Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A10 |
Coñecer, valorar criticamente e saber utilizar as tecnoloxías e fontes de información biomédica, para obter, organizar, interpretar e comunicar información científica e sanitaria. Coñecer os conceptos básicos de bioestatística e a súa aplicación. Usar os sistemas de busca e recuperación da información biomédica e comprender e interpretar criticamente textos científicos. Coñecer os principios do método científico, a investigación biomédica e o ensaio clínico. |
A49 |
Establecer intercambio de información cos distintos profesionais e autoridades sanitarias implicadas na prevención, promoción e protección da saúde. |
A78 |
CE14 -Coñecer e aplicar o concepto, método e uso da epidemioloxía |
A81 |
CE17 - Coñecer e aplicar os métodos estatísticos utilizados nos estudos da área de ciencias da saúde |
A82 |
CE18 - Coñecer os principios do método científico e comprender a investigación na área de ciencias da saúde nas súas diferentes metodoloxías |
A83 |
CE19 - - Saber utilizar sistemas de procura e recuperación da información na área de ciencias da saúde e coñecer os métodos de organización e interpretación crítica de textos e información científica |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B9 |
Fomento dunha segunda lingua de interese para a profesión. |
B12 |
Capacidade de xestión da información. |
B14 |
Implicación na calidade e busca da excelencia. |
B23 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B24 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B25 |
CB3 -- Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B26 |
CB4 -Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B27 |
CB5 -Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B28 |
CG01 - Coñecer e aplicar os fundamentos teóricos e metodolóxicos da Podoloxía e Podiatría |
B30 |
CG03 - Obter a capacidade, habilidade e destreza necesarias para diagnosticar, prescribir, indicar, realizar e/ou elaborar e avaliar calquera tipo de tratamento podolóxico, ortopodolóxico, quiropodolóxico, cirurxía podolóxica, físico, farmacolóxico, preventivo e/ ou educativo, baseado na Historia clínica |
B33 |
CG06 - Adquirir a capacidade para realizar unha xestión clínica centrada no paciente, na economía da saúde e o uso eficiente dos recursos sanitarios, así como a xestión eficaz da documentación clínica, con especial atención á súa confidencialidade |
B34 |
CG07 - Coñecer, deseñar e aplicar programas preventivos relacionados coa podoloxía e o fomento da atención podolóxica na poboación |
B35 |
CG08 - Adquirir habilidades de traballo nas contornas educativo e investigador, asistencial-sanitario, así como en equipos uniprofesionais e multiprofesionais. Asesorar na elaboración e execución de políticas de atención e educación sobre temas relacionados coa prevención e asistencia podolóxica |
B36 |
CG09 -Valorar de forma crítica a terminoloxía, ensaios clínicos e metodoloxía utilizados na investigación relacionada coa podoloxía |
B37 |
CG10 - Identificar que o exercicio da profesión está asentado no respecto á autonomía do paciente, ás súas crenzas, cultura, determinantes xenéticos, demográficos e socioeconómicos, aplicando os principios de xustiza social e comprendendo as implicacións éticas nun contexto mundial en transformación |
B39 |
CG12 -Capacidade para a cooperación, o traballo en equipo e a aprendizaxe colaborativo en contornas interdisciplinares |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C9 |
CT01 - - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C10 |
CT02 -Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro |
C11 |
CT03 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
C13 |
