Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
Comprensión e dominio dos conceptos básicos sobre as leis xerais da mecánica, termodinámica, campos e ondas e electromagnetismo, así como da súa aplicación para resolver problemas propios da enxeñaría |
B1 |
Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B5 |
Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
C1 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida |
C2 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C4 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas que deben enfrontarse |
C5 |
Asumir como profesionais e cidadáns a importancia da aprendizaxe ao longo da vida |
C6 |
Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Estudio a nivel xeral dos principios básicos da Física. |
|
B3 B5
|
C1 C4
|
Comprensión e dominio dos conceptos básicos sobre as leis xerais da termodinámica e electromagnetismo, así como da súa aplicación para resolver problemas propios da enxeñaría |
A2
|
|
|
Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
B1 B2 B6
|
C6
|
Aplicar os fundamentos científico-técnicos das tecnoloxías industriais. Analizar os problemas racionalizando e estructurando para chegar a resolver problemas de forma efectiva. |
A2
|
|
C4
|
Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con autonomía. |
A2
|
|
C2 C5 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
BLOQUE 1:Termodinámica |
1. Calor e Temperatura. Propiedades térmicas da materia
2. Primer Principio da Termodinámica
3. Segundo principio da Termodinámica
|
BLOQUE 2: Interaccions Electromagnéticas |
4. Campo e potencial electrostático
5. Dieléctricos e polarización da materia
6. Circuitos de corriente continua
7. Campo magnético
8. Inducción electromagnética
9. Circuitos de corriente alterna |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
B3 C6 |
10 |
15 |
25 |
Sesión maxistral |
A2 A2 B1 B2 B6 |
30 |
30 |
60 |
Solución de problemas |
B5 B3 C2 C1 |
20 |
40 |
60 |
Proba mixta |
B3 B5 C4 C4 C5 |
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Metodología que permite que os estudiantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacions. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introducción de algunhas preguntas dirixidas ós estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar o aprendizaxe. Realizarase de forma non presencial
|
Solución de problemas |
Técnica mediante a que ha de resolverse unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron. Despois de cada tema proporase unha colección de problemas tipo. Parte de esos problemas resolveranse na pizarra e outros deixaranse como traballo individual e autónomo. |
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxetivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxetivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Solución de problemas |
|
Descrición |
As prácticas de laboratorio son obligatorias para superar a materia. Os/as alumnos/as, por grupos pequenos ou individualmente, farán as prácticas propostas. En todo instante terán o seguimento do profesor/a.
Durante as clases de problemas resolveranse na aula os problemas recollidos nos boletines previamente entregados. Alguns exercicios deixaranse como traballo individual do alumno/a, tanto dentro como fora da aula, sendo supervisados polo profesor/a. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
B3 B5 C4 C4 C5 |
Coincidindo coas oportunidades oficiais realizarase unha proba obxectiva escrita sobre os contidos da materia
|
60 |
Prácticas de laboratorio |
B3 C6 |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico no laboratorio. Valorarase a compresión do traballo de laboratorio. As practicas son obligatorias para aprobala asignatura. |
10 |
Solución de problemas |
B5 B3 C2 C1 |
Como parte da evaluación continua plantearanse ós alumnos durante o curso tres test/ probas de solución de problemas. Cada unha estará relacionada con diferentes contidos da materia e puntuará un 10%. Estes problemas serán resoltos individualmente polos alumnos e avaliados polo profesor . |
30 |
|
Observacións avaliación |
- A realización das prácticas de laboratorio é obrigatoria. Con todo, os alumnos que xa estiveran matriculados na asignatura e realizasen as prácticas de laboratorio
no curso anterior, poderán optar en realizalas novamente ou non
realizalas, solicitalo, e conservar a puntuación do curso anterior. - Os criterios na segunda oportunidade son os mesmos que os da primeira oportunidade.
- Os alumnos con calificación de "non presentado" son
aqueles que non se presentaron á proba obxectiva. - Para o alumnado con recoñecemento de dedicacion a
tempo parcial e despensa academica de exención de asistencia, a avaliacion
consistira en realizacion de unha proba escrita con cualificacion de 60% mais
valoracion dos traballos propostos con cualificacion de 40%. A segunda
oportunidade para estes alumnos rexerase polas mesmas cualificacions.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Alonso M., Finn, E (1986-95). Física. Addison-Wesley
Serway,Raymon A. (1992-). Física. McGraw-Hill
Burbano de Ercilla, Enrique Burbano Garcia, Carlos Gracia Muñoz. (2006). Física General. Tebar
Gettys-Keller-Skove (2005). Física para ciencias e ingeniería. McGraw-Hill
Tipler-Mosca (2005). Física para la ciencia y la tecnología. Reverte
Sears, Zemansky, Young (1986-1998). Física Universitaria. Addison-Wesley |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostida e cumprir co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol", a entrega dos traballos documentales que se realicen nesta materia: 1. Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informático 2. Realizarase a través de Moodle, en formato digital sen necesidade de imprimilos 3. En caso de ser necesario realizalos en papel:
- Non se empregarán plásticos - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión de borradores.
|
|