Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A26 |
Coñecer os fundamentos e aplicacións da electrónica dixital e microprocesadores. |
A29 |
Capacidade para deseñar sistemas electrónicos analóxicos, dixitais e de potencia. |
A30 |
Coñecer e ser capaz de modelar e simular sistemas. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B2 |
Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial. |
B3 |
Capacidade de traballar nun contorno multilingüe e multidisciplinar. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B5 |
Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta. |
B6 |
Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría. |
B7 |
Capacidade para traballar de forma colaborativa e de motivar un grupo de traballo. |
B9 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación de xeito profesional e posúan as habilidades que se adoitan demostrar mediante a elaboración e defensa dos argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
C2 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Manexa a codificación da información e a álxebra de Boole e construe electrónicamente funcións lóxicas
Explica a funcionalidade dos bloques dixitais habituais e é capaz de combinalos e utilizalos.
É capaz de deseñar e simular un circuíto dixital en VHDL
Interpreta as follas de datos dos circuítos integrados dixitais comerciais.
Aplica as técnicas de análise e simulación de circuítos electrónicos dixitais
|
A26 A29 A30
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9
|
C2
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Introdución á Electrónica Dixital |
Analóxico vs Dixital. Valores lóxicos e marxes de ruído. Dispositivos dixitais. Circuítos integrados. Dispositivos de lóxica programable. Niveis de deseño dixital. Sistemas de numeración e códigos. Conversión. Gray. ASCII. Paridade. Alxebra de Boole. Análise e síntese dun circuíto combinacional. Minimización. Métodos tradicionais.
|
Tema 2. Introducción a VHDL |
Execución concorrente e secuencial. Sintaxe. Bibliotecas. Entity. Architecture. Tipos de datos. Operadores. Tipos de obxectos. Atributos. Instanciación de compoñentes. Uso de Generic. Sentenzas concorrentes: When..else, With..select. Process. Sentenzas secuenciales: Wait, If..then..else, Case...when, For...loop. Simulación de VHDL. |
Tema 3. Sistemas combinacionais |
Tecnoloxías de circuítos dixitais Circuítos Codificadores. Multiplexores. Decodificadores. Funcionamento. Aplicacións. Descrición en VHDL. |
Tema 4. Sistemas combinacionais aritméticos. |
Comparadores. Circuítos de paridade. Funcionamento. Descrición en VHDL. Circuítos aritméticos: Suma, resta. Representación de números negativos. Desbordamento. Sumadores e restadores en VHDL. Unidades aritmético-lóxicas. Multiplicación binaria. Multiplicación en VHDL. Codificación de números reais: coma fixa e coma flotante. |
Tema 5. Sistemas secuenciais. |
Latches e flip-flops asíncronos e síncronos. Contadores e rexistros de desprazamento. Descrición VHDL. |
Tema 6. Memorias |
Introdución. Tipos de memorias. Organización dunha memoria. Memorias de só lectura (ROM): Estrutura interna. Tipos. Entradas de control e temporización. Aplicacions. Memorias de acceso aleatorio (RAM):SRAM, DRAM. Estrutura interna. Temporización. Ampliación do tamaño de memoria. |
Resumo de contidos segundo a memoria do título:
· Puertas e funcións booleanas (Tema 1)
· Realización electrónica de funcións dixitais (Tema 1)
. Introducción al lenguaje VHDL (Tema 2)
· Bloques dixitais combinacionales (Temas 3 e 4)
· Biestables, rexistros e contadores (Tema 5)
· Deseño de sistemas dixitais a nivel de bloques (Tema 2)
· Tecnoloxías de circuítos integrados dixitais (Tema 3)
· Técnicas de análise e simulación de circuítos electrónicos dixitais (Temas 1 a 6)
. Memorias (Tema 6)
|
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A26 A29 A30 |
21 |
30 |
51 |
Solución de problemas |
B1 B5 B7 B9 C2 |
10 |
24 |
34 |
Prácticas de laboratorio |
B3 B4 B6 C2 |
20 |
22 |
42 |
Proba práctica |
A29 A30 |
3 |
8 |
11 |
Proba mixta |
B2 |
2 |
9 |
11 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
O profesor guía aos alumnos aclarando os principais conceptos. |
Solución de problemas |
Resolvense problemas ou exercicios propostos na aula ou da bibliografía. Pretendese que cada alumno realice un traballo previo a sesión na clase de forma individual. |
Prácticas de laboratorio |
Son sesions obrigatorias para todos os alumnos. Consistirán no deseño e simulación de circuitos dixitais. Requiren preparación previa antes da sesión no laboratorio, con un análise e deseño xustificado da solución adoptada en cada caso. O profesor revisará o traballo previo realizado así como o desenvolvemento na sesión de prácticas. |
Proba práctica |
Consiste no deseño e simulación en VHDL de circuitos dixitais. |
Proba mixta |
Corresponderá ben a unha proba de avaliación ao final do cuadrimestre, ben a probas repartidas ao longo do cuadrimestre, que englobarán todos os aspectos da materia tanto teóricos como prácticos e de resolución de problemas.