CT05 -- Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C16 |
CT08 - V- Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
C17 |
CT09 -Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Describir e utilizar os métodos estatísticos mais frecuentes en estudos da área de Ciencias da Saúde |
A78 A81 A82
|
B25 B26 B27
|
|
Comprender a importancia da probabilidade na área de Ciencias da Saude |
A78 A81 A82
|
B23 B25 B35
|
C11 C16
|
Manexar un programa de análise estatística co fin de adquirir habilidade na análise estatística de datos reais |
A81 A82
|
B23 B27 B30 B33 B35 B36 B39
|
C9 C10 C11 C16 C17
|
Identificar a necesidade de investigar e formular preguntas de investigación relevantes. |
A78 A81 A82
|
B23 B24 B27 B33 B34 B35 B36
|
C9 C10 C13 C16 C17
|
Identificar e describir as características metodolóxicas da investigación cuantitativa |
A78 A81 A82
|
B24 B27 B28 B34 B35 B36 B37
|
C9 C10 C16 C17
|
Comprender os elementos necesarios para a execución dun estudio clínico epidemiolóxico. |
A78 A81 A82
|
B26 B27 B28 B35 B36 B39
|
C9 C10 C11 C16 C17
|
Identificar situacións de incertidumbre en estudos sanitarios |
A78 A81 A82
|
B23 B25 B26 B27 B28 B35 B36
|
C9 C10 C11 C16 C17
|
Capacidade para aplicar o método científico para constatar a efectividade dos métodos de intervención, evaluar os métodos de traballo aplicados e difundir os resultados |
A78 A81 A82
|
B25 B26 B27 B28 B33 B34 B35 B36
|
C9 C10 C11 C16 C17
|
Capacidade de análise e síntese. Interpretar, analizar, sintetizar e criticar os resultados da investigación e as publicacións relacionadas coa especialidade. |
A78 A81 A82
|
B24 B25 B26 B27 B28 B35 B36
|
C9 C10 C11 C16 C17
|
Identificar e describir os principais fundamentos teóricos da investigación cualitativa. |
A82
|
B3 B24 B25 B26 B36
|
C9 C11 C16
|
Identificar e describir as características metodolóxicas da investigación cualitativa. |
A82
|
B3 B24 B25 B26 B27 B35 B36
|
C9 C11 C16
|
Describir os métodos e as técnicas para a obtención e análise de datos cualitativos. |
A82
|
B3 B24 B25 B26 B27 B28 B35 B36 B39
|
C9 C11 C16
|
Coñecer os diversos estudos (informes, artículos, guías clínicas) e a sua aplicación na prctica podolóxica. |
A10 A49
|
B1 B2 B3 B4 B6 B9 B12 B14
|
C1 C2 C3 C6 C8
|
Coñecer a estructura dos traballos científicos nos seus diversos soportes. |
A10 A82
|
B2 B3 B9 B12 B14 B25
|
C1 C2 C6 C10
|
Evaluar a calidade da información científica. |
A82
|
B2 B3 B9 B12 B14
|
C1 C2 C3 C6 C8
|
Coñecer os sistemas de búsqueda e recuperación da información científica en ciencias da saude. |
A10 A82 A83
|
B1 B2 B3 B4 B9 B12 B14
|
C1 C2 C3 C6 C7 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
FONTES DE INFORMACIÓN |
1.- INTRODUCCIÓN
2.- AS REVISTAS CIENTÍFICAS
2.1.-Tipoloxía de artigos científicos
2.2.-Calidade e avaliación de publicacón científica
2.3.-Ética na publicación científica
3.- LITERATURA GRIS
|
BÚSCA E RECUPERACIÓN DA INFORMACIÓN CIENTÍFICA |
1.- LOCALIZACIÓN DE LIBROS: OS CATÁLOGOS
2.- RECUPERACIÓN DE ARTIGOS: BASES DE DATOS
2.1.- Formular a pregunta de estudio
2.2.- Definir a estratexia de busca
2.3.- Identificación e manexo das principais bases de datos sanitarias
|
METODOLOXIA DE INVESTIGACIÓN CUANTITATIVA EN CIENCIAS DA SAUDE: EPIDEMIOLOXÍA |
Plan xeral dunha investigación
Tipos de estudos epidemiolóxicos
Medidas de frecuencia, asociación e risco
|
METODOLOXIA DE INVESTIGACIÓN CUANTITATIVA EN CIENCIAS DA SAUDE: BIOESTATÍSTICA |
Concepto de estatística e variables
Cálculo de probabilidades. Distribución Normal
Estatística descritiva
Estatística inferencial |
METODOLOXIA DE INVESTIGACIÓN CUALITATIVA EN CIENCIAS DA SAUDE. |
Características da investigación cualitativa en Ciencias da Saude.
