Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Mostraxe de contaminantes na atmosfera, plantexamento do procedemento de evaluación da calidade do aire e interpretación dos resultados baseados na normativa aplicable. |
AM1 AM3 AM6 AM15 AM19
|
BM2 BM3 BM5 BM6
|
CM2 CM7 CM9 CM10
|
Cálculos relativos á difusión de contaminantes en diferentes situacións atmosféricas. |
AM1 AM3 AM6 AM15
|
BM3 BM4 BM6
|
CM2 CM4 CM9
|
Ser capaz de propoñer e desenvolver estratexias de tratamento de efluentes gasosos e aire contaminado en xeral |
AM1 AM3 AM15
|
BM2 BM3
|
CM2 CM5 CM7 CM9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1.- Introducción á contaminación atmosférica |
Problemática da contaminación atmosférica. Normativa específica. Redes de vixiancia e control. |
Tema 2.- Metodoloxía analítica para á evaluación da calidade do aire. |
Metodoloxía de referencia para o muestreo e análise dos diversos contaminantes no aire. Casos prácticos e interpretación de resultados. Conclusións de certos estudos e investigacións actuais. |
Tema 3.- Emisións atmosféricas. |
Principais actividades contaminantes do aire. Introducción ao reglamento PRTR. Metodoloxías de mostraxe e análise dos principaiss contaminantes en emisión. |
Tema 4.- Introducción meteorolóxica. |
Presión e temperatura atmosférica: variación coa altura. Ecuación adiabática. Gradiente adiabático. Temperatura potencial. Estabilidade da estratificación do aire: criterios e clases. Inversións térmicas: tipos. |
Tema 5.- Difusión de contaminantes na atmósfera. |
Ecuación xeralizada de dispersión gaussiana. Resolución de casos particulares. Concentración no suelo. |
Tema 6.- Penachos: tipos. |
Condicións atmosféricas. Distribución da concentración ao longo do eixe do penacho. Elevación do penacho. Parámetros. Ecuacións de Briggs para cálculos de penachos. |
Tema 7.- Tecnoloxías de eliminación de partículas. |
Fundamentos. Descripción de equipos. Ecuacións de deseño. Resolución de problemas. |
Tema 8.- Tecnoloxías de eliminación de gases/vapores. |
Fundamentos. Descripción de equipos. Ecuacións de diseño. Resolución de problemas. |
Tema 9.- Tecnoloxías innovadoras. |
Fundamentos. Descripción de equipos. Ecuacións de diseño. Resolución de problemas. Estudo de casos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A6 A15 B2 B4 B6 C2 |
11 |
33 |
44 |
Solución de problemas |
A1 A6 A15 B2 B3 C4 C5 C7 C9 |
4 |
10 |
14 |
Estudo de casos |
A3 A15 A19 B2 B3 B5 B6 C4 C7 C9 C10 |
2 |
8 |
10 |
Saídas de campo |
A15 B3 B6 |
2 |
0.5 |
2.5 |
Proba obxectiva |
A1 A6 A15 B2 B3 B6 C4 C9 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
2.5 |
0 |
2.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Leccións impartidas polos profesores para presentar conceptos fundamentais e desenvolver os temas. |
Solución de problemas |
Remarcaranse aspectos esenciais dos temas tratados, coa aplicación de esos coñecementos. Por un lado se plantearán problemas co profesor resolverá na clase e ademáis plantexaranse cuestións/problemas cos alumnos terán que resolver de forma autónoma e que terán que entregar ao profesor nun plazo determinado. |
Estudo de casos |
O alumno terá que ser capaz de desenvolver e propoñer solucións a casos concretos e específicos de contaminación do aire e de tratamiento dos efluentes industriais. Plantexaranse situacións hipotéticas de partida que terá que evaluar e elaborar un informe ao respecto sobre a situación medioambiental dun punto determinado. |
Saídas de campo |
Desprazamento a unha estación de inmisión da calidade do aire na que o alumno coñecerá os sistemas de mostraxe que se empregan na evaluación da calidade do aire. |
Proba obxectiva |
Consistirá na evaluación na adquisición e posta en práctica das competencias relacionadas coa asignatura. Consistirá nun exame escrito que incluirá preguntas tipo test/ pregunta corta y resolución de algún problema/caso. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
|
Descrición |
Atenderase aos alumnos, a título individual, en todos aqueles aspectos teórico-prácticos que así o esixan: orientación sobre fontes documentales, aspectos concretos sobre o estudo de casos prácticos e dudas que se lle presentan tanto nos temas teóricos como na resolución de problemas.
