Competencias do título |
Código
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Competencias / Resultados do título
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A1 |
Análise e aplicación de metodoloxías e normativa para unha xestión eficiente da enerxía. |
A4 |
Análisis de consumos energéticos y de su costes asociados. |
A9 |
Tener conocimiento de los fundamentos, potencial, tecnología, aplicaciones y normativa de fuentes de energía renovables. |
A10 |
Capacidad para analizar e incluir energías renovables en diferentes instalaciones. |
A11 |
Capacidad para aplicar métodos de análisis de datos para la creación de sistemas energéticos eficientes. |
A13 |
Capacidad para analizar, aplicar y optimizar los sistemas de aprovechamiento energético. |
A14 |
Capacidad para el diseño y análisis de sistemas eólicos. |
A15 |
Capacidad para desarrollar un proyecto en el ámbito del máster. |
A16 |
Capacidad para buscar, analizar, identificar y aplicar nuevas fuentes de energía eléctrica o nuevas técnicas de gestión de la electricidad bajo criterios como eficiencia, sostenibilidad o cooperación, así como el empleo de éstas sobre nuevas aplicaciones. |
B1 |
Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio. |
B2 |
Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios. |
B3 |
Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación. |
B4 |
Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo. |
B5 |
Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades. |
B6 |
Buscar y seleccionar alternativas considerando las mejores soluciones posibles. |
B8 |
Incorporar el vocabulario propio para expresarse con precisión en una comunicación efectiva, tanto escrita como oral. |
B9 |
Extraer, interpretar y procesar información, procedente de diferentes fuentes, para su empleo en el estudio y análisis. |
B11 |
Adquirir nuevos conocimientos y capacidades relacionados con el ámbito profesional del máster. |
B13 |
Aplicar los conocimientos teóricos a la práctica |
B15 |
Conocer la legislación vigente y reglamentación aplicable al sector de las energías renovables y de la eficiencia energética. |
B16 |
Valorar la aplicación de tecnologías emergentes en el ámbito de la energía y el medio ambiente. |
B17 |
Desarrollar la capacidad para asesorar y orientar sobre la mejor forma o cauce para optimizar los recursos energéticos en relación con las energías renovables. |
B18 |
Plantear y resolver problemas, interpretar un conjunto de datos y analizar los resultados obtenidos; en el ámbito de la eficiencia energética y la sostenibilidad. |
C1 |
Adquirir la terminología y nomenclatura científico-técnica para exponer argumentos y fundamentar conclusiones. |
C2 |
Fomentar la sensibilidad hacia temas medioambientales. |
C3 |
Aplicar una metodología que fomente el aprendizaje y el trabajo autónomo. |
C4 |
Desarrollar el pensamiento crítico |
C5 |
Adquirir la capacidad para elaborar un trabajo multidisciplinar |
C6 |
Dominar la expresión y la comprensión de un idioma extranjero. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os fundamentos que rixen o comportamento do vento dende un punto de vista físico e familiarizar a o alumno co proceso de conversión da enerxía do vento.
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AP13 AP14
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BM1 BM9 BM11 BM16
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CM2 CM5
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Coñecer os elementos e os dispositivos dun sistema de xeración eólica, así como as súas características e principios de funcionamento,
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AP9
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BM4
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CM3
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Dotar o alumno dos coñecementos e habilidades necesarias para poder levar a cabo tarefas específicas no campo da enerxía eólica dentro do ámbito das empresas dol sector
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AP9 AP10 AP13 AP14 AP15
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BM5 BM17
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CM1 CM3 CM4
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Aprender a determiñar a resposta dun sistema eólico, especialmente dende o punto de vista da xeneración de enerxía, así como determinar os factores que influen sobre dita resposta e a súa incidencia na conversión en enerxía eléctrica.
