Identifying Data 2020/21
Subject (*) Graphic Expression Code 771G01015
Study programme
Grao en Enxeñaría de Deseño Industrial e Desenvolvemento do Produto
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
First Basic training 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Industrial
Coordinador
Souto López, José Ramón
E-mail
jose.souto@udc.es
Lecturers
Souto López, José Ramón
E-mail
jose.souto@udc.es
Web http://www.eudi.udc.es/
General description Fundamental na formación do enxeñeiro en deseño industrial, é o dominio da linguaxe gráfica como medio universal de comunicación e representación de ideas sobre deseños e productos. O debuxo técnico é un medio eficaz para a comunicación de conceptos de enxeñaría, como están relacionados os desenvolvementos do pasado coas técnicas modernas, mostrando por qué na actualidade os enxeñeiros teñen maior necesidade de dominar a comunicación gráfica.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non se realizan cambios
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Sesión Maxistral
Prácticas de Laboratorio
Seminarios
*Metodoloxías docentes que se modifican
Non se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Correo electrónico: Diariamente. De uso pra facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas e facer o seguimento das prácticas.
Teams: 1 sesión semanal en gran grupo para o avance dos contidos teóricos e das prácticas na franxa horaria que ten asignada a materia no calendario de aulas da Escola.
De 1 a 2 sesións semanais para o seguimento e apoio na realización das prácticas. Esta dinámica permite facer un seguimento normalizado e axustado as necesidades da aprendizaxe do alumando para desenvolver o traballo da materia.
4. Modificacións na avaliación
Non se modifica.

*Observacións de avaliación:
Mantéñense as mesmas que figuran na guía docente, agás que:
As referencias ao cómputo da asistencia, que só se realizará respecto das sesión que houbo presencial ate o momento no que se suspendeu a actividade presencial.
1. SITUACIÓNS:
A) Alumnado con dedicación completa:
Asistencia/participación nas actividades de clase, mínima do 80%.
B) Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN
AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b e 4.5) (29/5/212):
Participación nas actividades de clase mínima do 80%.
2. REQUISITOS PARA SUPERAR A MATERIA:
1. Asistir e participar nas actividades da clase.
2. Obter unha puntuación do 50% do peso de cada unha das prácticas obxecto de avaliación e de a proba obxectiva.
3. Entregar as prácticas na data que se indique.
4. A oportunidade de xullo estará sometida aos mesmos criterios que a de xuño.
5. A información e documentación necesaria para o seguimento da asignatura será suministrada polo profesor.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Aplicar o coñecemento das diferentes áreas involucradas no Plano Formativo.
A2 Capacidade de comprensión da dimensión social e histórica do Deseño Industrial, vehículo para a creatividade e a búsqueda de solucións novas e efectivas.
A4 Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares.
A5 Identificar, formular e resolver problemas de enxeñaría.
A6 Formación amplia que posibilite a comprensión do impacto das solucións de enxeñaría nos contextos económico, medioambiental, social e global.
A7 Capacidade para deseño, redacción e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases.
B1 Capacidade de comunicación oral e escrita de maneira efectiva con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B2 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo para cuestionar a realidade, buscar e propoñer solucións innovadoras a nivel formal, funcional e técnico.
B5 Resolver problemas de forma efectiva.
B8 Traballar nun entorno internacional con respeto das diferencias culturais, lingüísticas, sociais e económicas.
B9 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B11 Capacidade de análise e síntese.
B12 Comprensión das responsabilidades éticas e sociales derivadas da súa actividade profesional
C3 Using ICT in working contexts and lifelong learning.
C5 Understanding the importance of entrepreneurial culture and the useful means for enterprising people
C7 Developing the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development.
C8 Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Aplicar o coñecemento das diferentes áreas involucradas no Plano Formativo. A1
B1
B12
C3
Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares. A4
B2
B12
C5
Capacidade para deseño, redacción e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases. Traballar nun entorno internacional con respeto das diferencias culturais, lingüísticas, sociais e económicas. Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. A7
B8
B12
C7
Capacidade de usar as técnicas, habilidades e ferramentas modernas para a práctica da enxeñaría. Capacidade de análise e síntese. A2
A5
A6
B11
B12
C8
A7
B5
B8
B9
B12

