Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A4 |
Dirección e xestión de recursos humanos. |
A5 |
Políticas sociolaborais. |
A13 |
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. |
A14 |
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. |
A15 |
Dirixir grupos de persoas. |
A16 |
Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral. |
A23 |
Participar na elaboración e deseño de estratexias organizativas, desenvolvendo a estratexia de recursos humanos da organización. |
A24 |
Aplicar técnicas e tomar decisións en materia de xestión de recursos humanos (política retributiva, de selección...). |
A28 |
Elaborar, desenvolver e avaliar planes de formación ocupacional e continua no ámbito regulado e non regulado. |
A29 |
Elaborar, implementar e avaliar estratexias territoriais de promoción socioeconómica e inserción laboral. |
A31 |
Aplicar os coñecementos á práctica. |
A34 |
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais. |
B1 |
Resolución de problemas. |
B2 |
Capacidade de análise e síntese. |
B3 |
Capacidade de organización e planificación. |
B4 |
Capacidade de xestión da información. |
B5 |
Toma de decisións. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Habilidades nas relacións interpersoais. |
B8 |
Razoamento crítico. |
B9 |
Traballo en equipos. |
B12 |
Motivación para a calidade. |
B13 |
Adaptación a novas situacións. |
B14 |
Aprendizaxe autónomo. |
B15 |
Creatividade. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Dirección e xestión de recursos humanos |
A4
|
|
|
Políticas sociolaborais. |
A5
|
|
|
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas axeitadas |
A13
|
|
|
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. |
A14
|
|
|
Dirixir grupos de persoas. |
A15
|
|
|
Asesorar e xestionar en materia de emprego e contratación laboral. |
A16
|
|
|
Participar na elaboración e diseño de estratexias organizativas, desenvolvendo a estratexia de recursos humanos da organización |
A23
|
|
|
Aplicar técnicas e tomar decisions en materia de xestión de recursos humanos (política retributiva, de selección...). |
A24
|
|
|
Elaborar, desenvolver e avaliar plans de formación ocupacional e continua no ámbito reglado e no reglado. |
A28
|
|
|
Elaborar, implementar e avaliar estratexias territoriais de promoción socioeconómica e inserción laboral. |
A29
|
|
|
Aplicar os coñecementos à práctica. |
A31
|
|
|
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacions laborais. |
A34
|
|
|
Resolución de problemas. |
|
B1
|
|
Capacidade de análise e síntese.
|
|
B2
|
|
Capacidade de organización e planificación.
|
|
B3
|
|
Capacidade de xestión da información.
|
|
B4
|
|
Toma de decisions.
|
|
B5
|
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como ciudadán e como profesional.
|
|
B6
|
|
Habilidades nas relacions interpersonais.
|
|
B7
|
|
Razonamento crítico.
|
|
B8
|
|
Traballo en equipos |
|
B9
|
|
Motivación cara a calidade.
|
|
B12
|
|
Adaptación a situacions novas.
|
|
B13
|
|
Aprendizaxe autónoma.
|
|
B14
|
|
Creatividade. |
|
B15
|
|
Utilizar as ferramientas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacions (TIC) necesarias para o exercicio da sua profesión e para o aprendizaxe ao longo da sua vida.
|
|
|
C3
|
Formarse para o exercicio de unha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucions baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
|
|
|
C4
|
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance dlas persoas emprendedoras.
|
|
|
C5
|
Asumir como profesional e ciudadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
|
|
|
C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Ssitema de Competencias e Perfis competenciais |
-Diferencia con sistema de xestión por obxectivos
- Utilidades: Elaboración e operativización de perfis de competencias para o seu uso nas distintas función de xestión de RRHH. |
Reclutamento e selección |
-Fontes de reclutamento.
-Cuestions a considerar na elección de instrumentos de selección: fiabilidade e validez.
-Instrumentos e proceso de selección: CV, probas, entrevistas e referencias.
-Orientación e socialización. |
Planificación de carreiras e promoción |
- Ventaxas e inconvenintes
- Métodos e sistemas de promoción
- As bases da promoción: antigüedade, mérito e aptitude.
- Planificación e programación promocional
- Ferramentas para planificar a promoción
|
Formación |
- Ventaxas e niveis
- Programas de formación: métodos e medios.
|
Sistemas de retribución e recompensa retributiva |
a- Principais sistemas retributivos
- Sistemas fixos e variables
b- Recompensa retributiva:
bases da recompensa: ¿qué primar?
importancia da medición do mérito: avaliación dos RRHH.