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AP9 AP10 AP15
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BM2 BM8
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CM3 CM6
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Coñecer as diferentes técnicas e procesos tecnolóxicos para a transformación da enerxía do viento en enerxía eléctrica
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AP9 AP11 AP14 AP15
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BM4 BM6 BM13
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CM1 CM5
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Permitir acceder o coñecemento da influencia que sobre o Medio Ambiente teñen os distintos procesos e sistemas utilizados, así como os mecanismos para limitar dita influencia
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AP1 AP4
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BM6 BM15
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CM2
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Formar a o alumno nas técnicas para o estudo e o desenrolo de proxectos de Enerxía Eólica que poidan ser utilizados no campo profesional
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AP10 AP11 AP13 AP14 AP16
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BM3 BM18
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CM5
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Contidos |
Temas |
Subtemas |
Desenrolo da tecnoloxía eólica.
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Antigos muíños eólicos
Modernos desenrolos en muiños eólicos
Estado da tecnoloxía actrual
Tendencias de futuros desenrolos eólicos
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-Fundamentos físicos e aerodinámicos da conversión da enerxía eólica |
Conceptos de meteoroloxía
Caracterización dos recursos eólicos
Tratamento dos datos do vento
Estimación da produción eléctrica
Modelos de evaluación do potencial eólico
Recursos eólicos en terra e no mar, en España.
Límite de Bezt. Teoría da cantidade de movemento
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Estructura, elementos e características dos aeroxeneradores |
Pas: Teoría dos perfis.
Estudo paramétrico de actuacións
Cargas sobre o rotor da turbina.
Selección de materiais en torres e pas
Análise dinámico e de fatiga en torres e pas
Xeneradores de velocidade constante e de velocidade variable.
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Métodos para o cálculo da enerxía xenerada. |
Límite de Bezt
Estudos do vento: toma de mostras.
Sistemas estadísticos e de correlación de datos
Situación das máquinas:sistemas de información tipo SIX..
Potencia nominal e total, efecto estela.
Horas anuales de utilización do parque.
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Metodoloxía para o deseño de parques eólicos, análise de impactos. |
Monitorización de aeroxeneradores
Sistemas eléctricos e de control
Conexión a rede de distribución eléctrica
Aspectos económicos
Aspectos medioambientais
Tipos de máquinas e empresas que actúan no mercado eólico. |
Evaluación de sistemas: aspectos tecnolóxicos, económicos e xurídicos. |
Hocos de tensión e calidade da enerxía xerada:
Localización e investigación de emprazamentos eólicos.
Estimación da producción eléctrica xerada nun parque eólico
Modelos de avaliación do potencial eólico do parque
Sistemas illados da rede electrica
Aspectos socioeconómicas
Aspectos medioambientales y jurídicos
Facturación de la generación eólica. |
Montaxe e mantemento do parque eólico |
Operacións e posta en serviizo de instalacións de enerxía eólica. Metodoloxía da montaxe e do mantemento eléctrico e mecánico de instalacións de enerxía eólica.
Montaxe e mantemento de redes eléctricas , xeradores, centros de transformación e subestación transformadora.
Montaje y mantenimiento de equipos de instrumentación.
Sistemas de control y regulación de parques eólicos.
Telemando y telecontrol
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Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A9 A16 B4 B6 B9 B16 |
2 |
4 |
6 |
Estudo de casos |
A1 A4 A13 B2 B13 C3 |
2 |
4 |
6 |
Proba obxectiva |
A10 A11 A14 A15 B3 B1 B11 B15 C1 C5 |
10 |
10 |
20 |
Saídas de campo |
A16 B2 B5 C5 |
10 |
10 |
20 |
Sesión maxistral |
A1 A9 A14 B8 C1 C4 C6 |
30 |
30 |
60 |
Traballos tutelados |
A10 A11 B17 B18 C2 |
10 |
20 |
30 |
Análise de fontes documentais |
A4 A10 A13 A16 B16 C3 |
4 |
0 |
4 |
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Atención personalizada |
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4 |
0 |
4 |
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*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Estudo dos principais avances en enerxía eólica no mundo, innovacións tecnolóxicas e científicas.
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Estudo de casos |
Estudo dos problemas xurdidos na instalación e no montaxe de diferentes parques eólicos.
problemas de lexislación e de conexión a rede.
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Proba obxectiva |
Examen do explicado e tratado na clase.
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Saídas de campo |
Visitas a parques eólicos e instalaciones de fabricación de componentes eólicos. |
Sesión maxistral |
Descripción-explicación dos sistemas eólicos, componentes, mantemento e posta en marcha |
Traballos tutelados |
Propostas de traballos sobre instalacións de enerxía eólica.