Poden constar de cuestións teórico-prácticas, exercicios escritos e exercicios de programación. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Os profesores atenderán persoalmente as dúbidas sobre calquera das actividades desenvolvidas ao longo do curso. O horario de titorías será publicado ao comezo do cuadrimestre na páxina web do centro. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba práctica |
A29 A30 |
Consiste no deseño e simulación de circuitos dixitais en VHDL utilizando ol software do Laboratorio. Haberá duas probas prácticas, a primeira unha vez explicados os 4 primeiros temas e outra no exame final. |
50 |
Proba mixta |
B2 |
Pode constar de cuestións teórico-prácticas e exercicios escritos, que englobarán todos os aspectos da materia tanto teóricos como prácticos e de resolución de problemas. Haberá duas probas mixtas, a primeira unha vez explicados os 4 primeiros temas e outra no exame final.
|
50 |
|
Observacións avaliación |
As
cualificacións das tarefas avaliables serán válidas só para o curso académico no
que se realicen. En xeral, cada unha das 2 evaluacións que se realizan ao longo do curso consiste en duas partes: - Mixta (escrita): que pode incluir preguntas de resposta corta e/ou tipo test e resolución problemas.
- Práctica: deseño e simulación de circuitos co software do Laboratorio.
En cada evaluación, o peso aproximado de cada parte é 50% na parte práctica e 50% na parte de proba mixta. Nota final A
nota final calcularase como: Nota
Final =0,4 x Nota proba 1 + 0,6 x Nota
proba 2 Aqueles
estudantes que non tivesen calificación na primeira proba, ou ben, acadasen unha calificación moi baixa poden optar a realizar a
2ª proba cun peso do 100% (a proba será distinta neste caso). Neste
suposto a nota final será a que se acade neste exame. Segunda
oportunidade Na
segunda oportunidade, realizaráse unha proba mixta que pode constar de
cuestións teórico-prácticas sobre todo o temario, exercicios escritos e unha proba práctica de deseño de circuitos co software do Laboratorio.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Wakerly, John F. (2005). Diseño digital : principios y prácticas. México : Pearson Educación
Alvarez Ruiz de Ojeda, Jacobo (2004). Diseño digital con lógica programable. Santiago de Compostela: Tórculo
Tocci, Ronald J. (2007). Sistemas digitales : principios y aplicaciones. México : Prentice Hall
Carlos Castro Miguens (2018). VHDL sintetizable para estudiantes de ingeniería . Vigo : Universidade de Vigo, Servizo de Publicacións |
|
Bibliografía complementaria
|
García Zubía, Javier (2003). Problemas resueltos de electrónica digital. Madrid:Thomson |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Informática/770G01002 | Fundamentos de Electricidade/770G01013 | Fundamentos de Electrónica/770G01018 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Sistemas Dixitais I/770G01026 |
|
|