| Competencias do título |
|
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
| Resultados de aprendizaxe |
| Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
| Coñecer e saber aplicar os sistemas de control de calidade vixentes que permitan xestionar e traballar en diferentes laboratorios |
AM12 AM13
|
|
|
| Adquirir unha visión integrada dos procesos de I+D+i dende os coñecementos básicos ata a súa introducción no mercado. |
AM14
|
|
|
| Coñecer os métodos de investigación prospectiva de mercados para un producto biotecnolóxico, e os aspectos financeiros necesarios para o éxito dun producto no mercado |
AM15 AM16
|
|
|
| Desenrolar a capacidade de análise e síntese |
|
BM1
|
|
| Adquirir a capacidade de organizar as tarefas e o tempo |
|
BM2
|
|
| Adquirir coñecementos de inglés relativos ao ámbito de estudio |
|
BM4
|
|
| Saber buscar e interpretar información procedente de fontes diversas |
|
BM6
|
|
| Resolver problemas e tomar decisións de forma efectiva |
|
BM7
|
|
| Desenrrolar a capacidade de aprendizaxe autónomo |
|
BM8
|
|
| Traballar en colaboración |
|
BM9
|
|
| Desenrrolar o razoamento crítico |
|
BM10
|
|
| Sensibilizarse polos temas medioambientais |
|
BM13
|
|
| Desenrrolar a creatividade |
|
BM14
|
|
| Asumir un compromiso coa calidade |
|
BM15
|
|
| Capacidade de xestión da información (con apoio das tecnoloxías da información e as comunicacións) e para identificar problemas e buscar solucións en un contexto biotecnolóxico |
|
BM3 BM5
|
|
| Razoamento crítico e respeto profundo pola ética e a integridade intelectual e adaptación a novas situacións legais o novedades tecnolóxicas, así como a excepcionalidades asociadas a situacións de urxencia. |
|
BM11 BM12
|
|
| Contidos |
| Temas |
Subtemas |
| Tema 1 |
Organización de empresas de biotecnoloxía |
| Tema 2 |
Marketing e organización de redes comerciais |
| Tema 3 |
Análisis financeiro |
| Tema 4 |
Bases da I+D. Visión global dos programas de I+D. preparación e xestión de proxectos de I+D. Proxectos europeos (EU framework). |
| Tema 5 |
A transferencia de tecnoloxía: valorización do coñecemento transferibel. A proteción do coñecemento. A creación dunha empresa de base tecnolóxica. |
| Tema 6 |
Rol e funcionamiento dun laboratorio (normas famiias ISO 9000) |
| Tema 7 |
Xestion de Recursos Humáns e de equipos de traballo: seguidade no laboratorio |
| Tema 8 |
Sistemas para a optimización de procesos. xestión documental, metroloxía e LIMS |
| Tema 9 |
Técnicas para mellorar o rendemento do laboratorio: calificación e calibración de equipos de análise. Estadística aplicada. |
| Planificación |
| Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
| Solución de problemas |
A12 A13 A14 A15 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 |
3 |
12 |
15 |
| Solución de problemas |
A12 A13 A14 A15 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 |
1 |
2 |
3 |
| Sesión maxistral |
A12 A13 A14 A15 A16 |
30 |
60 |
90 |
| Actividades iniciais |
B2 |
2 |
2 |
4 |
| |
| Atención personalizada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
| |
| *Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
| Metodoloxías |
|
Metodoloxías |
Descrición |
| Solución de problemas |
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. |
| Solución de problemas |
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. |
| Sesión maxistral |
Explicación na aula dos diferentes temas con apoio de medios audiovisuais e transparencias. |
| Actividades iniciais |
Actividades que se levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativos, que partan dos saberes previos do alumnado. |
| Atención personalizada |
|
Metodoloxías
|
| Solución de problemas |
|
| Descrición |
Realizarase unha labor de seguemento cos alumnos, sobre os casos propuestos e a documentación adxuntada
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, o profesorado adoptará as medidas que considere oportunas para no perxudicar a súa calificación. |
|
| Avaliación |
|
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
| Solución de problemas |
A12 A13 A14 A15 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 |
A distribución da puntuación explicarase na presentación da materira polo profesorado correspondente. |
38 |
| Solución de problemas |
A12 A13 A14 A15 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 |
A distribución da puntuación explicarase na presentación da materira polo profesorado correspondente. |
62 |
| |
|
Observacións avaliación |
A puntuación final do módulo repartirase proporcionalmente ás horas de clase impartidas polo profesorado. Ao comezo das clases oprofesorado explicará en que consiste a evaluación continua. As matrículas de honra condederanse a aqueles estudantes que superando un 9, alcancen a máxima calificación na primeira oportunidade en cada unha das universidades.
|
| Fontes de información |
|
Bibliografía básica
|
Fernández Espina, C., y Mazziota, D., (2005). Gestión de la calidad en el laboratorio clínico,. Medica Panamericana
Hormiga, E., Batista, R. y Sánchez, A (2008). El Capital Intelectual en las empresas de nueva creación: influencia de los activos intangibles en el éxito empresarial. Santa Cruz de Tenerife: Fundación FYDE-CAJA Canarias
Claver Cortés, E., (2011). Gestión de la calidad y gestión medioambiental,. Pirámide |
|
|
Bibliografía complementaria
|
Hoyle y Thompson, (2002). Del aseguramiento a la gestión de la calidad. el enfoque basado en procesos. Pirámide |
|
| Recomendacións |
| Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
| Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
| Auditoría de empresas biotecnolóxicas/610475202 | | Aspectos legais e éticos en Biotecnoloxía/610475203 |
|
| Materias que continúan o temario |
| Análise de alimentos, seguridade alimentaria e trazabilidade/610475302 |
|
| Observacións |
|
A coordinadora deste curso é a profesora Mercedes Teijeiro Álvarez (mercedes.teijeiro@udc.es) e o coordinador da UVIGO é o profesor Pedro Pablo Gallego Veigas (pgallego@uvigo.es). |
|