Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A14 |
A13 - Coñecemento da enxeñaría de sistemas aplicada á definición dun buque, artefacto ou plataforma marítima mediante a análise e optimización do seu ciclo de vida. |
B5 |
CB10 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
G01 Capacidade para resolver problemas complexos e para tomar decisións con responsabilidade sobre a base dos coñecementos científicos e tecnolóxicos adquiridos en materias básicas e tecnolóxicas aplicables na enxeñaría naval e oceánica, e en métodos de xestión. |
B11 |
G06 Capacidade para realizar investigación, desenvolvemento e innovación en produtos, procesos e métodos navais e oceánicos. |
B12 |
G07 Capacidade de integración de sistemas marítimos complexos e de tradución en solucións viables. |
C2 |
C1 Capacidade pra desenrolar a actividade profesional nun entorno multilingue |
C3 |
ABET (a) An ability to apply knowledge of mathematics, science, and engineering. |
C4 |
ABET (b) An ability to design and conduct experiments, as well as to analyze and interpret data. |
C7 |
ABET (e) An ability to identify, formulate, and solve engineering problems. |
C12 |
ABET (j) A knowledge of contemporary issues. |
C13 |
ABET (k) An ability to use the techniques, skills, and modern engineering tools necessary for engineering practice. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento da enxeñaría de sistemas aplicada á definición dun buque, artefacto ou plataforma marítima mediante a análise e optimización do seu ciclo de vida. |
AP13
|
BM5 BP1 BP6 BP7
|
CM2 CM3 CM4 CM7 CM12 CM13
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os bloques ou temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación, que son: |
- Conceptos xerais.
- Fiabilidade.
- Mantenibilidade.
- Efectividade. |
BLOQUE I: CONCEPTOS XERAIS |
Tema 1: Introdución á enxeñaría de sistemas.
Tema 2: Utilidade dos sistemas. |
BLOQUE II: FIABILIDADE |
Tema 3: Introdución á fiabilidade.
Tema 4: A fiabilidade no tempo. |
BLOQUE III: MANTENIBILIDADE |
Tema 5: Introdución á mantenibilidade.
Tema 6: Concepto de mantemento de sistemas e plan de mantemento.
Tema 7: Figuras de mérito de mantenibilidade.
Tema 8: Conexión fiabilidade-mantenibilidade.
Tema 9: Prediccións de mantenibilidade.
Tema 10: Asignación de obxectivos de mantenibilidade.
Tema 11: Políticas de mantemento preventivo. |
BLOQUE IV: EFECTIVIDADE |
Tema 12: Introdución á disponibilidade.
Tema 13: Modelo tradicional de disponibilidade.
Tema 14: Modelo de efectividade de modelos multifuncionais. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Solución de problemas |
A14 B5 B6 B11 B12 C2 C3 C4 C7 C12 C13 |
10 |
15 |
25 |
Traballos tutelados |
A14 B5 B6 B11 B12 C2 C3 C4 C7 C12 C13 |
5 |
20 |
25 |
Estudo de casos |
A14 B5 B6 B11 B12 C2 C3 C4 C7 C12 C13 |
10 |
15 |
25 |
Sesión maxistral |
A14 B5 B6 B11 B12 C2 C3 C4 C7 C12 C13 |
20 |
17.5 |
37.5 |
|
Atención personalizada |
|
12.5 |
0 |
12.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Solución de problemas |
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Traballos tutelados |
Estudo de casos |
|
Descrición |
Os traballos tutelados, a solución de problemas e o estudo de casos serán propostos ao longo do curso, polo que o alumnado será guiado no desenvolvemento dos mesmos, requirindo unha atención personalizada. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A14 B5 B6 B11 B12 C2 C3 C4 C7 C12 C13 |
Consistirá na realización de diversas entregas durante o curso |
80 |
Estudo de casos |
A14 B5 B6 B11 B12 C2 C3 C4 C7 C12 C13 |
Consistirá na realización de diversas entregas durante o curso |
20 |
|
Observacións avaliación |
No caso de alumnos con algunha entrega suspensa, deberán entregala na segunda oportunidade
(xullo), gardándose as notas das entregas aprobadas dos traballos tutelados e no estudo de casos ata a convocatoria de segunda oportunidade. O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e
dispensa académica de exención de asistencia será avaliado en función
das súas particularidades específicas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Joel A. Nachlas (1996). Fiabilidad. Isdefe
Jezdimir Knezevic (1996). Mantenibilidad. Isdefe
Jezdimir Knezevic (1996). Mantenimiento. Isdefe
Francisco Javier González Fernández (2015). Teoría y Práctica del Mantenimiento Industrial Avanzado. FC Editorial |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir
co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e
sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": 1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: 1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático 1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 1.3. De se realizar en papel: - Non se empregarán plásticos.
- Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión de borradores.
2.
Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados
cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e
profesionais. 3. Segundo se recolle nas distintas normativas
de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a
perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista,
utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a
intervención en clase de alumnos e alumnas…) |
|