- Sistemas de primas baseadas na economía de tiempo
- Primas diferenciais
- Sistemas especiais de retribución
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Aprendizaxe colaborativa |
A5 A4 B8 B12 B14 |
2 |
6 |
8 |
Estudo de casos |
A16 A24 A28 |
3 |
6 |
9 |
Traballos tutelados |
A13 A14 A15 A24 A28 A29 B6 B7 B8 C5 |
6 |
42 |
48 |
Sesión maxistral |
A24 C4 |
28 |
28 |
56 |
Presentación oral |
A15 A13 C7 |
2 |
2 |
4 |
Proba obxectiva |
A4 A5 A24 A28 A29 A31 A34 B1 B3 B4 B5 B14 B15 C4 |
2 |
2 |
4 |
Actividades iniciais |
A4 A14 A15 A24 A28 A31 A34 B1 |
1 |
0 |
1 |
|
Atención personalizada |
|
20 |
0 |
20 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Aprendizaxe colaborativa |
Traballo en grupos |
Estudo de casos |
Resolución de problemas e exercicios |
Traballos tutelados |
Elaboración e presentación de traballos realizados: plan de selección: proceso completo, presupuestado e con seguimento; plan de promoción desglosado; plan de formación para unha acción concreta. |
Sesión maxistral |
Exposicións en clase da teoría e a sua aplicación por parte do profesor |
Presentación oral |
Exposición e defensa pública dos traballos realizados |
Proba obxectiva |
Proba de ensaio de preguntas longas ou medias |
Actividades iniciais |
Levadas a cabo para o funcionamento dos grupos de traballo |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Aprendizaxe colaborativa |
|
Descrición |
Tutorias con cada grupo antes da entrega de cada un dos traballos elaborados.
A atención a cada grupo virá marcada polos seus respestivos traballos, que difiren de unhas empresas a outras. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A4 A5 A24 A28 A29 A31 A34 B1 B3 B4 B5 B14 B15 C4 |
Proba de ensaio con respostas de desenvolvemento medio ou longo. |
100 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia é necesario obter unha avaliación favorable previa nos traballos prácticos. As convocatorias de xullo e decembro estarán sometidas aos mesmos criterios que a convocatoria de maio: aqueles estudantes que queiran presentarse ás mesmas deben ter entregadas, a día de exame, todas as actividades que corresponden ás prácticas da materia para poder ser avaliados da mesma. Posto que non é puntuable, a única calificación que terán os alumnos e a de APTO ou NON APTO para a súa presentación a exame. Si os traballos presentados obtivesen a calificación de non apto para ser avaliado, terían que efectuar as correcións necesarias e volver a entregalo, sempre con data anterior ao examen. Tras a experimentación de cinco anos de avaliación semi-continua; e chegado o momento de avanzar cara unha avaliación continua ou efectuar novas modificacións, a profesora decántase polas modificacións, pasando novamente a unha porcentaxe do 100% de nota provinte do examen. Nembargantes, manteñense certos criterios de actitude que serán avaliados para favorecer a boa marcha do curso, asistencia, participación e actitude axeitada (1 punto máximo, según competencias especificadas na presentación). As competencias de actitude que se mostren negativos, reduciría puntuación como sigue: Indicadores da competencia HONESTIDADE: Copiar nun examen, ademáis do suspenso inmediato en esa convocatoria, penaliza reducindo: -2 puntos aos alumnos que intenten copiar no examen, asistan ao mesmo con chuletas, entregen traballos de outros anos, ou que non foran realizados por eles (non orixinais, baixados de internet, etc.) -2 puntos en caso de non asistencia superior ao 20% sen motivo xustificado. (Para non ter esta penalización debe presentarse xustificante oficial a principio de curso: contrato de traballo, etc) -3 puntos aos alumnos que intenten influir na decisión da avaliación do profesor a fin de aumentar a sua nota mediante enchufes, ou tendo algún tipo de ventaxa con respecto ao resto da clase. Ben sexa de modo persoal o a través de terceiras persoas que o pidan por eles. En este aspecto non haberá diferencia entre que el alumno esté ou non informado de que unha terceira persoa teña intentado pedir un criterio favorable para eles. Se sobreentenderá sempre que o alumno está informado de ese intento de persuasión tendente a romper a ecuanimidade do profesor nas valoraciones; sendo o alumno o responsable, será penalizado restando 3 puntos en esa convocatoria e tamén na siguiente. -2 punto en caso de falta de respeto ao profesor ou compañeiros da clase: Insultos, amenazas ou comportamentos contrarios á ética no trato persoal. É imprescindible ter entregados e presentados os traballos prácticos para poder asistir ao examen (en ambalas dúas convocatorias). NORMA ADICIONAL: O uso de móviles está completamente prohibido tanto nos examen como durante o período da clase. O seu uso tamén será penalizado con -1 punto (ex. chatear na clase) Asistir a clase implica facelo en corporal e mentalmente.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
De la Calle Durán, M.C., Ortiz de Urbina Criado, M. (2014). Fundamentos de recursos humanos. Pearson Educación
Gómez-Mejía, L.R.; Balkin, D.B.; Cardy, R.L. (2016). Gestión de recursos humanos. Prentice Hall
Dolan, Valle y López (2014). La gestión de las personas y del talento. MacGraw- Hill
Dolan, Valle y López (2007). La gestión de los recursos humanos: como atraer, retener y desarrolar con éxito el capital humano en tiempos de transformación. McGraw-Hill
Fernández, G. (coord) (2005). Las competencias: clave para una gestión integrada de los RRHH. Deusto |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Técnicas de Investigación Social/760G01020 | Dirección e Xestión de RRHH I/760G01015 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Informática Aplicada/760G01041 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|