Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Análise económica da sustentabilidade ambiental. Interpretación da información relevante para o deseño e a instrumentación de políticas de sustentabilidade, tanto no eido do sector público coma no da empresa privada. |
AM1 AM18 AM19
|
BM2 BM3 BM4 BM6 BM8
|
CM2 CM4 CM6 CM7 CM9
|
Estudo das técnicas para avaliar a sustentabilidade ambiental de proxectos e políticas. |
AM1 AM18 AM19
|
BM2 BM3 BM4 BM6 BM8
|
CM2 CM4 CM6 CM7 CM9
|
Capacidade analítica e de síntese para a interpretación e resolución de problemas de xestión ambiental dende unha perspectiva económica. |
AM1 AM18 AM19
|
BM2 BM3 BM4 BM6 BM8
|
CM2 CM4 CM6 CM7 CM9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Economía e Medioambiente |
1.1. Conceptos xerais de Economía
1.2. Actividade económica e medioambiente
1.3. Política económica medioambiental
1.4. Economía circular |
Tema 2. Os proxectos de investimento ambientais: Elementos básicos |
2.1. A necesidade de valoración de proxectos
2.2. Elementos básicos dun proxecto de investimento
2.3. Investimento e finanzamento
2.4. A taxa de desconto
2.5. Características diferenciais dos proxectos ambientais |
Tema 3. Criterios clásicos de avaliación de investimentos |
3.1. Introdución
3.2. O Prazo de Recuperación do Investimento (PR)
3.3. O Valor Actual Neto (VAN)
3.4. O Tipo Interno de Rendabilidade (TIR)
3.5. As condicións de risco e incertidume |
Tema 4. Análise multicriterio |
4.1. Fundamentos da análise multicriterio
4.2. Métodos de análise multicriterio
4.3. Métodos multicriterio basados en ponderacións
4.4. Método de xerarquías analíticas (AHP)
4.5. Método de sobreclasificación (ELECTRE)
4.6. Aplicacións medioambientais da análise multicriterio |
Tema 5. Valoración económica ambiental |
5.1. Fundamentos básicos: a DAP e a DAC
5.2. O método dos prezos hedónicos
5.3. O método do custo de desprazamento
5.4. O método de valoración continxente |
Tema 6. Análise Custo Beneficio (ACB) |
6.1. Fundamentos básicos
6.2. Identificación de custos e beneficios
6.3. Valoración de custos e beneficios
6.4. Criterios de decisión |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A18 B2 C9 |
2 |
5 |
7 |
Sesión maxistral |
A1 A18 A19 B2 B3 B4 B6 B8 C2 C4 C6 C7 C9 |
12 |
30 |
42 |
Proba de resposta breve |
A1 A18 A19 B2 B3 B4 B6 B8 C2 C4 C6 C7 |
3 |
0 |
3 |
Estudo de casos |
A1 A18 A19 B2 B3 B4 B6 B8 C2 C4 C6 C7 C9 |
4 |
16 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Presentación ampla da materia con exposición de contidos da mesma, material a empregar e fórmula de avaliación. |
Sesión maxistral |
Exposición por parte do profesor dos contidos teóricos básicos do programa da materia. Puntuaráse a asistencia dos alumnos ás sesións maxistrais. |
Proba de resposta breve |
Proba de respostas breves sobre o contido teórico da materia |
Estudo de casos |
Análise de casos prácticos relacionados cos contidos da materia e de lecturas destinadas á comprensión dos contidos teóricos da materia. Estos estudos incluirán un cuestionario que os alumnos deberán responder en clase e puntuarán para a calificación final. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Estudo de casos |
Actividades iniciais |
Proba de resposta breve |
|
Descrición |
A atención persoalizada ten un carácter integral referida tanto ós contidos teóricos como prácticos da materia. En consecuencia todas as metodoloxías inclúen dita atención persoalizada. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A1 A18 A19 B2 B3 B4 B6 B8 C2 C4 C6 C7 C9 |
Valoraráse a asistencia a clase dos alumnos |
20 |
Estudo de casos |
A1 A18 A19 B2 B3 B4 B6 B8 C2 C4 C6 C7 C9 |
Valoraráse a entrega de casos prácticos. Poden ser casos reais ou ficticios, que requirán a lectura e análise de fontes documentais e/ou o emprego de ferramentas prácticas desenvolvidas na aula para enfrontar situacións nas que os aspectos ambientais son relevantes |
50 |
Proba de resposta breve |
A1 A18 A19 B2 B3 B4 B6 B8 C2 C4 C6 C7 |
Proba sobre os contidos das sesións maxistrais. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia será preciso obter 5 puntos en total, sin que sexa preciso obter nungún mínimo en cada unha das partes con puntuación na avaliación final. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia, solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático Cualificación de non presentado: Obterán a cualificación de non presentado aqueles alumnos que non participasen na avaliación continua de actividades realizada ao longo do curso en porcentaxe superior ao 20 %. A avaliación da convocatoria de segunda oportunidade realizarase cos mesmos criterios, e o mesmo aplicárase no caso de convocatorias adiantadas, adaptándose ao calendario establecido pola facultade. En todo caso, poderáse acadar o 100% da cualificación. Para os alumnos con dedicación a tempo parcial e dispensa de asistencia, agás para as datas aprobadas no que compete a probas obxectivas, para as restantes actividades avaliables acordarase, de ser necesario, ao inicio do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación. Está prohibido o acceso á sala de exames con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e / ou o almacenamento de información. O alumno deberá demostrar a súa personalidade, cando se lle requira, de acordo coa normativa vixente.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Edwards-Jones, G. et al. (2000). Ecological Economics. Oxford. Blackwell Science
Field, B. C. y Field, M.K. (2003). Economía Ambiental. Madrid. McGraw-Hill
Labandeira, X; León, C.J. y Vázquez, M.X. (2007). Economía ambiental. Madrid. Pearson Prentice Hall
Pearce, D.W. y Turner, R.K. (1995). Economía de los recursos naturales y del medio ambiente. Madrid. Celeste Ediciones
Bioemprende (2011). Guía de valoración económico-financiera de proyectos biotecnológicos. Santiago de Compostela, BIC Galicia
Comisión Europea - DX Política Rexional (2003). Guía del Análisis Costes-Beneficios de los proyectos de inversión. Bruselas, Dirección Xeral de Política Rexional Comisión Europea
Portal, A. et al. (2013). Introducción a las finanzas empresariales. Madrid. Pirámide
Riera, P. et al. (2008). Manual de Economía Ambiental y de los Recursos Naturales. Madrid, Paraninfo
Munda, G. (2008). Social multi criteria evaluation for a sustainable economy. Berlin. Springer
Romero, C. (1993). Teoría de las decisiones multicriterio. Conceptos, técnicas y aplicaciones. Madrid, Alianza Editorial |
Aclaración importante sobre a bibliografía: Ademáis dos textos indicados nas referenzas bibliográficas básicas, que en maior ou menor medida se utilizarán nas clases teóricas da materia, para o estudo de casos e para os exemplos concretos das clases teóricas, utilizaránse outros textos procedentes de libros, artigos especializados, informes, e textos lexislativos que se proporcionarán ós alumnos para que podan realizar as tarefas propostas en ditos estudos de caso e para seguir as clases expositivas. Podería ademáis incorporarse á bibliografía algún novo texto se se considera necesario para poder mellorar a docencia expositiva dos temas publicados no intre de elaborar esta guía docente ou cando o transcorrer das clases requira algunha aportación bibliográfica que non está contida nas referenzas básicas. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|