Deseño dunha proosta de investigación cualitativa en Ciencias da Saude.
Análise de datos cualitativos.
Rigor e calidade na investigación cualitativa en Ciencias da Saude. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A78 A81 A82 A83 B1 B3 B6 B23 B24 B25 B26 B27 B28 B30 B33 B34 B35 B36 B37 C7 C9 C10 C11 C13 C16 C17 |
45 |
62 |
107 |
Supervised projects |
A10 A49 A82 B3 B4 B9 B12 B14 B24 B25 B26 B27 B28 B35 B36 B39 C1 C2 C3 C6 C8 C9 C11 C16 |
8 |
28 |
36 |
Problem solving |
A78 A81 A82 B2 B3 B25 B26 B28 B35 B36 C9 C11 |
0 |
10 |
10 |
ICT practicals |
A78 A81 A82 B23 B25 B26 B27 B28 B33 B36 C9 C11 C16 C17 |
28 |
19 |
47 |
Mixed objective/subjective test |
A82 B3 B24 B25 B27 B28 B36 C9 C16 |
0 |
25 |
25 |
|
Personalized attention |
|
0 |
0 |
0 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Supervised projects |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. |
Problem solving |
Con axuda de software estatístico e epidemiolóxico o estudante realizará supostos propostos polo profesor e resolverá problemas concretos a partir dos coñecementos adquiridos nas sesións maxistrais. Trátase dunha metodoloxía que permite avaliar as competencias do estudante á hora de aplicar e poñer en práctica os coñecementos adquiridos. |
ICT practicals |
Realizaranse supostos prácticos con datos que serán analizados en computador por medio de software bioestatístico. Grazas a esta metodoloxía o estudante aplicará e poñerán en práctica os coñecementos adquiridos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado. |
Mixed objective/subjective test |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
Na parte correspondente aos contidos de Metodoloxía Cuantitativa realizarase unha proba escrita que combinará preguntas de resposta múltiple, resposta breve e solución de exercicios e interpretación de resultados sobre os contidos desenvoltos na materia. |
Personalized attention |
|
Description |
PROF. MOVILLA: En esta parte da materia dedicaranse 2 horas a atención personalizada para seguemento do desenvolvemento do traballo proposto. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Mixed objective/subjective test |
A82 B3 B24 B25 B27 B28 B36 C9 C16 |
- Na materia da PROF SEOANE realizarase unha proba que constará de preguntas de resposta breve ou tipo test e/ou exercicios decálculos relacionados cos contidos teóricos, as lecturas propostas e os problemas expostos no desenvolvemento da materia.
Puntuará sobre un mínimo de 0 e un máximo de 10. O resultado desta proba representará o 50% da cualificación global desta parte da materia (un 19,5% da nota final da asignatura).
- Na materia da PROF. SOBRIDO (temas 4 e 5) realizarase un examen mixto, que suporá un total de 6 puntos sobre a nota final deste módulo |
0 |
Problem solving |
A78 A81 A82 B2 B3 B25 B26 B28 B35 B36 C9 C11 |
- En la materia de la PROF SEOANE: Se propondrán pruebas de evaluación continua, casos y ejercicios que serán desenvueltos por el estudantado.
Planteamiento a los alumnos de casos prácticos y ejercicios que deben resolver haciendo uso de los conocimientos teóricos que se trabajan en la materia, y cuya entrega será puntuable en los casos en los que así se indique. Todos los trabajos se puntuarán sobre un mínimo de 0 y un máximo de 10.
