Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A6 |
Economía e mercado de traballo. |
A10 |
Organización e dirección de empresas. |
A13 |
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. |
A14 |
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. |
A18 |
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. |
A19 |
Identificar as fontes de información económica e o seu contido. |
A25 |
Aplicar as distintas técnicas de avaliación e auditoría sociolaboral. |
A31 |
Aplicar os coñecementos á práctica. |
A34 |
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais. |
A35 |
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. |
B1 |
Resolución de problemas. |
B2 |
Capacidade de análise e síntese. |
B3 |
Capacidade de organización e planificación. |
B4 |
Capacidade de xestión da información. |
B5 |
Toma de decisións. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B8 |
Razoamento crítico. |
B9 |
Traballo en equipos. |
B12 |
Motivación para a calidade. |
B13 |
Adaptación a novas situacións. |
B14 |
Aprendizaxe autónomo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento do traballo por conta allea e autónomo |
|
B2 B4 B8
|
|
Coñecer os distintos ámbitos da empresa e aplicar os coñecementos contables a devanditos ámbitos |
A10
|
|
C3 C6
|
Utilizar a transmisión oral e escrita ao tratamento dos datos contables |
|
|
C1 C2
|
Interpretar e xestionar a información desde o punto de vista contable |
|
B2 B4 B8
|
C3 C6
|
Interpretar indicadores para a valoración das magnitudes contables |
|
B2 B4 B8
|
|
Coñecer as técnicas de auditoría |
A6 A25
|
|
|
Saber aplicar os coñecementos á práctica contable |
|
B1 B2
|
|
Saber interrelacionar as distintas disciplinas do campo laboral e o seu efecto sobre o sistema de información contable na empresa |
A34
|
|
|
Sentido crítico fronte ás decisións adoptadas na contorna das relacións laborais |
A31
|
B2 B5
|
C7
|
Capacidade de análise e síntese |
|
B2
|
|
Capacidade de organización e planificación |
|
B3
|
|
Capacidade de xestión da información |
A19 A31
|
|
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional |
|
B6
|
C4
|
Razoamento crítico |
A31 A34 A35
|
B8
|
|
Traballo en equipos |
|
B9
|
|
Motivación para a calidade |
A13
|
B12
|
|
Adaptación a novas situacións |
|
B1 B13
|
|
Aprendizaxe autónoma |
A14 A18 A19
|
B14
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais do estado |
|
|
C1
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
|
|
C3 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
PRIMEIRA PARTE
|
FUNDAMENTOS BÁSICOS DA CONTABILIDADE |
Tema 1: Actividade económica e necesidade de información |
1.1. Información financeira e non financeira
1.2. Usos e usuarios da información financeira
1.3. Normativa para a elaboración da información financeira
|
Tema 2: O balance de situación |
2.1. Propósito do balance de situación
2.2. Compoñentes do balance de situación
2.3. Transaccións e balance de situación
|
Tema 3: A conta de resultados e o estado de fluxos de efectivo |
3.1. Propósito da conta de resultados
3.2. Compoñentes da conta de resultados
3.3. Transaccións, conta de resultado e balance de situación
3.4. Fluxos de efectivo: cobros e pagos |
Tema 4: Rexistros contables |
4.1. Análise das transaccións. Principio de dualidade
4.2. O esquema de cargos e abonos
4.3. Do libro diario ao libro maior
4.4. Balance de comprobación e estados financeiros |
Tema 5:O ciclo contable |
5.1. O exercicio contable
5.2. Rexistro de transaccións
5.3. Axustes previos ao peche de exercicio
5.4. Preparación de estados financeiros
5.5. Peche de contas temporais
|
Tema 6: Operacións de explotación |
6.1. Compras de existencias
6.2. Vendas de existencias
6.3. Custo de produtos vendidos e existencias finais
6.4. Outros ingresos e gastos de explotación |
Tema 7: Operacións de investimento e financiamento |
7.1. Compras de inmobilizado
7.2. Vendas de inmobilizado
7.3. Achegas dos accionistas
7.4. Préstamos e outras débedas |
SEGUNDA PARTE |
ANÁLISE E INTERPRETACIÓN DE ESTADOS FINANCEIROS |
Tema 8: O contido dos estados financeiros |
8.1. Contido e limitacións dos estados financeiros
8.2. Análise da estrutura: porcentaxes verticais
8.3. Análise da evolución temporal
8.4. Comparación inter e intraempresa
|
Tema 9: Análise da situación financeira |
9.1. A situación financeira a curto prazo estática e dinámica
9.2. A situación financeira a longo prazo e a capacidade de xerar fluxos de efectivo |
Tema 10: Análise da rendibilidade |
10.1. Rendibilidade económica
10.2. Rendibilidade financeira
