Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
ETI3 - Capacidade para o deseño e ensaio de máquinas. |
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B5 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que terá que ser en boa medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
G1 - Ter coñecementos adecuados dos aspectos científicos e tecnolóxicos na Enxeñería Industrial. |
B7 |
G2 - Proxectar, calcular e deseñar produtos, procesos, instalacións e plantas. |
B13 |
G8 - Aplicar os coñecementos adquiridos e resolver problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos e multidisciplinares. |
B16 |
G11 - Posuír as habilidades de aprendizaxe que permitan continuar estudando dun modo autodirigido ou autónomo. |
C1 |
ABET (a) - An ability to apply knowledge of mathematics, science, and engineering. |
C3 |
ABET (c) - An ability to design a system, component, or process to meet desired needs within realistic constraints such as economic, environmental, social, political, ethical, health and safety, manufacturability, and sustainability. |
C5 |
ABET (e) - An ability to identify, formulate, and solve engineering problems. |
C8 |
ABET (h) - The broad education necessary to understand the impact of engineering solutions in a global, economic, environmental, and societal context. |
C9 |
ABET (i) - A recognition of the need for, and an ability to engage in life-long learning. |
C11 |
ABET (k) - An ability to use the techniques, skills, and modern engineering tools necessary for engineering practice. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Ser capaz de levar a termo a modelización multicorpo de un sistema (máquina ou vehículo) real. |
|
BP1 BP6 BP7 BP13 BP16
|
CP1 CP5 CP11
|
Coñecer os fundamentos da cinemática de sistemas multicorpo e ser quen de levar a termo simulacións cinemáticas por ordenador. |
|
BP1 BP7 BP13 BP16
|
CP1 CP5 CP11
|
Coñecer os fundamentos da dinámica de sistemas multicorpo por computador e ser quen de levar a cabo simulacións dinámicas por computador. |
|
BP1 BP6 BP7 BP13 BP16
|
CP1 CP5 CP11
|
Ser quen de desenvolver o simulador da máquina ou vehículo proposta polo profesor da materia, para o seu posterior uso no deseño e fabricación da devandita máquina. |
AP3
|
BP1 BP2 BP5 BP6 BP7 BP13 BP16
|
CP1 CP3 CP5 CP8 CP9 CP11
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Modelización de sistemas multicorpo. |
Tipos de coordenadas.
Coordenadas independentes e dependentes. Ecuacións de restricción e grados de liberdade. |
Cinemática de sistemas multicorpo. |
Problema de posición.
Problema de velocidade.
Problema de aceleración. |
Dinámica de sistemas multicorpo. |
Ecuacións do movemento: index-3 DAE, Lagrange clásico (index-1 DAE), Matriz R. |
Técnicas avanzadas en dinámica de sistemas multicorpo: contacto con fricción e control. |
Contacto con fricción e control. |
Desenvolvemento dun simulador de máquina ou vehículo para o seu posterior deseño e construción na materia de "Deseño e construción de máquinas". |
Simulador de máquina ou vehículo para análises resistentes, de fatiga e vibracións que sirvan como ferramenta de deseño. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
B1 B16 B6 C1 C5 C9 |
10 |
0 |
10 |
Simulación |
B1 B13 B7 B6 C1 C5 C9 |
15 |
37.5 |
52.5 |
Traballos tutelados |
A3 B2 B5 B13 B7 C3 C5 C8 C9 C11 |
10 |
40 |
50 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Desenvólvense todos os contidos do temario necesarios para levar a cabo os deseños propostos. Para os temas de aplicación máis práctica emprégase ordenador e medios audiovisuais para que os alumnos poidan seguir as explicacións interactivamente. |
Simulación |
Abordarase a aplicación práctica dos coñecementos adquiridos mediante a simulación de casos prácticos sinxelos. |
Traballos tutelados |
Desenvolvemento do simulador de máquina ou vehículo proposto.
Obtención de resultados necesarios para análises resistentes, de fatiga, vibracións, etc. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O mestre estará a disposición do alumno durante as horas de titoría. É posible concertar unha cita noutro horario a través do correo electrónico do profesor ou teléfono do despacho.
Acéptase a dispensa académica nesta materia. Nese caso programaranse reunións obrigatorias cos alumnos que se acollan a esta modalidade onde se asignará estudo e traballo equivalente ó realizado na clase que os alumnos deberán completar pola súa conta.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A3 B2 B5 B13 B7 C3 C5 C8 C9 C11 |
O traballo de desenvolvemento do simulador proposto contará entre un 70 e un 100% da nota final. |
70 |
Simulación |
B1 B13 B7 B6 C1 C5 C9 |
Avaliaranse as simulacións de sistemas sinxelos propostos durante o curso cun máximo dun 30% da cualificación total. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Os alumnos que solicitaran dispensa académica acolleranse ás mesmas condicións de avaliación que o resto dos alumnos, ainda que o profesor poderá esixir ao alumno as reunións que sexan necesrias para organizar e controlar o traballo do alumno segundo o sistema de avaliación continua.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Cuadrado J. (1999). Cinemática y dinámica de máquinas y mecanismos por computador.
NORTON R.L. (2011). Diseño de Máquinas. Un enfoque integrado. Pearson
Klaus-Jürgen Bathe (1996). Finite element procedures. Prentice Hall
Garcia de Jalon,J and Bayo,E (1994). Kinematic and dynamic simulation of multibody systems: The real-time challenge. Springer-Verlag |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Deseño e Ensaio de Máquinas/730497203 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Deseño e Construción de Máquinas/730497226 |
|
Observacións |
A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:
1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático.
2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos
3. De se realizar en papel:
-Non se empregarán plásticos.
-Realizaranse impresións a dobre cara.
-Empregarase papel reciclado.
-Evitarase a impresión de borradores. |
|