Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A16 |
EG8 - Capacidade para a xestión da investigación, o desenvolvemento e a innovación tecnolóxica. |
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e profanos dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que terá que ser en boa medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
G1 - Ter coñecementos adecuados dos aspectos científicos e tecnolóxicos na Enxeñería Industrial. |
B9 |
G4 - Realizar investigación, desenvolvemento e innovación en produtos, procesos e métodos. |
B12 |
G7 - Poder exercer funcións de dirección xeral, dirección técnica e dirección de proxectos I+D+i en plantas, empresas e centros tecnolóxicos. |
B13 |
G8 - Aplicar os coñecementos adquiridos e resolver problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos e multidisciplinares. |
B14 |
G9 - Ser capaz de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B15 |
G10 - Saber comunicar as conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B16 |
G11 - Posuír as habilidades de aprendizaxe que permitan continuar estudando dun modo autodirigido ou autónomo. |
C1 |
ABET (a) - An ability to apply knowledge of mathematics, science, and engineering. |
C3 |
ABET (c) - An ability to design a system, component, or process to meet desired needs within realistic constraints such as economic, environmental, social, political, ethical, health and safety, manufacturability, and sustainability. |
C6 |
ABET (f) - An understanding of professional and ethical responsibility. |
C7 |
ABET (g) - An ability to communicate effectively. |
C8 |
ABET (h) - The broad education necessary to understand the impact of engineering solutions in a global, economic, environmental, and societal context. |
C9 |
ABET (i) - A recognition of the need for, and an ability to engage in life-long learning. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidade para a xestión da Investigación, Desenrolo e Innovación Tecnolóxica. |
AP16
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP9 BP12 BP13 BP14 BP15 BP16
|
CP1 CP3 CP6 CP7 CP8 CP9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os bloques ou temas seguintes desenrolan os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación, que son: |
Programas de Investigación, Desenrolo e Innovación tecnolóxica (I+D+i).
Xestión da I+D+i: Plan Estratéxico; Creatividade e I+D+i; Vixilancia Tecnolóxica, Xestión de Proxectos; Financiación; Aseguramento da I+D+i, Explotación da I+D+i.
Tecnoloxías emerxentes no eido industrial. |
|
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A16 B1 B2 B3 B4 B5 B12 B13 B15 B14 B16 B6 B9 C1 C3 C6 C7 C8 C9 |
5 |
6 |
11 |
Estudo de casos |
A16 B1 B2 B3 B4 B5 B12 B13 B14 B6 B9 C1 C3 C6 C7 C8 C9 |
10 |
34 |
44 |
Traballos tutelados |
A16 B1 B2 B3 B4 B5 B12 B13 B14 B6 B9 C1 C3 C6 C7 C8 C9 |
5 |
15 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases telemáticas |
Estudo de casos |
O profesor analizará e explicará varios proxectos de investigación que o alumno tomará como referencia para elaborar un ou varios traballos en grupo. |
Traballos tutelados |
O traballo realizaráse en grupo e consistirá no diseño dun producto ou proceso innovador para una empresa galega. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
Estudo de casos |
|
Descrición |
La atención personalizada se realizará en horario de tutorías.
A atención personalizada realizarase en horario de tutorías.
No caso de que o alumno solicite dispensa académica, o alumno recibirá atención personalizada específica por medio do foro del moodle, tutorías e correo electrónico.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A16 B1 B2 B3 B4 B5 B12 B13 B15 B14 B16 B6 B9 C1 C3 C6 C7 C8 C9 |
Coñecementos teóricos da materia. Examen tipo test. Se tenrá en conta a asistencia a clase. |
20 |
Estudo de casos |
A16 B1 B2 B3 B4 B5 B12 B13 B14 B6 B9 C1 C3 C6 C7 C8 C9 |
O traballo se exporá ó profesor e o resto de los alumnos. A súa evaluación dependerá de:
- a calidade da presentación
- a documentación aportada
- os resultados obtidos
- a orixinalidade da innovación |
80 |
|
Observacións avaliación |
Avaliación de primeira oportunidade: o 100% da calificación se obterá mediante a nota media ponderada obteida de las partes avaliadas. Evaluación de segunda oportunidade: se seguirá o mismo criterio que para a de primeira oportunidade. Se exixirá que o alumno obteña como mínimo unha nota de tres puntos sobre dez en cada unha das partes avaliadas. O “Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia” comunicarán ó inicio do curso a súa situación os profesores da materia, segundo establece a "Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo dos estudantes de grao na UDC” (Art.3.b e 4.5) e as “Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario (Art. 3 e 8b). Os alumnos nesta situación, poderán facer un traballo tutelado individual.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Apuntes elaborados por Adolfo Lamas que se compartirán con el alumno a través de moodle. BIBLIOGRAFÍA ADICIONAL DE LA ASIGNATURA GESTIÓN DE LA INNOVACIÓN Arbonies A.L 1991 Nuevos Enfoques en la innovación de productos para la empresa industrial. Departamento de promoción y desarrollo económico Centro de Diseño Industrial S.A. 1995, Manual de Gestión del Diseño Baxter M., 1995 Product Design. Chapman & Hall Escorsa, P, Herbolzheimer, E y Solé F. 1995 Diseño industrial y su gestión en la PYME española Diez casos reales. Esade Fundación COTEC, 1998 El sistema español de Innovación. Diagnóstico y Recomendaciones. EDDI, 1998, La mejora de la gestión del proceso de diseño en la PYME. Montaña, J.Cómo diseñar un producto. Manuales IMPI Nueno, P, Diseño y Estrategia empresarial. Manuales IMPI Oficina Española de Patentes y Marcas http://www.oepm.es |
Bibliografía complementaria
|
Mary Jo Frederich, Peter Andrews. (2009). Innovation Passport: The IBM First-of-a-Kind (FOAK) Journey From Research to Reality. USA: IBM Press
Henry Chesbrough (2003). Open Innovation: The New Imperative for Creating and Profiting from Technology. USA: Harvard Business School Press Books |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
“Para axudar a conseguir un entorno inmediato sostenido y cumprir có obxetivo da acción número 5: “Docencia e investigación saludable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": A entrega dos traballos documentales que se realicen nesta materia: - Se solicitarán en formato virtual e/ou soporte informático
- Se realizará a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos
Además durante o curso: - Se debe facer un uso sostenible dos recursos y a prevención de impactos negativos sobre o medio natural
- Se debe tener en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidad nos comportamentos personales e profesionales
- Se incorpora perspectiva de xénero na docencia desta materia (se usará lenguaxe non sexista, se utilizará bibliografía de autores de ambos sexos, se propiciará a intervención en clase de alumnos e alumnas…)
- Se traballará para identificar e modificar prexuicios e actitudes sexistas, e se influirá no entorno para modificalos y fomentar os valores de respeto e igualdad.
- Se deberán detectar situacions de discriminación e se propondrán acciones e medidas para correxilas.
|
|