10.3. Débeda e rendibilidade |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A10 |
8 |
12 |
20 |
Discusión dirixida |
A13 A18 A31 A34 B2 B3 B4 B5 B8 |
7 |
12 |
19 |
Obradoiro |
A6 A10 A13 A14 A19 A25 A35 B1 B6 B9 B12 B13 B14 C1 C2 C3 C4 C6 C7 |
12 |
24 |
36 |
Prácticas a través de TIC |
A19 A31 B1 B4 B9 C3 |
11 |
22 |
33 |
Presentación oral |
A13 B2 B8 B9 C1 |
3 |
12 |
15 |
Foro virtual |
A13 B1 B2 B8 C3 |
0 |
2 |
2 |
Proba de resposta múltiple |
A13 A18 B1 |
1 |
4 |
5 |
Proba práctica |
A31 B1 B4 B8 C3 |
4 |
12 |
16 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición, feita polo docente, dos conceptos básicos necesarios para que o alumnado poida buscar solución aos problemas contables tratados no programa. |
Discusión dirixida |
Preparación dos temas formulados polo docente e participación na discusión dos mesmos. |
Obradoiro |
Traballo individual e en grupo, guiado polo docente, para a resolución, presentación e discusión de exercicios e casos prácticos. |
Prácticas a través de TIC |
Utilización de software de contabilidade para a teneduría de libros e a preparación de estados financeiros, uso da folla de cálculo para o rexistro de transacción e a análise de estados financeiros e emprego de ferramentas de presentación para a defensa do traballo. |
Presentación oral |
Presentación dun traballo realizado en equipo e seguindo as orientación do docente da materia. |
Foro virtual |
Utilización do foro de Moodle para propor dúbidas e/ou responder ás preguntas dos compañeiros sobre calquera aspecto relacionado ca materia, fundamentalmente, para a resolución dos casos prácticos. |
Proba de resposta múltiple |
Durante o curso realizaranse dúas probas tipo test sen previo aviso. |
Proba práctica |
Probas asociadas ao obradoiro e ás prácticas a través de TIC e deseñadas para avaliar o traballo do alumnado previo ás sesións e a comprensión dos problemas contables abordados durante as sesións. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba práctica |
Presentación oral |
Prácticas a través de TIC |
Discusión dirixida |
Proba de resposta múltiple |
Obradoiro |
|
Descrición |
A atención personalizada (titorías individuais e grupais) desenvolverase mediante videoconferencias en Teams.
Os equipos formados no marco do caso práctico de análise de estados financeiros terán asignados sesións de atención personalizada para o seguimento do traballo realizado por cada un dos seus membros e do equipo en conxunto. O calendario das sesións de seguimento se indicará ao longo do curso en función do plan de traballo da materia.
Asemade, durante o curso o alumnado poderá empregar as horas de titorías para aclarar dúbidas e cuestións sobre a materia
Alumnos que se atopen en condicións de solicitar o réxime de estudos a tempo parcial. Acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación, motivo polo cal dito alumnado deberá pórse en contacto co docente da materia antes do 30 de setembro.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba práctica |
A31 B1 B4 B8 C3 |
Durante as sesións destinadas a discutir exercicios e casos prácticos, o docente presentará ao alumnado un pequeno exercicio ou pregunta, baseado nas tarefas propostas para realizar fora da aula ou nas discusións mantidas durante a sesión, que deberá ser resolto de xeito individual no tempo marcado polo docente. Ao remate do curso, seleccionaranse aleatoriamente seis desas probas para seren avaliadas. |
60 |
Presentación oral |
A13 B2 B8 B9 C1 |
Pedirase aos estudantes que presenten un caso práctico que deberán resolver previamente e traballando en grupo. Na valoración deste caso práctico terase en conta a defensa nas sesións de seguimento, o rigor na súa entrega e resolución, a presentación oral e a resposta ás preguntas formuladas por profesorado e alumnado. |
20 |
Proba de resposta múltiple |
A13 A18 B1 |
Durante o curso realizaranse dúas probas tipo test sen previo aviso. |
20 |
|
Observacións avaliación |
A
metodoloxía proposta persigue dous obxectivos básicos: i) incentivar ao
alumnado para que traballe de xeito continuado ao longo do curso e ii) fomentar
a autonomía do estudante no proceso de aprendizaxe. Con este fin, ao estudante
pídeselle que: a) Semanalmente
realice os exercicios e casos prácticos propostos polo docente. Recoméndase
o traballo en equipo para discutir as posibles solucións. b) Prepare,
en grupo e seguindo as indicacións do docente da materia, un caso práctico de
análise de estados financeiros para ser presentado na data marcada polo docente
da materia. c) Participe
activamente nas discusións promovidas nas sesións e no foro virtual.