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Análise de fontes documentais |
Artículos en revistas do sector e internet.
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Atención personalizada |
Metodoloxías
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Estudo de casos |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Proba obxectiva |
Saídas de campo |
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
Análise de fontes documentais |
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Descrición |
O profesor estará disposto nas súas horas de clase e de titorias a resolver calquer problema que lle presente o alumno. Tanto presenciais como telefónicas ou a través de internet
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Avaliación |
Metodoloxías
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Competencias / Resultados |
Descrición
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Cualificación
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Estudo de casos |
A1 A4 A13 B2 B13 C3 |
Terase en conta a presentación do estudo dos casos plantexados
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5 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A9 A16 B4 B6 B9 B16 |
Terase en conta a presentación das noticias e dos traballos marcados en tempo e forma.
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5 |
Proba obxectiva |
A10 A11 A14 A15 B3 B1 B11 B15 C1 C5 |
Proba escrita de resolución de problemas, teoría e cuestions sobre o temario dos contidos |
50 |
Saídas de campo |
A16 B2 B5 C5 |
Asistencia as saídas de campo |
20 |
Sesión maxistral |
A1 A9 A14 B8 C1 C4 C6 |
Teráse en conta a asistencia regular do alumno ás clases.
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5 |
Traballos tutelados |
A10 A11 B17 B18 C2 |
Presentación en tempo e forma dos traballos marcados. |
10 |
Análise de fontes documentais |
A4 A10 A13 A16 B16 C3 |
Terase en conta a presentación e comentarios dos análisis das fontes documentáis consultadas.
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5 |
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Observacións avaliación |
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Fontes de información |
Bibliografía básica
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Creus Solé, Antonio. (2008). Aerogeneradores . Barcelona Cano Pina Ediciones Ceysa
Rosato, Mario A (1991). Diseño de máquinas eólicas de pequeña potencia . Sevilla : PROGENSA, D.L. 1991 BR TR 43
Normas UNE (). UNE-EN 61000 y 61400-. Iranor
Musgrove, Peter (2010). Wind power . Cambridge University Press
Varios (2011). Desarrollo de proyectos de instalaciones de energía mini-eólica aislada . Málaga : Vértice, [2011] TR 653
Varios (). Energías renovables.
Arías Vega, Fernando (). Fundamentos en aerodinámica para aeroturbinas de eje horizontal . Madrid : CIEMAT, [2008] IM 660
- Fernández Salgado, José M. (). Guía completa de la energía eólica . Madrid Vicente, 2011 TR 602
Akhmatov, Vladislav , (2005). Induction generators for wind power Brentwood. Essex : Multi-Science Publishing, [2005] TR 555
Villarubia López, Miguel. (2012). Ingeniería de la energía eólica. Barcelona: Marcombo,2012
Jamieson, Peter Chichester (2011). Innovation in wind turbine design . West Sussex : John Wiley & Sons
Piggott, Hugh. (2009). Manual para la auto-construcción de generadores eólicos : planos para construir generadores de flujo axial . Bajatec, 2009 Foll.1397
Varios (1997). Principios de conversión de la energía eólica. CIEMAT
Romero Lozano, Luis. (2012). Programación, organización y supervisión del aprovisionamiento y montaje de instalaciones de energía eólica . Madrid : Paraninfo,
BOE (2007). Real Decreto 661/2007, de 25 de mayo, por el que se regula la actividad de producción de energía eléctrica en régimen especial.. BOE
coordinadores J. L. Rodríguez Amenedo, JC. Burgos Díaz, S. Arnalte Gómez. (2003). Sistemas eólicos de producción de energía eléctrica /.. Madrid. Edit Rueda.
Profesor (). Videos eólicos. Profesor
Olimpo Anaya-Lara (2009). Wind energy generation :modelling and control . Chichester : John Wiley & Sons
Thomas Ackermann (2005). Wind power in power systems . by Thomas Ackermann Chichester : John Wiley & Sons |
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Bibliografía complementaria
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Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Sistemas Renovables/770523005 |
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Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
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Materias que continúan o temario |
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