Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A103 |
CE39 - Coñecer e desenvolver as técnicas de exploración, para emitir un diagnóstico e prognóstico, e deseñar o plan de tratamento ortopodolóxico de acordo aos obxectivos terapéuticos |
A104 |
CE40 - Desenvolver a habilidade e destreza no uso do instrumental, material e maquinaria empregados para a confección e aplicación de tratamentos ortopodolóxicos identificando os riscos derivados da actividade e implementando as medidas de seguridade necesarias |
A106 |
CE42 -Obter os coñecementos e capacidade para deseñar, obter e aplicar as orteses plantares, ortesis dixitais, próteses e férulas mediante o uso de diferentes técnicas e materiais |
A108 |
CE44 - Coñecer e diferenciar as propiedades dos materiais utilizados na confección ortoprotésica |
A109 |
CE45 -Coñecer e aplicar as técnicas de obtención de moldes do segmento pé-perna |
A110 |
CE46 - Adquirir a capacidade de prescribir tratamentos ortopédicos da extremidade inferior |
B23 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B24 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B25 |
CB3 -- Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B26 |
CB4 -Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B27 |
CB5 -Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B28 |
CG01 - Coñecer e aplicar os fundamentos teóricos e metodolóxicos da Podoloxía e Podiatría |
B30 |
CG03 - Obter a capacidade, habilidade e destreza necesarias para diagnosticar, prescribir, indicar, realizar e/ou elaborar e avaliar calquera tipo de tratamento podolóxico, ortopodolóxico, quiropodolóxico, cirurxía podolóxica, físico, farmacolóxico, preventivo e/ ou educativo, baseado na Historia clínica |
B31 |
CG04 -Adquirir unha experiencia clínica adecuada en cada un dos contidos podolóxicos, levados a cabo en Centros acreditados para a formación universitaria de Podoloxía, fomentando a interrelación e comunicación eficaz con pacientes, familiares, e membros do equipo multidisciplinar |
B32 |
CG05 - Colaborar cos profesionais sanitarios especificamente formados na materia, na adaptación e uso de prótese e axudas técnicas necesarias, segundo as condicións físicas, psicolóxicas e sociais dos doentes |
B35 |
CG08 - Adquirir habilidades de traballo nas contornas educativo e investigador, asistencial-sanitario, así como en equipos uniprofesionais e multiprofesionais. Asesorar na elaboración e execución de políticas de atención e educación sobre temas relacionados coa prevención e asistencia podolóxica |
B38 |
CG11 -Incorporar os principios éticos e legais da profesión na práctica, actuando sempre en base ao cumprimento das obrigacións deontolóxicas, da lexislación vixente e dos criterios de normopraxis, integrando os aspectos sociais e comunitarios na toma de decisións |
B39 |
CG12 -Capacidade para a cooperación, o traballo en equipo e a aprendizaxe colaborativo en contornas interdisciplinares |
C9 |
CT01 - - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C11 |
CT03 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
C15 |
CT07 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sustentable ambiental, económico, político e social |
C16 |
CT08 - V- Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
C17 |
CT09 -Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Conocer los principios y fundamentos de la metodología de prescripción, fabricación y evaluación de las ortesis plantares en función de su tipología y su objetivo biomecánico y clínico. |
A103 A104 A106 A108 A109 A110
|
|
|
Obtener los conocimientos y obtener habilidades para realizar los procedimientos necesarios para la elaboración de ortesis plantares: técnicas de reproducción de segmento anatómico, procedimiento de adaptación de diversos materiales y las metodologías de confección de ortesis plantares con diferentes funcionalidades. |
|
B23 B24 B25 B26 B27 B28 B30 B31 B32 B35 B38 B39
|
|
Obtener conocimiento y habilidades en la planificación, ejecución y evaluación de un tratamiento ortopodológico para las patologías morfológicas y estructurales del pie. |
|
|
C9 C11 C15 C16 C17
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema I.Metodoloxía de preparación de soportes plantares. |
I.1.Definicion de ortesis. Distintos tipos de ortesis.
I.2. Partes de una ortesis. Elementos de una ortesis.
