Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A3 |
Capacidade para realizar medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritaxes, estudos e informes. |
A4 |
Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión. |
A5 |
Capacidade para analizar e valorar o impacto social e medioambiental das solucións técnicas actuando con ética, responsabilidade profesional e compromiso social, e buscando sempre a calidade e mellora continua. |
A25 |
Coñecer os fundamentos e aplicacións da electrónica analóxica. |
A27 |
Coñecemento aplicado de electrónica de potencia. |
A29 |
Capacidade para deseñar sistemas electrónicos analóxicos, dixitais e de potencia. |
A30 |
Coñecer e ser capaz de modelar e simular sistemas. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B2 |
Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial. |
B3 |
Capacidade de traballar nun contorno multilingüe e multidisciplinar. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B5 |
Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta. |
B6 |
Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría. |
B7 |
Capacidade para traballar de forma colaborativa e de motivar un grupo de traballo. |
B12 |
CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía. |
C2 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C5 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C6 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C7 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Identifica as aplicacións e funcións da electrónica de potencia na Enxeñaría. |
A4 A5 A25 A27
|
B12
|
C5
|
Analiza e deseña etapas electrónicas de potencia en corrente continua e alterna. |
A4
|
B3 B4 B12
|
C6
|
Coñece os fundamentos tecnolóxicos, modelos e criterios de selección dos dispositivos semicondutores de potencia. |
A4 A5 A25 A27 A30
|
B3 B4 B5 B12
|
C2 C5 C6 C7
|
Ten aptitude para aplicar circuítos de control e protección aos dispositivos de potencia. |
A25 A27 A29
|
B1
|
|
Manexa con soltura os equipos e instrumentos propios dun laboratorio de electrónica de potencia. |
A3 A4 A25 A27 A29 A30
|
B3 B4 B5 B7 B12
|
C2 C5
|
Sabe utilizar ferramentas de simulación por computador aplicadas a circuítos electrónicos de potencia. |
A25 A27 A29 A30
|
B2 B5 B6 B7
|
C5 C7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Bloque 0: Electrónica de potencia. Repaso de conceptos. |
-Repaso de conceptos xerais.
-Repaso de conceptos eléctricos.
-Repaso de conceptos electrónicos. |
Bloque 1: Electrónica de potencia. Compoñentes fundamentais. |
-Diodos e Transistores de potencia.
-O tiristor e o triac. Outros elementos.
-Circuítos básicos. Proteccións.
-Novos semiconductores de potencia: IGBT, MCT... |
Bloque 2: Electrónica de potencia. Circuitos e aplicacións. |
-Rectificadores non controlados.
-Rectificadores controlados.
-Convertidores AC-AC. Interruptores estáticos.
-Convertidores DC-DC.
-Convertidores DC-AC (Investidores).
-Aplicacións principais.
-Efectos sobre a rede eléctrica. Armónicos e factor de potencia. |
Contidos da memoria de verificación asignados a cada bloque |
· Introducción a electrónica de potencia: aplicacións, funcións y dispositivos: Bloque 0 e 1.
· Dispositivos electrónicos de potencia: Bloque 1.
· Circuitos de control e protección: Bloque 1.
· Convertidores CA-CC: Bloque 2.
· Convertidores CC-CC: Bloque 2.
· Convertidores CC-CA: Bloque 2.
· Convertidores CA-CA: Bloque 2. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A4 A5 A25 A27 A29 B3 C6 C7 |
21 |
0 |
21 |
Laboratory practice |
A3 A27 A30 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C2 C5 |
30 |
0 |
30 |
Supervised projects |
A27 B4 B5 B12 |
0 |
76 |
76 |
Mixed objective/subjective test |
A25 A27 A29 B1 B2 |
3 |
0 |
3 |
|
Personalized attention |
|
20 |
0 |
20 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Non terá por que ser o orde de temas impartido na secuenciación descrita, nin unha división absoluta. Así pois haberá temas que se verán conxuntamente no desembolvemento dos outros. |
Laboratory practice |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
Supervised projects |
Realización dun traballo voluntario que implique deseño, calculo e simulación dun circuito proposto. |
Mixed objective/subjective test |
Consiste na realización dunha proba obxetiva de aproximadamente 3 horas de duración, na que se evaluarán os coñecementos adquiridos. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Laboratory practice |
|
Description |
Se realizará tanto trabajos tutelados como en las prácticas de laboratorio.
O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, poderá realizar sesión periódicas co coordinador da materia a través de Microsoft Teams ou correo electrónico. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A27 B4 B5 B12 |
Realización dun traballo voluntario que implique deseño, calculo e simulación dun circuito proposto. |
15 |
Laboratory practice |
A3 A27 A30 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C2 C5 |
Realización das tarefas establecidas na materia, no marco desta metodoloxía |
15 |
Mixed objective/subjective test |
A25 A27 A29 B1 B2 |
Examen tipo proba mixta |
70 |
|
Assessment comments |
Para aprobar a asignatura é indispensable ter realizadas e aprobadas as Prácticas de Laboratorio, obtendo a lo menos un 50% na proba de evaluación das mesmas No marco das "Prácticas de laboratorio" se incluiránse aspectos tales como asistencia a clase, traballo personal, entregas propostas, ACTITUD, etc., para axudar á obtención do aprobado. É necesario superar o 50% da puntuación na proba mixta para aprobar. Se non se superan os mínimos da proba mixta ou da proba de laboratorio e suma total é superior aos 50 puntos, a nota final será de 45. Os alumnos que se acollan a matrícula parcial, poderán
acordar co profesor a posibilidade de facer actividades alternativas as
obligatorias e presenciais. Os criterios para aprobar a asignatura na segunda oportunidade son os mesmos que para na primeira.
|
Sources of information |
Basic
|
Daniel W Hart (2005). Electrónica de Potencia. Pearson Prentice Hall
Juan D. Aguilar Peña (2005). Electrónica de Potencia. Universidad de Jaen
Muhammad H. Rashid (2005). Electrónica de Potencia, circuitos, dispositivos y aplicaciones. Pearson Prentice Hall. Ca |
|
Complementary
|
Barrado Bautista, Andrés (2007). Problemas de electrónica de potencia. Prentice Hall |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Calculus/770G01001 | Physics I/770G01003 | Automatic Control Systems/770G01017 | Analog Electronics/770G01022 | Fundamentos de Electricidade/770G02013 | Fundamentos de Electrónica/770G02018 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Electrical power circuits/770G02023 |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|