Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os principios e conceptos da química sostible |
AM1 AM5 AM6 AM17
|
BM1 BM2
|
CM2 CM3 CM5 CM9
|
Coñecer os aspectos fundamentais para a minimización de residuos e profundizar na idea de eficacia medioambiental. |
AM1 AM3 AM10 AM16
|
BM3 BM6 BM8
|
CM2 CM5 CM9
|
Coñecer a relevancia da catálise nos procesos sostibles. |
AM3 AM5 AM11 AM19
|
BM1 BM2 BM3
|
CM2 CM3
|
Importancia do emprego de disolventes alternativos con baixa toxicidade, materias primas renovables e condicións de reacción non clásicas en procesos industriais. |
AM1 AM3 AM5 AM11 AM17 AM19
|
BM3 BM6
|
CM1 CM2 CM3 CM9 CM11
|
Desenrolo do diseño de procesos non dañinos dacordo cos principios da química sostible. |
AM1 AM3 AM5 AM17
|
BM1 BM2 BM3 BM6 BM8
|
CM1 CM2 CM3 CM5 CM9 CM11
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Principios e conceptos da química sostible |
Introducción.
Definición de química sostible.
Química sostible e desenrrolo.
Os 12 principios da química sostible.
Economía atómica. Definición; exemplos.
Toxicidad. Medida; riscos asociados; evaluación de efectos.
Medida da eficacia medioambiental.
Minimización de residuos. |
Tema 2. Catálise e química sostible. |
Introducción. Tipos de catálisis.
Catálise heteroxénea. Introducción: zeolitas, aplicacións industriais.
Catálise homoxénea. Metais de transición.
Catálise asimétrica. Introducción; conceptos básicos; exemplos.
Catálise por transferencia de fase.
Catálise enzimática.
Fotocatálise. |
Tema 3. Disolventes alternativos con baixa toxicidade. |
Introducción.
Reaccións en ausencia de disolvente.
Fluidos supercríticos.
Reaccións en medio acuoso.
Líquidos iónicos.
Disolventes fluorados. |
Tema 4. Materias primas renovables. |
Concepto de materias primas renovables.
Obtención de enerxía a partires de materias primas renovables.
Productos químicos a partires de fontes renovables. |
Tema 5. Reacciones en condicións non clásicas. |
Reaccións fotoquímicas.
Reaccións baixo microondas.
Sonoquímica.
Síntese electroquímica.
Diseño de procesos non dañinos. |
Tema 6. Exemplos de procesos de química sostible. |
Exemplos de procesos industriais onde se cumpren os principios da química sostible. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A5 A11 A17 B1 B6 B8 C2 C3 C1 |
3 |
12 |
15 |
Prácticas de laboratorio |
A3 A5 A11 B1 B6 C11 |
7 |
14 |
21 |
Proba mixta |
A1 A5 A6 A10 A11 A16 A17 B2 B6 C2 |
1 |
2 |
3 |
Proba obxectiva |
A1 A5 A6 A10 A11 A16 A17 B2 B6 C2 |
2 |
2 |
4 |
Proba de resposta múltiple |
A1 A6 A10 A16 A17 B6 C11 |
0 |
2 |
2 |
Sesión maxistral |
A1 A3 A5 A11 A17 A19 B2 B3 C5 C9 |
8 |
20 |
28 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Os alumnos elaborarán un traballo a partir dun artículo científico recente ou de exemplos de procesos de química sostible, directamente relacionados co suxeito do curso, que poderán expoñer públicamente. En dito traballo, concertado previamente co profesor, o alumno de forma xeral, deberá sinalar os puntos máis relevantes, así como a comprensión do mesmo a través dun pequeno resumo. Avaliarase a capacidade de resumir, ordear e expoñer os conceptos do tema que presenta. Tamén se realizarán cuestións despois da exposición co fin de valorar tanto os coñecementos adquiridos polo alumno como a súa capacidade crítica. |
Prácticas de laboratorio |
O alumno poderá desenrolar unha serie de exemplos experimentais en función dos recursos materiais e disposición de laboratorios dacordo co calendario de coordinación ou ben exemplos computacionais dos aspectos desenrolados nas clases teóricas. Tamén poderá analizar e xestionar información dispoñible a un nivel especializado de procesos sostibles ben recollidos na bibliografía ou ben nun laboratorio de investigación (ex. CICA) e elaborar un informe de carácter científico. |
Proba mixta |
Realizaráse unha proba escrita que constará de varias preguntas a desenrolar polos alumnos para evaluar o nivel de competencias adquiridas durante o curso polo alumno. |
Proba obxectiva |
Periódicamente, nas sesións maxistrais, se realizarán varias probas curtas destinadas á avaliación continuada do alumno. |
Proba de resposta múltiple |
De maneira regular faránse test de atoevaluación (a través da plataforma Moodle) que consistirán en formular unha pregunta directa con varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só unha delas é válida. |
Sesión maxistral |
O curso consta de unha serie de sesións de aula onde se expoñerán os principios xerais de cada tema. A bibliografía e o material para seguir de forma máis adecuada as clases estará disponible previamente naa plataforma Moodle. Algunhas de estas clases tamén se dedicarán á resolución de cuestións propostas con antelación ao alumno a fin de que éste poida traballar sobre eles antes da correspondente sesión. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Se programan sesións de atención personalizada para orientar os alumnos na realización do traballo tutelado e resolver posibles cuestións asociadas.