Valorarase, tanto o rigor nos argumentos utilizados, consecuencia da súa
preparación previa, como a habilidade para presentar e defender o seu punto de
vista fronte ao dos seus compañeiros. Por esta vía (participación activa na
aula/foro) o estudante pode compensar con ata 1 punto a cualificación total
obtida nas probas escritas realizadas durante o curso, sen superar o máximo que
corresponde a esta avaliación (8 puntos). Deste xeito, o estudante que, por
calquera razón, non realice algunha das probas escritas de avaliación continua
(probas de resposta múltiple ou probas prácticas) será cualificado cun cero
nesa proba, pero esa cualificación poderá ser substituída pola nota obtida coa
súa participación na clase. Isto é, dos nove elementos a ter en conta (dúas
probas de resposta múltiple, seis probas prácticas e participación) elixiranse
os oito que presenten as maiores cualificacións. Alumnos que
se atopen en condicións de solicitar o réxime de estudos a tempo parcial. Seguindo as
indicacións normativas, dito alumnado deberá comunicar a súa situación ao
docente antes do 30 de setembro. Seguirá o mesmo sistema de
avaliación coas seguintes particularidades: - Probas
escritas de avaliación continua (80% da cualificación final: probas de resposta
múltiple e probas prácticas). Agréganse nunha única proba, que deberá ser
defendida oralmente. A proba e a súa defensa oral valorará aspectos teóricos e
prácticos (incluído o manexo de ferramentas TIC) de todos os temas da materia.
O estudante deberá ser capaz de explicar e demostrar razoadamente todas as súas
respostas. - Caso
práctico de análise de estados financeiros (20% da cualificación final). O seu
desenvolvemento será individual. Na valoración terase en conta a defensa nas
sesións de seguimento, o rigor na súa entrega e resolución, a presentación oral
e a resposta ás preguntas formuladas. - Acordarase
ao inicio do curso un calendario específico compatible co plan de traballo da
materia e coa súa dedicación.
Cualificación
de non presentado. Aplicará
cando o alumnado só participe de actividades de avaliación que teñan unha
ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da
nota acadada. Avaliación
da segunda oportunidade. Seguirá o mesmo sistema
de avaliación que a primeira oportunidade coas seguintes particularidades: - Probas
escritas de avaliación continua (80% da cualificación final: probas de resposta
múltiple e probas prácticas). Agréganse nunha única proba, que deberá ser
defendida oralmente. A proba e a súa defensa oral valorará aspectos teóricos e
prácticos (incluído o manexo de ferramentas TIC) de todos os temas da materia.
O estudante deberá ser capaz de explicar e demostrar razoadamente todas as súas
respostas. - Caso
práctico de análise de estados financeiros (20% da cualificación final). O seu
desenvolvemento será individual. Na valoración terase en conta o rigor na súa entrega
e resolución, a presentación e a resposta ás preguntas formuladas. - A proba e a súa defensa oral, así como a presentación do caso práctico de análise de estados financeiros terá
lugar na data aprobada en Xunta de Facultade para a realización da
avaliación da segunda oportunidade.
O alumnado que desexe
concorrer á segunda oportunidade, deberá contactar co docente antes do inicio
do período de exames da segunda oportunidade, para que se lle asigne as
empresas para resolver o caso práctico de análise de estados financeiros. Adianto de oportunidade de avaliación ("avaliación adiantada") As condicións
de avaliación da oportunidade adiantada serán as establecidas para a avaliación
da segunda oportunidade, coas seguintes adaptacións:
- A proba e a súa defensa oral, así como a presentación do caso práctico de análise de estados financeiros terá
lugar na data aprobada polo centro para a realización da oportunidade de
avaliación adiantada.
Condicións de realización dos
exames Está prohibido acceder á aula de exame con
calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o
almacenamento de información, non autorizado previamente polo docente.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Corona Romero, E., Bejarano Vázquez, V. y González García, J. R. (2014). Análisis de Estados Financieros Individuales y Consolidados. UNED
Bonsón, E., Cortijo, V. y Flores, F. (2009). Análisis de Estados Financieros: Fundamentos Teóricos y Prácticos. Pearson Education
Larrán Jorge, M. (Coord.) (2009). Fundamentos de Contabilidad Financiera. Pirámide
Muñoz Merchante, A. (2014). Introducción a la Contabilidad Financiera. Ediciones Académicas
Arquero Montaño, J. L., Jiménez Cardoso, S.M. y Ruiz Albert, I. (2015). Introducción a la Contabilidad Financiera. Pirámide |
|
Bibliografía complementaria
|
Muñoz Jiménez, J. (2008). Cotntabilidad financiera. Pearson Prentice Hall
Solà Tey, M. y Vilardell Riera, I. (2009). Introducción a la Contabilidad General. McGraw Hill
Omeñaca García, J. (2009). Plan general de Contabilidad y PGC de PYMES comentados. Deusto |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Nesta materia, a entrega do traballo (caso práctico de análise de estados financeiros) realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilo. |
|