Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A12 |
Capacidad para la toma de decisiones en un entorno tecnológico donde los materiales se utilicen en aplicaciones de eficiencia |
B1 |
Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio. |
B3 |
Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación. |
B9 |
Extraer, interpretar y procesar información, procedente de diferentes fuentes, para su empleo en el estudio y análisis. |
B14 |
Aplicar conocimientos de ciencias y tecnologías avanzadas a la práctica profesional o investigadora de la eficiencia |
B16 |
Valorar la aplicación de tecnologías emergentes en el ámbito de la energía y el medio ambiente. |
C1 |
Adquirir la terminología y nomenclatura científico-técnica para exponer argumentos y fundamentar conclusiones. |
C4 |
Desarrollar el pensamiento crítico |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidade para a toma de decisións nunha contorna tecnolóxica onde os materiais utilícense en aplicacións de eficiencia |
AP12
|
|
|
Que o estudantado saiba aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
|
BM1
|
|
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
|
BM3
|
|
Extraer, interpretar e procesar información, procedente de diferentes fontes, para o seu emprego no estudo e análise. |
|
BM9
|
|
Aplicar coñecementos de ciencias e tecnoloxías avanzadas á práctica profesional ou investigadora da eficiencia |
|
BM14
|
|
Valorar a aplicación de tecnoloxías emerxentes no ámbito da enerxía e o medio ambiente. |
|
BM16
|
|
Adquirir a terminoloxía e nomenclatura científico-técnica para expoñer argumentos e fundamentar conclusións. |
|
|
CM1
|
Desenvolver o pensamento crítico |
|
|
CM4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Bloque 1. Introdución aos polímeros condutores |
1.1. Introducción os materais poliméricos
1.2. Polímeros intrinsecamente conductores
1.3. Compostos conductores
|
Bloque 2. Polímeros en "harvesting energy" |
2.1. Concepto de "harvesting energy"
2.2. Polímeros en termoelectricidade
2.3. Polímeros en piezoelectricidade
|
Bloque 3. Polímeros condutores en diodos emisores de luz e células solares |
3.1. Fundamento
3.2. Dispositivos
3.3. Aplicacions |
Bloque 4. Polímeros condutores en dispositivos electrocrómicos |
4.1. Fundamento
4.2. Dispositivos
4.3. Aplicacions |
Bloque 5. Polímeros condutores en pilas |
5.1. Fundamento
5.2. Dispositivos
5.3. Aplicacions |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
B3 B14 C1 C4 |
9 |
0 |
9 |
Traballos tutelados |
A12 B3 B1 B9 B16 C1 C4 |
1 |
51 |
52 |
Prácticas de laboratorio |
B3 B1 B9 C1 C4 |
12 |
1 |
13 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas ao estudantado, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
As profesoras exporán os contidos mais importantes da materia utilizando presentacións audivisuais. Facilitarase o dialogo e discusións de cuestións relacionadas co alumnado presente. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
As profesoras proporán varias temáticas a elixir para o traballo tutelado. Cada estudante elaborará o seu traballo baixo a supervisión da titora correspondente. Finalmente, o/a alumno/a exporá os aspectos principais diante do resto da clase cunha breve exposición oral. |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Cada estudante deberá realizar de forma autónoma un traballo tutelado polo profesor que lle fará un seguimento en titorías individualizadas.
