Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A6 |
Coñecer os conceptos básicos da microbioloxía. Morfoloxía e fisioloxía dos microorganismos. Infección. Inmunoloxía. Inmunidade natural e adquirida. Vacinas e soros. Microorganismos máis frecuentes nas patoloxías do pé. Aspectos fundamentais da parasitoloxía sanitaria. Microbioloxía ambiental. Laboratorio e diagnóstico microbiolóxico das enfermidades. Mecanismos de patoxenicidade viral. Micoloxía. Fundamentos microbiolóxicos para a prevención de infección. |
A41 |
Interpretar os resultados das probas complementarias e a racionalización do seu uso. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B12 |
Capacidade de xestión da información. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os conceptos básicos da Microbioloxía |
A6
|
B1 B3 B12
|
C1 C3 C6 C8
|
Coñecer a morfoloxía e fisioloxía dos microorganismos. Coñecer a xenética bacteriana. |
A6
|
B1 B3 B12
|
C1 C3 C6 C8
|
Coñecer Infección, Inmunoloxía, Inmunidade natural e adquirida, Vacúas e soros. Comprender os mecanismos mediante os cales os microorganismos causan infección e coñecer os mecanismos de defensa do hospedador ou sistemas de inmunidade. |
A6
|
B1 B3 B12
|
C1 C3 C6 C8
|
Coñecer os microorganismos máis frecuentes nas patoloxías do pé. Coñecer os mecanismos da patogenicidad viral. Micoloxía. Sinalar as enfermidades infecciosas bacterianas, víricas e fúngicas máis comúns. Coñecer os seus axentes etiológicos, epidemiología, sintomatología, tratamento e prevención. |
A6
|
B1 B3 B12
|
C1 C2 C3 C6 C8
|
Coñecer os aspectos fundamentais da parasitoloxía sanitaria. Sinalar as parasitosis máis comúns. Coñecer os seus axentes etiolóxicos, epidemioloxía, sintomatoloxía, tratamento e prevención. |
A6
|
B1 B3 B12
|
C1 C3 C6 C8
|
Coñecer a Microbioloxía ambiental e o diagnóstico microbiolóxico. Comprender os principios da Microbioloxía ambiental, incidindo especialmente na auga e a terra como hábitats máis relevantes en Podoloxía. Identificar a necesidade do diagnóstico microbiolóxico e a súa utilidade. |
A6 A41
|
B1 B3 B12
|
C1 C3 C4 C6 C8
|
Coñecer os fundamentos microbiolóxicos para a prevención da infección. Comprender os principios da esterilización, a desinfección e a antibioterapia e quimioterapia antibacteriana. |
A6
|
B1 B3 B12
|
C1 C3 C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Bloque temático I. MICROBIOLOXÍA E PARASITOLOXÍA |
|
Tema 1.- Introducción á Microbioloxía e á Parasitoloxía |
|
Bloque temático II. MORFOLOXÍA E FISIOLOXÍA DOS MICROORGANISMOS |
|
Tema 2.- Estructura microbiana |
|
Tema 3.- Fisioloxía bacteriana |
|
Tema 4.- Xenética bacteriana |
|
Bloque temático III. CONTROL DO CRECEMENTO MICROBIANO |
|
Tema 5.- Axentes físicos y químicos |
|
Tema 6.- Antimicrobianos
|
|
Bloque temático IV. MECANISMOS DE INFECCIÓN E RESISTENCIA |
|
Tema 7.- Microorganismos e enfermidade
|
|
Tema 8.- Inmunidad á infección |
|
Bloque temático V. DIAGNÓSTICO MICROBIOLÓXICO |
|
Tema 9.- Diagnóstico microbiolóxico |
|
Bloque temático VI. BACTERIOLOXÍA |
|
Tema 10.- Cocos gram positivos: Xénero Staphylococcus |
|
Tema 11.- Cocos gram positivos: Xénero Streptococcus |
|
Tema 12.- Enterobacterias |
|
Tema 13.- Bacilos gram negativos non fermentadores |
|
Tema 14.- Bacterias anaerobias de interese podolóxico |
|
Tema 15.- Xénero Corynebacterium e outros bacilos gram positivos |
|
Tema 16.- Xénero Mycobacterium |
|
Bloque temático VII. VIROLOXÍA |
|
Tema 17.- Os virus. Metodoloxía e características xerais |
|
Tema 18.- Virus de interese clínico |
|
Bloque temático VIII. MICOLOXÍA |
|
Tema 19.- Micoloxía xeral |
|
Tema 20.- Micosis superficiais e cutáneas |
|
