Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
Capacidade para planificar, presupostar, organizar, dirixir e controlar tarefas, persoas e recursos. |
A3 |
Capacidade para realizar medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritaxes, estudos e informes. |
A4 |
Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión. |
A5 |
Capacidade para analizar e valorar o impacto social e medioambiental das solucións técnicas actuando con ética, responsabilidade profesional e compromiso social, e buscando sempre a calidade e mellora continua. |
A25 |
Coñecer os fundamentos e aplicacións da electrónica analóxica. |
A26 |
Coñecer os fundamentos e aplicacións da electrónica dixital e microprocesadores. |
A29 |
Capacidade para deseñar sistemas electrónicos analóxicos, dixitais e de potencia. |
A30 |
Coñecer e ser capaz de modelar e simular sistemas. |
A33 |
Coñecemento aplicado de informática industrial e comunicacións. |
A34 |
Capacidade para deseñar sistemas de control e automatización industrial. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B2 |
Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial. |
B3 |
Capacidade de traballar nun contorno multilingüe e multidisciplinar. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B5 |
Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta. |
B6 |
Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría. |
B7 |
Capacidade para traballar de forma colaborativa e de motivar un grupo de traballo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C3 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C4 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C5 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C6 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C7 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprende a estrutura e funcionamento básico dun microprocesador. |
A2 A3 A4 A5 A26 A29
|
B3 B4 B6
|
C1 C2 C3
|
Deseña sistemas baseados en microcontrolador a nivel hardware e software para aplicacións industriais. |
A2 A3 A4 A5 A25 A26 A29 A30 A33 A34
|
B1 B3 B4 B5 B6
|
C1 C2 C3 C4 C6 C7
|
Programa dispositivos electrónicos programables e utiliza con soltura as súas ferramentas de desenvolvemento.
|
A2 A3 A4 A5 A25 A26 A29 A30 A33 A34
|
B1 B3 B4 B5 B6
|
C1 C2 C6 C7
|
Coñece as técnicas de conexión de periféricos nun sistema baseado en microcontrolador. |
A2 A3 A4 A5 A25 A26 A29 A30 A33 A34
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C5 C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1: Arquitectura dos microprocesadores |
1.1. Introdución.
1.2. Arquitectura Von Neumann.
1.3. Arquitectutra Harvard.
1.4. Memorias. Mapa de memoria.
1.5. Buses.
1.6. Unidade Central de Procesos
1.7. Unidade de Entrada/Saída. |
TEMA 2: Microcontroladores e periféricos específicos |
2.1. Introdución aos Microcontroladores.
2.2. Organización de memoria.
2.3. Xogo de Instrucións
2.4. Portos de E/S.
2.5. Temporizadores e Contadores.
2.6. Interrupcións.
2.7. Modos de baixo consumo.
2.8. Dispositivos de Supervisión.
2.9. Comunicacións Serie.
2.10. E/S analóxicas. |
TEMA 3: Deseño de sistemas baseados en microcontrolador a nivel hardware e software. |
3.1. Programación en ensamblador de microcontroladores.
3.2. Programación en linguaxe C de microcontroladores. |
TEMA 4: Aplicacións industriais de sistemas baseados en microcontrolador. |
4.1. Desenvolvemento a nivel hardware y software de aplicacións industriais baseadas en microcontrolador. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 A3 A4 A5 A10 A33 B1 B4 B5 B6 C1 C2 C4 C7 |
21 |
15 |
36 |
Prácticas de laboratorio |
A3 A4 A5 A25 A26 A29 A30 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 |
9 |
10 |
19 |
Proba de resposta múltiple |
A2 A3 A4 A25 A26 A29 A33 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 |
0.5 |
9.5 |
10 |
Prácticas a través de TIC |
A3 A4 A5 A25 A26 A29 A30 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 |
0 |
15 |
15 |
Solución de problemas |
A3 A4 A5 A25 A26 A29 A30 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 |
20 |
0 |
20 |
Proba mixta |
A2 A3 A4 A25 A26 A29 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 |
2.5 |
30 |
32.5 |
Presentación oral |
A3 A4 A5 A26 A29 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C5 C6 C7 |
1 |
10 |
11 |
|
Atención personalizada |
|
6.5 |
0 |
6.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
As sesións maxistrais serven para desenvolver os contidos da materia tanto a nivel teórico como práctico. |
Prácticas de laboratorio |
Consistirá na realización práctica de sistemas electrónicos baseados en microcontrolador (software e hardware), facendo que o alumno utilice as ferramentas de desenvolvemento (Adestrador, Ensamblador, Compilador, Simulador, Emulador, Tarxetas de Desenvolvemento, Analizador Lóxico, etc. ) necesarias para a implementación dos devanditos deseños. |
Proba de resposta múltiple |
Realizarase polo menos unha proba de resposta múltiple, para a comprobación dos coñecementos adquiridos, en horario de clase e/ou ao mesmo tempo que a proba mixta da 1ª Oportunidade. |