I.3. Forma de confeccion de las distintas ortesis.Defectos en la adaptacion de las ortesis |
TEMA II. Materiais utilizados na preparación de orteses. Clasificación Criterios de elección. Comparación de materiais |
II.1.Técnica de moldes. Avaliación do negativo e positivo. Materiais empregados |
TEMA III. Tratamento de patoloxías do antepie |
III.1 Antepié varo/valgo
III.2.Primer radio plantarflexionado.
III.3.Sesamoiditis.
III.4.Metatarsalgias
III.5.Neuroma de Morton.
III.6. Outras alteracións |
TEMA IV. Tratamiento de las patologias de retropié |
IV.1.Retropié varo.
IV.2.Fascitis plantar.
IV.3.Sindrome del canal tarsiano.
IV.4.Talalgias.
IV.5.Disfunción tibial posterior
IV.6. Outras alteracións |
Prácticas de laboratorio: |
1. Elaboración de moldes nos diferentes métodos empregados
2.Materiais empregados en orteses plantares
3. Realización de orteses para diferentes patoloxías
4. Coñecer o método de pulido das orteses |
|
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A103 A104 A106 A108 A109 B28 B30 |
18 |
18 |
36 |
Proba mixta |
B24 B25 |
1 |
16 |
17 |
Traballos tutelados |
B26 B27 B39 C9 C11 C15 C16 C17 |
0 |
15 |
15 |
Sesión maxistral |
A110 B23 B24 B31 B32 B35 B38 |
21 |
57 |
78 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
A supervisión e asistencia a prácticas virtuais e presenciais de laboratorio é obrigatoria na súa totalidade (100%) e o seu obxectivo xeral é que os estudantes desenvolvan habilidades en ortopodoloxía. A ausencia de tales prácticas xustificarase só no caso de que se produza algunha das seguintes causas debidamente xustificadas e documentadas (documento xustificativo datado o mesmo día da ausencia que se entregará antes dos 7 días posteriores á ausencia do profesor responsable de o asunto): enfermidade ou lesión que desactiva a práctica, a morte dunha familia ata o segundo grao, chamada e / ou asistencia a unha sesión do Senado ou Consello de Goberno da UDC que coincida coa data da práctica de laboratorio.
Os estudantes terán dereito a non repetir as prácticas de laboratorio ata un máximo de 1 prácticas, un maior número de faltas implicará a suspensión das prácticas.
Realizaranse controis de asistencia e / ou participación.
Os estudantes deben manter un comportamento axeitado en todo momento co resto de compañeiros e persoal da UDC, respectando a normativa e recomendacións da UDC na prevención do COVID-19. Son aspectos obrigatorios. |
Proba mixta |
A proba obxectiva contase con 60 preguntas de resposta breve(test) . As preguntas estarán relacionadas cos contidos desenvolvidos tanto nas sesións maxistrais, como nos seminarios e en practicas de laboratorio. Para obter a cualificación de apto débese superar polo menos o 50% . A forma de avaliación achegarase na propia folla do exame. |
Traballos tutelados |
Realizarase un traballo grupal supervisado obrigatoriamente relacionado co tema.
As directrices para a súa realización, así como a data e o formato de entrega serán detalladas en tempo suficiente e publicaranse na plataforma virtual da UDC.
Na nota final consideraranse: comprensión do tema tratado, rigor científico, capacidade de síntese e crítica, adaptación e actualización da bibliografía consultada, claridade e capacidade para explicar adecuadamente o tema tratado.
Esta metodoloxía ten como obxectivo avaliar a capacidade da creatividade e o traballo en grupo dos estudantes.
É necesario obter polo menos 5 puntos sobre 10 posibles para superar o traballo titorizado.
A non realización ou a non participación na elaboración do traballo supervisado supón o fracaso da materia.
Neste caso, os estudantes terán que responder a 30 preguntas da proba relacionadas cos distintos temas abordados na convocatoria de xullo. |
Sesión maxistral |
As sesións mestras terán lugar practicamente como clases expositivas con importante soporte audiovisual.
A través da plataforma virtual da UDC e/ ou Teams ofreceranse materiais didácticos para apoiar os contidos da axenda.
NOTA:
Segundo a normativa da UDC, aqueles estudantes con matrícula a tempo parcial terán dereito preferente a elixir unha quenda cando haxa 2 ou máis grupos con horas diferentes nunha determinada materia e un réxime de asistencia á clase flexible. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
A atención personalizada descrita en relación a estes
As metodoloxías concíbense como momentos de traballo co profesor
presencial ou virtual.
