Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Análise e aplicación de metodoloxías e normativa para unha xestión eficiente da enerxía. |
A3 |
Capacidad para la elaboración de Auditorias Energéticas. |
A4 |
Análisis de consumos energéticos y de su costes asociados. |
A5 |
Capacidad para la elaboración certificaciones Energéticas de Edificios. |
A11 |
Capacidad para aplicar métodos de análisis de datos para la creación de sistemas energéticos eficientes. |
B5 |
Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades. |
B9 |
Extraer, interpretar y procesar información, procedente de diferentes fuentes, para su empleo en el estudio y análisis. |
B10 |
Potenciar la creatividad. |
B11 |
Adquirir nuevos conocimientos y capacidades relacionados con el ámbito profesional del máster. |
B15 |
Conocer la legislación vigente y reglamentación aplicable al sector de las energías renovables y de la eficiencia energética. |
B17 |
Desarrollar la capacidad para asesorar y orientar sobre la mejor forma o cauce para optimizar los recursos energéticos en relación con las energías renovables. |
C1 |
Adquirir la terminología y nomenclatura científico-técnica para exponer argumentos y fundamentar conclusiones. |
C3 |
Aplicar una metodología que fomente el aprendizaje y el trabajo autónomo. |
C5 |
Adquirir la capacidad para elaborar un trabajo multidisciplinar |
C6 |
Dominar la expresión y la comprensión de un idioma extranjero. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
E capaz de manexar a información contida na normativa de aplicación |
AP3
|
BM15
|
CM1 CM3 CM6
|
Adquire coñecementos sobre a utilidade e a esixencia do certificado de eficiencia enerxética nas edificacións |
AP1
|
|
|
E capaz de recopilar os datos da edificación necesarios para a obtención do seu certificado de eficiencia enerxética |
AP5
|
BM9
|
|
E capaz de seleccionar e manexar un procedemento de cálculo adecuado para o tratamento dos datos extraidos da edificación e a obtención do correspondente certificado de eficiencia enerxética |
AP4 AP5
|
BM9
|
|
E capaz de aplicar o procedemento a diversas tipoloxías de edificacións do eido da vivenda, pequeno terciario e gran terciario |
AP5 AP11
|
|
|
E capaz de propoñer medidas relativas a envolvente ou as instalaciones do edificio de cara a mellora da calificación enerxéticade da edificación |
|
BM5 BM10 BM11 BM17
|
CM5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
UNIDADE 1. Contexto normativo; cumprimento del RD 235/2013 |
1.1. Obxecto, finalidade e ámbito de aplicación
1.2. Contido do certificado de eficiencia enerxética
1.3. Certificación da eficiencia enerxética nunha edificación de nova construción
1.4. Certificación da eficiencia enerxética nunha edificación existente
1.5. Etiqueta de eficiencia enerxética
1.6. Réxime sancionador
|
UNIDADE 2. Proceso de obtención do certificado |
2.1. Recopilación de datos da edificación
2.2. Tratamento dos datos
2.3. selección do software de cálculo
2.4. Cálculo e obtención do certificado enerxético
2.5. Proposta de medidas de mellora
2.6. Xeneración de documentación
2.7. Rexistro do certificado ante o organismo competente |
UNIDADE 3. Contexto normativo; confluencia co CTE. |
3.1. Cumplimiento del DB HE0
3.2. Cumplimiento del DB HE1 |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A4 B15 |
15 |
30 |
45 |
Traballos tutelados |
A5 B9 B10 B11 C1 C5 |
21 |
42 |
63 |
Aprendizaxe colaborativa |
A11 C3 C6 |
12 |
24 |
36 |
Presentación oral |
A3 B5 B17 |
1 |
5 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
A materia impartirase en módulos teórico-prácticos de 1.5 horas.
Con anterioridade ao día en que se imparta a materia, indicaranse a relación dos coñecementos previos necesarios e o resumo dos conceptos sobre os que se traballará, proporcionando a información bibliográfica correspondente.
Cada Tema iniciarase coa exposición do profesor, que axudará ao estudante a extraer os conceptos máis relevantes, marcando os obxectivos perseguidos.
Introduciranse os aspectos teóricos imprescindibles para fundamentar os contidos prácticos, que deberán prevalecer. |
Traballos tutelados |
O alumno facerá frente a unha serie de supostos prácticos que plantexará o profesor co obxecto de adquirir destreza coa ferramenta de software e mais de acadar experiencia na aplicación da mesma ás diferentes tipoloxías de instalacións e mais de envolventes térmicas. |
Aprendizaxe colaborativa |
Co fin de preparar aos alumnos nunha aprendizaxe autónoma, exponse a realización de traballos guiado sempre polo profesor, Os obxectivos perseguidos son, entre outros, que o alumno:
- Xestione, seleccione e sexa capaz de sintetizar a información que necesite.
- Coñeza e aplique correctamente a normativa vixente que haberá de ter en conta no traballo profesional de enxeñaría.
- Desenvolver e potenciar nos estudantes habilidades de comunicación, procura de información, resolución de problemas.
|
Presentación oral |
Os alumnos deberán facer unha exposición oral dun traballo práctico real, feito por eles, de certificación enerxética dunha edificación plantexada polos profesores da asignatura |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Está prevista a atención personalizada nos horarios de titorías da asignatura para resolver dúbidas sobre dos temas impartidos desta materia |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
A3 B5 B17 |
Puntuarase a defensa en exposición oral e mais soporte gráfico do proxecto plantexado polos profesores |
10 |
Aprendizaxe colaborativa |
A11 C3 C6 |
Puntuarase a asistencia e participación na clase práctica |
5 |
Traballos tutelados |
A5 B9 B10 B11 C1 C5 |
Puntuarase a documentación dos traballos plantexados polos profesores |
45 |
Sesión maxistral |
A1 A4 B15 |
Probas escritas obxectivas (exames)
Ponderan: o exame final e mais as probas tipo test que se fagan periódicamente |
40 |
|
Observacións avaliación |
As entregas de traballos obrigatorios y adicionais da asignatura así
como os libros prácticas de taller realizados polos alumnos serán
en formato digital, y preferentemente a través da platafoma Moodle.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(2013). Código Técnico de la Edificación. Documento Básico HE. Ahorro de Energía (Ed. 2013). Ministerio de Fomento
(2013). Real Decreto 235/2013, de 5 de abril, por el que se aprueba el procedimiento básico para la certificación de la eficiencia energética de los edificios.. Ministerio Industria, Energía y Turismo
(2007). Reglamento de Instalaciones Térmicas en los Edificios, . Ministerio Industria, Energía y Turismo
(2013). Respuestas a preguntas frecuentes sobre el RD 235/2013. Ministerio Industria, Energía y Turismo |
|
Bibliografía complementaria
|
(). http://www.inega.es/eficienciaenerxetica/RGEE/. INEGA
(). http://www.minetur.gob.es/energia/desarrollo/EficienciaEnergetica/CertificacionEnergetica/DocumentosReconocidos/Paginas/procedimientos-certificacion-proyecto-terminados.aspx. Ministerio Industria, Energía y Turismo
(). http://www.sedecatastro.gob.es/.
(2012). Manual de fundamentos técnicos de calificación energética de edificios existentes CE3X. IDAE
(2015). Manual de usuario de calificación energética de edificios existentes CE3X. IDAE
(2017). Manual Herramienta unificada Lider Calener - HULC. Ministerio de Fomento |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|