1 A8 A10 A13 A19 A20 A22
|
B1 B2 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11
|
C1 C2 C4 C6 C7 C8
|
Saber implementar nun sistema xestor de bases de datos o modelo conceptual dun dominio de aplicación |
A1 A8 A10 A13 A19 A20 A22
|
B1 B2 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11
|
C1 C2 C4 C6 C7 C8
|
Saber introducir e extraer a información dun dominio dunha base de datos |
A1 A8 A10 A13 A19 A20 A22
|
B1 B2 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11
|
C1 C2 C4 C6 C7 C8
|
Saber utilizar sistemas de xestión de documentos dixitais, sistemas de xestión de bibliotecas, e bibliotecas dixitais |
A1 A8 A10 A13 A19 A20 A22
|
B1 B2 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11
|
C1 C2 C4 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Bases de datos |
Metodoloxía de deseño de bases de datos
Deseño conceptual de bases de datos
Sistemas xestores de bases de datos: o modelo relacional
Creación de bases de datos e introdución de datos
Realización de consultas en sistemas xestores de bases de datos
|
Xestión documental |
Xestión de documentos con sistemas de información
Repositorios de documentos e bibliotecas dixitais
Sistemas de xestión de bibliotecas
|
Metadatos e linguaxes de marcado |
Linguaxes de marcado: XML
Definición de linguaxes de marcado: XML Schema
Linguaxes de descrición de metatados: Dublin Core e METS
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A8 A10 A13 A19 A20 A22 B1 B2 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C1 C2 C4 C6 C7 C8 |
20 |
0 |
20 |
Prácticas a través de TIC |
A1 A8 A10 A13 A19 A20 A22 B1 B2 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C1 C2 C4 C6 C7 C8 |
24 |
24 |
48 |
Traballos tutelados |
A1 A8 A10 A13 A19 A20 A22 B1 B2 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C1 C2 C4 C6 C7 C8 |
4 |
76 |
80 |
Proba mixta |
A1 A8 A10 A13 A19 A20 A22 B1 B2 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C1 C2 C4 C6 C7 C8 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Prácticas a través de TIC |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canle para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do “como facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente do estudantado e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas. En canto ás primeiras, recolle preguntas abertas de desenvolvemento; as segundas, poden combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Prácticas a través de TIC |
Traballos tutelados |
Proba mixta |
|
Descrición |
Se estima que entre o alumnado haberá diferencias notables tanto en canto á sua familiariación con conceptos e termos informáticos, como en canta ás habilidades para o manexo de ferramentas informáticas. Por iso, prevese desenvolver unha atención personalizada para as prácticas a través de TIC e para os traballos tutelados. A atención personalizada desenvolverase de forma individual mediante a realización de titorías mediante ferramentas informáticas e Internet (correo electrónico, Moodle o Teams). |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
A1 A8 A10 A13 A19 A20 A22 B1 B2 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C1 C2 C4 C6 C7 C8 |
Avaliarase a solución aplicada polos estudantes ao problema proposto e a interacción entre os membros do grupo. |
20 |
Traballos tutelados |
A1 A8 A10 A13 A19 A20 A22 B1 B2 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C1 C2 C4 C6 C7 C8 |
Se evaluará la calidad de los trabajos realizados |
40 |
Proba mixta |
A1 A8 A10 A13 A19 A20 A22 B1 B2 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C1 C2 C4 C6 C7 C8 |
Proba escrita individual sobre contido teórico-práctico |
40 |
|
Observacións avaliación |
PRIMEIRA OPORTUNIDADE Para aprobar a materia é obligatorio:
- Unha NOTA MÍNIMA de 2 (sobre 4) nos traballos tutelados.
- Unha NOTA MÍNIMA de 2 (sobre 4) na proba mixta.
De non obter a nota mínima nos traballos tutelados ou na proba mixta, a nota máxima global da materia non será superior a un 4,5. Terá cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non realice a proba mixta. SEGUNDA OPORTUNIDADE Poderán presentarse á segunda oportunidade ÚNICAMENTE aqueles/as estudantes que non superen a materia na primeira oportunidade. A recuperación de cada unha das partes farase da seguinte forma:
- Traballos tutelados (40% da nota final): realización e presentación nas mesmas condicións que na primeira oportunidade.
- Proba escrita teórica e práctica (60% da nota final): corresponde á proba mixta e á recuperación da nota dos estudos de casos.
Se un/unha estudante decide non realizar a recuperación de algunha das partes, conservará a nota obtida na primeira oportunidade nesa parte. Os/as estudantes con nota inferior a 2 nos traballos tutelados na primeira oportunidade deberán recuperalos obligatoriamente na segunda oportunidade para aprobar a materia. Para aprobar a materia é obligatorio obter unha nota mínima de 2 sobre 4 no traballo tutelado, e de 3 sobre 6 na proba mixta. Terá cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non opte á recuperación de ningunha dúas partes. DISPENSA ACADÉMICA Dado que a asistencia ás sesións presenciais non é obligatoria, aqueles/as estudantes con matrícula a tempo parcial e dispensa académica que lles exima da asistencia ás clases terán as mesmas condicións que o resto do alumnado.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Dado o caracter esencialmente
práctico desta asignatura, a bibliografía estará composta polos manuais das
ferramentas informáticas descritas. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Informática para o Tratamento e Xestión da Información/710G04024 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Novas Tecnoloxías para o Almacenamento, Xestión e Tratamento da Información/710G04036 | Representación e Recuperación Dixital da Información I/710G04007 |
|
|