Prácticas a través de TIC |
Durante o curso propoñeranse problemas/supostos prácticos para a súa resolución. |
Solución de problemas |
Durante sesións presenciais formularanse supostos prácticos para a súa resolución teórica e/ou práctica no laboratorio. |
Proba mixta |
A proba mixta escrita ten o obxectivo de comprobar se o alumno adquiriu as competencias fixadas para esta materia. |
Presentación oral |
Durante o curso propoñerase a realización de polo menos un traballo que terá que ser defendido/presentado oralmente. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba mixta |
Sesión maxistral |
Presentación oral |
Prácticas de laboratorio |
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
Cada alumno dispón para a resolución das súas posibles dúbidas e/ou problemas, das correspondente sesións de titoría personalizada que pode realizarse de forma presencial no horario establecido ou de forma non presencial por correo electrónico. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A2 A3 A4 A25 A26 A29 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 |
A proba mixta escrita ten o obxectivo de comprobar se o alumno adquiriu as competencias fixadas para esta materia. A proba mixta realizarase nas convocatorias oficiais da 1ª Oprotunidade e da 2ª Oportunidade. |
50 |
Presentación oral |
A3 A4 A5 A26 A29 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C5 C6 C7 |
Durante o curso propoñerase a realización de polo menos un traballo que terá que ser defendido/presentado oralmente. |
10 |
Prácticas de laboratorio |
A3 A4 A5 A25 A26 A29 A30 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 |
A súa realización e valoración positiva é imprescindible para aprobar a materia. |
10 |
Proba de resposta múltiple |
A2 A3 A4 A25 A26 A29 A33 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 |
Realizarase polo menos unha proba de resposta múltiple, para a comprobación dos coñecementos adquiridos, en horario de clase e/ou ao mesmo tempo que a proba mixta da 1ª Oportunidade. |
15 |
Prácticas a través de TIC |
A3 A4 A5 A25 A26 A29 A30 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 |
Durante o curso propoñeranse problemas para que os alumnos os resolvan de forma teórica e práctica. |
15 |
|
Observacións avaliación |
Para aprobar a materia hai que obter unha puntuación mínima de 50 puntos sobre 100.
A nota final obterase sumando as puntuacións obtidas en Prácticas a través de TIC, Prácticas de laboratorio, Presentación Oral, Proba de resposta múltiple e Proba mixta, a condición de que se cumpran as seguintes condicións:
. Que se realizasen as Prácticas de laboratoriocon unha puntuación maior ou igual que 5.
. Que se obtivese na Proba mixta unha puntuación maior ou igual que 20.
No caso de que non se cumpran as condicións anteriores, a nota final será o resultado da suma de Prácticas a través de TIC, Prácticas de laboratorio, Presentación Oral, Proba de resposta múltiple e Proba mixta, sempre que sexa menor que 40 puntos. En caso contrario a nota final será de 40 puntos sobre 100.
As notas de cada un dos apartados só serán válidas durante o curso académico no que se obteñan.
Ao alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA Ou RÉXIME DE DEDICACIÓNAO ESTUDO DÚAS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3. b; 4.3 e 7.5)(04/05/2017)" non se lle esixe unha asistencia mínima ás clases e/ou actividades con excepción das prácticas de laboratorio, sendo o sistema de avaliación o anteriormente indicado. No caso de que non se participase nas actividades avaliables realizadas durante o curso, a nota final será a nota ponderada da proba mixta e da proba de resposta múltiple. Os criterios de avaliación da 2º oportunidade son os mesmos cos da 1º oportunidade.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Informática/770G01002 | Fundamentos de Electrónica/770G01018 | Electrónica Dixital/770G01023 | Sistemas Dixitais I/770G01026 | Instrumentación Electrónica I/770G01027 | Enxeñaría de Control/770G01028 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Electrónica de Potencia/770G01036 |
|
Materias que continúan o temario |
Instrumentación Electrónica II/770G01039 | Deseño de Equipos Electrónicos/770G01040 |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": 1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: 1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático 1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 1.3. De se realizar en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado.- Evitarase a impresión de borradores. 2.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medionatural 3.- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores dasostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais 4.- Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…) 5.- Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contornapara modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade 6. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas 7. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria |
|