Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A33 |
Coñecer e obter habilidades na aplicación das técnicas podolóxicas de cirurxía ungueal, de cirurxía podolóxica de partes brandas, de cirurxía ósea e articular do pé. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B8 |
Coñecer e apreciar a diversidade e a multiculturalidade. |
B9 |
Fomento dunha segunda lingua de interese para a profesión. |
B13 |
Traballo en equipo de carácter interdisciplinar. |
B17 |
Capacidade de motivarse e motivar a outros. |
B19 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
To know the indications and the methodology of application podiatric osteoarticular surgery techniques in the foot. |
A33
|
B1 B3 B5 B6 B17 B19
|
C1 C2 C6
|
To know scanning and diagnosis techniques and treatment of tumors in the foot. |
|
B1 B3 B5 B6 B13 B19
|
C1 C3 C6
|
To know, to assess and to apply the preoperative protocol and the informed consent. |
|
B1 B3 B6 B8 B9 B17 B19
|
C1 C3 C6
|
Mastering the expression and understanding orally and writing in a foreign language. |
|
|
C2
|
To express oneself properly both in an oral and written way in the official languages of the Autonomous Region. |
|
|
C1
|
Coñecer e obter habilidades na aplicación das técnicas podológicas de cirurxía ungueal, de cirurxía podológica de partes brandas, de cirurxía ósea e articular do pé. |
A33
|
|
|
O alumno identifica e diagnostica o nivel de risco dun pé patolóxico, adquire habilidade no manexo das técnicas de estudo e valoración do pé. É capaz de desenvolver o conxunto de tratamentos podológicos de acordo ao nivel de risco presente no pé e en correlación co equipo multidisciplinar |
A33
|
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
UNIT 1: Bony tumors |
LECTURE 1. Etiology and surgical approach of the subungueal exostosis
LECTURE 2. Etiology and surgical approach of the osteochondroma
|
UNIT 3: Hallux abductus valgus |
LECTURE 4. Pathophysiology of hallux abductus valgus deformity
LECTURE 5. Preoperate evaluation
LECTURE 6. Anatomic dissection
LECTURE 7. Distal procedures
LECTURE 8. Diaphyseal procedures
LECTURE 9. Proximal procedures
LECTURE 10. Phalangeal procedures
LECTURE 11. Soft tissue procedures
LECTURE 12. Arthrodesis and arthroplasties |
UNIT 4: Surgical management of hallux rigidus |
LECTURE 13. Implants and hemiimplants |
UNIT 2: Digital pathology |
LECTURE 3. Etiology and surgical approach of digital deformities |
UNIT 6: Plantar fasciitis |
LECTURE 15. Pathophysiology and surgical approach |
UNIT 7: Flat foot and cavus foot |
LECTURE 16. Pathophysiology and surgical approach |
UNIT 8: Arthroscopy of the foot and ankle |
LECTURE 17. Main indications and contraindicactions
|
UNIT 9: Surgical management of forefoot neuromas |
LECTURE 18. Etiology and surgical approach |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
B5 B6 B8 B9 B13 B19 C1 C2 C3 C6 |
18 |
27 |
45 |
Laboratory practice |
B5 B6 B8 B9 B19 C1 |
9 |
10 |
19 |
Seminar |
B1 |
15 |
15 |
30 |
Supervised projects |
B3 B5 B8 |
2 |
17 |
19 |
Objective test |
A33 B17 |
2 |
34 |
36 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
As sesións maxistrais desenvolveranse de forma virtual como clases expositivas con importante apoio audiovisual.
A través da plataforma virtual da UDC ofreceranse materiais didácticos tanto en castelán como en inglés para apoiar os contidos do temario.
NOTA:
Segundo normativa da UDC, aqueles estudantes con matrícula a tempo parcial terán dereito preferente a elixir quenda cando haxa 2 ou máis grupos con horarios diferentes nunha determinada materia e a un réxime de asistencia a clase de carácter flexible. |
Laboratory practice |
O seguimento e asistencia ás prácticas de laboratorio presenciais e virtuais é obrigatoria na súa totalidade (100%) e o seu obxectivo xeral é que o alumnado desenvolva unhas habilidades básicas no manexo do instrumental cirúrxico e coñeza aqueles aspectos básicos de interese que forman parte do protocolo prequirúrgico.
A ausencia a ditas prácticas só estará xustificada no caso de producirse algunha das seguintes causas debidamente acreditada e documentada (imprescindible xustificante con data do mesmo día da ausencia que deberá de ser entregado antes de pasados 7 días da ausencia ao profesor responsable da materia): enfermidade ou lesión que incapacite para a realización da práctica, falecemento dun familiar ata o segundo grao, citación xudicial e/ou asistencia a unha sesión do Claustro ou do Consello de Goberno da UDC que coincida coa data da práctica de laboratorio.
