Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñeza a aplicabilidade e as posibilidades das distintas técnicas instrumentais de análise na resolución de problemas relacionados co medio ambiente, a industria, etc. |
AM1 AM22
|
BM1 BM5
|
CM2 CM11
|
Sexa quen de seleccionar a técnica máis adecuada en función do tipo de especies que se van determinar, o seu contido, o tipo de mostra, o coste, etc. |
AM3 AM22
|
BM2
|
CM3 CM9
|
Adquira destreza no manexo dos distintos instrumentos e no axuste das variables instrumentais. |
AM22
|
BM7
|
|
Sexa quen de obter a maior cantidade de información fiable a partir dos resultados experimentais. |
AM9
|
BM6
|
CM4 CM6 CM10
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.- Introducción. |
Presentación da materia. Entrega de documentación. |
2.- Espectrometría de masas. |
Fundamento. Sistemas de ionización. Analizadores. Detectores. Espectrometría de masas en tandem (MS/MS). Aplicacións: medioambientais, industriais. |
3.- Espectrometría de absorción atómica. |
Sistemas de atomización. Avances en instrumentación. Aspectos experimentais. Aplicacions: medioambientais, industriais. |
4.-. Espectrometría óptica de emisión con ICP. Espectrometría de masas con ICP. |
Avances en instrumentación. Aspectos experimentais. Aplicacions: medioambientais, industriais. |
5.- Cromatografía de gases. |
Avances en instrumentación e modos de operación. Aspectos experimentais. Técnicas acopladas e multidimensionais. Aplicacións: medioambientais, industriais. |
6.- Cromatografía de líquidos. |
Avances en instrumentación e modos de operación. Aspectos experimentais. Técnicas acopladas e multidimensionais. Aplicacións: medioambientais, industriais. |
7.- Electroforesis capilar |
Fundamento. Instrumentación e modos de operación. Aspectos experimentais. Aplicacións. Electrocromatografía. |
Temario práctico |
1.- Determinación de especies iónicas por Electroforesis Capilar.
2.- Visita a unidade de Cromatografía dos Servicios Xerais de Apoio a Investigación.
3.- Visita a unidade de Plasma-masas dos Servicios Xerais de Apoio a Investigación.
4.- Tratamento dos resultados experimentais obtidos en diferentes técnicas de espectrometría atómica.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A22 B1 B5 C2 C9 C10 C11 |
10.5 |
35 |
45.5 |
Prácticas de laboratorio |
A3 A9 B2 B6 B7 C3 C6 C9 C11 |
8 |
16 |
24 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A1 C9 C10 C11 |
1.5 |
1.5 |
3 |
Proba mixta |
A22 B2 B5 C4 |
1 |
0 |
1 |
|
Atención personalizada |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
O profesor presenta os conceptos fundamentais e desenvolve os aspectos esenciais do tema. Así mesmo, platexa diferentes cuestións para que sexan discutidas e resoltas polos alumnos, fomentando deste xeito a súa participación.
|
Prácticas de laboratorio |
O guión de prácticas incluye:
- Un esquema do procedemento experimental.
- Cuestiós relacionadas co traballo realizado no laboratorio: xustificación de selección de parámetros instrumentais, obtención de información a partir dos resultados experimentais, etc.
No laboratorio, o alumno leva a cabo a selección das condicións experimentais, colabora no axuste e na optimización das variables experimentais, na introducción das mostras, realiza cálculos de parámetros experimentais, de concentracións, etc. Ó final das mesmas debe entregar un informe das prácticas realizadas.
|
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Sempre que sexa posible, facilitatase a participación do alumno nalgún evento divulgativo, xornada ou conferencia relacionados cos temas que abrangue a asignatura. |
Proba mixta |
O alumno terá que responder a cuestións relacionadas cos aspectos tratados nas sesións maxistrais ou aplicar os coñecementos adquiridos na resolución dos casos prácticos. Incluirá tamén preguntas relacionadas con artigos científicos que o alumno deberá ler. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Nas prácticas de laboratorio, o profesor supervisa a cada alumno as operacións que está a realizar, para que en ningún momento se produza un incidente, tendo en conta ademais que se está utilizando na maioría dos casos unha instrumentación complexa.
