Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A4 |
Dirección e xestión de recursos humanos. |
A15 |
Dirixir grupos de persoas. |
A18 |
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. |
A19 |
Identificar as fontes de información económica e o seu contido. |
A21 |
Realizar análises e diagnósticos, prestar apoio e tomar decisións en materia de estrutura organizativa, organización do traballo, estudo de métodos e estudo de tempos de traballo. |
A22 |
Planificación e deseño, asesoramento e xestión dos sistemas de prevención de riscos laborais. |
A23 |
Participar na elaboración e deseño de estratexias organizativas, desenvolvendo a estratexia de recursos humanos da organización. |
A26 |
Aplicar técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social ao ámbito laboral. |
A34 |
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais. |
B1 |
Resolución de problemas. |
B2 |
Capacidade de análise e síntese. |
B3 |
Capacidade de organización e planificación. |
B4 |
Capacidade de xestión da información. |
B5 |
Toma de decisións. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Habilidades nas relacións interpersoais. |
B8 |
Razoamento crítico. |
B9 |
Traballo en equipos. |
B10 |
Recoñecemento á diversidade e á multiculturalidade. |
B12 |
Motivación para a calidade. |
B13 |
Adaptación a novas situacións. |
B14 |
Aprendizaxe autónomo. |
B15 |
Creatividade. |
B16 |
Liderado. |
B17 |
Sensibilidade cara a temas medioambientais. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Dirigir grupos de personas |
A15
|
|
|
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos |
A18
|
|
|
Aplicar técnicas cuantitativas y cualitativas de investigación social al ámbito laboral. |
A26
|
|
|
Participar en la elaboración y diseño de estrategias organizativas, desarrollando la estrategia de recursos humanos de la organización. |
A23
|
|
|
Planificación y diseño, asesoramiento y gestión de los sistemas de prevención de riesgos laborales. |
A22
|
|
|
Identificar las fuentes de información económica y su contenido. |
A19
|
|
|
Realizar análisis y diagnósticos, prestar apoyo y tomar decisiones en materia de estructura organizativa, organización del trabajo, estudio de métodos y estudio de tiempos de trabajo. |
A21
|
|
|
Dirección y gestión de recursos humanos. |
A4
|
|
|
Interrelacionar las distintas disciplinas que configuran las relaciones laborales. |
A34
|
|
|
Resolución de problemas. |
|
B1
|
|
Capacidad de análisis y síntesis. |
|
B2
|
|
Capacidad de organización y planificación. |
|
B3
|
|
Capacidad de gestión de la información. |
|
B4
|
|
Toma de decisiones. |
|
B5
|
|
Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional. |
|
B6
|
|
Habilidades en las relaciones interpersonales |
|
B7
|
|
Razonamiento crítico. |
|
B8
|
|
Trabajo en equipos. |
|
B9
|
|
Reconocimiento a la diversidad y la multiculturalidad. |
|
B10
|
|
Motivación para la calidad. |
|
B12
|
|
Adaptación a nuevas situaciones. |
|
B13
|
|
Creatividad. |
|
B15
|
|
Aprendizaje autónomo |
|
B14
|
|
Liderazgo. |
|
B16
|
|
Sensibilidad hacia temas medioambientales |
|
B17
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
|
|
C1
|
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. |
|
|
C4
|
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. |
|
|
C6
|
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida.
|
|
|
C7
|
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad.
|
|
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Marco histórico dos Dptos de RRHH e funcións
|
Evolución histórica dos Dptos de RRHH e das suas funcións
Marco histórico filosófico da evolución dos RRHH
A importancia actual dos RRHH na empresa |
Interacción entre persoa e organización |
A comunicación.
O liderado.
A motivación |
Competencias necesarias para dirixir un Dpto. de persoal |
Intelixencia Emocional:
A natureza da I.E
I.E. aplicada |
Técnicas e instrumentos básicos para programar a Xestión de RRHH |
A análise do posto de traballo: fins e importancia, relacións e influencias.
