Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A7 |
Comprender e dominar os conceptos básicos sobre as leis xerais da mecánica, termodinámica, campos e ondas e electromagnetismo e a súa aplicación para resolver problemas propios da enxeñaría. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B2 |
Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B6 |
Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C3 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñece os conceptos e leis fundamentais da mecánica e ondas e a súa aplicación a problemas básicos en enxeñaría |
A7
|
|
C1
|
Analiza problemas que integran distintos aspectos da física, recoñecendo os variados fundamentos físicos que subxacen nunha aplicación técnica, dispositivo ou sistema real |
|
B1 B2 B6
|
C3 C5
|
Coñece as unidades, ordes de magnitude das magnitudes físicas definidas e resolve problemas básicos de enxeñaría, expresando o resultado numérico nas unidades físicas adecuadas |
|
B1 B6
|
|
Utiliza correctamente métodos básicos de medida experimental ou simulación e trata, presenta e interpreta os datos obtidos, relacionándoos coas magnitudes e leis físicas adecuadas |
|
B2 B4 B6
|
C2 C5 C7
|
Aplica correctamente as ecuacións fundamentais da mecánica a diversos campos da física e da enxeñaría: dinámica do sólido ríxido, oscilacións, elasticidade, fluídos, electromagnetismo e ondas. |
A7
|
B1 B4 B6
|
C2 C7
|
Comprende o significado, utilidade e as relacións entre magnitudes, módulos e coeficientes elásticos fundamentais empregados en sólidos e fluídos. |
|
B1 B6
|
|
Realiza balances de masa e enerxía correctamente en movementos de fluídos en presenza de dispositivos básicos. |
|
B1 B4
|
C7
|
Coñece a ecuación de ondas, os parámetros característicos das súas solucións básicas e os aspectos enerxéticos das mesmas. Analiza a propagación de ondas mecánicas en fluídos e sólidos e coñece os fundamentos da acústica. |
|
B1 B6
|
C2 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os contidos desta materia que están incluidos na memoria de verificación da titulación se estructuran nos oito temas que figuran a continuación.
Neste apartado se describe a correspondencia entre ditos contidos e os temas correspondentes. |
Magnitudes, unidades e dimensións: Tema 1
Cinemática: Tema 2
Estática da partícula: Tema 6
Dinámica da partícula: Tema 3
Dinámica do sistema de partículas: Tema 4
Dinámica do sólido ríxido: Tema 5
Mecánica de fluidos: Tema 8
Ondas mecánicas: Tema 7 |
1.- MAGNITUDES. UNIDADES E DIMENSIÓNS
|
1.1.- Magnitudes físicas. Medidas e unidades. O Sistema Internacional de Unidades (SI)
1.2.- Análise dimensional
1.3.- Análise vectorial
|
2.- CINEMÁTICA DA PARTÍCULA
|
2.1.- Representación do movemento
2.2.- O movemento nunha dimensión
2.3.- O movemento en dúas dimensións
|
3.- DINÁMICA DA PARTÍCULA
|
3.1.- Leis do movemento de Newton
3.2.- Aplicacións das leis de Newton
3.3.- Traballo e enerxía
3.4.- Conservación da enerxía
|
4.- DINÁMICA DUN SISTEMA DE PARTÍCULAS
|
4.1.- Centro de masas
4.2.- Movimento lineal e impulso
4.3.- Conservación do momento lineal
4.4.- Colisións
|
5.- DINÁMICA DO SÓLIDO RÍXIDO
|
5.1.- Rotación de sólidos rígidos. Momento de inercia
5.2.- Dinámica do movemento rotacional
5.3.- Conservación do momento angular
|
6.- EQUILIBRIO ESTÁTICO E ELASTICIDAD
|
6.1.- Condicións de equilibrio
6.2.- Centro de gravedade
6.3.- Elasticidade
|
7.- ONDAS MECÁNICAS
|
7.1.- Movemento periódico
7.2.- Ondas mecánicas
7.3.- O son
|
8.- MECÁNICA DE FLUIDOS
|
8.1.- Estática de fluidos
8.2.- Dinámica de fluidos
8.3.- Fluidos viscosos
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A7 B2 B4 B6 C2 C3 C7 |
9 |
15 |
24 |
Proba obxectiva |
B1 B2 B6 C1 C3 C5 |
4 |
0 |
4 |
Sesión maxistral |
A7 C3 |
21 |
42 |
63 |
Proba de resposta múltiple |
A7 B1 B4 C3 C5 |
1 |
2 |
3 |
Solución de problemas |
A7 B1 C3 C5 |
21 |
33 |
54 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Realización obrigatoria de ensaios no laboratorio. Presentación de resultados. Faránse sesión online e presencias. |
Proba obxectiva |
Se farán duas probas escritas sobre os contidos da materia. Os temas 1-4 se avaliaram nunha primeira proba en novembro. Os temas 5-8 se avaliaram na segunda proba en xaneiro.