O alumnado terá dereito a non recuperar as prácticas de laboratorio ata un máximo de 1 práctica.
Un número maior de faltas aínda sendo xustificadas ou a existencia de faltas inxustificadas supoñen o suspenso da materia.
O alumnado deberá asistir á práctica de laboratorio incorporándose ao grupo que lle foi asignado.
Realizaranse controis de asistencia e/ou participación.
En todo momento o alumnado deberá manter un comportamento adecuado co resto de compañeiros-as, profesorado e persoal da UDC respectando a normativa da UDC e as recomendacións en materia de prevención do COVID-19. Son aspectos de obrigado cumprimento. As faltas de respecto e comportamento durante as mesmas supoñen o suspenso da materia e a posibilidade de apertura de expediente disciplinario.
AVISO: É requisito imprescindible acudir ás prácticas de laboratorio presenciais seguindo todas as recomendacións sanitarias e da UDC. En caso contrario non se poderá realizar a práctica. |
Seminar |
Nos Seminarios traballaranse aspectos específicos do temario mediante o desenvolvemento de actividades individuais ou grupales como estudo de casos e/ou cuestionarios tipo test que servirán para profundar nos contidos da materia.
Esta metodoloxía ten por obxecto valorar a capacidade de razoamento e espírito crítico do alumnado.
Traballarase con textos en inglés e castelán indistintamente.
O seguimento e a asistencia aos Seminarios presenciais e virtuais así como a realización das actividades marcadas polo profesor son obrigatorias na súa totalidade (100%) e non se poden recuperar ou substituír por outra actividade da materia sendo necesario alcanzar a metade da puntuación total destinada a esta metodoloxía para superar a materia (5/10).
En caso de non logralo, na convocatoria de xullo o alumnado deberá responder a 30 preguntas tipo test relacionadas coas diferentes temáticas abordadas.
A ausencia aos Seminarios só estará xustificada no caso de producirse algunha das seguintes causas, debidamente acreditada (con xustificante de data do mesmo día da ausencia que deberá de ser entregado ao profesor antes de pasados 7 días da ausencia), enfermidade ou lesión que incapacite para a realización da práctica, falecemento dun familiar ata o segundo grao, citación xudicial e asistencia a unha sesión do Claustro ou do Consello de Goberno da UDC que coincida coa data do Seminario.
En caso de ausentarse justificadamente ao Seminario o alumnado terá dereito á súa non recuperación ata un máximo de 2 ausencias.
Un número maior de faltas aínda sendo xustificadas ou a existencia de faltas inxustificadas supoñen o suspenso da materia.
Todo o alumnado debe asistir aos Seminarios incorporándose ao grupo que lle foi asignado.
Calquera falta xustificada debe de documentarse adecuadamente coa causa e datas do día e entregarse ao profesor responsable da materia. |
Supervised projects |
Realizarase 1 Traballo tutelado obrigatorio en grupo relacionado coa materia.
As pautas para a súa realización así como a data e formato de entrega detallaranse con suficiente antelación e publicaranse na plataforma virtual da UDC.
Na súa elaboración valorarase a utilización do inglés escrito.
Na cualificación final considerarase: Comprensión do tema tratado, rigor científico, capacidade de síntese e de crítica, adecuación e actualización da bibliografía consultada, claridade e capacidade para explicar adecuadamente o tema tratado.
Esta metodoloxía ten por obxecto valorar a capacidade de creatividade e de traballo en grupo do alumnado.
É necesario obter polo menos 5 puntos de 10 posibles para superar o Traballo tutelado.
A non realización ou non participación na elaboración do Traballo tutelado supón o suspenso da materia.
Neste caso o alumnado deberá responder na convocatoria de xullo a 30 preguntas tipo test relacionadas coas diferentes temáticas abordadas nos mesmos.
|
Objective test |
Realizarase unha Proba obxectiva final individual de forma presencial que constará de 60 preguntas tipo test en data aprobada e publicada en calendario académico.
Esta proba poderá incluír cuestións relacionadas coas Sesións maxistrais, coas Prácticas de laboratorio, cos Seminarios e con aqueles temas de interese que o profesor indique e que deberán ser traballados polo alumnado. O día da súa realización facilitarase a información relativa á puntuación das preguntas e detallaranse as pautas para a súa realización.
É necesario obter polo menos 5 puntos de 10 posibles para superala.