O alumno con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia será atendido en réxime de horas de titorías (previa cita). |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A3 A15 A19 B2 B3 B5 B6 C4 C7 C9 C10 |
Ao alumno plantexaráselle un caso real relativo á calidade do aire. Cos coñecementos adquiridos terá que realizar un informe medioambiental da zona.
|
15 |
Proba obxectiva |
A1 A6 A15 B2 B3 B6 C4 C9 |
O exame constará de preguntas tipo test, de preguntas cortas e da resolución de problemas numéricos.
|
50 |
Saídas de campo |
A15 B3 B6 |
O alumno elaborará un resumo da visita realizada. O profesor poderá requerir a búsqueda de información ou a interpretación dalgún dato que se obtén na estación da calidade del aire.
|
5 |
Solución de problemas |
A1 A6 A15 B2 B3 C4 C5 C7 C9 |
Plantexaranse problemas co profesor resolverá na clase. De maneira complementaria plantexaranse cuestións/problemas cos alumnos terán que resolver de forma autónoma e individual e que entregarán ao profesor nun prazo que non superará os 20 días naturais despois do remate da asignatura.
|
30 |
|
Observacións avaliación |
O traballo do alumno será evaluado de forma continua a través da súa participación activa ao longo da impartición da materia. A calificación global obterase da suma dos sumandos anteriormente descritos. Otorgarase a calificación de non presentado a aquel alumno que non se presente á proba obxetiva. ESTUDANTES CON RECOÑECEMENTO DE ADICACIÓN A TEMPO PARCIAL Aplícanse os mesmos criterios de avaliación indicados anteriormente. ESTUDANTES CON DISPENSA ACADÉMICA DE EXENCIÓN DE ASISTENCIA (de acordo coa normativa da UDC): O alumno con dispensa académica de exención de asistencia será avaliado unicamente mediante as cualificacións obtidas na proba mixta (60%), resolucións de problemas (20%) e estudo de caso (20%). Isto aplica a ambas as oportunidades.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Kennes,C.; Veiga, M.C (2013). Air pollution prevention and control : bioreactors and bioenergy . ohn Wiley & Sons, New York, USA
Thad Godish (1997). Air Quality. New York, Lewis Publisher
(). Atmospheric Environment.
Kennes, C and Veiga, M.C (2005). Bioreactors for Waste Gas Treatment. Dordrecht, The Netherlands, Kluwer Academic Publishers
Milton, R. Beychock (2005). Fundamentals of Stack gas dispersion. Milton R. Beychock, New Port Beach, California, USA
Reeve, R.N (2002). Introduction to Environmental Analysis. Analytical Techniques in the Sciences. Chichester, UK. John Wiley & Sons
Baird, C (2001). Química Ambiental.. Reverté, Barcelona
Blackadar, A.K. (1997). Turbulence and diffusion in the atmosphere. . New York, Springer- Verlag |
|
Bibliografía complementaria
|
(). http://www.aemet.es/es/portada .
(). http://www.cmati.xunta.es/.
(). http://www.magrama.gob.es/es/calidad-y-evaluacion-ambiental/temas/.
(). http://www.sogama.es/es.
McIntosh, D.H., (1983). Meteorología básica. . Madrid, Alhambra
Haltiner, G.J. and Martion, F.L. (1957). Meteorología dinámica y física. New York, McGraw-Hill |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
O alumno deberá ter conceptos claros dos diferentes temas estudados nos cursos conducentes ao Título de Grado, Licenciado ou Enxeñeiro. Poseer coñecementos das ferramentas informáticas (follas de cálculos, procesador de textos, navegación “internet”…) e de inglés. Ademáis é recomendable levar a asignatura ao día pra ir asimilando os conceptos e que a participación do
alumno sexa fructífera. Asimesmo, é fundamental a resolución dos problemas
plantexados, o que implica a comprensión dos diferentes temas tratados na asignatura. |
|