Contents
Topic Sub-topic
DIBUJO GEOMÉTRICO 1 IGUALDAD

2 SIMETRÍA

3 SEMEJANZA

4 PROPORCIONALIDAD

5 ESCALAS

6 EQUIVALENCIA

7 NOMOGRAFIA

8 LEVAS

9 HOMOLOGÍA
GEOMETRÍA DESCRIPTIVA SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN

TEMA 1 CONOCIMIENTOS PREVIOS DEL SISTEMA DIÉDRICO
1.1 Generalidades dos sistemas de representación
1.2 Punto:
1.2.1 Proyecciones.
1.2.2 Representación.
1.3 Estudio da Recta:
1.3.1 Proyecciones.
1.3.2 Representación.
1.3.3 Trazas: Visibilidad.
1.4 Plano:
1.4.1 Representación,
1.4.2 Trazas.
1.4.3 Rectas notables.
1.5_Intersecciones entre:
1.5.1 Rectas.
1.5.2 Planos.
1.5.3 Recta y plano
1.6 Paralelismo entre:
1.6.1 Rectas,
1.6.2 Recta y plano,
1.6.3 Planos.
1.7 Perpendicularidad entre:
1.7.1 Rectas.
1.7.2 Recta y plano.
1.7.3 Planos.
1.8 Distancias

TEMA 2 METODOS.
2.1 Abatimientos de:
2.1.1 Plano.
2.1.2 Un punto situado en un plano.
2.1.3 Recta situada en un plano.
2.1.4 Figuras planas.
2.1.5 Aplicaciones.
2.2 Cambios de plano de proyección:
2.2.1 Vertical.
2.2.2 Horizontal.
2.2.3 Vertical y Horizontal.
2.2.4 Aplicaciones.
2.3 Giros:
2.3.1 Punto.
2.3.2 Recta.
2.3.3 Plano.
2.3.4 Aplicaciones.

TEMA 3 APLICACIONES
3.1 Generalidades.
3.2 Angulo entre:
3.2.1 Dos rectas.
3.2.2 Recta y plano.
3.2.3 Dos planos.
3.2.4 Recta con planos de proyección.
3.2.5 Recta con Línea de tierra .
3.2.6 Plano con línea de tierra.
3.3 Distancias:
3.3.1 Dos Puntos.
3.3.2 Recta y punto.
3.3.3 Dos rectas paralelas.
3.3.4 Dos planos paralelos.
3.3.5 Recta y plano
3.3.6 Dos rectas que se cruzan
3.3.7 Aplicaciones.

TEMA 4 SUPERFICIES
4.1 Generalidades
4.1.1 Clasificación.
4.2 Cilíndricas: Cilindro y Prisma
4.2.1 Generalidades.
4.2.2 Representación.
4.2.3 Situación de puntos en una superficie.
4.2.4 Sección plana.
4.2.5 Intersección con una recta.
4.2.6 Desarrollo.
4.3 Cónicas: Cono y Pirámide
4.3.1 Generalidades.
4.3.2 Representación.
4.3.3 Situación de puntos.
4.3.4 Planos tangentes.
4.3.5 Sección plana.
4.3.6 Intersección con una recta.
4.3.7 Desasrrollo.
4.4 Esfera:
4.4.1 Generalidades.
4.4.2 Representación.
4.4.3 Situación de puntos en ella.
4.4.4 Planos tangentes.
4.4.5 Sección plana.
4.4.6 Intersección con una recta.
4.4.7 Desenvolvemento.

TEMA 5 INTERSECCIÓN DE SUPERFICIES
5.1 Generalidades.
5.2 Métodos:
5.2.1 Planos auxiliares.
5.2.2 Planos límites.
5.3 Clases de intersección:
5.3.1 Penetración.
5.3.2 Mordedura.
5.3.3 Tangencia simple y doble.
5.4 Visibilidad de la intersección.
5.5 Desarrollo y transformada de la intersección.
5.6 Intersección entre superficies. Aplicaciones.
INTRODUCCIÓN AL DIBUJO INDUSTRIAL NORMALIZACIÓN.
TEMA 1 NORMALIZACIÓN. GENERALIDADES.
TEMA 2 PRINCIPIOS DE REPRESENTACIÓN. GENERALIDADES
TEMA 3 ACOTACIÓN. GENERALIDADES

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A4 A5 A6 A7 B8 B9 C8 C5 21 21 42
Laboratory practice A1 A2 B1 B2 B5 B11 B12 C3 C7 21 31.5 52.5
Objective test A5 B5 2.5 0.25 2.75
Seminar A1 A2 A5 B5 22.5 29.25 51.75
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. Esta docencia será impartida de modo presencial coas medidas de seguridade establecidas polo Centro.
Laboratory practice Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
Esta docencia será presencial na aula asignada coas medidas de seguridade establecidas polo Centro.
Objective test Resolución de exercicios extraídos do temario e similares os das prácticas realizadas.
Seminar Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario. Docencia presencial.