O alumnado con recoñecemento de adicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia será atendido en réxime de horas de titorías (previa cita).
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A1 C9 C10 C11 |
Terase en conta a asistencia e participación activa do alumnado |
10 |
Sesión maxistral |
A1 A22 B1 B5 C2 C9 C10 C11 |
Avaliarase a asistencia as sesións maxistrais, a participación activa nas mesmas. |
20 |
Prácticas de laboratorio |
A3 A9 B2 B6 B7 C3 C6 C9 C11 |
Avaliarase a destreza na realización das actividades experimentais e a calidade do informe entregado. |
20 |
Proba mixta |
A22 B2 B5 C4 |
Realizase o finalizar a asignatura, para poder evaluar o grado de aprendizaxe e de adquisición de competencias por parte do alumno. Constará tanto de preguntas teóricas como cuestións aplicadas e resolución de problemas, e relacionadas con artigos científicos. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a
asignatura plantéxanse dous requisitos básicos:
-Asistencia regular a todas as actividades evaluables e alcanzar unha
calificación final de 5 puntos e a lo menos un mínimo de 4 puntos en cada unha
das actividades evaluables. No caso de non acadar dita puntuación mínima
nalgunha delas, e aínda que a media sexa superior ou igual a 5 (sobre 10) a
asignatura figurará como suspensa (4.5). De non haber ningún
evento científico e/ou divulgativo programado no período docente a porcentaxe
de avaliación correspondente será asignada á proba mixta.
O alumno terá a calificación de Non Presentado cando realice menos dun 25% das
actividades académicas programadas, e non realice a proba mixta. Para os estudantes con dedicación a
tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia,
no caso de que o estudante non puidera realizar todas as probas de avaliación
continua, o profesor adoptará as medidas oportunas para non prexudicar a súa
cualificación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Sanz-Medel, Alfredo (2008). Analytical atomic absorption spectrometry : an introduction. Oxford : Coxmoor
WELZ, B.; SPERLING, M. (1999). Atomic Absorption Spectrometry. Ed. Wiley-VCH
HILL, S.J. (Ed) (2007). Inductively Coupled Plasma Spectrometry and its Aplications. Ed. Blackwell Publishing
ESTEBAN, L. (1993). La Espectrometría de Masas en Imágenes. ACK Editores
NIESSEN, W.M.A. (2006). Liquid chromatography-mass spectrometry. Chromatographic science series, vol. 97. . Ed. Boca Ratón: Taylor & Francis
HOFFMANN, E.; STROOBANT, V (2005). Mass Spectrometry. Principles and Applications. Ed. Wiley
SKOOG, D.; HOLLER, F.J.; NIEMAN T.A. (2000). Principios de Análisis Instrumental . Ed. McGraw-Hill
CELA, R.; LORENZO, R.A.; CASAIS, M.C. (2002). Técnicas de Separación en Química Analítica. Ed. Síntesis |
Utilizaranse distintos recursos web que axuden ó alumno a comprender e fixar os coñecementos que se imparten nas clases teóricas e prácticas. Ex: simulacións, esquemas, etc. Os alumnos terán acceso a artículos de revistas científicas, tesinas de licenciatura da Facultade de Ciencias e outros documentos que mostren a aplicación práctica das técnicas que estudiaron ó longo da asignatura. |
Bibliografía complementaria
|
RUBINSON, K.A.; RUBINSON, J.F. (2002). Análisis Instrumental. Ed. Prentice Hall
KELLNER, R.; MERMET, M.; OTTO, M.; VALCARCEL, M.; WIDMER, H. M. (1998 ). Analytical Chemistry . Ed. Wiley-VCH
CULLEN, M. (Ed.) (2004). Atomic Spectroscopy in Elemental Análisis . Ed. Blackwell Plublishing Ltd.
ROUESSAC, F., ROUESSAC, A. (2007). Chemical Analysis. Ed. Wiley
DEDINA J., TSALEV D. L. (1995). Hydride Generation Atomic Absorption Spectroscopy . John Wiley & Sons
MONTASER, A.; GOLIGHTLY, D.W. (Eds) (1992). Inductively Coupled Plasmas in Analytical Atomic Spectrometry. Ed. VCH |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Estratexias Analíticas Aplicadas ao Medio Ambiente/610500002 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|