O alumnado con recoñecemento de adicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia será atendido en réxime de horas de tutorías (previa cita). |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A1 A5 A6 A10 A11 A16 A17 B2 B6 C2 |
Faránse algunas probas curtas de tipo test ou ben de resposta breve, dacordo co indicado no apartado de metoloxía. |
20 |
Traballos tutelados |
A5 A11 A17 B1 B6 B8 C2 C3 C1 |
A evaluación do proceso de aprendizaxe do alumno levaráse a cabo de forma continua, tanto das actividades presenciais como das tutorizadas non presenciais. O traballo do alumno será evaluado, ademáis da obligatoria asistencia ao curso, a través da participación activa nas sesións presenciais e dos traballos académicos dirixidos que poderá presentar mediante unha exposición oral. A valoración da evaluación do alumno á largo do semestre poderá supoñer ate un punto da valoración global. |
30 |
Prácticas de laboratorio |
A3 A5 A11 B1 B6 C11 |
A asistencia as clases prácticas é obligatoria e a participación activa contribuirá á calificación final. |
10 |
Proba mixta |
A1 A5 A6 A10 A11 A16 A17 B2 B6 C2 |
O grao de aproveitamento tamén será avaliado mediante un exame escrito. |
30 |
Proba de resposta múltiple |
A1 A6 A10 A16 A17 B6 C11 |
Faránse test de autoevaluación, dacordo co indicado no apartado de metodoloxía. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia será necesario conseguir polo menos 5 puntos (máximo 10 puntos) entre as diferentes actividades avaliables. Dado que a cualificación baséase no modelo de avaliación continua, valorarase específicamente a progresión do alumno ao longo de todo o cuadrimestre cun máximo de 1 punto que poderá sumarse á calificación final. Os alumnos que non asistan e non participen nas prácticas de laboratorio e sesións presenciais obtendrán unha calificación de cero puntos neste apartado nas dúas oportunidades, excepto se o alumno ten recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de excención de asistencia ou ben de modalidades de aprendizaxe ou de apoio á diversidade. O alumnado será avaliaado mediante as calificacións obtidas na proba mixta (20%), traballos tutelados (30%), proba de resposta múltiple (20%) e na proba obxetiva que realizará durante as tutorías programadas (30%). No caso de circunstancias excepcionais, obxectivables e adecuadamente xustificadas, o Profesor Responsable podería eximir total ou parcialmente a algún membro do alumnado de concorrer ao proceso de avaliación continuada. O alumando que se atopara nesta circunstancia deberá superar un exame específico que non deixe dúbidas sobre a consecución das competencias propias da materia nas duas oportunidades. O alumno terá unha cualificación de non presentado cando realice menos dun 25% das actividades académicas programadas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Lancaster, M. (2002). Green Chemistry: An Introductory Text.. Royal Society of Chemistry: Cambridge, UK
Anastas, P. T.; Warner, J. C. (1998). Green Chemistry: Theory and Practice.. Oxford University Press: Oxford, UK
Cabildo Miranda, M. P.; Cornago Ramírez, M. P.; Escolástico León, C.; Esteban Santos, S.; Farrán Mor (2006). Procesos Orgánicos de Bajo Impacto Ambiental. Química Verde.. UNED: Madrid |
|
Bibliografía complementaria
|
Anastas, P. T., Farris, C. A., Eds. (1994). Benign by Design. Alternative Synthetic Design for Polution Prevention. ACS Symposium Series 577. American Chemical Society: Washington
Tundo, P., Anastas, P., Eds. (2000). Green Chemistry. Challenging Perspectives.. Oxford University Press: Oxford, UK
Anastas, P. T., Williamson, T. C., Eds. (1996). Green Chemistry. Designing Chemistry for the Environment. ACS Symposium Series 626. American Chemical Society: Washington
Anastas, P. T., Williamson, T. C., Eds. (1998). Green Chemistry. Frontiers in Benign Chemical Syntheses and Processes. Oxford University Press: Oxford, UK |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
É necesario traballar a materia de forma continuada. No caso de que os alumnos atopen dificultades nas tareas encomendadas recomendase acudir as tutorías individuais co profesor para solventar ditos problemas.
|
|