O estudante guiado polo profesor realizará tres prácticas de laboratorio onde se traballarán conceptos relacionados coa estimación da eficiencia enerxética de polímeros condutores. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
B3 B1 B9 C1 C4 |
O alumnado realizará tres prácticas de laboratorio relacionadas coa eficiencia enerxética de polímeros condutores. Avaliaranse tanto as competencias adquiridas no laboratorio como o informe de prácticas presentado. |
30 |
Traballos tutelados |
A12 B3 B1 B9 B16 C1 C4 |
O estudantado realizará un traballo individual sobre un tema relacionado cos polímeros condutores que deberá entregar e presentar ao resto da clase. Avaliarase tanto o traballo escrito como a presentación do mesmo. |
70 |
|
Observacións avaliación |
Os/as estudantes que acumulen máis dun 20% de faltas de asistencia sen xustificar, que non realicen as prácticas de laboratorio (sen causa xustificada) ou que non entreguen o traballo tutelado quedan excluídos do proceso de avaliación continua, polo que a súa avaliación na primeira oportunidade será NON PRESENTADO. REQUISITOS PARA SUPERAR A MATERIA NA
PRIMEIRA OPORTUNIDADE : 1.Asistir e participar regularmente nas
actividades da clase. 2.Entregar e expoñer os traballos
tutelados na data que se indique. 3.Facer e entregar toda as practicas de
laboratorio nas datas indicadas. 4.Obter en total unha puntuación de 5
sobre 10. As situacións especiais das/dos estudantes que con recoñecemento de
dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de
asistencia, non poidan
cursar a materia de maneira presencial, deben ser comunicadas ao profesorado o inicio do cuatrimestre e xustificalas adecuadamente. Darase as instruccións oportunas para que o alumnado siga a
materia sen problemas, sustituíndo aquelas metodoloxías presenciais por
outros traballos individuais ca mesma puntuación. Na segunda oportunidade, o alumnado terá que facer unha proba obxectiva (examen presencial ou on line) que poderá constar de distintos tipos de preguntas (múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación). Ademais, pediraselles un traballo/practicas adicionais para completar a avaliación. A cualificación será o 50% a proba obxectiva (examen), 30% prácticas de laboratorio e 20% traballo/prácticas adicionais. REQUISITOS PARA SUPERAR A MATERIA NA
SEGUNDA OPORTUNIDADE : 1.Aprobar o exame (50% da puntuación
máxima do exame) 2.Facer e entregar en data o
traballo/prácticas adicionais 3.Obter en total unha puntuación de 5
sobre 10.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Yasuhiko Shirota and Hiroshi Kageyama (). Charge Carrier Transporting Molecular Materials and Their Applications in Devices. Chem. Rev. 2007, 107, 953-1010
Pierre M. Beaujuge and John R. Reynolds (). Color Control in ?-Conjugated Organic Polymers for Use in Electrochromic Devices. Chem. Rev. 2010, 110, 268–320
Petr Novák; Klaus Müller; K. S. V. Santhanam and Otto Haas (). Electrochemically Active Polymers for Rechargeable Batteries. Chem. Rev. 1997, 97, 207-281
K. Walzer, B. Maennig, M. Pfeiffer, and K. Leo (). Highly Efficient Organic Devices Based on Electrically Doped Transport Layers. Chem. Rev. 2007, 107, 1233-1271
Javier Padilla Martínez; Rafael Garcia Valverde; Antonio Jesús Fernández Romero y Antonio Urbina Yer (). Polímeros conductores. Su papel en un desarrollo energético sostenible. Editorial Reverté
Sambhu Bhadraa; Dipak Khastgir; Nikhil K. Singhaa and Joong Hee Lee (). Progress in preparation, processing and applications of polyaniline. Progress in Polymer Science 34 (2009) 783–810
Yong Dua, Shirley Z. Shenb, Kefeng Caia, Philip S. Casey (). Research progress on polymer–inorganic thermoelectric nanocomposite materials. Progress in Polymer Science 37 (2012) 820– 841
Alan J. Heeger (). Semiconducting and Metallic Polymers: The Fourth Generation of Polymeric Materials. Angew. Chem. Int. Ed. 2001, 40, 2591 - 2611
Hideki Shirakawa (). The Discovery of Polyacetylene Film: The Dawning of an Era of Conducting Polymers. Angew. Chem. Int. Ed. 2001, 40, 2574 - 2580
Olga Bubnova and Xavier Crispin (). Towards polymer-based organic thermoelectric generators. Energy & Environmental Science 2012, 5, 9345-9362
Alan G. MacDiarmid (). ªSynthetic Metalsº: A Novel Role for Organic Polymers. Angew. Chem. Int. Ed. 2001, 40, 2581 - 2590 |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recomendacións Sostenibilidade Medio Ambiente, Persoa e Igualdade de Xénero:
1. A entrega dos traballos documentais (traballo tutelado/informes de prácticas) que se realicen nesta materia farase da seguinte maneira:
1.1.Entregarase en formato virtual e / ou soporte informático
1.2.No caso de ter que imprimir algo en papel farase en papel reciclado e a dobre cara. Non se
imprimirán borradores, só a versión final. 2. Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.
Fomentarase que os materiais que se desfeiten da materia (papeis,
plásticos) se tiren nos respectivos contenedores habititados na rúa para tal fin. 3. Intentarase transmitir aos estudantes a importancia dos principios
éticos relacionados cos valores da sostenibilidade para que estos os
apliquen non so na aula, senón nos comportamentos persoais e
profesionais. 4. Debe incorporarse a perspectiva de xénero nesta materia polo que
os traballos entregados polos estudantes e o material preparado polo
profesor deben usar linguaxe non sexista. 5. Facilitarase a plena integración dos estudantes que por razón
físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten
dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida
universitaria. |
|