Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A2 |
Capacidade para planificar, presupostar, organizar, dirixir e controlar tarefas, persoas e recursos. |
A3 |
Capacidade para realizar medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritaxes, estudos e informes. |
A5 |
Capacidade para analizar e valorar o impacto social e medioambiental das solucións técnicas actuando con ética, responsabilidade profesional e compromiso social, e buscando sempre a calidade e mellora continua. |
A20 |
Coñecementos básicos dos sistemas de produción e fabricación. |
A35 |
Capacidade para aplicar os principios e métodos da calidade |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B2 |
Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B5 |
Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta. |
B9 |
CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio. |
B10 |
CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética. |
B11 |
CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C5 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Adquirir unha amplia base de coñecenentos basados en criterios científicos, tecnóloxicos y económicos sobre distintos procesos e sistemas de fabricación. |
A2 A20
|
B1 B4 B5 B10
|
C1 C2 C5
|
Identificar as ventaxas e inconvenientes, así como os defectos que puede presentar a súa apliación, os medios de controlalos y evitalos. |
A2 A20
|
B1
|
C2 C5
|
Seleccionar os procesos de fabricación máis adecuados a partir do coñecemento das capacidades y limitacions de éstos e según las esixencias tecnolóxicas, técnicas e económicas tanto do producto como do mercado. |
A2 A3 A20
|
B1 B5
|
C5
|
Reconoce e aplica as consideracions básicas para configurar unha folla de procesos.
|
A2 A20
|
B1
|
C1 C5
|
Interpreta as pautas de control metrolóxico utilizadas para asegurar a calidade dos productos e procesos. |
A20
|
B1 B5
|
C2 C5
|
Conocer diversos sistemas e niveles de automatización existentes, seleccionando o mais adecuado atendendo a criterios de productividade y flexibilidade.
|
A2 A20
|
B5
|
C1 C2 C5
|
Coñecer os modelos de calidade industrial e ser capaz de integrar en eles as funcions de fabricación y medición. |
A2 A20 A35
|
B1
|
C1 C2
|
Adquirir unha actitude crítica ante solucions xa utilizadas, de maneira que lle incite a o alumno a profundizar no estudio y análisis dos temas obxeto desta disciplina. |
A5
|
B1 B2 B5 B9 B11
|
C2
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Descripción dos Procesos de fabricación e das suas caracteristicas tecnolóxicas. |
Descripción dos Procesos de fabricación e das suas caracteristicas e tipos de tecnoloxias. |
Técnicas de conformado. |
Conformado por mecanizado
Conformado por deformación plástica
Conformado por deformacion elastoplástica de materiales metálicos.
Conformado por arranque de viruta (mecanizado) |
Métodos de unión |
Métodos de unión |
Introducción a metroloxia e control de calidade. |
Introducción a metroloxia e normalización.
Control de calidade dimensional. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A2 A20 C1 C5 |
21 |
26 |
47 |
Problem solving |
A5 B1 B4 B5 B9 B10 C2 |
21 |
30 |
51 |
Laboratory practice |
A5 A35 B5 C5 |
9 |
9 |
18 |
Objective test |
A2 A3 A20 A35 B1 B2 B5 B9 B10 B11 C5 |
4 |
26 |
30 |
|
Personalized attention |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Ofrecer unha visión xeral e estructurada dos temas da asignatura, destacando os puntos mais importantes. Deselvolverse na aula, intercalando aplicacions prácticas con temas teóricos, e emplearanse medios audiovisuales de apoio. |
Problem solving |
Realizanse exercicios prácticos sobre os contenidos teóricos de la asignatura explicados nas sesions maxistrais.
Propeñeranse temas para a sua discusión e ampliaranse alguns dos aspectos estudiados en na teória, ca finalidade de mallerar os fundamentos mediante problemas prácticos.
|
Laboratory practice |
Realizaránse experiencias prácticas no taller e nas aulas de simulación, resolvento temas e traballos relacionadas co contido da asignatura.
Con unha duración de 1,5 horas cada 2 semanas, realizandose en semanas alternativas e combinando taller y simulación por ordenador. |
Objective test |
Deberá demostrar o seu grado de aprendizaje dunha manera obxetiva, deberá quitar a suas propias conclusiones a fin de autoevaluar su aprendizaxe, e si fose necesario introducir medidas correctoras. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Laboratory practice |
Guest lecture / keynote speech |
Problem solving |
|
Description |
Orientar o alumno nos puntos básicos, dando unha visión estructurada da asignatura
Realizar experiencias prácticas que sirvan para contrastar os coñecementos teóricos adquiridos, e tamen apoio a alumno a través de tutorias personalizadas. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
A2 A3 A20 A35 B1 B2 B5 B9 B10 B11 C5 |
Sendo obrigatorio superar a "proba obxetiva" para aprobar a asignatura, con un mínimo de 5 puntos sobre 10, a cal consistirá nuha proba onde se comprobarán os coñecementos teóricos e prácticos que o alumno adquiriu durante o curso.
Realizarase un exame dividido en duas partes:
Resolución de problemas e casos prácticos con valor do 70 % do exame.
Responder a preguntas tipo test co valor do 30 % do exame.
A nota final estará composta por:
-70 % Proba de avaliación.
-10 % Aistencia, realización de prácticas de taller
-10% A entrega de traballos prácticos e libreta taller.
