Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer o desenvolvemento embriolóxico nas distintas etapas de formación. A anatomía e fisioloxía humana. Estudo dos diferentes órganos, aparatos e sistemas. Esplacnoloxía vascular e nerviosa. Eixes e planos corporais. Anatomía específica do membro inferior. |
A3 |
Coñecer as materias de biofísica, fisioloxía e bioquímica relacionadas co corpo humano. Principios inmediatos. Bioquímica e biofísica das membranas, músculos e nervios. Adquirir o coñecemento das funcións e regulación dos distintos órganos e sistemas do corpo humano. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Proporcionar os coñecementos necesarios para comprender e describir os métodos básicos da exploración funcional dos diferentes sistemas e aparellos e para utilizar os resultados normais destes. |
A1 A3
|
|
C1
|
Proporcionar os coñecementos necesarios para poder aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo en relación co traballo sanitario, tanto a nivel asistencial como a nivel de investigación. |
|
B3
|
|
Coñecer as materias de biofísica, fisioloxía e bioquímica relacionadas co corpo humano. Principios inmediatos. Bioquímica e biofísica das membranas, músculos e nervios. Adquirir ou coñecer as funcións e a regulación dos distintos órganos e sistemas do corpo humano. |
A1 A3
|
|
|
Proporcionar os mecanismos para aprender a traballar de forma colaborativa, comunicandose de maneira efectiva nunha contorna de traballo. E adquirir a capacidade de motivarse e motivar a outros, axudándose para conseguir o obxectivo. |
|
B7
|
C1 C4
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
|
B6
|
C4
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e das comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida, tamén valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía da información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. Así como a valoración crítica da xestión do exceso de información. |
|
|
C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
A CÉLULA
1. Introducción.
|
A auga e o medio interno.
Homeostasis e sistemas de control.
Principios fundamentais en bioloxía. |
2. Presión osmótica e intercambio de líquido entre compartimentos. |
Difusión.
Ósmosis.
Mecanismos polos que as sustancias atravesan a membrana celular. |
AS CÉLULAS EXCITABLES
3. Potencial da membrana e potencial de acción. |
Potencial de reposo.
Potencial de acción.
Propagación do potencial de acción. |
4. Características xerais da neurona. |
Estructura dunha neurona.
Tipos morfolóxicos de neuronas.
Tipos funcionais de neuronas.
A sinapse. |
5. Estrutura do músculo. |
Tipos de tecidos musculares.
Estrutura do músculo estriado.
Estrutura da miofibrilla.
Mecanismo de contracción muscular.
Tipos de fibras musculares esqueléticas.
Unidade motora.
Músculo estriado cardíaco.
Estructura do músculo liso. |
6. Acoplamento excitación-contracción no músculo esquelético. |
Unión neuromuscular.
Farmacoloxía.
Propagación do potencial de acción polo interior da fibra muscular.
Liberación do Ca2+ polo retículo sarcoplásmico.
Recaptación do Ca2+. |
FUNCIÓN NERVIOSA
7. Descripción xeral do sistema nervioso. |
Sistema nervioso central.
Sistema nervioso periférico.
Tipos de células. |
SANGRE E INMUNIDADE
8. Funcións e composición do sangue. |
Funcions.
Composición.
Células do sangue.
Plasma. |
9. Hemostasia. |
Mecanismos de coagulación.
Mecanismos anticoagulantes.
Eliminación dos coágulos. |
10. O sistema inmunitario. |
Inmunidade xeral ou innata.
Inmunidade específica ou adquirida.
Grupos sanguíneos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba mixta |
A1 A3 B3 B6 B7 C1 C4 C6 C8 |
2 |
148 |
150 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba mixta |
Exame final tipo test de resposta múltiple. |
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A1 A3 B3 B6 B7 C1 C4 C6 C8 |
Exame final tipo test de resposta múltiple |
100 |
|
Observacións avaliación |
Oportunidade adiantada: esta proba consistirá nun exame tipo test.
Segunda oportunidade (exame de xullo): consistirá na proba obxectiva indicada. Matrícula parcial: os alumnos con matrícula parcial avaliaranse coma o resto dos alumnos. Considerarase "non presentado" a calquera alumno que non se presente ó exame final.
Matrícula de honra: outorgarase aos alumnos que, obtendo cualificación de sobresaínte, teñan as puntuacións máis elevadas. No caso de empate, o que queira acceder a esta cualificación participará nunha nova proba obxectiva.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Silverthorn, Dee Unglaub (). Fisiología humana : un enfoque integrado . Médica Panamericana
Gary A. Thibodeau e Kevin T. Patton (). Anatomía y Fisiología. Harcourt
Best & Taylor (). Bases fisiológicas de la práctica médica. Williams & Wilkins – Panamericana
Berne & Levy (). Fisiología. Harcourt
Costanzo, Linda S. (2018). Fisiología . Elsevier
Fox, Stuart Ira (2017). Fisiología humana. McGraw-Hill
Silverthorn (). Human Physiology. Prentice-Hall
Guyton (). Tratado de Fisiología Médica. Interamericana |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": 1. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais. 2. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|