Tema 21.- Micosis subcutáneas e sistémicas |
|
Tema 22.- Fungos oportunistas |
|
Bloque temático IX. PARASITOLOXÍA |
|
Tema 23.- Parasitoloxía. Xeralidades |
|
Tema 24.- Protozoos
|
|
Tema 25.- Helmintos
|
|
Tema 26.- Artrópodos |
|
Bloque temático X. MICROBIOLOXÍA AMBIENTAL |
|
Tema 27.- Os microorganismos na natureza |
|
Tema 28.- Microbioloxía da auga |
|
Tema 29.- Microbioloxía do solo |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba mixta |
A6 A41 B1 B3 B12 C1 C2 C3 C4 C6 C8 |
0 |
150 |
150 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba mixta |
Realizarase un exame que inclúe 10 preguntas curtas de ensaio e 30 preguntas de tipo test con catro posibilidades e resposta única. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
A atención personalizada que se describe en relación a estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo presencial co profesor, polo que implican unha participación obrigatoria para o alumnado.
A forma e momento en que se desenvolverá a atención personalizada correspondente a cada actividade, indicarase ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia e publicarase no campus virtual. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A6 A41 B1 B3 B12 C1 C2 C3 C4 C6 C8 |
As preguntas de ensaio puntúanse entre 0 e 1 e supoñen o 50% da nota da proba. As preguntas obxectivas de resposta única constitúen o outro 50% da nota. Tres preguntas non acertadas (ou fracción) restan unha acertada. Para poder aprobar a materia a nota da proba debe ser igual ou superior a 4 puntos. O alumnado que non se presente a esta proba final na data oficial do centro obterá a cualificación de Non Presentado. |
100 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Madigan, M.T., Martinko, J.M., Bender, K., Buckley, D. y Stahl, D. (2015). Brock Biología de los microorganismos. Décimo cuarta edición. Prentice Hall
Willey, J.M., Sherwood, L.M. y Woolverton, C.J. (2009). Microbiología de Prescott, Harley y Klein. Séptima edición. Mc Graw Hill Interamericana
Willey, J.M., Sandman, K.H., Wood, D.H. (2020). Prescott's microbiology. Eleven edition. McGraw Hill |
|
Bibliografía complementaria
|
Larone, H.D. (2018). Medically Important Fungi: A Guide to Identification. 6th edition.. ASM Press
de la Rosa, M., Prieto, J., Navarro, J.M. (2011). Microbiología en ciencias de la salud. Tercera edición. Elsevier España
Murray, P.R., Rosenthal, K.S., Pfaller, M.A. (2017). Microbiología médica. Octava edición.. Elsevier
Pumarola, A., Rodríguez-Torres, A., García Rodríguez, J.A. y Piédrola-Angulo, G. (1994). Microbiología y Parasitología Médica. Segunda Edición. Ed. Salvat
Bauman, R.W. (2018). Microbiology wth diseases by body system. Fifth Edition. Pearson Education
Becerril Flores, M.A. (2014). Parasitología Médica. Cuarta edición.. McGraw Hill
Joklik, W.K., Willet, H.P. y Amos, D.B. (1994). Zinsser Microbiología. Vigésima Edición. Editorial Panamericana
Tortora, G.J.,Berdell, R., Funke, B.R. y Case, C.L. (2017). “Introducción a la Microbiología”. Duodécima edición. Editorial Médica Panamericana
Ingraham, J.L. e Ingraham, C.A. (2004). “Introducción a la Microbiología”. Volumen I y Volumen II. Ed. Reverté |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": 1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 2.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural 3.- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais 4.- Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…) 5.- Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade 6. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas 7. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|