Cuestións clave na análise de postos de traballo: diseño do posto de traballo e análisise do mesmo; recopilación de información e métodos para a recopilación da mesma; descripción e especificación do posto de traballo.
|
Modelos de Dirección de Recursos Humans |
Dirección por obxectivos
Dirección por competencias |
Evaluación de postos de traballo: |
sistemas non cuantitativos: xerarquización, clasificación
sistemas cuantitativos: puntuación de factores, comparación de factores |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
C7 |
1 |
0 |
1 |
Sesión maxistral |
B17 |
23 |
0 |
23 |
Presentación oral |
B2 B3 B4 B5 |
1 |
2 |
3 |
Seminario |
A34 A23 B2 B3 B4 |
7 |
63 |
70 |
Saídas de campo |
A23 A26 B5 B9 |
3 |
15 |
18 |
Proba de ensaio |
A4 A18 A21 A22 A23 A26 B1 B8 C7 C8 |
2 |
0 |
2 |
Aprendizaxe servizo |
A21 A23 A26 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B13 C4 |
1 |
0 |
1 |
Estudo de casos |
B1 B8 |
4 |
8 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
20 |
0 |
20 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Competencia Actitude |
Sesión maxistral |
Exposición teórica en clase |
Presentación oral |
Presentacións e defensa pública das diversas partes do traballo de campo |
Seminario |
Exposición, power point, lectura e análise dun libro complementario de tema monográfico |
Saídas de campo |
Investigación nunha empresa real, recollida de datos para posterior análise e avaliación de postos |
Proba de ensaio |
Proba de exame de resposta longa. |
Aprendizaxe servizo |
Resolver un caso real nunha empresa seleccionada |
Estudo de casos |
Aplicacións de sistemas de avaliación de postos a casos reais |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Saídas de campo |
|
Descrición |
Recoméndase a atención personalizada mediante tutorías porque cada traballo é diferente. Ao efectuarse nunha empresa real, cada traballo presentará postos distintos en organizacións e Instituciones con diversas estructuras, o cal implica un seguimiento de cada grupo para cada caso.
As aplicacións da información anterior comparten a mesma característica, xa que os casos básanse nas informacións anteriores: valoracións de postos concretos e perfís de competencias adaptados. Sendo todos diferentes entre sí. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de ensaio |
A4 A18 A21 A22 A23 A26 B1 B8 C7 C8 |
Proba de desenrrolo de resposta longa |
100 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia é necesario obter unha avaliación favorable previa nos traballos prácticos. As convocatorias de xullo e decembro estarán sometidas aos mesmos criterios que a convocatoria de maio: aqueles estudantes que queiran presentarse ás mesmas deben ter entregadas, a día de exame, todas as actividades que corresponden ás prácticas da materia para poder ser avaliados da mesma. Posto que non é puntuable, a única calificación que terán os alumnos e a de APTO ou NON APTO para a súa presentación a exame. Si os traballos presentados obtivesen a calificación de non apto para ser avaliado, terían que efectuar as correcións necesarias e volver a entregalo, sempre con data anterior ao examen. Tras a experimentación de cinco anos de avaliación semi-continua; e chegado o momento de avanzar cara unha avaliación continua ou efectuar novas modificacións, a profesora decántase polas modificacións, pasando novamente a unha porcentaxe do 100% de nota provinte do examen. Nembargantes, manteñense certos criterios de actitude que serán avaliados para favorecer a boa marcha do curso, asistencia, participación e actitude axeitada (1 punto máximo, según competencias especificadas na presentación). As competencias de actitude que se mostren negativos, reduciría puntuación como sigue: Indicadores da competencia HONESTIDADE: Copiar nun examen, ademáis do suspenso inmediato en esa convocatoria, penaliza reducindo: -2 puntos aos alumnos que intenten copiar no examen, asistan ao mesmo con chuletas, entregen traballos de outros anos, ou que non foran realizados