Cara á metade do cuadrimestre en data que será notificada e publicada con suficiente antelación realizarase unha proba obxectiva parcial individual liberatoria de forma presencial dos contidos e daqueles aspectos que indique o profesor que fosen abordados ata ese momento e que ten por obxecto valorar os coñecementos adquiridos e a capacidade de razoamento do alumnado. Esta proba parcial tipo test forma parte da proba obxectiva individual final e terá carácter liberatorio de maneira que se é superada o alumnado non terá nin poderá volver examinarse na convocatoria de maio dos contidos avaliados e xa superados. Esta proba parcial liberatoria ten un valor do 20% sobre a porcentaxe total da proba obxectiva (40%).
En caso de superar a proba obxectiva parcial individual liberatoria o alumnado deberá responder na proba final obxectiva individual presencial á parte do temario non avaliada nin superada.
É necesario obter polo menos 5 puntos de 10 posibles para superar a proba obxectiva.
|
Personalized attention |
Methodologies
|
Seminar |
Guest lecture / keynote speech |
Laboratory practice |
Supervised projects |
|
Description |
Personalized attention described in relation to these methodologies is conceived as working moments with the teacher in person or in a virtual way.
The way and moment of developing personalized attention for each activity will be shown throughout the course according to the instructional strategy of the subject.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Seminar |
B1 |
A realización das actividades relacionadas cos Seminarios son obrigatorias na súa totalidade e non se poden recuperar ou substituír por outra actividade da materia.
É necesario obter polo menos unha puntuación de 5 sobre 10 posibles para superar a materia.
A non realización e/ou non entregar todas as actividades relacionadas cos Seminarios en tempo e forma suporá o suspenso da materia.
Na cualificación dos Seminarios considerarase: Comprensión do tema tratado, rigor científico, achegas ao resultado final, capacidade de síntese e de espírito crítico, adecuación e actualización da bibliografía consultada así como claridade na redacción.
As pautas para a súa realización daranse o día de presentación da materia e especificaranse na plataforma virtual da UDC.
A asistencia aos Seminarios é obrigatoria na súa totalidade (100%) e non se pode recuperar ou substituír por outra actividade da materia sendo necesario alcanzar a metade da puntuación total destinada a esta metodoloxía para superar a materia. En caso de non asistir á totalidade dos Seminarios e/ou non realizar as actividades relacionadas cos mesmos ou non lograr a puntuación mínima requirida, na convocatoria de xullo o alumnado deberá responder a 30 preguntas tipo test relacionadas coas diferentes temáticas abordadas.
|
30 |
Laboratory practice |
B5 B6 B8 B9 B19 C1 |
A asistencia ás Prácticas de laboratorio é obrigatoria na súa totalidade (100%) para poder ser avaliado e optar á cualificación de aprobado nas convocatorias oficiais de xuño ou xullo.
Na súa realización e desenvolvemento teranse en conta as actitudes e aptitudes demostradas polo alumnado en base aos seguintes criterios:
-Aplicación gradual á práctica dos coñecementos adquiridos na teoría.
-Destreza e habilidade na execución das técnicas explicas.
-Cumprimento das normas xerais de prácticas, da UDC e normativa en materia de prevención COVID-19.
-Grao de interese e participación |
10 |
Supervised projects |
B3 B5 B8 |
Realizarase 1 Traballo tutelado obrigatorio en grupo relacionado coa materia.
As pautas para a súa realización así como a data e formato de entrega detallaranse na plataforma virtual da UDC.
Na súa elaboración valorarase a utilización do inglés escrito.
A non realización e/ou participación no Traballo tutelado supón o suspenso da materia.
Na cualificación final considerarase: Comprensión do tema tratado, rigor científico, capacidade de síntese e de crítica, adecuación e actualización da bibliografía consultada e claridade na súa redacción.
É necesario obter polo menos 5 puntos de 10 posibles para superar esta metodoloxía.
A non realización e/ou participación no Traballo tutelado supón o suspenso da materia.
Neste caso o alumnado deberá responder na convocatoria de xullo a 30 preguntas tipo test relacionadas coas temáticas abordadas. |
20 |
Objective test |
A33 B17 |
Realizarase unha proba obxectiva final individual e presencial que constará de 60 preguntas tipo test (40% da cualificación final da materia)
Esta proba poderá incluír cuestións relacionadas cos contidos tratados nas Sesións maxistrais, coas Prácticas de laboratorio, cos Seminarios e con todos aqueles temas de interese que o profesor indique e que deberán ser traballados polo alumnado.
O día da súa realización facilitarase a información relativa á puntuación das preguntas.
É necesario obter polo menos 5 puntos de 10 posibles para superar esta metodoloxía.