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Description
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice A1 A2 B1 B2 B5 B11 B12 C3 C7 Tanto para a 1ª como a 2ª oportunidade:
Asistencia dun mínimo do 80% as clases teóricas e prácticas, así como a elaboración correcta e entrega no plazo indicado das prácticas correspondentes esixidas durante o curso.
No caso de non superar o curso na 1ª oportunidade, realizaranse correctamante as prácticas evaluables de cara a 2ª oportunidade.


70
Objective test A5 B5 A proba obxectiva realizarase en base a resolución de exercicios similares aos das prácticas elaboradas na aula.
Esta proba realizarase nas dúas oportunidades sempre que se cumpra cos requisitos de asistencia e elaboración das prácticas.
30
 
Assessment comments

Os alumnos/as que non cumpran cos requisitos indicados non poderan ser evaluados tanto na 1ª coma na 2ª oportunidade.

 “Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia” comunicarán ó inicio do curso a súa situación os profesores da materia, segundo establece a "Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo dos estudantes de grao na UDC” (Art.3.b e 4.5) e as “Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario (Art. 3 e 8b).


Sources of information
Basic (). .

Trazado Geométrico: Dibujo y Comunicación Gráfica Autores: Frederick Giesecke y otros Pearson Educación, 2006.

Dibujo en Ingeniería y Comunicación Gráfica Autores: Bertoline, Wiebe, Miller y Mohler Mc Graw Hill 1999 segunda edición.  

Sistemas de Representación Recomendada: GONZALEZ MONSALVE MARIO Geometría Descriptiva Grafitrés, Sevilla, 1992.

IZQUIERDO ASENSI Geometría descriptiva Paraninfo, Madrid 2000, 24ª ed. 

RENDÓN GÓMEZ ALVARO Volumen II Geometría proyectiva y sistemas de representación Editorial Tebar, Madrid, 2001.

RODRIGUEZ DE ABAJO, FRANCISCO JAVIER Sistema Diédrico Donostiarra, San Sebastián, 1996, 24ª ed. 
 
Complementaria: BERTRÁN GUASP, JOSEP. Geometría descriptiva Tomo 1 Sistema diédrico, ejercicios Donostiarra, San Sebastián, 1995  

FERNANDEZ SAN ELIAS, GASPAR Fundamentos del sistema diédrico León: instituto de automática y fabricación 

GONZALO GONZALO, JOAQUÍN. Iniciación al sistema diédrico: parte instrumental Donostiarra, San Sebastián, 1996

SANTISTEBAN REQUENA, ÁNGEL. Diédrico: 200 problemas tipo comentados y resueltos Norma, Madrid,1993

Normas UNE-EN-ISO, BASE DE DATOS AENOR, biblioteca virtual UDC.
Complementary

BERTRÁN GUASP, JOSEP. Geometría descriptiva Tomo 1 Sistema diédrico, ejercicios Donostiarra, San Sebastián, 1995


FERNANDEZ SAN ELIAS, GASPAR Fundamentos del sistema diédrico León: instituto de automática y fabricación 

GONZALO GONZALO, JOAQUÍN: Iniciación al sistema diédrico: parte instrumental Donostiarra, San Sebastián, 1996 SANTISTEBAN REQUENA, ÁNGEL. Diédrico: 200 problemas tipo comentados y resueltos Norma, Madrid,1993

Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Foundations of Physics/771G01001
Mathematics II/771G01006
Basic Computer Science/771G01012
Design Methodology/771G01022
Artistic Expression/771G01041

Subjects that continue the syllabus
Computer Aided Engineering/771G01013
Product Development Technologies/771G01014
Applied Graphic Expression/771G01016
Computer Aided Design/771G01017
Project Workshop/771G01018
Design and Product/771G01023
Design Projects I/771G01024
Design Projects II/771G01025
Design Projects III/771G01026
Workshop on Experimental Projects, Models and Prototypes/771G01029

Other comments

Materias que se recomenda ter cursado previamente. Coñecementos básicos de Debuxo Xeométrico e Sistemas de Representación: Sistema Diédrico e Sistema Axonométrico. Está previsto colaborar nesta materia con outras de 1º curso, é o caso de Metodoloxía do Deseño, poderanse emplear contidos desta materia (Módulos e Relieves) para realizalos en Expresión Gráfica nos contidos de Introducción o Debuxo Industrial e Normalización. Aviso importante sobre a planificación da matrícula: lémbrase os estudantes que repiten curso nesta materia, que é obligatorio asistir as clases teóricas e prácticas, deben telo en conta cando se matriculen de novo, sobretodo polos horarios de docencia e datas de exames aprobados en Xunta de Escola.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.