Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidade para formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
AM3 AM18
|
BM4 BM5 BM6
|
CM2 CM7
|
Comprender a problemática asociada aos resíduos, os modos de xestionalos e as principais tecnoloxías de tratamento de resíduos. |
AM1 AM6 AM10 AM16 AM18 AM19
|
BM6 BM8
|
CM1 CM4
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, crítica e comprometida |
|
BM2 BM3
|
CM9 CM10
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
OS RESIDUOS |
Definición de residuo
Tipos de residuos. Clasificación
Cantidades, composición e características
Impacto ambiental dos residuos
Lexislación e planificación |
MINIMIZACIÓN DE RESIDUOS |
A necesidade da prevención, Plano de prevención, Auditoria ambiental dirixida a minimización, Plano de minimización de residuos, Boas prácticas industriais, Exemplos |
RECOLLIDA SELECTIVA E RECICLAXE |
Recollida selectiva de residuos sólidos urbanos.
Recollida de residuos perigosos e especiais.
Clasificación de RSU en destino. Calidade e comercialización.
Balances ambientais da reciclaxe e da compostaxe. |
COMPOSTAXE DE RESIDUOS ORGÁNICOS |
Definicións. O proceso de compostaxe
Parámetros de control do proceso
Tecnoloxías de compostaxe |
BIOMETANIZACIÓN DE RESIDUOS ORGÁNICOS |
Dixestión anaerobia
A tecnoloxía anaerobia para o tratamento da fracción orgánica dos residuos sólidos urbanos |
TRATAMENTO TÉRMICO DE RESIDUOS |
Datos enerxéticos dos residuos. Poder calorífico.
Control das emisións de incineradoras de residuos |
TRATAMENTO FÍSICO-QUÍMICO DE RESIDUOS PERIGOSOS |
O CTRIG (Centro de Tratamento de Residuos Industrias de Galiza)
Métodos e operacións de tratamento físico-químico |
VERTIDO CONTROLADO DE RESIDUOS |
O marco normativo actual
Deseño, operación e control de vertedoiros |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 A6 A10 A16 A19 B4 B5 B6 B8 C2 C1 C4 C7 C9 C10 |
9 |
27 |
36 |
Prácticas de laboratorio |
A3 A16 B3 B6 C1 C4 C9 |
6 |
12 |
18 |
Seminario |
A16 B6 C4 C7 |
4 |
12 |
16 |
Saídas de campo |
A16 B2 B8 C2 C7 C9 |
2 |
2 |
4 |
Proba obxectiva |
A1 A3 A16 A18 A19 B6 B8 |
1 |
0 |
1 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
O profesor exporá oralmente e axudándose de meidos audiovisuais os contidos básicos da materia. Realizará perguntas e outras observacións para dirixir a atención do alumno sobre os aspectos claves. Facilitará ao alumno os esquemas, gráficos e táboas que considere oportuno. |
Prácticas de laboratorio |
Experimentación de procesos ou dalgún elemento dun proceso, partindo do fundamento teórico, os materiais e métodos dispoñíbeis, a obtención de resultados experimentais, a súa análise e valoración, e a obtención de conclusións. Contarán con un guión previo e elaborarán unha memoria do traballo. |
Seminario |
Formulación de problemas teóricos ou practicos e estudo e análise de documentación, debate e obtención de conclusións no grupo. |
Saídas de campo |
Realizarase unha visita a unha instalacioón de tratamento de residuos, na que os alumnos deberán recoller información directa, completala con información adicional (independente ou de diversas fontes), analizala criticamente e sacar conclusións. Elaborarán unha memoria do traballo. |
Proba obxectiva |
Consiste nun exame tipo test, con resposta única ou múltiple, que versará sobre os contidos traballados nas e sesións maxistrais, seminarios e análise de fontes documentais. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Prácticas de laboratorio |
