Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A4 |
Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares. |
A6 |
Formación amplia que posibilite a comprensión do impacto das solucións de enxeñaría nos contextos económico, medioambiental, social e global. |
A7 |
Capacidade para deseño, redacción e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases. |
B4 |
Traballar de forma colaborativa. Coñecer as dinámicas de grupo e o traballo en equipo. |
B6 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B9 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B10 |
Capacidade de organización e planificación. |
C6 |
Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines. |
C7 |
Developing the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Adquirir os coñecementos teóricos e prácticos para expresar as cualidades dun deseño a través das técnicas da Expresión Artística: fotografía, infografía, renderizado, etc. |
A4 A7
|
B4 B6 B9 B10
|
C6 C7
|
Desarrollar la capacidad de identificar, sintetizar y abstraer los elementos esenciales de una composición artística, técnica, arquitectónica, etc. y juzgar su adecuación estética. |
A6
|
|
|
Coñecer o itinerario do color desde un diseño nunha ferramenta informática ata a realidade impresa, pintada, etc. |
A7
|
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
TECNICAS GRÁFICAS Y RECURSOS DE REPRESENTACION
|
Dibujo vectorial y en mapa de bits
Técnicas de impresión
|
EL ANALISIS DE LA FORMA A TRAVES DE LA TEXTURA Y EL COLOR
|
Visión, composición y fotografía
Planteamiento conceptual: La naturaleza de la fotografía
La fotografía en el diseño industrial
|
FOTOGRAFÍA E IMAGEN: CONCEPTOS GENERALES Y ASPECTOS HISTÓRICOS
|
El nacimiento de la fotografía
La influencia de la fotografía en otras técnicas de representación
El momento actual: Fotografía e infografía
De la cámara oscura a la fotografía digital
Tipos de cámaras
|
LA IMAGEN ANALÓGICA, LUZ Y FOTOGRAFÍA
|
La exposición y su control. Manejo del fotómetro
El obturador. Control de la luz y el movimiento
El diafragma. Control de la luz y la nitidez
Los objetivos. La distancia focal
La luz y sus propiedades
Luz natural y luz artificial
Luz continua y luz de descarga
Filtros
|
LA IMAGEN DIGITAL: CAPTACIÓN Y MANIPULACIÓN DE LA IMAGEN DIGITAL
|
La cámara digital
El escáner
Programas de manipulación de imágenes
Imagen y texto
La presentación del producto
|
COMPOSICIÓN. DISEÑO FOTOGRÁFICO
|
La composición de la imagen fotográfica
Preparación y planificación del trabajo fotográfico
Proyectos fotográficos
|
TÉCNICAS MIXTAS, TRATAMIENTO DE IMÁGENES Y DIBUJOS ANALÓGICOS POR MEDIOS DIGITALES
|
Programas para tratamiento de imagen
Imagen y texto
La presentación de Producto
|
LA EXPOSICIÓN DE LA IDEA SOBRE EL SOPORTE
|
Soportes expositivos
Composición de láminas
Modos de presentación |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A6 A7 C6 C7 |
20 |
40 |
60 |
Supervised projects |
A1 A4 A7 B5 B9 B10 B11 C3 |
2 |
6 |
8 |
Workshop |
B4 B5 B6 C3 C6 |
20 |
50 |
70 |
Objective test |
A6 A7 B6 |
1 |
10 |
11 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Leccións de teoría a cargo do profesor ou dun grupo de alumnos que expoñen un determinado tema. |
Supervised projects |
Entregase un traballo o final da asignatura. Na clase presentación, o primeiro día, anunciarase en qué consistirá o traballo dese curso, así como a metodoloxía (individual ou por grupos) e aclararánse os criterios de avaliación. |
Workshop |
Nas sesións de docencia interactiva e tutorías de grupos reducidos, poñeranse en práctica técnicas de traballo en grupo para tratar de chegar a conclusións sobre os temas que se estén a traballar. Asimismo nestas sesións mostraranse determinadas técnicas relacionadas coa expresión artística que requiren o manexo de equipos. |
Objective test |
Examen final da materia. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Workshop |
|
Description |
El profesor-tutor supervisará el desarrollo de los trabajos. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A1 A4 A7 B5 B9 B10 B11 C3 |
Haberá que realizar un traballo "final" da materia. Levarase a cabo de xeito individual.
Os criterios de valoración do Traballo Final expoñeranse en clase e publicaranse no Moodle da materia.
A entrega fóra de prazo deste traballo está penalizada cun 30% da nota. Esta condición tamén rexe para a eventual entrega na convocatoria de segunda oportunidade. |
30 |
Workshop |
B4 B5 B6 C3 C6 |
Encargaranse unha serie de traballos (o número dependerá do desenrolo do curso e das circunstancias de presencialidade ou non presencialidade) que se discutirán mediante técnicas da dinámica de grupo co profesor nas sesións.
Para que os traballos sexan evaluados é condición imprescindible ter asistido á sesión onde se presentaran e discutiran.
Os traballos entregados fora de prazo teñen unha penalización do 30% na nota (esto inclúe os eventuais traballos entregados para a convocatoria de segunda oportunidade). |
50 |
Objective test |
A6 A7 B6 |
Consistirá na realización dunha proba de respostas múltiples con cuestións teórico-prácticas relacionadas co contido da materia. É preciso obtener a lo menos unha puntuación de 3 sobre 10 nesta proba para superar a asignatura. |
20 |
|
Assessment comments |
Os alumnos que non cumpran a condición de obter un mínimo de 3 sobre 10 na proba obxectiva e teñan unha nota media ponderada, segundo os conceptos avaliables, superior ou igual a 5.0, serán cualificados no total da materia cun 4,9 (suspenso).
As cualificacións obtidas en calquera das metodoloxías que serven para a avaliación final só son válidas no curso académico no que son cualificadas (non se gardan notas para cursos posteriores nin se rescatan de cursos anteriores)
|
Sources of information |
Basic
|
Freeman, Michael (2010). Guía completa de Luz e iluminación en fotografía digital. Blume. Barcelona.
López Mondejar, Publio (2005). Historia de la fotografía en España. Lunwerg Editores. Barcelona
Kelby, Scott (2012). Iluminar, disparar y retocar. Anaya Multimedia. Madrid
Ambrose, Gavin; Harris, Paul (2007). Impresión y Acabados. Paramón Ediciones, S.A. Barcelona
Child, John; Galer, Mark (2010). La iluminación en la fotografía. Técnicas esenciales. Anaya Multimedia. Madrid
Johansson, Kaj; Lundberg, Peter; Ryberg, Robert (2011). Manual de Producción Gráfica. Recetas. Gustavo Gili, S.L. Barcelona
Jones, J. Christopher (1976). Métodos de Diseño. Gustavo Gili, S.L. Barcelona
Evening, Martin (2012). Photoshop CS6 para fotógrafos. Anaya Multimedia. Madrid |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|