Como e cando se desenvolverá a atención
indicaranse personalizadas correspondentes a cada actividade
do curso segundo o plan de traballo da materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A103 A104 A106 A108 A109 B28 B30 |
As prácticas serán presenciales e obrigatorias. Será necesario superar o asunto facéndoas na súa totalidade.
O alumno deberá presentar o último día de prácticas das ortesis plantares que realizou para a súa cualificación. Para obter o apto nas prácticas, debes atender e entregar as ortesis para unha avaliación posterior. |
30 |
Proba mixta |
B24 B25 |
Avaliaranse os coñecementos adquiridos.A proba obxectiva contase con 60 preguntas de resposta breve(test). As preguntas estarán relacionadas cos contidos desenvolvidos tanto nas sesións maxistrais, como nos seminarios e en practícalas de laboratorio. Para obter a cualificación de apto débese superar polo menos o 50% de cada unha das partes. A forma de avaliación achegarase na propia folla do examen |
50 |
Traballos tutelados |
B26 B27 B39 C9 C11 C15 C16 C17 |
As pautas para a súa finalización, así como a data e o formato de entrega detallaranse a tempo e publicaranse na plataforma virtual da UDC.
É necesario obter polo menos 5 puntos sobre 10 posibles para superar o traballo titorizado. O traballo farase en grupos.
Non realizar ou non participar na preparación do traballo supervisado significa o fracaso do alumno. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Situacións especiais de avaliación: 1.Cualificación de matricula de honra: se concedera automaticamente ao alumno que obteña un 10 na cualificación media da materia. No caso de que houbese máis alumnos nesa situación, realizarase unha proba específica de desempate, que consistirá nun novo exame de características similares á proba obxectiva. Devandito exame fixásese en día e hora de acordo cos interesados, 3 días do cieree das actas. 2.Convocatorias de segunda e posteriores matrículas:Para aqueles alumnos/as que cursen a materia e realicen as prácticas obrigatorias de forma completa coa cualificación de apto, deben de ter en conta que poden volver cursar toda a materia novamente ou presentarse só ao exame teórico final, tendo en conta que a cualificación do exame téorico fará media coas cualificacións das prácticas de laboratorio, actividades de seminario e recensión, do curso académico no que curse a materia e supere ditas probas. 3.Alumnos con matricula parcial:Deberan solicitala e aprobarse sempre ao comezo de curso, en caso de non aprobarse a avaliación realizásese da forma ordinaria. 4.Cualificación de non presentado:Outorgásese naqueles casos nos que o alumno ademais de non presentarse ao exame, non presentase nin o traballo nin asistise ás prácticas. 5. É obrigatorio asistir ao 100% das prácticas clínicas.Os estudantes que aínda non están xustificados para unha serie de prácticas superiores a 2 faltas e, aínda que só un non xustificado sexa unha suspensión na materia, deberá matricularse no próximo curso académico. 6. Situacións de plaxio:Na realización do traballo da materia, o plaxio ea utilización de material non orixinal, incluído o obtido a través de Internet, sen indicación expresa da súa orixe e, se é o caso, a autorización do seu autor, estará habilitado con suspenso (0,0) na actividade. Todo isto sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias que poidan xurdir despois do procedemento correspondente
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Viladot, A. 20 lecciones sobre patología del pie. 2009.Ed. Axon. Vazquez B. Manual de ortopodología. 2009.Ed. Axon Khan MN, Jacobs BC, Ashbaugh S. Considerations in footwear and orthotics. Prim Care. 2013;40(4):1001-x. doi:10.1016/j.pop.2013.08.013 |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Anatomía xeral/750G02103 | Anatomía específica do membro inferior/750G02104 | Biomecánica do Membro Inferior/750G02111 | Podoloxía xeral /750G02110 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Ortesioloxía Dixital e Calzadoterapia /750G02117 | Biomecánica do Membro Inferior/750G02111 |
|
Materias que continúan o temario |
Prácticum II/750G02135 | Prácticum III/750G02136 | Prácticum I/750G02134 | Ortopodoloxía Clínica/750G02118 |
|
|