por eles (non orixinais, baixados de internet, etc.) -2 puntos en caso de non asistencia superior ao 20% sen motivo xustificado. (Para non ter esta penalización debe presentarse xustificante oficial a principio de curso: contrato de traballo, etc) -3 puntos aos alumnos que intenten influir na decisión da avaliación do profesor a fin de aumentar a sua nota mediante enchufes, ou tendo algún tipo de ventaxa con respecto ao resto da clase. Ben sexa de modo persoal o a través de terceiras persoas que o pidan por eles. En este aspecto non haberá diferencia entre que el alumno esté ou non informado de que unha terceira persoa teña intentado pedir un criterio favorable para eles. Se sobreentenderá sempre que o alumno está informado de ese intento de persuasión tendente a romper a ecuanimidade do profesor nas valoraciones; sendo o alumno o responsable, será penalizado restando 3 puntos en esa convocatoria e tamén na siguiente. -2 punto en caso de falta de respeto ao profesor ou compañeiros da clase: Insultos, amenazas ou comportamentos contrarios á ética no trato persoal. É imprescindible ter entregados e presentados os traballos prácticos para poder asistir ao examen (en ambalas dúas convocatorias). NORMA ADICIONAL: O uso de móviles está completamente prohibido tanto nos examen como durante o período da clase. O seu uso tamén será penalizado con -1 punto (ex. chatear na clase) Asistir a clase implica facelo en corporal e mentalmente.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Fernández- Díaz (2004). Análisis y descripción de puestos de trabajo: teoría, métodos y ejercicios. Díaz de Santos
Goleman, D. (2018). Cómo ser un líder. Ediciones B
AAVV (Albizy y Landeta coords) (2016). Dirección estratégica de RRHH. Pirámide
Goleman, D. (2012). El líder resonante crea más. de Bolsillo
Goleman, D. (2000). Espíritu creativo. Javier Vergara
Goleman, D. (2013). Focus. Kairós
Goleman, D. (2009). Inteligencia ecológica. Kairós
Goleman, D. (1997). Inteligencia emocional. Kairós
Goleman y Chernys (2013). Inteligencia Emocional en el trabajo. Kairós
Goleman, D. (2018). Inteligencia Emocional en la empresa. Conecta
Goleman, D. (2006). Inteligencia social. Kairós
Dolan, Valle y López (2014). La gestión de personas y del talento. Mc Graw Hill
Goleman, D. (2003). La práctica de la Inteligencia Emocional. Kairós
Fernández, G. (coord) (2005). Las competencias: clave para una gestión integrada de los RRHH. Deusto
Goleman, D. (2013). Liderazgo: el poder de la Inteligencia Emocional. B. Grupo Zeta |
PARA EL SEMINARIO: No es preciso leerse todos los libros de Inteligencia Emocional. Cada grupo elegirá uno para trabajar con él en el seminario. El grupo repartirá el trabajo como estime oportuno. En la presentación del curso se especificará el trabajo del seminario. El resto de la bibliografía es optativa y se ofrece como referencia de consulta. Ninguno de los libros contiene la totalidad del temario, algunos son bastante monográficos, como el de descripción de puestos de trabajo, y otros incluyen varios temas. Pueden usarse para ampliar los temas impartidos en las clases, especialmente para los asistentes al curso. Quienes presenten justificación para no asistir tendrán acceso a los power points colgados en moodle, que son resúmenes de los temas que, en caso necesario, pueden ampliar con la bibliografía. Pero no es imprescindible y se ponen como referencias o por si alguien quiere ampliar una parte concreta, por ejemplo, cuando realiza un trabajo. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Dereito do Traballo I/760G01011 | Socioloxía do Traballo/760G01017 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Técnicas de Investigación Social/760G01020 | Dirección Estratéxica/760G01030 | Habilidades e Técnicas da Comunicación Empresarial/760G01039 |
|
Materias que continúan o temario |
Traballo Fin de Grao/760G01034 | Prácticas Externas/760G01047 |
|
Observacións |
Se recomienda formar lo antes posible grupos de trabajo (entre 3 y 5 personas) |
|