La calificación media disteis trabajos junto con las PRACTICAS La TRAVES DE Tics representarán el 50% de la calificación global de esta parte de la materia (un 19,5% de la nota final de la asignatura)
La puntuación mínima para superar esta parte de la materia será de 5 puntos. |
0 |
ICT practicals |
A78 A81 A82 B23 B25 B26 B27 B28 B33 B36 C9 C11 C16 C17 |
- Na materia da PROF SEOANE: probas de avaliación continua, traballos individuais ou en grupos nos que se desenvolverán supostos prácticos mediante o uso de paquetes estatísticos. A cualificación media destes traballos xunto coa SOLUCION DE PROBLEMAS representarán o 50% da cualificación global desta parte da materia (un 19,5% da nota final da asignatura)
- Na materia da PROF SOBRIDO (temas 4 e 5): Traballos realizados en clase, de modo grupal nos que se desenvolverán supostos prácticos sobre os distintos aspectos desenvolvidos na sesión maxistral. Este apartado no computará na avaliación. |
0 |
Supervised projects |
A10 A49 A82 B3 B4 B9 B12 B14 B24 B25 B26 B27 B28 B35 B36 B39 C1 C2 C3 C6 C8 C9 C11 C16 |
- Na materia da PROF MOVILLA realizaranse a través dun proceso de avaliación continua unha serie de traballos tutelados en grupos de 5-6 estudantes que terán unha puntuación total de 2,2 puntos na nota da evaluación final da materia.
Para superar esta parte da materia o/a estudante debe alcanzar unha puntuación mínima de 1,1 puntos sobre os 2,2 puntos totais (22%) correspondentes á docencia impartida pola PROF. MOVILLA
- Na materia da PROF. SOBRIDO (temas 4 y 5): Realizaranse 4 traballos en grupos que terá unha puntuación máxima de 4 puntos (sobre 10) na nota da evaluación deste módulo da materia. |
0 |
|
Assessment comments |
NOTA IMPORTANTE. A materia Bases para a Interpretación doCoñecemento Científico é impartida por 3 profesores: a Prof Dra Teresa SeoanePillado (3.5 ECTS), a Prof. Dra María Sobrido Prieto (3.5 ECTS) e a Prof DraMaría Jesús Movilla Fernández (2 ECTS). A Profesora Responsable da materia e aProf Dra María Jesús Movilla Fernández. Para superar a materia é necesario haber superado cada unha das 3 partes individualmente. A nota final calculase según o peso en créditos ECTS de cada unha das partes, 39% da nota final corresponde a materia impartida pola Prof. Dra Teresa Seoane Pillado, outro 39% da nota final corresponde a materia impartida pola Prof. Dra María Sobrido Prieto e o 22% da nota final corresponde a materia impartida pola Prof. Dra María Jesús Movilla Fernández. PRIMEIRA OPORTUNIDADE Criterios de avaliación para as unidades didácticas de Metodoloxía Cuantitativa (PROF SEOANE) A puntuación mínima para superar esta parte da materia será de 5 puntos. A metodoloxía de avaliación descrita é obrigatoria para os/ as alumnos/ as de matrícula ordinaria en primeira oportunidade. Criterios de avaliación para as unidades didácticas de Información e Documentación (PROF SOBRIDO) Para aprobar este módulo é requisito indispensable: - Ter realizado o 100% de cada unha das metodoloxías.