-10 % Asistencia a clases Maxistrais e Problemas, para os alumnos que asistisen a un mínimo do 80 % das mesmas, realización e defensa de traballos propostos na clase.
|
70 |
Laboratory practice |
A5 A35 B5 C5 |
Realizarnse experiencias e practicas no laboratorio; o final das mesmas entregarase un traballo que constará de un informe coa memoria de las prácticas realizadas e resultados das mesmas,
O alumno tamen terá que realizar un traballo en grupo, sobre un tema relacionado co programa da asignatura, a concretar al inicio del curso con el profesor de la misma.
A avaliación dos traballos será según os puntos indicados:
- Estructura do traballo.
- Calidade da documentación.
- Originalidade
- Presentación.
O peso total de esta parte será do 20% sobre (10% asistencia, 10 % libretas de practicas) o total da asignatura, a contalizar unha vez superada(aprobada) as probas correspondes a teoria e problemas.
|
10 |
Guest lecture / keynote speech |
A2 A20 C1 C5 |
Terase en conta a asistencia a participación as clases maxistrales, donde se expoñeran e explicarán los contidos teóricos de la asignatura. |
10 |
Problem solving |
A5 B1 B4 B5 B9 B10 C2 |
Terase en conta a asistencia as clases de problemas donde se irán proporcionando y resolvendo exercicios prácticos o largo do curso , para reforzar os coñecementos teóricos adquiridos.
Realización e presentación de traballos de clase e taller.
A avaliación dos traballos será según os puntos indicados:
- Estructura do traballo.
- Calidade da documentación.
- Originalidade
- Presentación.
|
10 |
|
Assessment comments |
As entregas de traballos obrigatorios y adicionais da asignatura así
como os libros prácticas de taller realizados polos alumnos serán
en formato digital, y preferentemente a través da platafoma Moodle. Os alumnos matriculados a “tempo parcial” ó que non
asistan polo menos ao 70% de practícas de taller, deberán realizar igualmente os
exercicios pola súa conta, e presentarse un “exame práctico” sobre un
exercicio similar
|
Sources of information |
Basic
|
Degarmo E.P, J. Temple Black, Ronald A. Kohser. (1994). Materiales y procesos de fabricación. Reverté cop
José Luis Cantero Guisánchez, Mª Henar Miguelez Garrido (2005). Problemas Resueltos de Tecnologias de Fabricación. Paraninfo (Thomson)
Lasheras, J. M (2000). Tecnología Mecánica y Metrotecnia. Editorial Donostiarra |
Lasheras, J. M.: Tecnología Mecánica y Metrotecnia. Editorial Donos-tiarra, San Sebastián, 2000. Coca, P.; Rosique, J.: Tecnología Mecánica y Metrotecnia. Ediciones Pirámide (Grupo Anaya), Madrid, 2002. Degarmo E.P, J. Temple Black, Ronald A. Kohser. 1994. Materiales y procesos de fabricación. Barcelona Reverté cop.. 2ª ed. Fernández, E. Avella. L.Fernández, M. Estrategia de producción. McGraw-Hill, Madrid. 2006. Dale. H Besterfields. Control de calidad. Pearson. Prentice-Hall. México 2009. Octava edición. Kiely, Gerard. Ingeniería Ambiental. Fundamentos, entornos, tecnologías y sistemas de gestión. McGraw-Hill, Madrid. 2001. Hansen, L.H.; Ghare, M.P.; Control de calidad: teoría y aplicaciones. Díaz de Santos, 1990. Gerling, H. Alrededor de las máquinas-herramienta. Ed. Reverté, 3ª ed. 2000, M. Reina, soldadadura de los aceros, Aplicaciones, Madrid 1986 Alarcon Valero, Faustino, Libro de Prácticas de gestión avanzadas de fabricación. UPV (2007) Mª Henar Miguelez Garrido, Problemas Resueltos de Tecnologias de Fabricación, Thomson (2005) Marián García Prieto , Apuntes de soldadura: Conceptos Básicos , Bellisco 2012 - 2º ed Apuntes da asignatura Tecnologias de Fabricación (Teoría e boletín de problemas) as entregas realizaranse a través de Moodle. Manuais de prácticas de taller en Moodle |
Complementary
|
|
Degarmo E.P, J. Temple Black, Ronald A. Kohser. 1994. Materiales y procesos de fabricación. Barcelona Reverté cop.. 2ª ed. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Calculus/770G01001 | Physics I/770G01003 | Chemistry/770G01004 | Engineering Drawing/770G01005 | Linear Algebra/770G01006 | Business Management/770G01010 | Materials Science/770G01009 | Industrial Drawing and CAD/770G01029 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Statistics/770G01008 | Strength of Materials/770G01019 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Industrial Management/Industrial Organisation/770G01038 | Technical Office/770G02034 | Final Degree Proyect/770G02045 | Additive Manufacturing/770G01051 |
|
Other comments |
-Resolver de forma sistemática os problemas que se iran proporcionando ao longo do curso, coa finalidade de afianzar os coñecementos adquiridos nas clases teóricas. - Apoiar os estudos na blibiografia recomendada e apuntamentos de clase. - Acudir ás tutorías para resolver as diversas dúbidas que poidan xurdir ao longo do curso. - Seguimento da materia na plataforma de teleformación da UDC, onde se dispoñdrá de apuntamentos, poblemas propostos, material de apoio, comunicados e foro de noticias. |
|