|
Sesión maxistral |
Exposición oral de conceptos básicos para a comprensión da materia. Síguese o temario que aparece no Paso 3: Contidos, de esta Guía. |
Proba de resposta múltiple |
Propoñerase test ao alumnado que abarcará os conceptos teóricos da materia. |
Solución de problemas |
Lectura dos enunciados propostos. Interpretación, formulación e resolución utilizando as ferramentas matemáticas dispoñibles. Análise do resultado obtido.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba de resposta múltiple |
Prácticas de laboratorio |
Solución de problemas |
|
Descrición |
As prácticas de laboratorio son obrigatorias para poder superar a materia. Os/as alumnas desenrolarán as prácticas propostas. En todo instante terán o seguimento do profesor/a.
Durante as clases de problemas resolveranse na aula algúns problemas tipo, seleccionados entre os recolleitos nos boletíns previamente entregados.
Para os alumnos/as con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de asistencia, teranse en conta as metodoloxias máis axeitadas as necesidades específicas que requira cada alumno/a. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de resposta múltiple |
A7 B1 B4 C3 C5 |
Propoñerase test ao alumnado que abarcará os conceptos teóricos da materia. |
20 |
Prácticas de laboratorio |
A7 B2 B4 B6 C2 C3 C7 |
Son obrigatorias. Valorarase o traballo realizado no laboratorio e o informe presentado e outros traballos afins propostos. Faranse sesions presenciais e online. |
20 |
Proba obxectiva |
B1 B2 B6 C1 C3 C5 |
Se farán 2 probas. A primeira en novembro dos temas (1-4) e a segunda en xaneiro dos temas (5-8)
Cada proba terá unha calificación de 30% sobre 100% |
60 |
|
Observacións avaliación |
Alumnos/as de novo ingreso: Para que un/a alumno/a poda ser avaliado/a, débese ter en conta que a asistencia á clase é obrigatoria. Os casos excepcionais poden ser contemplados a ser documentados. As prácticas de laboratorio son obrigatorias, de xeito que un/a alumno/a que non as realizou, non ten opción a superar a materia. Deberá obter unha calificación dun 50% en cada unha das probas obxectivas e do total das probas de resposta múltiple. Os/as alumnos/as con calificacións de "non presentado" son aqueles/as que non se presentaron á proba obxectiva. Alumnos/as co dedicación a tempo parcial: Os criterios e actividades de avaliación para a primeira oportunidade dependerá da cantidade de dedicación a este a tempo parcial. Os/as estudantes, que por razóns xustificadas (emprego, enfermidade, ...) non efectúnen a avaliación continua, a proba obxectiva escrita supón o 80% da puntuación. O 20% restante corresponden á puntuación dos laboratorios, que son obrigatorios. Un/a alumno/a que non as realizou, non ten opción a superar a materia. Alumnos/as repetidores: Os/as alumnos/as repetidores que faceron as prácticas e a presentación no curso académico anterior, podrán renunciar por escrito a cácelas de novo e optar a mantel a puntuación, que supera un 20% da calificación da materia. Segunda Oportunidade: A proba objetiva abarcará todo o temario (Temas 1-8) e computará un 60% da avaliación. O/A estudiante poder recuperar a calificación da primera proba, da segunda ou de ambas. Se manteñen as calificación obtidas para as probas de resposta múltiple e prácticas. En xeral, a entrega de traballos documentais escritos se levará a cabo preferentemente en formato virtual e/ou soporte informático. De non ser posible, usarase preferentemente papel reciclado, impresóns a dobre cara e se evitarán impresións de borradores e o uso de plásticos.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
M. Alonso y F.J. Finn (). Física. Ed. Addison - Wesley Iberoamericano
P.A. Tippler y G. Mosca (). Física para la Ciencia y la Tecnología . Ed. Reverté
F.W. Sears, M.W. Zemansky, H.D. Young y R.A. Freeman (). Física Universitaria . Addison-Wesley Iberoamericana Libro |
|
Bibliografía complementaria
|
O. Alcaraz, J. López, V. López (). Física. Problemas y ejercicios resueltos . Ed. Pearson-Prentice Hall
F.A. González (). La Física en Problemas. Ed. Tebar Flores
R.A. Serway (). Física . Ed. Mc. Graw – Hill / Ed. Thomson
S. Burbano, E. Burbano, C. Gracia (). Problemas de Física. Ed. Tébar S.L |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Fisíca II/770G01007 | Mecánica de Fluídos/770G01016 |
|
|