- Lograr a metade da puntuación en cada una das metodoloxías que computan na avaliación
Criterios de avaliación para as unidadesdidácticas de Metodoloxia Cualitativa (PROF MOVILLA) A puntuación mínima para superar esta parte da materia será de 1,1 puntos sobre o total de 2,2 puntos. A metodoloxía de avaliación continua descrita é obrigatoria para os/ as alumnos/ as de matrícula ordinaria en primeira oportunidade. MATRICULA PARCIAL. Os/as estudantes de matricula parcial deberán poñerse en contacto cas profesoras ó inicio do curso. Prof. Seoane: Deberán realizar a avaliación continua (probas de avaliación e os boletins de exercicios) no tempo e forma que se lles solicite para ser avaliados/as. Prof Sobrido: Deberán entregar os traballos tutelados no tempo e forma que se lles solicite para ser avaliados/as. Prof. Movilla: Realizarán o mesmo proceso de avaliación continua que o descrito para a PRIMEIRA OPORTUNIDADE SEGUNDA OPORTUNIDADE E OUTRAS. Prof Seoane: Deberán realizar a avaliación continua (probas de avaliación e os boletins de exercicios) no tempo e forma que se lles solicite para ser avaliados/as. Prof. Sobrido: Para aprobar este módulo é requisito indispensable: - Ter realizado o 100% de cada unha das metodoloxías.
- Lograr a metade da puntuación en cada una das metodoloxías que computan na avaliación
Prof. Movilla: Realizarán o mesmo proceso de avaliación continua que o descrito para a PRIMEIRA OPORTUNIDADE. OPORTUNIDADE ADIANTADA. Prof Seoane: Os/As alumnos/as que soliciten OPORTUNIDADE ADIANTADA deberán examinarse por escrito a través dun único examen que se corresponderá coas datas oficiais aprobadas en Xunta de Facultade Prof. Sobrido: Os/As alumnos/as que soliciten OPORTUNIDADE ADIANTADA deberán examinarse por
escrito a través dun único examen que se corresponderá coas datas oficiais
aprobadas en Xunta de Facultade Prof. Movilla: Os/As alumnos/as que soliciten OPORTUNIDADE ADIANTADA deberán examinarse por escrito a través dun único examen que se corresponderá coas datas oficiais aprobadas en Xunta de Facultade MATRICULA DE HONRA. Outorgarase ás puntuacions máis elevadassuperiores a 9 obtidas unha vez ponderadas e sumadas as dúas partes da materia. NON PRESENTADO. A calificación de Non Presentado corresponderá ó/á estudante que non fixera a proba mixta na parte da profesora Seoane e/ou que non realizara a proba mixta na parte da profesora Sobrido e/ou que non realizara polo menos 5 dos 8 traballos tutelados na parte da profesora Movilla.
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
1.- Materias que se recomenda haber cursado previamente. Neste apartado non seleccionamos ninguna materia xa que Bases para a Interpretación do Coñecemento Científico é unha materia anual de 1ºcurso. 2.- Materias que continúan o temario. A materia Bases para a Interpretación do Coñecemento Científico establece os elementos metodolóxicos, cuantitativos e cualitativos, que necesita o/a estudante para ser consumidor crítico da información científica da sua disciplina. E por isto que en todas aas materias posteriores dos cursos 2º, 3º e 4º do Grao de Podoloxia os/as estudantes de modo transversal terán que facer uso das competencias adquiridas en esta materia. Será unha necesidade, nas devanditas materias, profundizar dende un enfoque práctico e clínico na capacidade do estudante para consumir información científica, realizar unha análise crítica da mesma, aplicala no contexto de cada materia e nos casos que o precisen tomar decisions clínicas. Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": - A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos, no caso de se realizar en papel: non se empregarán plásticos, realizaranse impresións a dobre cara, empregarase papel reciclado e evitarase a impresión de borradores.
- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural tendo en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais
- Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria
- Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade, no caso de detectar situacións de discriminación por razón de xénero tomaranse medidas para corrixilas.
Na realización dos traballos da materia, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través da internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, será cualificado con suspenso (0,0) na actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese haber lugar tras o correspondente procedemento. No caso de detectar traballos ou respostas as preguntas plaxiados doutros ou coincidentes entre eles non se admitirán para a súa avaliación e farase uso da avaliación oral individual do/da estudante. |
|