Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e profanos dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que terá que ser en boa medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
G1 - Ter coñecementos adecuados dos aspectos científicos e tecnolóxicos na Enxeñería Industrial. |
B13 |
G8 - Aplicar os coñecementos adquiridos e resolver problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos e multidisciplinares. |
B14 |
G9 - Ser capaz de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B15 |
G10 - Saber comunicar as conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B16 |
G11 - Posuír as habilidades de aprendizaxe que permitan continuar estudando dun modo autodirigido ou autónomo. |
C1 |
ABET (a) - An ability to apply knowledge of mathematics, science, and engineering. |
C2 |
ABET (b) - An ability to design and conduct experiments, as well as to analyze and interpret data. |
C3 |
ABET (c) - An ability to design a system, component, or process to meet desired needs within realistic constraints such as economic, environmental, social, political, ethical, health and safety, manufacturability, and sustainability. |
C6 |
ABET (f) - An understanding of professional and ethical responsibility. |
C7 |
ABET (g) - An ability to communicate effectively. |
C8 |
ABET (h) - The broad education necessary to understand the impact of engineering solutions in a global, economic, environmental, and societal context. |
C9 |
ABET (i) - A recognition of the need for, and an ability to engage in life-long learning. |
C11 |
ABET (k) - An ability to use the techniques, skills, and modern engineering tools necessary for engineering practice. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer de forma xenérica as características e aplicacións das distintas técnicas de modificación superficial. |
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP13 BP14 BP15 BP16
|
CP2 CP3 CP6 CP7 CP8 CP9 CP11
|
Coñecer de forma específica as tecnoloxías de deposición de recubrimentos protectores en materiais metálicos. |
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP13 BP14 BP15 BP16
|
CP1 CP2 CP3 CP6 CP7 CP8 CP9 CP11
|
Seleccionar as aliaxes máis idóneas en función das súas propiedades funcionais. |
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP13 BP14 BP15 BP16
|
CP1 CP2 CP3 CP6 CP7 CP8 CP9 CP11
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os capítulos e temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación. |
Técnicas de modificación superficial. Recubrimentos protectores: superaleaciones, aliaxes lixeiras, materiais avanzados.
Micromecanizado.
Biocompatibilidade. |
Recubrimentos e aliaxes.
|
Superaleaciones.
Aliaxes lixeiras.
Materiais avanzados. |
Técnicas de modificación superficial. |
Endurecemento superficial.
Procesos mecánicos.
Tecnoloxías de spray termico.
Difusión e implantación de iones.
Deposición física.
Deposición química.
Procesos electroquímicos.
Recubrimientos líquidos.
|
Procesado mediante láser. |
Laser cladding.
Micromecanizado e texturizado.
Limpeza. |
Biocompatibilidade. |
Introducción a biocompatilidade.
Materiais biocompatibles. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
B1 B13 B14 B16 B6 C1 C2 C6 C11 |
14 |
28 |
42 |
Prácticas de laboratorio |
B1 B2 B3 B5 B13 B14 B6 C3 |
5 |
11 |
16 |
Traballos tutelados |
B1 B2 B3 B4 B5 B13 B15 B14 B16 C1 C2 C3 C6 C7 C8 C9 |
1 |
11 |
12 |
Proba obxectiva |
B1 B2 B3 B4 C1 C11 |
1 |
2 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do "como facer as cousas". Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor titor. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Alumnado con dedicación completa:
a) Prácticas de laboratorio: Resolución de dúbidas durante a realización das sesións de prácticas.
b) Traballos tutelados: Seguimento do traballo do alumno durante o desenvolvemento dos traballos tutelados propostos.
Alumnado a tempo parcial:
a) Prácticas de laboratorio: Resolución de dúbidas durante a realización das sesións de prácticas.
b) Traballos tutelados: Seguimento do traballo do alumno durante o desenvolvemento dos traballos tutelados propostos.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
B1 B2 B3 B4 B5 B13 B15 B14 B16 C1 C2 C3 C6 C7 C8 C9 |
Traballos realizados polo alumno |
70 |
Prácticas de laboratorio |
B1 B2 B3 B5 B13 B14 B6 C3 |
Prácticas realizadas polo alumno |
10 |
Proba obxectiva |
B1 B2 B3 B4 C1 C11 |
A proba obxectiva consiste na superación dun exame final que engloba todos os contidos vistos ao longo do curso |
20 |
|
Observacións avaliación |
A proba final abarcará todos os contidos da materia.
A asistencia ao laboratorio é obrigatoria e a realizar durante o
primeiro ano de matrícula. A nota de prácticas manterase. Non se admiten
faltas non xustificadas.
En segunda oportunidade avaliarase nos mesmos termos que
na primeira oportunidade.
O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial segundo a
"Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo dos estudantes de
Grao na UDC" deberá poñelo en coñecemento do coordinador da materia. A
avaliación realizarase nos mesmos termos que a do alumnado a tempo
completo. A posible dispensa académica de exención de asistencia a clase
non será de aplicación nas prácticas de laboratorio, ás que deberán
asistir obrigatoriamente e no horario establecido, así como ao exame
final correspondente.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Phipps, Claude R. (editor) (2007). Laser ablation and its applications.. Springer.
Misawa, Hiroaki (editor) (2006). 3D laser microfabrication : principles and applications.. Wiley-VCH.
Cartier, Michael (coordinator) (2003). Handbook of Surface Treatments and Coatings. . Professional Engineering Publishing Limited.
(2004). Handbook of Thermal Spray Technology.. ASM International.
Toyserkani, Ehsan (2002). Laser cladding.. CRC Press.
Schaaf, Peter (editor) (2010). Laser processing of materials : fundamentals, applications and developments.. Springer. |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
ara axudar a acadar un entorno inmediato sostido e cumprir co obxetivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": A entrega dos traballos documentais que se realicen en esta materia: - Solicitaránse en formato virtual e/ou en soporte informático
- Realizarase a traverso de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos
- En caso de ser necesario realizalos en papel:
- Non se emplearán plásticos
- Realizaranse impresións a dobre cara.
- Emplearase se papel reciclado.
- Evitarase a impresión de borradores
Debe facerse un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural |
|