Cara á metade do cuadrimestre (en data que será notificada e publicada con suficiente antelación) realizarase unha proba obxectiva parcial individual tipo test dos contidos da materia e daqueles aspectos que indique o profesor que fosen abordados ata ese momento.
Esta proba tipo test forma parte da proba obxectiva final e terá carácter liberatorio de maneira que se é superada o alumnado non terá nin poderá volver examinarse na convocatoria de maio e/ou xullo dos contidos xa avaliados e superados. Supón un 20% do valor total da proba obxectiva. Será necesario obter polo menos 5 puntos de 10 posibles para superar a proba parcial liberatoria e para que a porcentaxe asignada (20% do valor total da proba obxectiva) contabilice na avaliación final da materia facendo a media correspondente.
En caso de suspender a proba obxectiva parcial liberatoria o alumnado deberá examinarse de todos os contidos da materia na convocatoria de maio e non se terá en conta ese 20% do valor da proba liberatoria. |
40 |
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
|
1. Banks AS. Mc Glamry's comprehensive textbook of foot and ankle surgery. 3ª ed. Philadelphia: Lippincott-Williams & Wilkins; 2001. 2. Chang TJ. Técnicas en cirugía ortopédica. Pie y tobillo. Madrid: Marban; 2006. 3. Gerbert J. Textbook of bunion surgery. 3ª ed. Philadelphia: WB Saunders company; 2001. 4. Hetherington VJ. Hallux valgus and forefoot surgery. New York: Churchill Livingstone; 1994. 5. Izquierdo Cases JO. Podología Quirúrgica. Madrid: Elsevier; 2006. 6. Mercado OA. Atlas de cirugía del pie. Madrid: Federación española de podólogos; 1995. 7. Kelikian AS. Sarrafian's anatomy of the foot and ankle. 3ª ed. Philadelphia: Lippincott-Williams&Wilkins; 2011. 8. García Carmona FJ. Patología y cirugía ungueal. Barcelona: Ediciones Mayo; 2008. 9. Guía práctica de protocolos quirúrgicos en Podología. Comisión de formación del Consejo General de Colegios Oficiales de Podólogos; 2009. 10. Fernández Mallo O. Manual para personal del bloque quirúrgico. 2ª ed. Complejo Hospitalario Universitario A Coruña; 2009. |
Complementary
|
|
1. Coughlin MJ. Pie y tobillo. Madrid: Marban; 2011. 2. Johnson KA. Pie y tobillo. Madrid: Marban; 1998. 3. Kelikian AS. Tratamiento quirúrgico de pie y tobillo. Madrid: McGraw-Hill Interamericana; 2001. 4. Barouk LS. Reconstrucción del antepie. 2ª ed. Bordeaux: Amolca; 2008. 5. Nunley JA. Advanced reconstruction. Foot and ankle. 2ª ed. Rosemont: American Academy of Orthopaedic Surgeons; 2007. 6. Pfeffer GB. Foot and ankle surgery. Operative techniques. Philadelphia: Saunders Elsevier; 2010. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Specific Anatomy of the Lower Limb/750G02002 | Biomechanics of the Lower Limb/750G02013 | Podiatric Pathology 1/750G02021 | Podiatric Pathology 2/750G02022 | Chiropody 1/750G02027 | Chiropody 2/750G02028 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Podiatric Surgery 1/750G02029 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Practicum 1/750G02033 | Practicum 2/750G02034 | Practicum 3/750G02035 |
|
Other comments |
To
help achieve an immediate sustainable environment and meet the
objective of action number 5: "Healthy and sustainable environmental and
social teaching and research" of the "Green Campus Ferrol Action Plan": -The
delivery of the documentary works that are made in this matter will
preferably be done electronically in digital format without the need to
print them. -In
the case of being made on paper: no plastics will be used, double-sided
prints will be made, recycled paper will be used and the printing of
drafts will be avoided. A
sustainable use of resources and the prevention of negative impacts on
the natural environment must be made taking into account the importance
of ethical principles related to the values ??of sustainability in
personal and professional behavior. The
full integration of the students will be facilitated that for physical,
sensorial, psychic or sociocultural reasons, experience difficulties to
a suitable, equal and profitable access to the university life. In
the realization of the work of the subject, the plagiarism and the use
of non-original material, including that obtained through the Internet,
without express indication of its origin and, if it is the case, the
permission of its author, will be qualified with suspense (0,0) in the activity. All of this without prejudice to the disciplinary responsibilities that may arise after the corresponding procedure. It
is advisable to have knowledge of English: In all the methodologies of
the subject will work with vocabulary in English and topic 2 (didactic
unit 2) will be taught in this language and in it students must use
English either orally or in writing . In addition, the use of this language in the realization and exhibition of the supervised work will be valued. |
|