Seminario |
Saídas de campo |
|
Descrición |
Haberá atención personalizada, por correo-e ou en titorías presenciais (individuais ou en pequeno grupo), sobre calquera aspecto da materia e do traballo do/a alumno/a. A atención ao/á alumno/a en relación coas prácticas de laboratorio e as saídas de campo terá lugar directamente durante a súa realización, así como posteriormente. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A3 A6 A10 A16 A19 B4 B5 B6 B8 C2 C1 C4 C7 C9 C10 |
Avaliación continuada da participación activa do/a alumno/a nas mesmas. |
5 |
Prácticas de laboratorio |
A3 A16 B3 B6 C1 C4 C9 |
A asistencia ás prácticas e a elaboración dunha memoria conforme aos aspectos formais básicos puntuará un 50% do total desta metodoloxía, e a calidade da memoria puntuará o restante 50%. |
30 |
Seminario |
A16 B6 C4 C7 |
Avaliación continuada da participación do/a alumno/a. |
15 |
Saídas de campo |
A16 B2 B8 C2 C7 C9 |
A realización das saídas de campo (visitas a plantas de tratamento) e a elaboración dunha memoria conforme ós aspectos formais básicos puntuará un 50% do apartado, e a calidade da memoria puntuará o restante 50%. |
10 |
Proba obxectiva |
A1 A3 A16 A18 A19 B6 B8 |
Cuantificación en función da porcentaxe de respostas correctas. |
40 |
|
Observacións avaliación |
Os traballos que se acorden e as memorias de laboratorio e de campo deberán ser entregados no prázo máximo de 2 semanas. A cualificación de Non Presentado resérvase para aqueles/as alumnos/as que teñan participado en menos do 40% das actividades programadas e/ou non se presenten á proba obxectiva.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
G. Tchobanoglous, H. Theisen and S.Vigil (1994). GESTIÓN INTEGRAL DE RESIDUOS SÓLIDOS. Madrid. McGraw-Hill Institut Cerdá (1994). MANUAL DE MINIMIZACIÓN DE RESIDUOS Y EMISIONES INDUSTRIALES. Barcelona M. Soto e A. Vega (Ed.) (2001). Tratamento de resíduos sólidos urbanos . Universidade da Coruña. Moreno Casco, J. / Moral Herrero, R. (2008). COMPOSTAJE. Madrid. Mundi Pres. Lasaridi, K.E. e Stentiford, E.I. (1998). A simple respirometric technique for assessing compost stability. . Water Research, 32, 3717–3723. W.F. Brinton Jr, E. Evans, M.L. Droffner e R.B. Brinton. (1995). Standardized test for evaluation of compost self-heating . BioCycle, pp 64-69 Sánchez e cols. (2014). DE RESIDUO A RECURSO. EL CAMINO HACIA LA SOSTENIBILIDAD. Residuos Urbanos. Mundi-Prensa: Madrid. Sánchez e cols. (2016). DE RESIDUO A RECURSO. EL CAMINO HACIA LA SOSTENIBILIDAD. Residuos Ganaderos. Mundi-Prensa: Madrid. Vanessa Prieto-Sandoval*, Carmen Jaca, Marta Ormazabal. Towards a consensus on
the circular economy. Journal of Cleaner
Production 179 (2018) 605-615. |
Bibliografía complementaria
|
|
(). http://www.envirowise.gov.uk/; www.sogama.es. (). http://www.xunta.es/conselle/cma/; http://www.xunta.es/conselle/cma/; http://www.adega.info; http://reports.eea.europa.eu; http://www.epa.gov/epaoswer/non-hw/reduce/;. Revista CERNA (Revista Galega de Ecoloxía e Medio Ambiente). Santiago de Compostela. Ed. ADEGA. http://www.adega.gal/revistacerna/portada.php “Cerrar
o círculo: Un plan de acción da UE para a economía circular” [COM (2015) 614
final]: http://eur-lex.europa.eu/resource.html?uri=cellar:8a8ef5e8-99a0-11e5-b3b7-01aa75ed71a1.0011.02/DOC_1&format=PDF |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|